Degradácia batérií elektromobilov

14.12.2022

(foto: pixabay)

Degradácia batérií elektromobilov - Články a názory

Degradácia batérie je niečo, čomu sa nedá zabrániť. Dá sa iba jemne spomaliť veľmi obmedzujúcim správaním vodiča (nenabíjať doplna, nenabíjať rýchlo, nejazdiť rýchlo...)

Degradácia - "scvrkávanie nádrže".

Na elektro-veterány a bazár zabudnite.


Spaľovacie auto má obvykle nádrž 50L, elektromobil batériu s dojazdom 30L nádrže, v zime iba 20L.  Napriek tomu, že je o 500kg ťažšie.  Degradácia znamená, že po 10 rokoch bude mať "nádrž" elektromobilu iba 15L. Budete ho nabíjať každý deň a pri jazde na druhý koniec republiky, budete 8x pauzovať po 1 hodine. 8 hodín strata, ktorú zamestnávateľ nebude chcieť zaplatiť Kto kúpi v bazáre elektromobil s tak krátkym dojazdom? Nová batéria drahšia než nové auto. Živnostníci jazdia na stavby k zákazníkom na starých Feliciach. Júúúj, to budú ceny služieb a tovar, keď sa budú predávať len tie 100 000€ elektro-nepodarky.

Aj tak sa pri nabíjaní stráca 1/5 dodanej energie. Je to ako by ste natankovali 30L nádrž, ale stojan by ukazoval 37,5L. O to dlhšie by ste nabíjali. Aj keď budete mať auto dlhšie v zime odstavené, energia sa z neho samovoľne stráca. A na 100% nabíjať batériu nemôžete, ak nebudete hneď jazdiť. Večer nabijete na 100% a ráno budete mať úraz a pol roka budete na PN-ke s autom nabitým na 100%. Muž odišiel na pol roka z domu, v garáži nechal nabité auto a nešlo ani nabiť ani odomknúť, hoci bolo celý čas na nabíjačke. Úžasná elektronika.

Články



Majiteľ hybridu ostal v šoku. Životnosť batérie po 8 rokoch skončila, výmena stojí viac ako je aktuálna cena auta.


Majiteľ hybridu dojazdil na životnosť bateriek, oprava 10 rokov starého auta stála viac než celé nové auto


Majiteľ musel dať zošrotovať svoj len dva roky vyrábaný elektromobil, oprava malej škody by stála viac než celé auto


Výmena batérií v elektromobile je drahšia ako samotný elektromobil
Za novú batériu 57 000€?


Volkswagen ID.3 vykazuje tragickú degradáciu batérie. Čaká koncern ťažké obdobie?


Ako fungujú reklamácie batérií elektroáut? Kedy vám ju neuznajú?


Čo sa stane s batériou elektromobilu po 2 rokoch na rýchlonabíjačkách?
A čo po 10 rokoch? Tam je už degradácia veľká. Chcete plné skládky starých batérií. Kde sa vezmú suroviny na ďalšie? To sa Vám oplatí kupovať 60 000€ elektromobily na pár rokov? Uvedomte si, že väčšina ľudí je chudobných. Staneme sa druhou Kubou, kde budú mať auto len bohatí. Výrobcovia teraz iba zarábajú koľko sa dá. Nebyť elektromobilov, tak by predaj viac-menej stagnoval a klesal.


Za ako dlho budú batérie elektromobilov na odpis? Experti povedali, kde sú ich neriešiteľné limity


Majiteľke elektromobilu už po 4 rokoch odišla batéria hneď po záruke, oprava by stála toľko, že auto predala na diely


Americká rodina si kúpila starý elektromobil. Nemala to robiť!


Za výmenu batérie zaplatíš toľko, čo za populárne nové auto Slovákov. Elektrický Mustang ukazuje "odvrátenú stranu elektromobility"



Degradácia batérie elektromobilu v praxi

Článok sa nám snaží nahovoriť aké sú elektromobily dobré a poukazuje na degradáciu iba po 16 000km. Bežný chudobný človek kupuje v bazáre auto s nájazdom 150 000km za pár drobných. Predražená elektrohlúposť obmedzujúca normálne používanie ukázala dojazd iba 298km pri 110km/h a nabíjanie trvalo 57 minút. Ja natankujem do 2 minút, jazdím 130km/h a dojazd 900km a za auto som dal 2000€.


