Dotácie na elektromobily
Dotácie, to je to, čo musia niekomu zaplatiť ostatní, a úplne to deformuje ekonomiku. Nič nie je zadarmo, niekto to zaplatiť musí.
Elektromobily uviedli na trh nedoriešené, čo veľmi kazí dojem zákazníkov. Preto musia štáty dotovať nákup, oslobodzovať ich od daní, parkovného a diaľničného poplatku, a to aj v krajinách s 5000€ mzdami.
Dotácie
sú potrebné preto, lebo rozumne uvažujúci človek odmietne kúpiť horšie auto, než to
ktoré mal predtým. Elektromobil nie je horší (a je vhodný do mesta s nabíjaním doma na dvore), ale problémom sú ťažké drahé
batérie so slabou výdržou, dlhým nabíjaním a k tomu chýbajúca infraštruktúra.
Ľudia z panelákov, vodiči diaľkových trás, obchodní zástupcovia, alebo ľudia
z dedín, ktorí tankovali raz za mesiac a stačí im Felicia za 300€,
odmietajú trpieť nepohodlné uskladňovanie energie za oveľa väčší obnos penazí. Kto elektromobil chcel, už
ho má a zvyšok ľudí, bez dotácií nejde prinútiť, aby ho kúpili.
Dotácie sú zlo. Dobré sú
len pre tých, ktorí v tom vedia plávať a
vedia podojiť peniaze, ktoré nie sú ich. Emisne povolenky odpustky sme povýšili
na obchodnú komoditu a nejdú na zlepšenie planéty, na ktoré boli určené, ale
len na špekuláciu a biznis. Škandinávia šikanuje ľudí tak, že prihlásenie
spaľovák je tak drahé ako samo auto. Rakúsko tiež začína, Čína dokonca losuje
komu povolia ŠPZ-ku na spaľovák.
Konečne vieme, prečo vláda chce, aby ľudia v domácnostiach šetrili
elektrinou, koľko to ide. To by bolo, aby sa elektrina nakoniec nedostávala
zazobancom s dotovanými elektromobilmi. Ale ani s dotáciami sa nič nezmení na
fakte, že elektoromobily sú použiteľné iba ako 2 auto v rodine na jazdenie do
škôlky, práce či na nákupy, a nie ako plnohodnotné auto. Lepšie by bolo hľadať
spôsob, ako si nechať autá so spaľovacími motormi (s malými exhaláciami). Bolo
by to lacnejšie, praktickejšie, bezpečnejšie, rozumnejšie a hlavne
ekologickejšie.
Treba riešiť námornú, leteckú dopravu a logistické presuny. Automobilizmus ako taký produkuje exhalátov len v jednotkách percent.
Vo veľkých mestách majú svoje využitie, ale páliť uhlie v elektrárňach a elektrický prúd masovo posielať do elektromobilov, je ekonomický i ekologický nezmysel. A kde tí obyvatelia domácností budú tie elektromobily nabíjať, keď 55% obyvateľov býva v bytovkách a nabíjačky medzi panelákmi na sídliskách neexistujú? To si budú majitelia elektromobilov spúšťať z okna predlžovačky?. Kto by chcel mať na dvore miesto ihriska tie pekelné skrine, ktoré keď sa jedna pokazí vypadne celá sieť, prípadne niekomu pri nabíjaní auto zhorí? Kto tam teraz má čerpačku benzínu? To máte ako skrátenie rodičovskej doby, ale že niesu miesta v škôlkach a jasle chýbajú úplne, to už nie je tak dôležité.
Takže nebudú ani rádovo kW pre domácnosť, ani dostatočne silná sieť na predaj z FVE v ráde kW, ale bude dosť elektriny a vedenia pre desiatky kW pre nabitie aut? Má vôbec ten sedliak v parlamente predstavu (pozná vôbec Ohmov zákon!? A fyziku - napr. zákon o zachovaní energie a energetických stratách!?), koľko GW energie uvoľnenej spálením PHM (benzín, nafta, plyn) denne autami, by musel nahradiť výrobou elektriky!? Keď už teraz nebude stačiť ani pre terajšiu prevádzku domácností.
Dúfajme, že dotácie domácností nepôjdu z peňazí súkromných poľnohospodárov.Prechod na batérie je výplod zelených mozgov bez vysokej školy energetickej a prúdy na to 100% nebudú, takže môžete byť v kľude !! Je to len ubohá utópia a hovoria to aj odborníci, ktorým já verím, na rozdiel od dementov v Bruseli v EU parlamente! Z ČVTU vyšla správa, že by ČR musela postaviť 4 až 6 nových blokov Temelína a to za súčasnej vlády nepôjde a je to nereálne! A kto by len tak chcel investovať miliardy do prestavby celej rozvodnej siete, trafostaníc a tých hliníkových káblov. Z akých peňazí to pôjde? Už fakt nevedia, akú zhovädilosť a Green Deal ako celok pretlačiť.
Štát môže dať zase len to, čo niekomu zoberie. Ono to platí aj keď ide o dotácie z EU, pretože tam najskôr musíme peniaze naliať, peniaze občanov pochopiteľné, a potom ide niečo čerpať, ale iba pre niekoho.
To je naozaj neuveriteľné, ľudia nemajú na jedlo, na energie, a vláda bude prispievať bohatým zazobancom na ich elektroautá? Preto ich hospodárenie vyzerá tak, ako vyzerá. Chudobní si majú dôjsť pre sociálne dávky, alebo do potravinovej banky a bohatým sa pridá na elektroauta, aby im to "nebolo ľúto", že nič nedostanú. Už sa im pridalo vďaka zrušeniu superhrubej mzdy. V Bruseli vymýšľajú neskutočné kraviny a tí naši "chytráci" na to skočia, aby boli IN.
Aj keď som veľký zástanca elektromobilov, tak nie som zástanca osobných aut ako takých. Aj ten najlepší elektromobil zaberie svojich 12 metrov štvorcových verejného priestoru a nie je ich kam dávať. Radšej by som to urobil tak, že za každé zošrotované auto dostanete príspevok na elektrobicykel. Na druhú stranu chápem, že u nás žije veľa ľudí na dedine s mizerným spojením a auto je nutnosť, tak je asi lepšie prispieť na autobusy.
Batérie sa časom opotrebujú, zníži sa im dojazd, ktorý je už pri novej
baterke oproti plnej nádrži veľmi malý. A hlavne už vidím elektroauto, ako s
ním utiahnem k nám do prudkého kopca plne naložený vlek.
Keď sa v minulosti vymieňali konské záprahy za autá nikto to nemusel dotovať.
Články
Zabudnite: Ani v tomto roku sa dotácií na elektromobily nedočkáme!
Ako Nemci podvádzajú pri dotáciách na elektromobily. Budeme aj my?
Záujem o diesely v Nemecku prudko rastie. Napriek rokmi očierňovania,
stále menšej ponuke a dotáciách na všetko ostatné
Nemecko
zruší dotácie pre elektromobily aj plug-in hybridy! Podporia len tie, ktoré
majú "skutočne pozitívny vplyv na klímu"
Nemecko ukončí štedré dotácie na elektromobily
Automobilka vymení ľudom zadarmo batérie za väčšie.
Zadarmo to nebude. Dočasná elektro-lobby. Niekto to určite zaplatiť musí. U spaľovákov taká výmena nebola nikdy potrebná. Vypustili do predaja nepodarok, len aby sa jazdilo na litium - zatiaľ najlepšia, aj keď nevhodná možnosť napájania elektromotora. Pôjdu ako sa hovorí aj cez mŕtvoly, len aby vyhrali nad spaľovákmi.
Elektromobilita kope obrovskú sociálnu priepasť. Tesla by bola
bez dotácií stratená (youtube video)
Slováci e-autá bez dotácie
ignorujú
Ilúzia Nemeckého
eko-hospodárstva sa rozpadá, ciele politikov sú stále viac absurdnejšie
Elektromobil, auto na benzín či naftu? Energetická kríza
takmer priniesla cenový obrat
V Nórsku skolaboval predaj
áut. Raj elektromobilov o ne zrazu nemá záujem.
Snažili sme sa kúpiť lacné a malé elektrické auto. Nebolo to
vôbec jednoduché.
Slovensko prestalo dotovať nákup elektromobilov. Ľudia o ne nemajú záujem.
Mýtus o výhodnosti prevádzky elektromobilov dostal poslednú
smrtiacu ranu, čo iné sa dalo čakať?
Česko na
nabíjačky pre elektromobily uvoľňuje miliardy a ľudia
nemajú peniaze na základné potraviny, bývanie, školstvo ani zdravotníctvo
Elektromobilita kope obrovskú sociálnu priepasť. Tesla by
bez dotácií nebola tam kde je (youtube video)
Slovensko sa môže hanbiť, susedná krajina tento rok rozdá na
elektromobily ohromnú sumu
A z čoho? Z daní? Že sa na spaľováky nedávajú dotácie. Nech zrýchlia nabíjanie,
zväčšia dojazd, postavia nabíjačky, znížia cenu. Ani Nóri ich už bez dotácií
nechcú, napriek 5000€ platom.
Zákaz spaľovákov bude pre Slovensko nočná mora. Musíme
zaplatiť milióny. Elektrina čisto len pre automobily bude na Slovensku potrebná ako z 3
jadrových reaktorov
ELEKTROMOBILITA: Dotácie vysychajú,
predaj klesá
Dotácie na elektroautá? Kdeže, Rakúšania podporia skladacie
bicykle
Takto sa rozhadzujú
stovky miliónov eur daňových poplatníkov za dotácie na elektromobily
Prečo je Nórsko
svetovým lídrom v elektromobilite? Vládne dotácie to nie sú.
Je to nulovou DPH. Keď skončí predaj spaľovákov, zavedú DPH aj na
elektromobily.
Dotácie aj pokuty. Plán Kanady na povinnú elektromobilitu nie je vtip
Nórsko: V raji elektromobilov na ne zavádzajú daň z hmotnosti a DPH
Sekera na daniach za elektromobilitu bude v miliardách eur
Prvá krajina končí s podporou elektrických aut, pozerané
bude na ne bude ako na iné
Záujem o elektromobily sa v
Nemecku naďalej prudko prepadá, situácia ukazuje, že ich predávajú len
mnohotisícové dotácie
"Od jesene sa na elektromobily
nikto ani nepýta. Na ID.Buzz sa nikto neprišiel ani podívať," hovorí predajca
VW
Sen o lacnej prevádzke
elektromobilov sa ďalej rozplýva, ďalší štát do nich čoskoro upustí
Facka elektromobilite. Švajčiarsko
plánuje od budúceho roka zaviesť daň z dovozu automobilov aj na elektromobily,
ktoré boli doteraz od poplatku oslobodené.
Chce kompenzovať výpadky príjmov z automobilovej dane.
Úplne otočili! Zbavujú sa biopalív a stopli dotácie
elektromobilov, odborníci im vystavili účet
Elektromobily
pripravia štátnu pokladňu o 10 miliárd libier ročne, rozhadzovanie dotácií
prejde na dojenie majiteľov
Takto sa plnia podmienky na
dotácie. Tisícky elektromobilov hnijú na parkoviskách
Nabíjanie na sídliskách je obrovská brzda rozmachu
elektromobility, žiadajú dotácie
Na dotácie na spaľováky sa nemuseli skladať ľudia z daní.
Európska veľmoc ruší veľkú výhodu elektromobilov.
Hrozí, že ich predaje sa brutálne prepadnú
Ľudia o elektromobily nemajú záujem. Vlada navrhuje dotácie
od 625 do 6000€. Pri 50 000€ autách je 625€ málo a budeme sa na ne skladať všetci
Keď auta striedali konské záprahy, žiadne dotácie neboli.
EÚ začne vyšetrovať čínske
štátne dotácie pre elektromobily na obranu európskeho priemyslu pred
"umelo nízkymi cenami".
Kanada za umelé zvýhodňovanie
elektromobility draho zaplatí, je to varovanie aj pre nás
Elektromobil nie je
mikrovlnka. S ukončovaním dotácií klesá o ne záujem aj u greendeal firiem.
Zákazníci uprednostňujú spaľovacie autá
Mikrovlnka prinášala pokrok aj bez dotácií. Ak by bola na batérie, nikto by ju
nechcel. Ak neprídu s niečím prevratným, batérie do áut budú slepá vývojová
vetva.
Peniaze dochádzajú, Austrália predčasne ruší dotácie.
Nový Zéland zdaňuje jazdu elektromobilov
Nemecko tiež skončilo s dotáciami pre firmy, postupne aj Holandsko, Dánsko a
Rakúsko.
Správy o
rekordnom podiele predaných elektromobilov v auguste zamlčujú fakty, o predaj
sa postarali dotácie
ktoré majú čoskoro skončiť
Peniaze na dotácie boli odcudzene svojmu účelu. Tešíte sa z vládou ohlásenej
podpory rozvoja elektromobility na Slovensku? Nie je z čoho
Vnucovanie elektromobilov v Holandsku si stále vyberá
svoju daň, ukazuje nevyhnuteľný vývoj vo zvyšku EU
Technické limity elektromobilov nedovoľujú obslúžiť väčšiu časť úplne legitímnych
potrieb užívateľov áut všetkého druhu, ekonomických, ekologických a výroby a
distribúcie elektriny. Len za desať rokov tam klesol predaj skoro o polovicu.
V Nemecku skončili dotácie elektromobilov pre firmy.
Ich registrácie okamžite prudko spadli
Nórsko už
ľutuje, že s takou chuťou tlačilo na rozmach elektromobilov, vracia sa mu to ako
bumerang
Predaj elektromobilov v Nemecku po poklese 73 percent, v septembri zostávajú
dole, ďalší šok príde v januári
Umele zvýhodňovanie elektrických kamiónov do roku
2026. Ak si nekúpia drahé kamióny, odpadnú z trhu
200tisícová česká dotácia na nákup drahých
elektromobilov je v dobe "úspor" výsmech všetkým obyčajným ľudom
Až sa budete pýtať, kde skončili vaše zvýšené dane, odpoveď bude jednoduchá:
Napríklad na firemný elektromobil vášho suseda, ktorý by bol predaný tak či
tak.
Nemci usúdili,
že je načase ukončiť výrobu elektromobilov. Vráti sa do priazne osvedčená nafta
a benzín?
Skončili plošné a masívne dotácie, prvé modely elektromobilov si rozobrali
firmy a nadšenci, ktorým nebolo ľúto dať vyššiu čiastku za model
s krátkym dojazdom. Elektromobily nikdy neboli pre masy, podobne ako
nie sú pre masy drahé a luxusné verzie tradičných automobilov so spaľovacími
motory.
Nemecká elektrická misia sa míňa účinkom, je to zlá správa
pre 98 percent obyčajných ľudí
Elektromobily prekvapivo prídu o časť amerických
dotácií. Tesly a Fordy to zdražie o 3750 dolárov, môže byť ešte horšie
Predaj
elektromobilov v Nemecku sa ďalej prepadáva aj tesne pred ďalším obmedzením
dotácií, kráľom porazených je Škoda
Nemecku došli peniaze, narazilo na dlhovú brzdu. Dotácie
na elektromobily úplne zrušia už v priebehu roka
Tesly za pár týždňov zdražejú až o 7500
dolárov, nakoniec prídu o všetky americké dotácie
Nemecku došli peniaze už teraz, dotácie na
elektromobily náhle skončili o polnoci
Elektromobil - má budúcnosť diskusia (youtube)
Greendeal - zelený podvod (youtube)
Ekológia sú len finančné toky špinavých peňazí a je to politicky
motivovaný nezmysel. Presadiť dotácie znamená výdaj 2 miliárd korún z daní
občanov ČR. Prečo má štát prispievať podnikateľom na luxusné hračky, ktoré sa
nepredávajú nikde na svete, kde nie sú dotácie? Za to sa dá postaviť nemocnica
a niekoľko škôl. Kvôli osobným ziskom sa podvádza s informáciami o ekológií.
Emisné povolenky sú obchodná komodita.
85,4 percenta vlani predaných áut v EU, malo
spaľovací motor, navzdory nariadeniam, dotáciám, pokutám a obrovskej propagande
Sú dotácie na škodu? Keď ich zrušila európska veľmoc,
ceny elektromobilov sa nečakane zmenili
Masívna výroba solárnych panelov v EÚ má neistú
budúcnosť
Lacnejšia výroba v Číne je spôsobená obrovskými dotáciami.
EÚ smeruje na čínske
elektromobily fatálnu daň. Nepáči sa jej cenová politika
BMW
začalo dávať majiteľom elektromobilov iných značiek tisíc dolárov, keď si prídu pre nový bavorák
Elektromobilita v
Nemecku spôsobí významný výpadok príjmov do rozpočtu. Riešenie bude bolestivé
Elektromobilita – čo sa skrýva za zelenou oponou? (youtube)
Trh by mal určiť, čo sa bude predávať a bez dotácií.
Manažér Fiatu priznal, že len dotácie vedú zákazníkov
k prechodu od spaľovacích áut k elektromobilom
Plošné dotovanie elektromobilov cenou elektriny na
Slovensku končí
názory z diskusie:
1)...Ak
je to taká utópia, nechápem prečo žobrú o výhody a dotácie...
2)...Dotácie od štátu?
Poskladať sa bohatým na elektro auta, aby sa vozili lacnejšie? Hanba vás
nefackuje natŕčať ešte ruky? Vás k tomu rozhodnutiu priviedli len nízke
prevádzkové náklady a nie to, kvôli čomu elektromobilita vznikla - aby sa
znížili LOKÁLNE emisie v mestách, samozrejme nie že by za sebou nezanechávali
uhlíkovú stopu - tá je v komínoch elektrární či producentov bateriek. Čiže
voláte po tom, aby sa bohatí vozili lacnejšie prípadne zadarmo nabíjaním pred
Lidlom? (konečne prišli k rozumu a spoplatnili to) Prečo sa naopak bohatí
neposkladajú na dotácie pre obyčajných ľudí - už len také nové Dacie na LPG
majú nižšie emisie ako niektoré 15-20 ročné autá, na ktorých sa bežne ľudia
vozia. Tam by mali smerovať dotácie - pôvodne aj mali, no nakoniec ostalo len
pri Elektro a Plug in Hybride. A ešte pýtať lacnejšiu poistku - za čo? Keď je
účastníkom dopravnej nehody elektromobil, tak požiarnici musia so sebou
priniesť ešte aj špeciálny vak, v ktorom elektromobil zalejú vodou, aby
nezačalo horieť - auto je tým pádom odpísané a poisťovňa Vám má za vami požadovaných
menej peňazí, za poistenie vozidla, vyplatiť plnú sumu za elektromobil? Kde pri
spaľováku by stačila len bežná oprava!? Alebo neplatiť diaľničné poplatky?
Prečo, lebo tie ťažšie elektromobily menej ničia cesty ako ľahšie spaľováky? V
niektorých krajinách už naopak naspäť rozmýšľajú ako spoplatniť
elektromobilitu, pretože aj zo spotrebnej dane za benzín či naftu idú peniaze
na výstavbu ciest a komunikácií. Elektro je zase len odrb EÚ na chudobných ľudí
a ešte raz pripomínam, že primárnou myšlienkou bolo znížiť lokálne emisie v
mestách a nie aby sa niekto lacnejšie vozil a druhí mu na to ešte
prispievali!...
3)...Takto sa to robí do psej matere, umelé pretláčanie
elektromobility v zadlženom západe. Však tú výmenu niekto zaplatí v cene ďalších
áut, alebo dotácií z daní. Momentálne je produkcia elektro zameraná pre zbohatlíkov a
ľudí "ber všetko na úver". Ale to je len na čas. Potom príde vytriezvenie. Ja
si natankujem plnú nádrž a mám vymenenú batériu...
4)...Vyhlasoval Franz Jozeph dotácie na spaľovacie autá, aby vytlačil
parný stroj? Nie. Elektrické auto je výborná vec, ale len v centre mesta,
pokiaľ vám ho dá niekto zadarmo a jazdite tak, aby vám vystačil dojazd.
Povedzme si pravdu ktorú green deal nechce počuť. Lithiova batéria je na bežné
jazdenie totálny nepodarok doby a zatiaľ neexistuje nič, čo by ho nahradilo...
5)...Nóri zarobili kvantum na exporte ropy (doma čisto, za
plotom smrad). A brutálne zdanili spaľováky... To sa potom machruje. Lenže časy
skončili, dotácie (krivenie trhu) vypli, lebo to množstvo elektromobilov začína
aj tam tvoriť problémy...
6)...Nórsko - to
je ta krajina, kde dáva dokonalý ekonomický zmysel, kúpiť si dotované
elektroauto a nabíjať ho z naftovej elektrocentrály v pivnici fungujúcej na
dotovanú vykurovaciu naftu...
7)...Nórsko,
jediná krajina kde sa vyplatilo kúpiť štedro dotovaný elektromobil a potom ho
doma nabíjať pomocou elektrocentrály, ktorá bežala na dotovaný vykurovací olej.
A nielen v Nórsku, ale aj v Nemecku. Skončili dotácie a šmitec. Mimochodom
viete o tom, že priemerný vek spaľováku v týchto krajinách bol 5 rokov? Viete
aký majú teraz? 10-12 rokov. Prečo? No lebo elektrické autá sú pre bežných ľudí
nedostupné. Aspoň v niečom sme sa im priblížili. Tak ako keď bol boom s
výstavbou FVE, keď to štáty dotovali, skončilo a FVE dnes postaví málokto.
Nórsko je bohatá krajina, ale ani tam evidentne nechcú platiť viac za niečo, čo
nemá takú pridanú hodnotu...
8)...V cene
nafty a benzínu viacej ako polovicu tvorí spotrebná daň. Vy si naozaj myslíte,
že ak by bolo elektromobilov viacej, štát si nechá ujsť také peniaze?! Zaťaží
elektromobily!...
9)...Bez dotácii
by si auto na baterky nekúpil nikto . Som zvedavý keď táto " eko "
bublina praskne . Nechápem prečo by sa elektroautá mali dotovať. Radšej nech dotujú
maslo a chleba, lebo budeme obhrýzať tapacir. Tí čo kupujú elektromobily, budú ešte
plakať...
10)...Nemyslím,
že by sme s dotáciami na Slovensku uspeli.
Veď nemáme platy ani ako v Rakúsku. A to ešte na tie auta treba haldy nabíjačiek
a samozrejme každá iný systém platenia a samozrejme čakať hodiny, kým sa to
nabije a potom furt nervy kde to kľakne...
11)...Dotovať elektromobil v krajine,
kde si ľudia môžu dovoliť kúpu je úplne choré. Ja som rád že u nás žiadne
dotácie na elektroautá nie sú. Kupujú si ich ľudia s vysokými príjmami, tak
prečo im v tom ešte pomáhať? Človek s priemerným a podpriemerným platom si ani
s 5000€ dotáciou nekúpi auto za 40 000€ a viac. Všetky elektrošroty
pod túto cenu sú nepoužiteľné okrem nákupov v rámci mesta. Načo sa im na to
skladať s daní a štát nemá peniaze na zdravotníctvo, školy a pod...
12)...Je veľmi hlúpe, že jediný spôsob ako tlačiť ľudí do nákupu elektromobilov (či chcú, alebo nie), je cez krivenie trhu s dotáciami a brutálnym zdražovaním spaľovacích áut...
13)...Nákup
takého auta u nás bez dotácie, nedáva človeku v pomere cena/úžitok, v
súčasnosti žiadny ekonomický zmysel...
14)...Aktuálne je
v EU tento rok výrazný pokles objednávok nových elektromobilov, čiastočné to
bude ukončením dotácií v niektorých štátoch od januára 2023, veľmi pozitívne to
nevyzerá...
15)...No aj v Nemecku elektro ošiaľ
končí, keďže koncom tohto roku končí dotácia na elektroautá. Týmto cena auta
vzrastie o 20% a už to pociťujú aj predajcovia. Ani Nemec nedá za malé auto 50 000eur...
16)...Vo Veľkej Británii už pripravujú zákon o zdanení
prevádzky elektromobilov. Získaná daň by mala štátu nahradiť straty na dani z
predaja PHM, ktoré vznikajú z dôvodu prevádzkovania elektromobilov.
Predpokladám do troch rokov aj v štátoch EÚ . Majitelia elektromobilov
nebudú kupovať benzín či naftu, budú si kupovať kilometre na rok...
17)....Bez
masívnej podpory elektromobility a riadeného zdražovania klasických áut,
by si elektromobily v súčasnosti ani neškrtli. Miesto toho, aby sa nechal prirodzený
vývoj, Brusel tlačí na hlúpu ideológiu a zámerne privierajú oči (alebo je
to nejaký šialený plán), pred ďalšími na elektromobilitu naviazanými vecami a s tým
spojenými gigantickými nákladmi do budúcnosti. Či už poddimenzované siete,
drahá a nedostatočná výroba elektriny, alebo pľundrovaniu našej planéty na
miestach, kde EU parlament nevidí. Na jednu batériu do auta treba spracovať až
200 ton rôznych rúd (v Ázii, Južnej Amerike
a Afrike)...
18)...Klasická
demagógia. "Zelení súdruhovia" v Bruseli zakazujú niečo čo funguje, a nemajú
adekvátnu lacnú funkčnú náhradu pre všetkých. Dotujú bohatým elektromobily, pre
ktorých je to druhé, alebo tretie auto v garáži. Dopadne to ako každé
plánované hospodárstvo. Bohatí ešte viac zbohatnú a chudobní budú ešte
chudobnejší. Prerozdeľovanie peňazí, direktívne rozhodovanie, zákazy, príkazy,
trestanie...
19)...Výrobca ani
distribútor nemá zisk z toho, koľko ušetríte ako zákazník, ale koľko vám
tej energie predá a oni sa okradnúť nenechajú. Elektromobily majú rôzne úľavy.
Niekde z parkovania, niekde z vjazdu, ale hlavne diaľnice zadarmo. A kto ich
potom bude platiť?... Je to ako s plynom, najskôr sa ľudia a obce nútili k
plynofikácií a lákalo sa na nízku cenu, naťahali sa trúbky, tak šup a cena
letela prudko hore. U elektromobilov je to rovnaké, po republike ich jazdí
päť a pol v porovnaní so spaľovákmi a distribútori už nevedia čo by si za nabíjanie
účtovali. Už sa vymýšľajú nové a nové dane, aby z ľudí čo si kúpili el. auto
vytiahli peniaze...
20)...Elektromobil
je tu sto rokov a bez dotácií a podpory by bol stále len u staničných vozíkov...
21)..."Prevedenie Grand Touring zvláda nabíjací výkon až
300kW, čo čas potrebný pre pauzu znižuje asi len na pätnásťnásobok ekvivalentu
dopĺňania obdobného množstva paliva do dieselového auta." Keby sa to
nedotovalo z verejných financií, tak by bola elektroviera vcelku vtipné hnutie
na každodenné pobavenie...
22)...Zaujímalo by ma, koľko ľudí si kúpi elektromobil ako súkromná
osoba? Nie na firmu, kde sú iné podmienky. Potom by sme videli ten nezáujem.
Na služobné elektroautá nadávajú aj zamestnanci jazdiaci mimo mesto, diaľkove
trasy naprieč republikou...
23)...Registračná daň, cestná
daň, spotrebná daň, dotácie, daňové úľavy a ďalšie výhody i nevýhody sú
nastavené silno v prospech elektrických áut a v neprospech tých spaľovacích.
Toto za éry konských záprahov a pary nebolo...
24)...Spaľovacie autá zatiaľ dotujú elektromobilistov na
daniach a poplatkoch, ale v krajinách s viac rozšírenými elektromobilmi už o výpadkoch
dani hovoria a bude zdražovanie...
25)...Šetrenie
výdrží len dovtedy, dokiaľ si štát uvedomí straty z daní paliva a mazív...
26)...Pokiaľ novinár píše
pravdu o elektromobiloch, podľa zákona je to v poriadku. Batériová lobby sa však
snaží hľadať v zákonoch škáry, aby mohla potlačiť negatívne vlastnosti batérii.
Batériovému miliardárovi ide o biznis. Vždy a všade išlo o biznis, to nie je
hoax. Tí čo to robia na základe svojej idei, by sami nič nedokázali. Každý veľký
protest organizuje niekto, kto má peniaze. Bez nich nič organizovať nejde. Vytvoria si zoznam konšpiračných stránok, kde
popridávajú 290 šarlatánskych stránok s hoaxmi a medzi ne občas na žiadosť
lobby pridajú web, ktorý píše negatívne fakty.
Ja som požiadal ľudí, nech mi na takom webe ukážu klamstvo a neodpísali
mi. Mne nevadí keď je stránka plná negatív.
Možno je to nemorálne, no pravdu ukázať treba, aj keby mal batériový biznis padnúť.
Nech sa batérie sami pobijú o zákazníkov, bez dotácii a oslobodenia o
poplatky. Bolo mi povedané, že batérie znižujú
veľkému poctu ľudí komfort cestovania a bez dotácii by sa slabo predávali...
27)...My slobodní
ľudia budeme z daní platiť elektromobily a ich nabíjanie, hoci ich nebudeme
vlastniť. Zvláštna doba...
28)...Dopyt po
elektromobiloch súvisí s dotáciami a výškou platov. Napr. v
Nórsku je priemerná mzda skoro 4500€ a jazdia iba po Osle. Nie ako u nás polovica Bratislavy trčí v
kolónach na východ v piatok a pondelok. Na severe Nórska tiež majú spaľovaky,
snežné skútre a lode, ktoré ledva spĺňajú emisnú normu euro 2. Len bohatí
využívajú dotácie, chudobní za prvé nemajú peniaze na drahé auto ani s
dotáciami, a za druhé kvôli svojej chudobe uvažujú viac ekonomicky šetrnejšie.
Zbytočne sa nerozvážajú a nesedia na kávičkách. Aj tak je na diaľničnej
rýchlonabíjačke cena viac ako za naftu...
29)...Nie som
odporca ani zástanca elektroáut, ale niečím budú ti kazisveti musieť nahradiť
straty na spotrebnej dani. To čo chceme predať, vychválime, prikrášlime,
zadotujeme a to čo nie, zdaníme, skritizujeme a zakážeme.
Vieme prečo. V realite by sa ukázalo, že elektromobil nie je univerzálny pre všetkých,
ako sa nám snaží tvrdiť EU sekta...
30)...Keby
elektroautá nechválili, tak by sa moc nekupovali. Vždy sa tie batérie pchali na
trh, malo to svojich zákazníkov, ale nikdy sa to masovo nepresadilo. Prečo asi?
Preto to dnes dotujú a ostatné zakazujú...
31)...Automobilky
na elektromobiloch prerobia hneď 2x. Raz pri predaji a druhý krát pri kompenzácii straty na
hodnote. A to sa fakt "oplatí". Že to celé divadlo, ktoré by sa dávno zrútilo
dotuje daňový poplatník a kupci normálnych áut je jasné každému...
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.