Degradácia batérií elektromobilov
(foto: pixabay)
Degradácia batérií elektromobilov - Články a názory
Degradácia batérie je niečo, čomu sa nedá zabrániť. Dá sa iba jemne spomaliť veľmi obmedzujúcim správaním vodiča (nenabíjať doplna, nenabíjať rýchlo, nejazdiť rýchlo...)
Degradácia -
"scvrkávanie nádrže".
Na elektro-veterány a bazár zabudnite.
Spaľovacie auto má obvykle nádrž 50L, elektromobil batériu s dojazdom
30L nádrže, v zime iba 20L. Napriek tomu, že je o 500kg ťažšie.
Degradácia znamená, že po 10 rokoch bude mať "nádrž" elektromobilu iba
15L. Budete ho nabíjať každý deň a pri
jazde na druhý koniec republiky, budete 8x pauzovať po 1 hodine. 8 hodín
strata, ktorú zamestnávateľ nebude chcieť zaplatiť Kto kúpi v bazáre elektromobil s tak krátkym dojazdom? Nová batéria drahšia než nové auto. Živnostníci jazdia na stavby k zákazníkom
na starých Feliciach. Júúúj, to budú ceny služieb a tovar, keď sa budú predávať len tie 100 000€ elektro-nepodarky.
Aj tak sa pri nabíjaní stráca 1/5 dodanej energie. Je to ako by ste natankovali
30L nádrž, ale stojan by ukazoval 37,5L. O to dlhšie by ste nabíjali. Aj keď
budete mať auto dlhšie v zime odstavené, energia sa z neho samovoľne
stráca. A na 100% nabíjať batériu nemôžete, ak nebudete hneď jazdiť. Večer
nabijete na 100% a ráno budete mať úraz a pol roka budete na PN-ke s autom
nabitým na 100%. Muž odišiel na pol roka z domu, v garáži nechal nabité auto a nešlo ani nabiť ani odomknúť, hoci bolo celý čas na nabíjačke. Úžasná elektronika.
Články
Výmena batérií
v elektromobile je drahšia ako samotný elektromobil
Za novú batériu 57 000€?
Volkswagen ID.3
vykazuje tragickú degradáciu batérie. Čaká koncern ťažké obdobie?
Ako fungujú
reklamácie batérií elektroáut? Kedy vám ju neuznajú?
Čo sa stane s
batériou elektromobilu po 2 rokoch na rýchlonabíjačkách?
A čo po 10 rokoch? Tam je už degradácia veľká. Chcete plné skládky starých
batérií. Kde sa vezmú suroviny na ďalšie? To sa Vám oplatí kupovať 60 000€
elektromobily na pár rokov? Uvedomte si, že väčšina ľudí je chudobných. Staneme
sa druhou Kubou, kde budú mať auto len bohatí. Výrobcovia teraz iba zarábajú
koľko sa dá. Nebyť elektromobilov, tak by predaj viac-menej stagnoval a
klesal.
Za ako dlho budú batérie elektromobilov na odpis? Experti povedali, kde sú ich neriešiteľné limity
Americká rodina si kúpila starý elektromobil. Nemala to robiť!
Za výmenu batérie zaplatíš toľko, čo za populárne nové auto Slovákov. Elektrický Mustang ukazuje "odvrátenú stranu elektromobility"
Degradácia batérie elektromobilu v praxi
Článok sa nám snaží nahovoriť aké sú elektromobily dobré a poukazuje
na degradáciu iba po 16 000km. Bežný chudobný človek kupuje v bazáre auto
s nájazdom 150 000km za pár drobných. Predražená elektrohlúposť obmedzujúca
normálne používanie ukázala dojazd iba 298km pri 110km/h a nabíjanie trvalo
57 minút. Ja natankujem do 2 minút, jazdím 130km/h a dojazd 900km a za auto som dal 2000€.
Ako ďaleko dôjde
elektromobil s najazdenými 118 000 km pri "rýchlej" jazde? Test ukázal, čo
oficiálne údaje ani nenapovedia
Jiřímu, majiteľovi
ojazdeného elektromobilu, v servisu spadla brada. Cena nového akumulátoru bola
vyššia než hodnota auta
Degradácia batérie na Enyaqu po 60 000 km sa síce
zlepšila, ale v bazáre sa kupujú autá po 150 000-250 000km.