Ako ďaleko dôjde elektromobil s najazdenými 118 000 km pri "rýchlej" jazde? Test ukázal, čo oficiálne údaje ani nenapovedia


Jiřímu, majiteľovi ojazdeného elektromobilu, v servisu spadla brada. Cena nového akumulátoru bola vyššia než hodnota auta


Degradácia batérie na Enyaqu po 60 000 km sa síce zlepšila, ale v bazáre sa kupujú autá po 150 000-250 000km.

A aj pri tých 60 000km treba vozidlo špecificky používať, inak takú výdrž batérie nedosiahnete.


Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš. Napriek trvalému pripojeniu na nabíjačku, auto "umrelo" a nešlo ani odomknúť.



Právnici Tesly na súde potvrdili, že životnosť elektromobilov je podstatne nižšia, než u spaľovacích áut


Kúpil ojazdenú Teslu, za výmenu batérie chceli 19 000 €!


Ako dopadol test stavu akumulátora 8 ročnej Tesly s nájazdom 156 000 kilometrov? Výsledok je absurdný


Prvým Teslam už po 7 rokoch odchádza batéria, najlepšie ukazuje hlavný problém elektroáut aj ďalšieho vývoja

Smutné konce ojazdených elektromobilov už po jednotkách rokov vrhajú svetlo na ekonomiku a ekológiu ich prevádzky

Aká je skutočná životnosť batérií Tesly? Dátam automobilky neverte ani na sekundu


Majiteľka Tesly prešla s autom za deväť rokov len 70 tisíc km, napriek tomu musí draho meniť batériu


Nález 13 rokov opustených Tesiel v kontajneri pripomína ďalšiu smutnú pravdu o elektromobiloch


Majiteľ Tesly Model 3 zverejnil, o koľko peňazí a kapacity batérií prišiel po 5 rokoch prevádzky


Tesla najazdila 70 000 km, výmena batérie za 18 000 €!

Výmena batérie v Tesle by ho stále stála 20 000 €. Radšej ho vyhodil do vzduchu


Elektromobil po 9 rokoch, dojazd 60 km!


Výmena vysokonapäťovej 500kg batérie nie je len ťažká, ale môže byť aj nebezpečná.

Batériám najviac škodí nabíjanie nad 80% ich kapacity.


Tlačia, aby sme kupovali elektromobily, no Slovák nemá 20 000 € na výmenu batérie.


Tesla mu ponúkla za Model S iba 4 600 €, výsmech!

Auto za 85 000€ po nájazde 241 tisíc km má hodnotu len 4600€.


Moderné ojazdené elektromobily kúpite už za 130 tisíc, náhradné batérie sú ale tak drahé, že o tom automobilky nechcú hovoriť


Čo sa jej stalo? Táto Tesla Model 3 má po 2 rokoch až nečakane zničenú batériu


Automobilky odmietajú hovoriť o cenách náhradných batérií.
Podľa majiteľov, ktorí ju chceli vymeniť, žiadali 20 000€ a otázne je či dostali repasovanú. Reakcie majiteľov, keď sa im pokazí pár mesiacov pred koncom záruky sú neopísateľné. Niektoré automobilky ceny ani nezverejňujú s tým, že výmena nemôže nastať, iné ich odmietajú zverejniť.


Z novej štúdie vyplýva, že batérie elektromobilu vám po rokoch odídu, nech s nimi zaobchádzate akokoľvek


Koľko stoja batérie nových elektrických áut? Z ich cien sa ľahko zatočí hlava
Automobilky nerady zverejňujú ceny akumulátorov, väčšinu zákazníkov by vystrašili a možno aj odradili od kúpy elektromobilu. Pritom pre spotrebiteľa ide o dôležitú informáciu, aby zvážil, či je pre neho ekonomicky výhodný.


Majiteľovi Tesly už po 3 rokoch odišla batéria. V rukách má vrak za 8 tisíc dolárov, na aute stále dlží 20 tisíc
Hoci je degradácia batérie iba na 81% a auto hlási servis, kvôli niektorým poškodeným článkom je nutné vymeniť celú batériu za 12 tisíc dolárov.


Aj hybridy sú zrelé do šrotu príliš skoro, ukazuje rozobranie jednej z Toyot, elektrifikácia áut nedáva zmysel ani tu

Za novú batériu chce výrobca viac, než za trochu ojazdené auto. Auto v relatívne dobrom stave musí do šrotu, kvôli degradovanej batérii. To je ekológia.


Nie len zima. Batérie elektromobilov ničí aj teplo, ukazujú dáta z reálnej prevádzky, odchádza potom podstatne skôr



C
eny náhradných batérií pre elektromobily sú ešte väčší problém, než sa zdalo, aj 31 tisíc euro môže byť málo

Batérie degradujú vo všetkom, aj keď sa nepoužívajú


Predaj 25 rokov starého elektromobilu ukazuje, čo časom zostane z týchto áut, aj keď nikam nedôjdu


Aj najoptimistickejší pohľad na ceny náhradných batérii elektromobilov ukazuje, prečo ľudia tieto autá nechcú


Ceny batérií pre elektromobily klesajú, asi preto Tesla práve zdražela náhrady akumulátorov skoro o 4 tisíc dolárov



Automobilka ponúka majiteľom elektromobilu s horiacimi batériami 1400 dolárov za to, že si ich nenechajú vymeniť a nebudú ich môcť doplna nabíjať



Nemci najazdili 100 tisíc km s elektrickým VW ID.3 a overili kondíciu batérie, po 2 rokoch je na najlepšej ceste do pekla


Taxikár si na práci kúpil Teslu. Batéria je po roku a štvrť na odpis, výmena ho stála 9000 dolárov a za rok sa môže všetko opakovať



Ojazdené elektromobily stratili za rok na cene toľko, že už stojí ako porovnateľné spaľováky, majitelia prišli až o 20 tisíc euro. Kto by chcel 10 ročný elektromobil, do ktorého treba novú batériu?


Cena náhradnej batérie do elektromobilov je drahšia ako spaľovacie auto

Ľudia, ktorí kupujú v bazáre autá do 2000€ komplet s 1000km dojazdom, ojazdený elektromobil nekúpia.

Tesla zvyšuje ceny batérií, nová za cenu auta!


Majiteľ  Tesly musel po 8 rokoch vymeniť batériu za 21 000 dolárov a varuje ostatných: Čo možno ušetríte inde, "prepálite" za batériu


Skúsenosť majiteľa Tesly ukazuje, že batérie elektromobilu vás po pár rokoch budú stať aj 30 000 dolárov vždy, ani záruka vás nezachráni


Tlačia, aby sme kupovali elektromobily, no Slovák nemá 20 000 € na výmenu batérie


Nadšenec overil výdrž batérie elektrického VW ID.3 po 2 rokoch a 48 000 km, nie je to dobré


Lacné Tesly rozpredávane Hertzom nemusí byť terno. Záruka na batérie končí, hodnota bude ďalej klesať


Rýchlosť starnutia áut v Holandsku ukazuje následky rokmi vnucovaných elektromobilov všetkým, ide o varovanie pre zbytok EU


Výmena batérie elektromobilu: Takýto špás vás vyjde poriadne draho
Elektromotory sú bezúdržbové a trvácne. Batéria je však iná. Čím viac nabíjacích cyklov a rokov prevádzky má za sebou, tým je slabšia.


Z európskych prístavov sa stávajú parkoviská tisícov nepredaných elektromobilov, na zákazníkov čakajú až rok a pol
V prípade elektromobilov treba poukázať na degradáciu batérií, rok a pol nepoužívaných áut. Výrobca musí garantovať, že kapacita za 8 rokov od predaja neklesne pod 70%.

(zdroj: facebook)

názory z diskusie:


1)
...Dôležitý fakt: Nabíjačka musí dodať viac energie, než dokáže následne batéria zo seba vydať. Nabíjaním sa stráca aj 25% energie. A aj keď sa batéria nepoužíva, dochádza k poklesu jej nabitia a po rokoch k degradácií. Nádrž na benzín, naftu, vydrží bez zníženia výkonu aj pol storočia a je to len kus obyčajného plechu, či plastu. Príklad pri nabíjaní klasickej štartovacej autobatérie: nabíja sa 16V, ale následne nedáva ani 13V...

2)...Ja som zvedavý koľko z akumulátorov v dnešných elektromobiloch bude funkčných po 16 a viac rokoch. Bežný človek nepotrebuje jazdiť 50+k ročne, ale všetci potrebujeme autá, ktoré nebude treba meniť len kvôli dožívajúcemu akumulátoru. Výrobkov s krátkou životnosťou je tu všade okolo viac než dosť a rozhodne neprispievajú k neudržateľnosti. Uvidím o 15 rokov akým smerom sa trh vyvinie. Možno to bude vodík a nie nezmyselné stovky kg vážiace akumulátory, kvôli ktorým sa znižuje efektivita a zvyšuje nebezpečnosť elektromobilov, pre bežných motoristov jazdiacich v autách, ľahších častokrát aj o 50 %...

3)...Podľa výskumu firmy SAFT sa na elektromobiloch z Francúzskych lízingoviek, ktoré sa nabíjali výhradne na rýchlonabíjačkách, majú po 4 rokoch baterky o 25% nižšiu kapacitu. Keďže baterka odchádza exponencionálne, po 6-7 rokoch bude baterka na výmenu...

4)...Degradácia nebola LEN 20%! Papier je vec jedna a reálna kapacita pri reálnom dojazde je úplne niečo iné. Je síce pekné, že "budú mať" ale jednak ho zatiaľ nemajú a jednak, podľa Elona sa malo jazdiť na zadnom sedadle už minimálne 4 roky bez toho, aby sa siahalo na volant a realita je znova niekde úplne inde. To, že sa "hovorí" o nájazde, znova neznamená, že REALITA je taká. Začnite žiť v realite. To sme sa nezačali baviť o dopade ťažby lithia, kadmia a ostatných kovov na prostredie. Ďalej si môžeme rozobrať ceny za výrobu 1kW elektrickej energie z akejkoľvek elektrárne, započítané aj náklady na údržbu a opravu elektrárne, či turbín, ku ktorým sa jazdi (ako inak) na automobiloch s FOSÍLNYMI palivami. Budujú ich žeriavy fungujúce na FOSÍLNYCH palivách. Batérie ako také: NEEXISTUJE bezpečný postup na ich likvidáciu, čiže sa buď zakopú do zeme, alebo sa jednoducho na tajňáša hodia do spaľovne. A znova sa vrátim k servisu, či poruchám týchto batérií a ich opravám a následnému zaplateniu opráv, technikov...

5)...Aby sa Vám vrátili investované náklady pri kúpe elektromobilu, treba s ním neustále jazdiť. Pretože batéria degraduje, aj keď sa nepoužíva. Na diaľkové trasy po diaľnici zabudnite. To by ste nabíjali každú chvíľu. Dojazd bude krátky aj pri rýchlosti 110m/h a v zime pri vykurovaní ešte kratší...

6)...Čím budú tie elektromobily v praxi viac starnúť, tak sa bude prejavovať ich neblahá vlastnosť batérií. Za 10 rokov nebudú vedieť kam ich nepoužiteľné dať. Bude to nebezpečný odpad a nikto to nechce riešiť. Pred x rokmi som kúpil 11 rokov starý spaľovák a jazdi stále dobre. Ukážte mi ako bude jazdiť tak starý elektromobil?...

7)
...Žiadny elektromobil nedá na originálnu batériu 16 rokov a 240 tisíc km...

8)
...Kapacita batérií za 10 rokov nijako nestúpla a to čo robia je stenčovanie článkov. Vyššie riziko prerazenia dielektrika a požiaru, znížený počet cyklov nabíjania. Kanister benzínu sa v aute vozí bežne...

9)
...Auto na elektrinu. Aká je životnosť batérie? 3roky a potom rapídne klesá kapacita, takže za 5 rokov polovičný dojazd a výmena batérie cena pol auta. Keď bude vonku zima, batéria stráca kapacitu, stratí na výkone, keď čokoľvek v aute zapnete. Auto po ceste na dovolenku natankujem za 5min a idem ďalej. Elektromobil nabíjam niekoľko hodín...

10)...Zavádzajúca reklama: "Švédsky výrobca nákladných áut Scania a spoločnosť Northvolt vyvinuli batériu, ktorá vydrží po celú životnosť nákladného auta. Len neuviedli akú životnosť si predstavujú. V piatok som bol na STK-čke so služobnou Corollou (emisie CO nameralo 0,00) a pri odchode akurát nabehla na linku "živá" IFA, takže životnosť 40+ rokov? Miliardári by chceli, aby sa kamióny kupovali každých 5 rokov? Ohromne ekologické. Čistý biznis...

11)...Elektromobily propagujú zámerne, aby bola doprava len pre bohatých. Lenže zabúdajú, že zdražie tovar a služby pre chudobných, pribudne nezamestnaných a prídu o príjem daní z konzumného života. V socializme mali ľudia aspoň na chleba. Ceny batérií sa premietnu aj doňho...


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.


ELEKTROMOBILISTA
:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky