Dotácie na elektromobily

12.12.2022

Dotácie, to je to, čo musia niekomu zaplatiť ostatní, a úplne to deformuje ekonomiku. Nič nie je zadarmo, niekto to zaplatiť musí.

Elektromobily uviedli na trh nedoriešené, čo veľmi kazí dojem zákazníkov. Preto musia štáty dotovať nákup, oslobodzovať ich od daní, parkovného a diaľničného poplatku, a to aj v krajinách s 5000€ mzdami.


Dotácie sú potrebné preto, lebo rozumne uvažujúci človek odmietne kúpiť horšie auto, než to ktoré mal predtým. Elektromobil nie je horší (a je vhodný do mesta s nabíjaním doma na dvore), ale problémom sú ťažké drahé batérie so slabou výdržou, dlhým nabíjaním a k tomu chýbajúca infraštruktúra. Ľudia z panelákov, vodiči diaľkových trás, obchodní zástupcovia, alebo ľudia z dedín, ktorí tankovali raz za mesiac a stačí im Felicia za 300€, odmietajú trpieť nepohodlné uskladňovanie energie za oveľa väčší obnos penazí. Kto elektromobil chcel, už ho má a zvyšok ľudí, bez dotácií nejde prinútiť, aby ho kúpili.

Dotácie sú zlo. Dobré sú len pre tých, ktorí v tom vedia plávať a vedia podojiť peniaze, ktoré nie sú ich. Emisne povolenky odpustky sme povýšili na obchodnú komoditu a nejdú na zlepšenie planéty, na ktoré boli určené, ale len na špekuláciu a biznis. Škandinávia šikanuje ľudí tak, že prihlásenie spaľovák je tak drahé ako samo auto. Rakúsko tiež začína, Čína dokonca losuje komu povolia ŠPZ-ku na spaľovák.

Konečne vieme, prečo vláda chce, aby ľudia v domácnostiach šetrili elektrinou, koľko to ide. To by bolo, aby sa elektrina nakoniec nedostávala zazobancom s dotovanými elektromobilmi. Ale ani s dotáciami sa nič nezmení na fakte, že elektoromobily sú použiteľné iba ako 2 auto v rodine na jazdenie do škôlky, práce či na nákupy, a nie ako plnohodnotné auto. Lepšie by bolo hľadať spôsob, ako si nechať autá so spaľovacími motormi (s malými exhaláciami). Bolo by to lacnejšie, praktickejšie, bezpečnejšie, rozumnejšie a hlavne ekologickejšie.

Treba riešiť námornú, leteckú dopravu a logistické presuny. Automobilizmus ako taký produkuje exhalátov len v jednotkách percent.

Vo veľkých mestách majú svoje využitie, ale páliť uhlie v elektrárňach a elektrický prúd masovo posielať do elektromobilov, je ekonomický i ekologický nezmysel. A kde tí obyvatelia domácností budú tie elektromobily nabíjať, keď 55% obyvateľov býva v bytovkách a nabíjačky medzi panelákmi na sídliskách neexistujú? To si budú majitelia elektromobilov spúšťať z okna predlžovačky?. Kto by chcel mať na dvore miesto ihriska tie pekelné skrine, ktoré keď sa jedna pokazí vypadne celá sieť, prípadne niekomu pri nabíjaní auto zhorí? Kto tam teraz má čerpačku benzínu? To máte ako skrátenie rodičovskej doby, ale že niesu miesta v škôlkach a jasle chýbajú úplne, to už nie je tak dôležité.

Takže nebudú ani rádovo kW pre domácnosť, ani dostatočne silná sieť na predaj z FVE v ráde kW, ale bude dosť elektriny a vedenia pre desiatky kW pre nabitie aut? Má vôbec ten sedliak v parlamente predstavu (pozná vôbec Ohmov zákon!? A fyziku - napr. zákon o zachovaní energie a energetických stratách!?), koľko GW energie uvoľnenej spálením PHM (benzín, nafta, plyn) denne autami, by musel nahradiť výrobou elektriky!? Keď už teraz nebude stačiť ani pre terajšiu prevádzku domácností.