A aj pri tých 60 000km treba vozidlo špecificky používať, inak takú
výdrž batérie nedosiahnete.
Kuriózny
a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho
nejazdíš. Napriek trvalému pripojeniu na nabíjačku, auto "umrelo" a nešlo
ani odomknúť.
Právnici Tesly na súde potvrdili, že životnosť
elektromobilov je podstatne nižšia, než u spaľovacích áut
Kúpil ojazdenú Teslu, za výmenu batérie chceli 19
000 €!
Ako dopadol test stavu akumulátora 8 ročnej Tesly s nájazdom
156 000 kilometrov? Výsledok je absurdný
Aká je skutočná životnosť batérií Tesly? Dátam automobilky neverte ani na sekundu
Majiteľka Tesly prešla s
autom za deväť rokov len 70 tisíc km, napriek tomu musí draho meniť batériu
Nález 13 rokov opustených Tesiel v kontajneri
pripomína ďalšiu smutnú pravdu o elektromobiloch
Majiteľ Tesly Model 3 zverejnil,
o koľko peňazí a kapacity batérií prišiel po 5 rokoch prevádzky
Tesla najazdila 70 000 km, výmena batérie za 18 000 €!
Výmena batérie v Tesle by ho stále stála 20 000 €. Radšej ho vyhodil do vzduchu
Elektromobil po 9 rokoch, dojazd 60 km!
Výmena vysokonapäťovej 500kg batérie nie je len ťažká, ale môže
byť aj nebezpečná.
Batériám najviac škodí nabíjanie nad 80% ich kapacity.
Tlačia, aby sme kupovali
elektromobily, no Slovák nemá 20 000 € na výmenu batérie.
Tesla mu ponúkla za Model S
iba 4 600 €, výsmech!
Auto za 85 000€ po nájazde 241 tisíc km má
hodnotu len 4600€.
Čo sa jej stalo? Táto Tesla Model 3 má po 2 rokoch až nečakane zničenú batériu
Automobilky
odmietajú hovoriť o cenách náhradných batérií.
Podľa majiteľov, ktorí ju chceli vymeniť, žiadali 20 000€ a otázne je
či dostali repasovanú. Reakcie majiteľov, keď sa im pokazí pár mesiacov pred
koncom záruky sú neopísateľné. Niektoré automobilky ceny ani nezverejňujú s tým,
že výmena nemôže nastať, iné ich odmietajú zverejniť.
Koľko stoja batérie
nových elektrických áut? Z ich cien sa ľahko zatočí hlava
Automobilky nerady zverejňujú ceny akumulátorov, väčšinu zákazníkov by
vystrašili a možno aj odradili od kúpy elektromobilu. Pritom pre spotrebiteľa
ide o dôležitú informáciu, aby zvážil, či je pre neho ekonomicky výhodný.
Majiteľovi Tesly už po 3 rokoch odišla batéria. V
rukách má vrak za 8 tisíc dolárov, na aute stále dlží 20 tisíc
Hoci je degradácia batérie iba na 81% a auto hlási servis, kvôli niektorým
poškodeným článkom je nutné vymeniť celú batériu za 12 tisíc dolárov.
Aj hybridy sú zrelé do
šrotu príliš skoro, ukazuje rozobranie jednej z Toyot, elektrifikácia áut
nedáva zmysel ani tu
Za novú batériu chce výrobca viac, než za trochu ojazdené auto. Auto v relatívne
dobrom stave musí do šrotu, kvôli degradovanej batérii. To je ekológia.
Nie len zima. Batérie elektromobilov ničí aj teplo,
ukazujú dáta z reálnej prevádzky, odchádza potom podstatne skôr
Ceny náhradných batérií pre
elektromobily sú ešte väčší problém, než sa zdalo, aj 31 tisíc euro môže byť
málo
Batérie degradujú vo
všetkom, aj keď sa nepoužívajú
Predaj 25 rokov starého elektromobilu ukazuje, čo časom
zostane z týchto áut, aj keď nikam nedôjdu
Aj
najoptimistickejší pohľad na ceny náhradných batérii elektromobilov ukazuje, prečo
ľudia tieto autá nechcú
Ceny batérií pre elektromobily klesajú, asi preto
Tesla práve zdražela náhrady akumulátorov skoro o 4 tisíc dolárov
Automobilka ponúka majiteľom
elektromobilu s horiacimi batériami 1400 dolárov za to, že si ich nenechajú
vymeniť a nebudú ich môcť doplna nabíjať
Nemci najazdili 100 tisíc km s elektrickým VW ID.3 a
overili kondíciu batérie, po 2 rokoch je na najlepšej ceste do pekla
Taxikár si na práci kúpil Teslu. Batéria je po roku a
štvrť na odpis, výmena ho stála 9000 dolárov a za rok sa môže všetko opakovať
Ojazdené elektromobily stratili za rok na cene toľko,
že už stojí ako porovnateľné spaľováky, majitelia prišli až o 20 tisíc
euro. Kto by chcel 10 ročný elektromobil, do ktorého treba novú batériu?
Cena náhradnej
batérie do elektromobilov je drahšia ako spaľovacie auto
Ľudia, ktorí kupujú v bazáre autá do 2000€ komplet s 1000km dojazdom,
ojazdený elektromobil nekúpia.
Tesla zvyšuje ceny batérií, nová za cenu auta!
Tlačia, aby sme kupovali elektromobily, no Slovák nemá
20 000 € na výmenu batérie
Nadšenec overil výdrž batérie elektrického VW ID.3 po
2 rokoch a 48 000 km, nie je to dobré
Lacné Tesly rozpredávane Hertzom nemusí byť terno.
Záruka na batérie končí, hodnota bude ďalej klesať
Výmena batérie elektromobilu: Takýto špás vás vyjde
poriadne draho
Elektromotory sú bezúdržbové a trvácne. Batéria je však iná. Čím viac
nabíjacích cyklov a rokov prevádzky má za sebou, tým je slabšia.
Z európskych prístavov sa stávajú parkoviská tisícov
nepredaných elektromobilov, na zákazníkov čakajú až rok a pol
V prípade elektromobilov treba poukázať na degradáciu batérií, rok a pol nepoužívaných
áut. Výrobca musí garantovať, že kapacita za 8 rokov od predaja neklesne pod
70%.
(zdroj: facebook)
názory z diskusie:
1)...Dôležitý
fakt: Nabíjačka musí dodať viac energie, než dokáže následne batéria zo seba
vydať. Nabíjaním sa stráca aj 25% energie. A aj keď sa batéria nepoužíva,
dochádza k poklesu jej nabitia a po rokoch k degradácií. Nádrž na benzín,
naftu, vydrží bez zníženia výkonu aj pol storočia a je to len kus obyčajného
plechu, či plastu. Príklad pri nabíjaní klasickej štartovacej autobatérie:
nabíja sa 16V, ale následne nedáva ani 13V...
2)...Ja som zvedavý koľko z
akumulátorov v dnešných elektromobiloch bude funkčných po 16 a viac rokoch.
Bežný človek nepotrebuje jazdiť 50+k ročne, ale všetci potrebujeme autá, ktoré
nebude treba meniť len kvôli dožívajúcemu akumulátoru. Výrobkov s krátkou
životnosťou je tu všade okolo viac než dosť a rozhodne neprispievajú k neudržateľnosti. Uvidím o 15 rokov akým smerom sa trh vyvinie. Možno to bude
vodík a nie nezmyselné stovky kg vážiace akumulátory, kvôli ktorým sa znižuje
efektivita a zvyšuje nebezpečnosť elektromobilov, pre bežných motoristov
jazdiacich v autách, ľahších častokrát aj o 50 %...
3)...Podľa výskumu firmy SAFT sa na elektromobiloch z Francúzskych lízingoviek,
ktoré sa nabíjali výhradne na rýchlonabíjačkách, majú po 4 rokoch baterky o 25%
nižšiu kapacitu. Keďže baterka odchádza exponencionálne, po 6-7 rokoch bude
baterka na výmenu...
4)...Degradácia nebola LEN 20%! Papier je vec jedna a reálna kapacita pri
reálnom dojazde je úplne niečo iné. Je síce pekné, že "budú mať" ale
jednak ho zatiaľ nemajú a jednak, podľa Elona sa malo jazdiť na zadnom sedadle
už minimálne 4 roky bez toho, aby sa siahalo na volant a realita je znova
niekde úplne inde. To, že sa "hovorí" o nájazde, znova neznamená, že
REALITA je taká. Začnite žiť v realite. To sme sa nezačali baviť o dopade ťažby
lithia, kadmia a ostatných kovov na prostredie. Ďalej si môžeme rozobrať ceny
za výrobu 1kW elektrickej energie z akejkoľvek elektrárne, započítané aj náklady
na údržbu a opravu elektrárne, či turbín, ku ktorým sa jazdi (ako inak) na
automobiloch s FOSÍLNYMI palivami. Budujú ich žeriavy fungujúce na FOSÍLNYCH
palivách. Batérie ako také: NEEXISTUJE bezpečný postup na ich likvidáciu, čiže
sa buď zakopú do zeme, alebo sa jednoducho na tajňáša hodia do spaľovne. A
znova sa vrátim k servisu, či poruchám týchto batérií a ich opravám a
následnému zaplateniu opráv, technikov...
5)...Aby sa Vám vrátili investované náklady pri kúpe elektromobilu, treba
s ním neustále jazdiť. Pretože batéria degraduje, aj keď sa nepoužíva. Na
diaľkové trasy po diaľnici zabudnite. To by ste nabíjali každú chvíľu. Dojazd
bude krátky aj pri rýchlosti 110m/h a v zime pri vykurovaní ešte kratší...
6)...Čím
budú tie elektromobily v praxi viac starnúť, tak sa bude prejavovať ich neblahá
vlastnosť batérií. Za 10 rokov nebudú vedieť kam ich nepoužiteľné dať. Bude to
nebezpečný odpad a nikto to nechce riešiť. Pred x rokmi som kúpil 11 rokov
starý spaľovák a jazdi stále dobre. Ukážte mi ako bude jazdiť tak starý
elektromobil?...
7)...Žiadny
elektromobil nedá na originálnu batériu 16 rokov a 240 tisíc km...
8)...Kapacita
batérií za 10 rokov nijako nestúpla a to čo robia je stenčovanie článkov.
Vyššie riziko prerazenia dielektrika a požiaru, znížený počet cyklov
nabíjania. Kanister benzínu sa v aute vozí bežne...
9)...Auto na elektrinu. Aká je životnosť batérie? 3roky a potom rapídne klesá kapacita, takže
za 5 rokov polovičný dojazd a výmena batérie cena pol auta. Keď bude vonku
zima, batéria stráca kapacitu, stratí na výkone, keď čokoľvek v aute zapnete.
Auto po ceste na dovolenku natankujem za 5min a idem ďalej. Elektromobil
nabíjam niekoľko hodín...
10)...Zavádzajúca reklama:
"Švédsky výrobca nákladných áut Scania a spoločnosť Northvolt vyvinuli
batériu, ktorá vydrží po celú životnosť nákladného auta. Len neuviedli akú
životnosť si predstavujú. V piatok som bol na STK-čke so služobnou Corollou (emisie
CO nameralo 0,00) a pri odchode akurát nabehla na linku "živá" IFA, takže
životnosť 40+ rokov? Miliardári by chceli, aby sa kamióny kupovali každých 5
rokov? Ohromne ekologické. Čistý biznis...
11)...Elektromobily
propagujú zámerne, aby bola doprava len pre bohatých. Lenže zabúdajú, že zdražie tovar a služby pre
chudobných, pribudne nezamestnaných a prídu o príjem daní z konzumného
života. V socializme mali ľudia aspoň na chleba. Ceny batérií sa premietnu aj doňho...
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.