Dúfajme, že dotácie domácností nepôjdu z peňazí súkromných poľnohospodárov.Prechod na batérie je výplod zelených mozgov bez vysokej školy energetickej a prúdy na to 100% nebudú, takže môžete byť v kľude !! Je to len ubohá utópia a hovoria to aj odborníci, ktorým já verím, na rozdiel od dementov v Bruseli v EU parlamente! Z ČVTU vyšla správa, že by ČR musela postaviť 4 až 6 nových blokov Temelína a to za súčasnej vlády nepôjde a je to nereálne! A kto by len tak chcel investovať miliardy do prestavby celej rozvodnej siete, trafostaníc a tých hliníkových káblov. Z akých peňazí to pôjde? Už fakt nevedia, akú zhovädilosť a Green Deal ako celok pretlačiť.

Štát môže dať zase len to, čo niekomu zoberie. Ono to platí aj keď ide o dotácie z EU, pretože tam najskôr musíme peniaze naliať, peniaze občanov pochopiteľné, a potom ide niečo čerpať, ale iba pre niekoho.

To je naozaj neuveriteľné, ľudia nemajú na jedlo, na energie, a vláda bude prispievať bohatým zazobancom na ich elektroautá? Preto ich hospodárenie vyzerá tak, ako vyzerá. Chudobní si majú dôjsť pre sociálne dávky, alebo do potravinovej banky a bohatým sa pridá na elektroauta, aby im to "nebolo ľúto", že nič nedostanú. Už sa im pridalo vďaka zrušeniu superhrubej mzdy. V Bruseli vymýšľajú neskutočné kraviny a tí naši "chytráci" na to skočia, aby boli IN.

Aj keď som veľký zástanca elektromobilov, tak nie som zástanca osobných aut ako takých. Aj ten najlepší elektromobil zaberie svojich 12 metrov štvorcových verejného priestoru a nie je ich kam dávať. Radšej by som to urobil tak, že za každé zošrotované auto dostanete príspevok na elektrobicykel. Na druhú stranu chápem, že u nás žije veľa ľudí na dedine s mizerným spojením a auto je nutnosť, tak je asi lepšie prispieť na autobusy.

Batérie sa časom opotrebujú, zníži sa im dojazd, ktorý je už pri novej baterke oproti plnej nádrži veľmi malý. A hlavne už vidím elektroauto, ako s ním utiahnem k nám do prudkého kopca plne naložený vlek.

Keď sa v minulosti vymieňali konské záprahy za autá nikto to nemusel dotovať.

Články


Zabudnite: Ani v tomto roku sa dotácií na elektromobily nedočkáme!


Ako Nemci podvádzajú pri dotáciách na elektromobily. Budeme aj my?


Záujem o diesely v Nemecku prudko rastie. Napriek rokmi očierňovania, stále menšej ponuke a dotáciách na všetko ostatné


Nemecko zruší dotácie pre elektromobily aj plug-in hybridy! Podporia len tie, ktoré majú "skutočne pozitívny vplyv na klímu"


Nemecko ukončí štedré dotácie na elektromobily


Automobilka vymení ľudom zadarmo batérie za väčšie.

Zadarmo to nebude. Dočasná elektro-lobby. Niekto to určite zaplatiť musí. U spaľovákov taká výmena nebola nikdy potrebná. Vypustili do predaja nepodarok, len aby sa jazdilo na litium - zatiaľ najlepšia, aj keď nevhodná možnosť napájania elektromotora. Pôjdu ako sa hovorí aj cez mŕtvoly, len aby vyhrali nad spaľovákmi.



Štúdia ukázala, čo v skutočnosti spôsobuje snaha o vyrovnanie cien elektromobilov so spaľovacími autami


Elektromobilita kope obrovskú sociálnu priepasť. Tesla by bola bez dotácií stratená (youtube video)


Slováci e-autá bez dotácie ignorujú


Ilúzia Nemeckého eko-hospodárstva sa rozpadá, ciele politikov sú stále viac absurdnejšie

Elektromobil, auto na benzín či naftu? Energetická kríza takmer priniesla cenový obrat

V Nórsku skolaboval predaj áut. Raj elektromobilov o ne zrazu nemá záujem.

Snažili sme sa kúpiť lacné a malé elektrické auto. Nebolo to vôbec jednoduché.
Slovensko prestalo dotovať nákup elektromobilov. Ľudia o ne nemajú záujem.

Mýtus o výhodnosti prevádzky elektromobilov dostal poslednú smrtiacu ranu, čo iné sa dalo čakať?


Česko na nabíjačky pre elektromob
ily uvoľňuje
miliardy a ľudia nemajú peniaze na základné potraviny, bývanie, školstvo ani zdravotníctvo

Elektromobilita kope obrovskú sociálnu priepasť. Tesla by bez dotácií nebola tam kde je (youtube video)


Slovensko sa môže hanbiť, susedná krajina tento rok rozdá na elektromobily ohromnú sumu

A z čoho? Z daní? Že sa na spaľováky nedávajú dotácie. Nech zrýchlia nabíjanie, zväčšia dojazd, postavia nabíjačky, znížia cenu. Ani Nóri ich už bez dotácií nechcú, napriek 5000€ platom.


Zákaz spaľovákov bude pre Slovens
ko nočná mora. Musíme zaplatiť milióny. Elektrina čisto len pre automobily bude na Slovensku potrebná ako z 3 jadrových reaktorov



ELEKTROMOBILITA: Dotácie vysychajú,
predaj klesá


Dotácie na elektroautá? Kdeže, Rakúšania podporia skladacie bicykle


Takto sa rozhadzujú stovky miliónov eur daňových poplatníkov za dotácie na elektromobily


Prečo je Nórsko svetovým lídro
m v elektromobilite? Vládne dotácie to nie sú.

Je to nulovou DPH. Keď skončí predaj spaľovákov, zavedú DPH aj na elektromobily.


Slováci e-autá bez dotácie ignorujú, posledné milióny minuli za štyri minúty. Na jednu nabíjačku pripadajú ani nie štyri autá.


A je to vonku, daň z elektromobilov prichádza do Eur
ópy. Má kompenzovať výpadky v spotrebných daniach


Dotácie aj pokuty. Plán Kanady na povinnú elektromobilitu nie je vtip

Nórsko: V raji elektromobilov na ne zavádzajú daň z hmotnosti a DPH

Sekera na daniach za elektromobilitu bude v miliardách eur

Prvá krajina končí s podporou elektrických aut, pozerané bude na ne bude ako na iné

Záujem o elektromobily sa v Nemecku naďalej prudko prepadá, situácia ukazuje, že ich predávajú len mnohotisícové dotácie
"Od jesene sa na elektromobily nikto ani nepýta. Na ID.Buzz sa nikto neprišiel ani podívať," hovorí predajca VW


Expertov zaskočilo, koľko Nemcov podvádza s dotácia
mi na elektromobily, ide tu o viac ako pol miliardy euro


Sen o lacnej prevádzke elektromobilov sa ďalej rozplýva, ďalší štát do nich čoskoro
upustí



Facka elektromobilite. Švajčiars
ko plánuje od budúceho roka zaviesť daň z dovozu automobilov aj na elektromobily, ktoré boli doteraz od poplatku oslobodené.

Chce kompenzovať výpadky príjmov z automobilovej dane.


Nariaďovanie elektrických áut dostalo ďalšiu ťažkú ranu, politici v Holandsku sa zľakli svojich vlastných cieľov

Úplne otočili! Zbavujú sa biopalív a stopli dotácie elektromobilov, odborníci im vystavili účet


Elektromobily pripravia štátnu pokladňu o 10 miliárd libier ročne, rozhadzovanie dotácií prejde na dojenie
majiteľov


Takto sa plnia podmienky na dotácie. Tisícky elektromobilov hnijú na parkoviskách


Majitelia elektromobilov v niektorých krajinách dostávajú peniaze za nabíjanie aut, pripomíná to utópiu celého "zeleného sna"


Sen o rozšírenie elektromobilov z peňazí "tých druhých" sa rozplýva. Ďalší štát končí s dotáciami na ich nákup

Nabíjanie na sídliskách je obrovská brzda rozmachu elektromobility, žiadajú dotácie
Na dotácie na spaľováky sa nemuseli skladať ľudia z daní.


Obed zadarmo znovu nebude, majitelia elektromobilov budú musieť zaplatiť všetko, čo vytiahli z vreciek iných


Európska veľmoc ruší veľkú výhodu elektromobilov. Hrozí, že ich predaje sa brutálne prepadnú


Ľudia o elektromobily nemajú záujem. Vlada navrhuje dotácie od 625 do 6000€. Pri 50 000€ autách je 625€ málo a budeme sa na ne skladať všetci
Keď auta striedali konské záprahy, žiadne dotácie neboli.


EÚ začne vyšetrovať čínske štátne dotácie pre elektromobily na obranu európskeho priemyslu pred "umelo nízkymi cenami".



Kanada za umelé zvýhodňovanie elektromobility draho zaplatí, je to varovanie aj pre nás


Elektromobil nie je mikrovlnka. S ukončovaním dotácií klesá o ne záujem aj u greendeal firiem. Zákazníci uprednostňujú spaľovacie autá
Mikrovlnka prinášala pokrok aj bez dotácií. Ak by bola na batérie, nikto by ju nechcel. Ak neprídu s niečím prevratným, batérie do áut budú slepá vývojová vetva.


Peniaze dochádzajú, Austrália predčasne ruší dotácie. Nový Zéland zdaňuje jazdu elektromobilov
Nemecko tiež skončilo s dotáciami pre firmy, postupne aj Holandsko, Dánsko a Rakúsko.

Správy o rekordnom podiele predaných elektromobilov v auguste zamlčujú fakty, o predaj sa postarali dotácie ktoré majú čoskoro skončiť

Peniaze na dotácie boli odcudzene svojmu účelu. Tešíte sa z vládou ohlásenej podpory rozvoja elektromobility na Slovensku? Nie je z čoho


Vnucovanie elektromobilov v Holandsku si stále vyberá svoju daň, ukazuje nevyhnuteľný vývoj vo zvyšku EU
Technické limity elektromobilov nedovoľujú obslúžiť väčšiu časť úplne legitímnych potrieb užívateľov áut všetkého druhu, ekonomických, ekologických a výroby a distribúcie elektriny. Len za desať rokov tam klesol predaj skoro o polovicu.


Automobilky sa konečne postavili proti vnucovaniu elektromobilov. Ciele nejde splniť, budú len ruinovať obyčajných ľudí


V Nemecku skončili dotácie elektromobilov pre firmy. Ich registrácie okamžite prudko spadli


Nórsko už ľutuje, že s takou chuťou tlačilo na rozmach elektromobilov, vracia sa mu to ako bumerang

Elektrické autá prehrajú so spaľovacími autami aj v krajinách plných dotácii a nariadení, varuje KPMG, ohýbanie reality prestáva fungovať


Nórsko, Európsky priekopník v elektromobilite má problém. Za všetko môže vláda, ktorá ruší stimuly a zvýhodnenia pre elektromobily


Predaj elektromobilov v Nemecku po poklese 73 percent, v septembri zostávajú dole, ďalší šok príde v januári

Umele zvýhodňovanie elektrických kamiónov do roku 2026. Ak si nekúpia drahé kamióny, odpadnú z trhu


200tisícová česká dotácia na nákup drahých elektromobilov je v dobe "úspor" výsmech všetkým obyčajným ľudom

Až sa budete pýtať, kde skončili vaše zvýšené dane, odpoveď bude jednoduchá: Napríklad na firemný elektromobil vášho suseda, ktorý by bol predaný tak či tak.


Nemci usúdili, že je načase ukončiť výrobu elektromobilov. Vráti sa do priazne osvedčená nafta a benzín?

Skončili plošné a masívne dotácie, prvé modely elektromobilov si rozobrali firmy a nadšenci, ktorým nebolo ľúto dať vyššiu čiastku za model s krátkym dojazdom. Elektromobily nikdy neboli pre masy, podobne ako nie sú pre masy drahé a luxusné verzie tradičných automobilov so spaľovacími motory.

Nemecká elektrická misia sa míňa účinkom, je to zlá správa pre 98 percent obyčajných ľudí


Elektromobily prekvapivo prídu o časť amerických dotácií. Tesly a Fordy to zdražie o 3750 dolárov, môže byť ešte horšie


Predaj elektromobilov v Nemecku sa ďalej prepadáva aj tesne pred ďalším obmedzením dotácií, kráľom porazených je Škoda



Nemecku došli peniaze, narazilo na dlhovú brzdu. Dotácie na elektromobily úplne zrušia už v priebehu roka


Tesly za pár týždňov zdražejú až o 7500 dolárov, nakoniec prídu o všetky americké dotácie


Nemecku došli peniaze už teraz, dotácie na elektromobily náhle skončili o polnoci



Elektromobil - má budúcnosť diskusia
(youtube)


Koniec dotácií na elektromobily všetkých Nemcov nesklamal. "Mali skončiť dávno, teraz je čas zrovnať dane," píše Focus


Zrušené nemecké dotácie na elektromobily začali výrobcovia v obavách vyplácať zo svojho, nič iného im neostáva


Volkswagen bude dotovať vlastné elektromobily, aby sa lepšie predávali. Ľudia ušetria obrovskú sumu peňazí


Ani zvýhodňovanie elektromobilov na všetkých mysliteľných úrovniach "na západe" nestačia k tomu, aby predajmi prekonali spaľovacie autá


Greendeal - zelený podvod
(youtube)
Ekológia sú len finančné toky špinavých peňazí a je to politicky motivovaný nezmysel. Presadiť dotácie znamená výdaj 2 miliárd korún z daní občanov ČR. Prečo má štát prispievať podnikateľom na luxusné hračky, ktoré sa nepredávajú nikde na svete, kde nie sú dotácie? Za to sa dá postaviť nemocnica a niekoľko škôl. Kvôli osobným ziskom sa podvádza s informáciami o ekológií. Emisné povolenky sú obchodná komodita.

85,4 percenta vlani predaných áut v EU, malo spaľovací motor, navzdory nariadeniam, dotáciám, pokutám a obrovskej propagande

Sú dotácie na škodu? Keď ich zrušila európska veľmoc, ceny elektromobilov sa nečakane zmenili


Banka Morgan Stanley varuje, že elektromobily strácajú pôdu pod nohami. Vymenúva ich najväčšie problémy, Tesle môžu zlomiť väz


Predaj elektromobilov v Česku zostáva aj so státisícovými dotáciami u dna, kto ešte verí jeho zlepšenie?


Masívna výroba solárnych panelov v EÚ má neistú budúcnosť
Lacnejšia výroba v Číne je spôsobená obrovskými dotáciami.

Program "elektromobily pre chudobných" vo Francúzsku skolaboval, krajina musela štedro dotované nákupy zastaviť


Rozprávkovo lacné leasingy na elektromobily skončili. Zákazníci preplácajú spaľovacie auta až o 142 percent, varuje "automobilový pápež"

Holandské firmy sa začínajú odkláňať od elektromobilov. Zistili, že sa im cez všetky umelé výhody neoplatia


EÚ smeruje na čínske elektromobily fatálnu daň. Nepáči sa jej cenová politika


BMW začalo dávať majiteľom elektromobilov iných značiek tisíc dolárov, keď si prídu pre nový bavorák


Elektromobilita v Nemecku spôsobí významný výpadok príjmov do rozpočtu. Riešenie bude bolestivé


Elektromobilita – čo sa skrýva za zelenou oponou? (youtube)
Trh by mal určiť, čo sa bude predávať a bez dotácií.

Manažér Fiatu priznal, že len dotácie vedú zákazníkov k prechodu od spaľovacích áut k elektromobilom


Plošné dotovanie elektromobilov cenou elektriny na Slovensku končí


názory z diskusie:


1)...Ak je to taká utópia, nechápem prečo žobrú o výhody a dotácie...

2)...Dotácie od štátu? Poskladať sa bohatým na elektro auta, aby sa vozili lacnejšie? Hanba vás nefackuje natŕčať ešte ruky? Vás k tomu rozhodnutiu priviedli len nízke prevádzkové náklady a nie to, kvôli čomu elektromobilita vznikla - aby sa znížili LOKÁLNE emisie v mestách, samozrejme nie že by za sebou nezanechávali uhlíkovú stopu - tá je v komínoch elektrární či producentov bateriek. Čiže voláte po tom, aby sa bohatí vozili lacnejšie prípadne zadarmo nabíjaním pred Lidlom? (konečne prišli k rozumu a spoplatnili to) Prečo sa naopak bohatí neposkladajú na dotácie pre obyčajných ľudí - už len také nové Dacie na LPG majú nižšie emisie ako niektoré 15-20 ročné autá, na ktorých sa bežne ľudia vozia. Tam by mali smerovať dotácie - pôvodne aj mali, no nakoniec ostalo len pri Elektro a Plug in Hybride. A ešte pýtať lacnejšiu poistku - za čo? Keď je účastníkom dopravnej nehody elektromobil, tak požiarnici musia so sebou priniesť ešte aj špeciálny vak, v ktorom elektromobil zalejú vodou, aby nezačalo horieť - auto je tým pádom odpísané a poisťovňa Vám má za vami požadovaných menej peňazí, za poistenie vozidla, vyplatiť plnú sumu za elektromobil? Kde pri spaľováku by stačila len bežná oprava!? Alebo neplatiť diaľničné poplatky? Prečo, lebo tie ťažšie elektromobily menej ničia cesty ako ľahšie spaľováky? V niektorých krajinách už naopak naspäť rozmýšľajú ako spoplatniť elektromobilitu, pretože aj zo spotrebnej dane za benzín či naftu idú peniaze na výstavbu ciest a komunikácií. Elektro je zase len odrb EÚ na chudobných ľudí a ešte raz pripomínam, že primárnou myšlienkou bolo znížiť lokálne emisie v mestách a nie aby sa niekto lacnejšie vozil a druhí mu na to ešte prispievali!...

3)...Takto sa to robí do psej matere, umelé pretláčanie elektromobility v zadlženom západe. Však tú výmenu niekto zaplatí v cene ďalších áut, alebo dotácií z daní. Momentálne je produkcia elektro zameraná pre zbohatlíkov a ľudí "ber všetko na úver". Ale to je len na čas. Potom príde vytriezvenie. Ja si natankujem plnú nádrž a mám vymenenú batériu...

4)
...Vyhlasoval Franz Jozeph dotácie na spaľovacie autá, aby vytlačil parný stroj? Nie. Elektrické auto je výborná vec, ale len v centre mesta, pokiaľ vám ho dá niekto zadarmo a jazdite tak, aby vám vystačil dojazd. Povedzme si pravdu ktorú green deal nechce počuť. Lithiova batéria je na bežné jazdenie totálny nepodarok doby a zatiaľ neexistuje nič, čo by ho nahradilo...

5
)...Nóri zarobili kvantum na exporte ropy (doma čisto, za plotom smrad). A brutálne zdanili spaľováky... To sa potom machruje. Lenže časy skončili, dotácie (krivenie trhu) vypli, lebo to množstvo elektromobilov začína aj tam tvoriť problémy...

6)
...Nórsko - to je ta krajina, kde dáva dokonalý ekonomický zmysel, kúpiť si dotované elektroauto a nabíjať ho z naftovej elektrocentrály v pivnici fungujúcej na dotovanú vykurovaciu naftu...

7)...Nórsko, jediná krajina kde sa vyplatilo kúpiť štedro dotovaný elektromobil a potom ho doma nabíjať pomocou elektrocentrály, ktorá bežala na dotovaný vykurovací olej. A nielen v Nórsku, ale aj v Nemecku. Skončili dotácie a šmitec. Mimochodom viete o tom, že priemerný vek spaľováku v týchto krajinách bol 5 rokov? Viete aký majú teraz? 10-12 rokov. Prečo? No lebo elektrické autá sú pre bežných ľudí nedostupné. Aspoň v niečom sme sa im priblížili. Tak ako keď bol boom s výstavbou FVE, keď to štáty dotovali, skončilo a FVE dnes postaví málokto. Nórsko je bohatá krajina, ale ani tam evidentne nechcú platiť viac za niečo, čo nemá takú pridanú hodnotu...

8)
...V cene nafty a benzínu viacej ako polovicu tvorí spotrebná daň. Vy si naozaj myslíte, že ak by bolo elektromobilov viacej, štát si nechá ujsť také peniaze?! Zaťaží elektromobily!...

9)
...Bez dotácii by si auto na baterky nekúpil nikto . Som zvedavý keď táto " eko " bublina praskne . Nechápem prečo by sa elektroautá mali dotovať. Radšej nech dotujú maslo a chleba, lebo budeme obhrýzať tapacir. Tí čo kupujú elektromobily, budú ešte plakať...

10)
...Nemyslím, že by sme s dotáciami na Slovensku uspeli. Veď nemáme platy ani ako v Rakúsku. A to ešte na tie auta treba haldy nabíjačiek a samozrejme každá iný systém platenia a samozrejme čakať hodiny, kým sa to nabije a potom furt nervy kde to kľakne...

11)
...Dotovať elektromobil v krajine, kde si ľudia môžu dovoliť kúpu je úplne choré. Ja som rád že u nás žiadne dotácie na elektroautá nie sú. Kupujú si ich ľudia s vysokými príjmami, tak prečo im v tom ešte pomáhať? Človek s priemerným a podpriemerným platom si ani s 5000€ dotáciou nekúpi auto za 40 000€ a viac. Všetky elektrošroty pod túto cenu sú nepoužiteľné okrem nákupov v rámci mesta. Načo sa im na to skladať s daní a štát nemá peniaze na zdravotníctvo, školy a pod...

12)
...Je veľmi hlúpe, že jediný spôsob ako tlačiť ľudí do nákupu elektromobilov (či chcú, alebo nie), je cez krivenie trhu s dotáciami a brutálnym zdražovaním spaľovacích áut...


13)
...Nákup takého auta u nás bez dotácie, nedáva človeku v pomere cena/úžitok, v súčasnosti žiadny ekonomický zmysel...

14)
...Aktuálne je v EU tento rok výrazný pokles objednávok nových elektromobilov, čiastočné to bude ukončením dotácií v niektorých štátoch od januára 2023, veľmi pozitívne to nevyzerá...

15)
...No aj v Nemecku elektro ošiaľ končí, keďže koncom tohto roku končí dotácia na elektroautá. Týmto cena auta vzrastie o 20% a už to pociťujú aj predajcovia. Ani Nemec nedá za malé auto 50 000eur...

16)
...Vo Veľkej Británii už pripravujú zákon o zdanení prevádzky elektromobilov. Získaná daň by mala štátu nahradiť straty na dani z predaja PHM, ktoré vznikajú z dôvodu prevádzkovania elektromobilov. Predpokladám do troch rokov aj v štátoch EÚ . Majitelia elektromobilov nebudú kupovať benzín či naftu, budú si kupovať kilometre na rok...

17)....Bez masívnej podpory elektromobility a riadeného zdražovania klasických áut, by si elektromobily v súčasnosti ani neškrtli. Miesto toho, aby sa nechal prirodzený vývoj, Brusel tlačí na hlúpu ideológiu a zámerne privierajú oči (alebo je to nejaký šialený plán), pred ďalšími na elektromobilitu naviazanými vecami a s tým spojenými gigantickými nákladmi do budúcnosti. Či už poddimenzované siete, drahá a nedostatočná výroba elektriny, alebo pľundrovaniu našej planéty na miestach, kde EU parlament nevidí. Na jednu batériu do auta treba spracovať až 200 ton rôznych rúd (v Ázii, Južnej Amerike a Afrike)...

18)...Klasická demagógia. "Zelení súdruhovia" v Bruseli zakazujú niečo čo funguje, a nemajú adekvátnu lacnú funkčnú náhradu pre všetkých. Dotujú bohatým elektromobily, pre ktorých je to druhé, alebo tretie auto v garáži. Dopadne to ako každé plánované hospodárstvo. Bohatí ešte viac zbohatnú a chudobní budú ešte chudobnejší. Prerozdeľovanie peňazí, direktívne rozhodovanie, zákazy, príkazy, trestanie...

19)...Výrobca ani distribútor nemá zisk z toho, koľko ušetríte ako zákazník, ale koľko vám tej energie predá a oni sa okradnúť nenechajú. Elektromobily majú rôzne úľavy. Niekde z parkovania, niekde z vjazdu, ale hlavne diaľnice zadarmo. A kto ich potom bude platiť?... Je to ako s plynom, najskôr sa ľudia a obce nútili k plynofikácií a lákalo sa na nízku cenu, naťahali sa trúbky, tak šup a cena letela prudko hore. U elektromobilov je to rovnaké, po republike ich jazdí päť a pol v porovnaní so spaľovákmi a distribútori už nevedia čo by si za nabíjanie účtovali. Už sa vymýšľajú nové a nové dane, aby z ľudí čo si kúpili el. auto vytiahli peniaze...

20)...Elektromobil je tu sto rokov a bez dotácií a podpory by bol stále len u staničných vozíkov...

21)
..."Prevedenie Grand Touring zvláda nabíjací výkon až 300kW, čo čas potrebný pre pauzu znižuje asi len na pätnásťnásobok ekvivalentu dopĺňania obdobného množstva paliva do dieselového auta." Keby sa to nedotovalo z verejných financií, tak by bola elektroviera vcelku vtipné hnutie na každodenné pobavenie...

22)
...Zaujímalo by ma, koľko ľudí si kúpi elektromobil ako súkromná osoba? Nie na firmu, kde sú iné podmienky. Potom by sme videli ten nezáujem. Na služobné elektroautá nadávajú aj zamestnanci jazdiaci mimo mesto, diaľkove trasy naprieč republikou...

23)...Registračná daň, cestná daň, spotrebná daň, dotácie, daňové úľavy a ďalšie výhody i nevýhody sú nastavené silno v prospech elektrických áut a v neprospech tých spaľovacích. Toto za éry konských záprahov a pary nebolo...

24)...Spaľovacie autá zatiaľ dotujú elektromobilistov na daniach a poplatkoch, ale v krajinách s viac rozšírenými elektromobilmi už o výpadkoch dani hovoria a bude zdražovanie...

25)
...Šetrenie výdrží len dovtedy, dokiaľ si štát uvedomí straty z daní paliva a mazív...

26)
...Pokiaľ novinár píše pravdu o elektromobiloch, podľa zákona je to v poriadku. Batériová lobby sa však snaží hľadať v zákonoch škáry, aby mohla potlačiť negatívne vlastnosti batérii. Batériovému miliardárovi ide o biznis. Vždy a všade išlo o biznis, to nie je hoax. Tí čo to robia na základe svojej idei, by sami nič nedokázali. Každý veľký protest organizuje niekto, kto má peniaze. Bez nich nič organizovať nejde. Vytvoria si zoznam konšpiračných stránok, kde popridávajú 290 šarlatánskych stránok s hoaxmi a medzi ne občas na žiadosť lobby pridajú web, ktorý píše negatívne fakty. Ja som požiadal ľudí, nech mi na takom webe ukážu klamstvo a neodpísali mi. Mne nevadí keď je stránka plná negatív. Možno je to nemorálne, no pravdu ukázať treba, aj keby mal batériový biznis padnúť. Nech sa batérie sami pobijú o zákazníkov, bez dotácii a oslobodenia o poplatky. Bolo mi povedané, že batérie znižujú veľkému poctu ľudí komfort cestovania a bez dotácii by sa slabo predávali...

27)
...My slobodní ľudia budeme z daní platiť elektromobily a ich nabíjanie, hoci ich nebudeme vlastniť. Zvláštna doba...

28)...Dopyt po elektromobiloch súvisí s dotáciami a výškou platov. Napr. v Nórsku je priemerná mzda skoro 4500€ a jazdia iba po Osle. Nie ako u nás polovica Bratislavy trčí v kolónach na východ v piatok a pondelok. Na severe Nórska tiež majú spaľovaky, snežné skútre a lode, ktoré ledva spĺňajú emisnú normu euro 2. Len bohatí využívajú dotácie, chudobní za prvé nemajú peniaze na drahé auto ani s dotáciami, a za druhé kvôli svojej chudobe uvažujú viac ekonomicky šetrnejšie. Zbytočne sa nerozvážajú a nesedia na kávičkách. Aj tak je na diaľničnej rýchlonabíjačke cena viac ako za naftu...

29)...Nie som odporca ani zástanca elektroáut, ale niečím budú ti kazisveti musieť nahradiť straty na spotrebnej dani. To čo chceme predať, vychválime, prikrášlime, zadotujeme a to čo nie, zdaníme, skritizujeme a zakážeme.
Vieme prečo. V realite by sa ukázalo, že elektromobil nie je univerzálny pre všetkých, ako sa nám snaží tvrdiť EU sekta...

30)...Keby elektroautá nechválili, tak by sa moc nekupovali. Vždy sa tie batérie pchali na trh, malo to svojich zákazníkov, ale nikdy sa to masovo nepresadilo. Prečo asi? Preto to dnes dotujú a ostatné zakazujú...

31)
...Automobilky na elektromobiloch prerobia hneď 2x. Raz pri predaji a druhý krát pri kompenzácii straty na hodnote. A to sa fakt "oplatí". Že to celé divadlo, ktoré by sa dávno zrútilo dotuje daňový poplatník a kupci normálnych áut je jasné každému...




Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.


ELEKTROMOBILISTA
:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".


Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky