Ostatné články o elektromobiloch
(foto: pixabay)
Ostatné články o elektromobiloch a názory
Nevýhody dnešných batérií:
- Veľká hmotnosť.
- Krátky dojazd, v mraze ešte kratší.
- Dlhé nabíjanie.
- Degradácia batérie (kratšia životnosť než samotné auto).
- Vysoká cena (vyššia než samotné auto)
-
Ťažko hasiteľný požiar, vznik požiaru aj bez otvoreného ohňa.
- Nebezpečný odpad, narušenie životného prostredia pri ťažbe lithia, nepočuť ísť za Vami elektrické auto - bezpečnosť na ulici.
- Elektrické autobusy majú cez zimu problém, kvôli častému otváraniu dverí a vykurovaniu, nezvládnu ani pol dňa jazdy.
- Ak by chceli naraz nabíjať viacerí na jednom 90kW stojane, nabíjanie trvá 5 hodín.
- Na premene energií nie je ekologické v podstate nič. Je to kapitalizmus založený na spotrebe neobnoviteľných zdrojov. Zelená cesta je predovšetkým o hromadnej doprave a bicykli bez motora.
- Pri dobíjaní sa stráca až pätina energie. Problémy zažívajú aj krajiny s najviac rozvinutou elektromobilitou a už teraz nastáva preťažovanie siete.
- Jedna malá batéria sa v prírode rozkladá až 250 rokov, kyseliny a kovy, ktoré sa v nej nachádzajú zostanú v prírode oveľa dlhšie.
- Áut je viac ako miliarda. V budúcnosti určite nebudeme všetci na svete jazdiť na články 18650, ktorých je v elektromobile aj 7000ks.
- Inteligentné nabíjačky tiež nie sú riešenie. Ja prídem večer z práce a chcem doma nabiť batériu, aby mohla ísť žena na nočnú. Nie čakať kedy mi povolí nabíjať preťažená nabíjačka. Parkujem na tráve, lebo inde nie je miesto.
-
Politici viacerých krajín rozhodli, že je čas
zakázať čokoľvek iného
okrem elektromobilov. Prečo sa hrnú týmto smerom nevieme, technicky,
ekonomicky, užívateľsky a nakoniec ani ekologicky to nedáva žiadny
zmysel. U elektromobilov sa počíta, že si ich budú
ľudia nabíjať aj v uzavretých priestoroch garáže na rozdiel od čarpačiek. Pritom nabíjanie sa
požiarom nevyhýba.
-
Úprimne ja by som nechcel mať pred panelákom miesto detského ihriska
nabíjačky a riziko požiaru. Kto má pred panelákom dnes čerpaciu stanicu?
- Nafta horí iba pri zahriatí na naozaj vysokú teplotu, napr. stlačením vo valci, kým benzín a jeho výpary sú prudko zápalné. Alkalické kovy v batérií v spojení s vodou sú ale hotový armageddon. Elektrické motory sú skvelé na pohon vozidiel, ale na bezpečne skladovanie energie na palube si ešte pár rokov počkáme, litium určite nie je dlhodobé riešenie, iba jeden krátky evolučný stupeň.
-
Na ojazdený elektromobil z bazáru zabudnite, pretože bude doňho treba
nová batéria a tá bude 10x drahšia než ten "vrak", ako sú ich dnes plné
sídliská a obce, kde sa naň skladajú celé rodiny. Batéria v cene dvojizbového bytu...
Batérioví-zaslepenci nevidia problém komplexne a ak sú na vyšších pozíciách sú horší ako triedny nepriateľ. Biznis je na prvom mieste.
Prvé elektrické auto
V roku 1884 bol vyrobený prvý
štandardný elektrický automobil na svete, schopný aj pre
predaj verejnosti. Ferdinand Porsche zakladateľ'
rovnomenného športového auta vyrobil v roku 1898 elektrické vozidlo s
názvom "P" predtým, než vytvoril
prvé hybridné auto na svete, ktorú poháňal elektrický aj spaľovací
motor. Začiatkom roku 1900 bola 1/3 všetkých vozidiel na cestách
elektrických. Mercedes-Benz ponúkol elektrický model s
názvom Mercedes Mixte v roku 1906. Toto auto bolo používané ako taxík v mestách
a dokonca sa stalo pretekárskym autom v roku 1907. Okolo roku 1920, so zavedením benzínu a výrobou Henryho Forda, začali
rýchlo miznúť. Ľudia
prišli na pohodlnšie riešenie ukladania veľkého množstva energie do malého
priestoru s nízkou hmotnosťou a rýchlim dopĺňaním. Tým je benzín. Za tie roky
sa mohla batéria vylepšiť a zabojovať o prvenstvo. Nepodarilo sa a vyhoreli lode
plné áut.
(foto: facebook)
Články
Nemecko vraj
nepodporí návrh na úplný zákaz spaľovacích áut v roku 2035
Elektromobily
prinesú len krízu, diesely sa ešte vrátia, hovorí slávny motorár Audi
Priemerný
zákazník si nekúpi produkt, ktorý je horší a drahší než auto, ktoré v
súčasnej dobe používa.
Dianie vo
Veľkej Británii jasne ukazuje EU, k čomu vedie snaha o vnucovanie
elektromobilov všetkým
Mitsubishi sa
po odchode z Európy začalo dariť! Hodnota značky odvtedy stúpla o 84 %
Majú elektrické
nákladiaky budúcnosť a dokážu nahradiť naftu?
Za dva roky
vzrástol počet krádeží bateriek a katalyzátorov hybridov o 850%
V jednoduchosti je
krása a produkt nemá byť zložitý, ako jadrový reaktor. Zatiaľ nie je
postavená infraštruktúra, ceny sú vysoké, nedokážu navrátiť investície na
ušetrených pohonných hmotách. Pri stavbe transformátorov na starých sídliskách
a dedinách sa nepočítalo s nabíjaním elektromobilov, s elektrickými sporákmi
miesto plynových, ohrevom bazénov, mikrovlnkami, automatickými práčkami a
ďalšími spotrebičmi. Chvíľková
radosť z novej elektrickej veci za tisíce eur ak existuje lacnejšia a
ekologickejšia vec, je zbytočná.
Absurdita doby
nepozná medze, Uber chce nariadiť vodičom a klientom, jazdu iba elektromobilom
Šéf automobilky Stellantis si trúfol otvorene popísať
smutnú pravdu o elektrických autách
Riskantný krok Mercedesu
kruto nevyšiel, posledný z konkurentov potvrdil, že rovnakú chybu neurobí
Volkswagen sa vráti ku
klasickým tlačítkám na volante, dotykové plôšky neuspeli
Tesla sa pokúša diktovať ľudom, ako môžu a nemôžu narábať
s autom, ktoré je dávno ich
Veľká nádej na rýchlejší
rozmach elektrických aut pohasla, prielom nepríde najmenej ďalších 10 rokov
V Holandsku začali predávať poľnohospodárske stroje
budúcnosti
Už sa teším na tie správy, že hackeri hackli poľnohospodársku
techniku na družstve a tá sa rozutekala po okolí.
Šéf významnej automobilky
McLaren ďalej odmieta SUV aj elektromobily, argumentuje logicky
Elektromobily na Slovensku: Ako sme na tom naozaj?
Optimisti
minulý rok tvrdili, že v roku 2030 bude po našich cestách jazdiť vyše
140-tisíc elektromobilov. Je to však absolútne nereálne číslo. V
súčasnosti (2021) ich je len približne dvetisíc.
Stará parkovacia garáž nie je vhodná pre ťažké elektromobily.
Vysoká
hmotnosť elektrických vozidiel by mala byť rizikom "katastrofických"
škôd a "viesť ku kolapsu parkovísk". Technici varujú, že staré
parkovacie domy neboli navrhnuté na ťažké batériové autá.
BPA: Nové riziko elektromobilov? Nemusia ich uniesť garáže
Pri stavbe garáží pre osobné
autá
sa však nepočítalo ani s dnešnými o niečo ľahšími SUV-čkami a aj keď
áno, tak sa šetrilo kde sa dá. Mnoho budov dnes nespĺňa normy, alebo ich
pri stavbe porušili. Už veľakrát došlo na búranie budovy kvôli statike,
alebo sa budova dokonca sama zrútila. V
dobe elektromobilov, je to ako schválne zaplniť garáž 3,5t dodávkami,
aby sme
naschvál nechávali trpieť statiku budov.
Geely Zeekr 001 má najväčšiu batériu na svete. Sama váži toľko, čo kedysi celé malé auto
Šéf Toyoty tvrdí, že autopriemysel sa bojí kritizovať elektromobily
Najpomalšie auto na
českom trhu zrýchli z nuly na stovku za 20 sekúnd. Je to elektromobil
Talianská premiérka ostro vystúpila proti elektromobilom.
Spiatočku dáva aj časť vedenia EU
Hacker odhalil veľmi strážené tajomstvo ťahača Tesly, pre
firmu to nie je príjemné. Je príliš ťažký
Čím menej nákladu ťahač odvezie, tým viacej jázd musí
urobiť.
Uniknuté dokumenty odhaľujú vnútornosti ťahača Tesla Semi vrátane obrej batérie
Svet automobilov sa rúti do katastrofy. Elektromobilita je slepá ulička (youtube video)
Majú elektromobily budúcnosť? Autosalóny v roku 2035 (youtube video)
Česko a Slovensko je automobilová veľmoc - Green deal nás
poškodí. (youtube video)
Britský sen o rozmachu elektromobilov je v troskách, kľúčový
domáci výrobca zbankrotoval
Ekonóm Kovanda: Kto na dom
montuje solárne panely, podporuje Čínu a detskú prácu
Elektrická revolúcia?
General Motors práve nasypal 19 miliárd do nového osemvalca
Kroky automobiliek ukazujú, ako zúfalo sa snažia elektromobily napodobniť tým spaľovacím
Lightyear po pár týždňoch ukončil výrobu svojho solárneho
auta
Kam kráčaš, elektromobilita
Aktuálny vývoj EU legislatívy neberie do úvahy celkovú uhlíkovou stopu
elektromobilov, jeho výroby, batérie, elektriny pre jeho pohon a násilím do
toho tlačí výrobcov. V ostatných častiach sveta je tiež snaha znižovať emisie,
ale nie tak rýchlo, s ohľadom na technický vývoj a bez tvrdých sankcií. Nie je preferovaná
jediná cesta ako v EU, ale dali väčší priestor rôznym riešeniam.
Nemci porovnali elektrickú,
hybridnú a benzínovou verziu rovnakého auta, "pokrok" ťažko zaostal
Výrobcovia elektromobilov
krachujú jeden po druhom, zabehnuté automobilky môžu skončiť rovnako
Zatiaľ čo európske automobilky od spaľovacích motorov
postupne opúšťajú, Čína problém nemá. Na európsky trh mieri aj so spaľovacími
motormi
Nový šéf VW otáča s elektromobilmi o 180 stupňov,
otvorene priznal, že bez spaľovacích motorov to nepôjde
Šéf Volva nabáda konkurenciu, aby urobila úplne tu
istú hlúposť ako švédska automobilka
Nemci
varujú pred najväčšími klamstvami vnucovanej elektromobility, neprinesie nič z
toho, čo sľubuje
Slepé vsádzanie Fordu na elektromobily už prináša ovocie,
tisíce ľudí kvôli ním dostanú výpoveď
Automobilka Bentley radikálne
obrátila, z jej plánov na poli motorov nezostalo vôbec nič
Už teraz sa hmotnosť jej áut pohybuje okolo troch ton, a to aj bez batérie. S
ňou hrozí, že pre ich riadenie bude potrebný vodičské oprávnenie na nákladné
autá.
Po škandále s Katarom sa ľudia pýtajú, či
korupcia nestojí aj za nariaďovaním elektromobilov, realita je
jednoduchšia
Aký zmysel dáva v roku 2022 určovať, aké optimálne riešenie pohonu bude v roku
2035?
VW naženie zamestnancov, ktorí "nesprávne" myslia o elektromobiloch, do špeciálnych
komôr, tam ich "napraví"
Hyundai odmieta vsadiť všetko na elektromobily, čakať máme
naopak viac spaľovacích noviniek
Zákaz predaja nových áut so spaľovacími motormi sa odkladá
Zelená Európa planétu nespasí. Nezmyselné obmedzenia prinesú
drahé energie a zvýšia infláciu
Lobbing za batériovou elektromobilitu nepoužíva fér
argumenty
Nariaďovanie elektromobilov je neuskutočniteľné, hovoria technici a manažéri, verí mu len 11 percent z nich
Automobilky radi hovoria o konci spaľovacích motorov, v
skutočnosti však majú dávno v zálohe plán B
V branži totiž nikto nie je za ochranu planéty, ide tu o peniaze.
Automobilkám došla trpezlivosť. Vyzývajú EÚ, aby
konečne rozhodla o zákaze spaľovákov
Spaľovacie motory v
EU zachránené? Brusel mal pod tlakom Nemecka a Česka akceptovať výnimky
Spaľovacie motory v EU zachránené? Brusel mal pod tlakom Nemecka a Česka akceptovať výnimky
Až 59 % expertov z autobrandže neverí na prechod k elektromobilom
Škoda: Euro 7 môže 'zabiť' nielen Fabiu, ale aj Scalu s Kamiqom
Pád Volva. Výroba autobusov v Európe končí
Volvo malo byť priekopníkom mestskej elektromobility. Namiesto toho z trhu nie
neočakávane zmizne.
Koncern VW možno prichádza k
rozumu, pod prvou značkou odmieta predstaviť akýkoľvek elektromobil
Šéf Audi hovorí, že vývoj elektromobilov zamieri opačným smerom, než si väčšina ľudí myslí
Hra sa otočila, prvý štát chce od roku 2035 zakázať predaj elektromobilov
Francúzsky komisár EU vyzýva k revízií zákazu áut so
spaľovacími motormi
Komédia aj thriller. Expedícia elektromobilom do Nórska
rozhádala ľudí
Komentár: Zastavte šialenstvo s elektroautami na batérie,
pokiaľ je čas!
Kolaps automobilového priemyslu v Európe sa blíži. Kable z
Ukrajiny nie je ako nahradiť
Mylné názory spojené s ideou politicky presadzovanej
totálnej elektromobility
Zákaz áut so spaľovacími motormi v EU bol zrušený
skôr, než vôbec začal poriadne platiť
Spaľovákom v EÚ neodzvonilo, môžu sa vyrábať aj po roku 2035
Norma Euro7 je nesplniteľná (youtube video)
Šéf Stellantisu odhalil ďalšiu smutnú pravdu o elektrických
autách, dosť ich vôbec nepôjde vyrobiť
Je nedostatok surovín na výrobu batérií pre všetky autá na svete.
Najmodernejší ostrý
elektrický Mercedes vyzval na súboj brata so spaľovacím motorom, nemal to robiť
Tesla má na sklade už 75 tisíc nepredaných áut, hodnota jej akcií prudko klesla
GM sa kvôli elektromobilom zbavil ďalších 5 tisíc
ľudí, ušetrí tým miliardu dolárov
VW prerába na každom
predanom elektromobile 2400€, už nie je jednotkou v Číne
Jaguar Land Rover si
už naplánoval svoj elektrický pohreb, premyslené to má ozaj dobre
Šéf Mercedesu bude zjavne brániť prechod na elektromobily až do zničenia seba, alebo celej firmy
Nový McLaren ukazuje prostredník hybridným a elektrickým
autám, s klasickou technikou dokáže viac
Prepúšťanie kvôli prechodu na elektromobily nekončí, po
robotníkoch došlo aj na ľudí z vývoja
Výrobca elektromobilov Lordstown
Motors je na pokraji krachu, vlani vyrobil iba tri autá
Šéfa Stellantisu naštvala EU, že spaľovacím motorom nakoniec
dovolí prežiť plánovanú smrť
Volvo poslalo zamestnancom prvý účet za prechod na
elektromobily, 6 percent z nich má výpoveď
Výrobca elektromobilov Volvo padá ku dnu. Neplní ani svoje
vlastné ciele, prepustí desatinu ľudí
Ďalší pokus EU okľukou zakázať spaľovacie motory mieri pod
zem, proti je príliš veľa krajín
Pagani po 5 rokoch testov zistilo,
že dobrý elektromobil dnes nejde vyrobiť, žiadny neponúkne
EU začala týrať letecký priemysel rovnako ako automobilový,
zjavne nechápe, ako bojovať s emisiami
Súčasne je to biznis a vznik príjmov pre pár vyvolených.
Zákaz spaľovacích motorov v EU u Poliakov neprejde ani s
výnimkami, chcú ho úplne zrušiť
Číňania skupujú lithium po celom svete, zámerne vedú Európu
do fatálnej závislosti na nich
Ide pritom o nadmieru špinavú a energeticky náročnú činnosť, ktorá sa čínskym
firmám vypláca kvôli lacnej práci a dostupnej uholnej elektrine.
V Nemecku padá záujem o elektromobily, najväčšia domáca
značka preto obmedzuje ich výrobu
Už bolo načase. Toyote a Hyundai zakázali reklamy na
elektromobily, sľubovali prakticky nemožné
Šéf Audi dostal výpoveď, vsadil všetko na nekonkurencieschopné elektromobily
"V stávke je všetko," hovorí šéf Volkswagenu. Jeho elektrický sen sa začína rútiť
Ford priznal,
že na elektromobiloch tento rok prerobí najmenej 4,5 miliardy dolárov, zrušil
plány s nimi až do roku 2026
Len za druhý kvartál automobilka prerobila 1,08 USD
Nový Cadillac Escalade je obrí elektrický nezmysel,
pre jeho používanie budete potrebovať vodičák na nákladné auto
Batéria o hmotnosti viac ako 1 tonu je ekvivalent 51l nádrže nafty.
Politický tlak má na automobilové firmy fatálny dopad,
stavia ich pred neriešiteľnú dilemu
Elektromobily začínajú
ohrozovať ľudí na živote aj nepriamo, spôsobujú nedostatok niektorých liekov
Šéf výrobcu elektromobilov hovorí, že kúpiť si spaľovacie
auto bude čoskoro ako stavať stajne pre kone v roku 1910, je úplne mimo
V roku 1910 vyhrali nad koňmi výhody áut. Žiaľ u 4x ťažších batérií voči
nádrži (ktoré budú za niekoľko rokov mŕtve), dlho sa nabíjajú a elektrina nejde
doniesť v ruke kdekoľvek, to nie je rovnaký boj. Rovnako nevieme ako sa
technológie vyvinú v budúcnosti.
Donald Trump chce ako jeden z mála politikov zrušiť nariaďovanie elektromobilov
Škoda už otáča. Spaľovacie
autá bude predávať, dokiaľ ich ľudia budú chcieť, elektromobily kupuje len hŕstka
z nich
Keď nastávajú problémy, menia postoj spôsobom: "Chceli sme inak, ale zákazníci
rozhodli."
Veľká Británia
odpískala snahu zakázať spaľovacie autá už od roku 2030, nemohlo to vyjsť
"Nemá zmysel stanovovať termín, ak ľudia nie sú schopní prejsť z benzínu na
elektrinu," hovorí britský minister priemyslu a obchodu. Treba to nechať
na prirodzený vývoj. Musí prísť kompromis.
Hrozivé zistenie
expertov: Od tohto dátumu sa má EÚ stať závislou na čínskych batériách 2030
Najväčší pokrok
dekády museli zošrotovať. GM elektromobily mali pochovať spaľováky, ich koniec
je dodnes záhadou
Stellantis pochopil, že vsadiť len na
elektromobily nič nezíska, ďalšie pôvodne elektrické auto dostalo spaľovací
motor
Britský premiér ešte tento týždeň zruší zákaz predaja
spaľovacích aut od roku 2030
VW ukončí výrobu vo
svojej svetoznámej továrni, je to ďalší dopad nezáujmu o elektromobily
Zákaz dieselov v Nemecku sa ďalej rúca, politici veľkolepo rušia to, čo nedávno triumfálne zaviedli
Vystriedame závislosť
od ruskej ropy závislosťou na čínskych batériách?
EÚ nedá elektromobilom pokoj. Začala vyšetrovať Teslu
kvôli Číne
VW zrušil výstavbu
novej fabriky na elektromobily, nezáujem a nutnosť šetriť mu nedávajú na výber
Sankcie proti čínskym
elektromobilom zasiahnu aj Teslu, BMW či Polestar
Ďalšia fabrika na elektromobily stojí
kvôli malému dopytu. A nie je to naposledy
Elektrická márnosť Škody skúša znovu zaujať po rade
inovácií, vyšší výkon na 30 sekúnd ju ale asi nespasí
Automobilky sa konečne postavili proti vnucovaniu
elektromobilov. Ciele nejde splniť, budú len ruinovať obyčajných ľudí
Nemecký magazín vydal zničujúcu správu o dianí v továrne Tesly v Berlíne, vodopád
zlyhania kryjú politici
Briti po rokoch márneho vnucovania vymenovali najväčšie problémy
elektromobilov, ani jeden dnes nemá riešenie
Zásadne lepšie batérie nie sú vo výhľade. Bez nich nebudú zásadne nižšie ceny, ani
vyšší reálny dojazd, ani rýchlejšie nabíjanie, ani nižšie ceny poistenia, ani vyššia
zostatková hodnota. Ak aj prídu, výroba a distribúcia elektriny bude problém,
pretože celú sieť (naprieč veľkými krajinami), nikto za pár rokov neprestavia
ani nevybuduje nové elektrárne. Ide len
o konkurenčný boj, kde sa podnikateľ rozhodol ryžovať na lithiu, bez ohľadu,
že po ňom príde potopa. O žiadnu ekológiu nejde. Tí čo o tom rozhodujú
jazdia na spaľovacích autách, dieselových jachtách a lietajú súkromnými
lietadlami.
Ďalšia fabrika VW na elektromobily stojí kvôli nezáujmu
o ne, reakciou zamestnancov je štrajk
Tesle neostalo než zareagovať
na zničujúcu správu o dianí v jej fabrike v Berlíne, svojmu vyjadreniu asi ani
sama neverí
Výrobca elektromobilov Volta skrachoval, nezachránilo ho ani 300
miliónov Euro od investorov
Nezáujem o elektromobily prinútil ďalšie automobilky ukončiť
výrobu v nových továrňach a prepúšťať
Aj Tesla priznala, že
záujem o elektromobily upadá, odmietla novú fabriku a znižuje výrobu
Čína už reaguje na
nepriateľské kroky EU, výrobcom elektromobilov zasadí ďalšiu tvrdú ránu
Cybertruck Tesly môže
byť ešte väčšie fiasko, než Elon Musk pripúšťa, prepadáky konkurentov sú varovaním
Čína zasadila Európe zdrvujúci úder, elektromobily bez tohto materiálu
nevyrobíme
Stellantis zúri, odbory bez varovania zastavili
výrobu najpredávanejšieho auta, štrajkom prišiel výrobca o 9,3 miliardy
dolárov
Plány na čisto elektrickú náhradu
ďalšieho spaľovacieho auta vyleteli komínom, dostane i benzínový šesťvalec
Ja som vám to hovoril: "Ľudia konečne
vidia realitu elektromobilov," konštatuje šéf Toyoty pri ťažkostiach súperov
Nezáujem o elektromobily pochoval
viacero ďalších elektrických noviniek, Honda a GM zrušili spoločný projekt za 5
miliárd dolárov
Elektromobilita na Slovensku vyzerá
úžasne, kým sa neporovnáme s ostatnými. V tejto metrike sme "padli na hubu"
Lucid: Výrobca najdokonalejšieho
elektromobilu sveta bankrotuje
Akcie automobiliek sa rútia pod tiažou
neúspechu elektromobilov, Mercedes po niekoľko ranách hovorí o "brutálnom trhu"
Ford stopol 12
miliardovou investíciu do nechcených elektromobilov až potom, čo na každom
začal prerábať 36 tisíc dolárov
VW prvý krát ukázal svoju elektrickú
paródiu na Passat Variant, absolútne nemá čím osloviť
Slovensko "padlo na hubu" v kľúčovej
metrike elektromobility
Perla poľskej
elektromobility smeruje do koša. Z veľkolepého projektu je hrozivý výsledok
Ani upadajúci záujem
pri minimálnych predajných číslach nezobral Škode sen o elektrickej budúcnosti.
Šéf firmy prezradil, čo bude
Automobilizmus sa ocitol v zajatí ilúzie
nekonečného pokroku. Víťazstvom bude, až niekto urobí krok naspäť
Nezáujem o elektromobily dohnal VW až k
tomu, že odvolal aj potvrdený koniec Seatu, necháva si otvorené zadné dvierka
VW zrušil stavbu novej fabriky na
batérie kvôli nezáujmu o elektromobily, jeho hlavný problém je ale ešte inde
Čo sa deje? Volkswagen vo svojej top fabrike úplne zastavil výrobu elektromobilov
EÚ schválila
kontroverznú normu Euro 7, od extrémnych pravidiel sa ustúpilo
Zdraženie elektromobilov a ukončenie výroby lacných áut, spôsobí nezamestnanosť.
Je dôvodom nezáujem kupujúcich,
alebo chýbajúce elektromotory?
Ford zastavil
výstavbu novej fabriky na batérie, nezáujem o elektromobily investorov
odradil
VW prerába na každom elektromobile 2 400
€!
Vyhodený technik Tesly sa behom pár rokov stal z
obdivovaného hrdinu verejným nepriateľom číslo jedna
Ďalší výrobca elektromobilov je stále
bližšie ku krachu. Lucid na každom predanom aute prerába 433 tisíc dolárov
Teslu v Európe zasahuje stále väčší štrajk, pracovať
už nechcú ani upratovačky
Akcie Volva sa prepadli na najnižšiu úroveň v dejinách, upokojovanie čínskeho majiteľa nezabralo
Nemci sú zúfalí,
Volkswagen sa prepočítal a opäť obmedzil výrobu elektromobilov
Analytik radí Tesle,
aby zrušila výrobu Cybertrucku skôr, než ju privedie na mizinu
Nečakané výsledky volieb v Holandsku môžu zmeniť smerovanie
celej EU, víťaz chce zastaviť zelené šialenstvo v krajine
Ak k zrušeniu zákazu spaľovákov príde, bežní ľudia, pre ktorých je elektromobil
iba idea, sa prispôsobia. Automobilky budú
mať voľnejšiu ruku a batériový miliardár, ten infarktuje už teraz.
Musk sa nevzdáva. Štrajk Švédov označil za šialený,
nepracujúcich zamestnancov Tesla obišla
Chcú
vyhodiť z ciest chudobných ľudí, pre ktorých je auto nutné na obživu. Česko
začne predávať "nový benzín" a autá vyrobené pred rokom 2005 budú mať
problém
Modré z neba chudobným asi neprispeje na novšie auto. Auto už bude len
výsada bohatých, ktorým je jedno koľko benzínu spália a lietajú na súkromných
lietadlách, ktoré vypustia počas jedného letu omnoho viac emisií.
Tesla zaznamenala úspech
v boji so štrajkujúcimi Švédmi, na ich stranu sa postavil súd. Bojuje ale s veľkým
ansámblom
EU vybrala zlú technológiu,
elektromobily prinesú "zatváranie fabrík a krachy", hovorí šéf Stellantisu
Prechod na elektromobily, bude mať "fatálne následky", lebo ide o príliš drahú
technológiu. Ani do vesmíru sa bežne nelieta na turistiku, lebo je to drahé. Elektromobilitu,
ktorú si môžu dovoliť len niektorí zákazníci, vynucujú s pomocou tvrdých
regulácií.
VW prerába na každom
elektromobile 2 400 €!
Šéfa Dacie sa opýtali, kedy prejde len na elektrický pohon. Hovorí: "Ja to neviem."
Rebríček najlepších áut roku Car and Driveru zastávali
spaľovacie autá, je to asi posledná taká anketa
Zákazníci chcú totiž hlavne autá, ktoré dokážu čo najlacnejšie pokryť všetky
ich potreby.
Vracia sa do VW
zdravý rozum? Nový Transporter vsádza znovu na diesel
Ford pre nezáujem
znižuje výrobu svojho kľúčového elektromobilu na polovicu, aj to môže byť moc
Štrajk proti Tesle v
Európe naberá nepríjemnú pachuť a silný zápach, pridajú sa k nemu aj smetiari
Šéf BMW ďalej obhajuje
spaľovacie motory. "Nebudem predsa haniť veci, ktoré stále predávame"
Z technického hľadiska by to bolo náročné, tak ako sú dnes zapcháte cesty plné áut. Prístup EU na násilné preferovanie elektromobilov je nekorektný. Takto si ľudia nezvyknú používať elektromobil, budú sa biť o nabíjačky a jeden druhého opľuvať.
Aj vo svete už zistili, že Porsche od budúceho roku
nesmie v EU predávať spaľovací Macan, bude to krst ohňom
Zrušenie polovice
výroby kľúčového elektrického Fordu ničí dodávateľov, náhlé zmeny plánov je
môžu zabiť
Plán európskych
automobiliek s elektromobilmi nefunguje. Zosmiešňujú ich aj čínske značky
GM v januári prepustí
ďalších viac ako 1 300 ľudí. Robili na elektromobile, teraz už nie sú potrební
Tak aspoň k niečomu ten Brexit bol, Briti si budú môcť
kúpiť Porsche Macan na benzín aj po zákaze spaľovákov v EU
Autopožičovne narazili s elektromobilmi a začínajú sa
ich zbavovať, Sixt odštartoval vlnu odporu
Nie je žiadne tajomstvo, že Číňania chcú automobilovú Európu ovládnuť, na
základe chybnej greendeal idei EU.
Tesla padla, už nie
je kráľom elektromobilov. Vystriedala ju čínska značka
Elektromobily zlyhajú
a Nemci to už vedia, hovorí legendárny motorár Indra, každým dňom ich nariaďovania
len prehrávame s Ázijcami
Je správne podporovať novú technológiu v jej počiatkoch, ale hneď ako
pochopíte, že jej podpora nepomáha a že nie je prijatá zákazníkmi, mali by ste
s ňou čo najskôr prestať.
VW odložil príchod nového elektromobilu a zníži výrobu
tých súčasných, bude radšej o to dlhšie predávať spaľovacie autá
Volkswagen sa na lacný elektromobil zrazu vykašľal, chce
viac benzínu. Slováci si počkajú
"Koniec triedy A je nevyhnutný," hovorí technický šéf
Mercedesu. Že sa predáva lepšie než všetky elektromobily, nikoho nezaujíma
Výpredaj elektromobilov Hertzu pod cenou je konečná,
potvrdila firma. Nové už nekúpi, nahradí ich spaľovacími autami
Už odpísaný, drahý Renault Megane predajom drví
elektrického nástupcu, bude sa predávať ďalej
Nemecký
prevádzkovateľ po trojmesačnom teste alternatív opúšťa batériové autobusy
Nissan znovu odkladá
zahájenie výroby nových elektromobilov, bojí sa že prerobí pre nezáujem ľudí
Spaľovacie motory sú budúcnosť,
elektromobily spôsobia prepúšťanie. "Nedovolím, aby vaša práca prišla navnivoč,"
hovorí šéf Toyoty
Nabíjacie nákladiaky
nikto nechce, Scania s nimi končí skôr, než s nimi poriadne začala
Elektromobily, ktoré nikto nechce. Autopožičovne sa vo
veľkom vracajú k spaľovacím autám
To šlo
rýchlo, najväčšia strana v Európskom parlamente už otvorene chce zrušiť zákaz
spaľovacích áut v EU
Absurdná bublina hodnoty akcií automobiliek vyrábajúcich
elektromobily sa zmenšuje, miliardy denne miznú pred očami
Akcie Tesly sa
prepadajú kvôli slabým výsledkom
Tesla stratila za
jediný deň desiatky miliárd dolárov
Oslabili aj akcie ďalších výrobcov elektromobilov. Rivian, Lucid a Fisker
klesli o 4,7 % až 8,8 %.
Čínska vláda obmedzí výrobu elektromobilov aj kvôli
nedostatku záujmu v Európe a USA, sama nechce vsadiť všetko len na ne
Ak sme sa za storočie a pol dostali k tomu, že dobrý elektromobil je
auto za 50 000€, ktoré váži cez 2 tony a má ekvivalent 20 litrovej
nádrže, ktorú bude dopĺňať desiatky minút, tak nemôžeme čakať nejaký pokrok. EU
nám nebude diktovať, čo je dobré a čo nie.
Kvôli elektromobilite
hlási slovenská firma hromadne prepúšťanie
Ford v januári úplne
zastavil výrobu svojho kľúčového elektromobilu, 9 700 zamestnancov išlo domov
Šéf Audi chce vraj vyhodiť technického riaditeľa kvôli
nezhodám okolo elektromobilov
Aj v USA s blížiacimi
sa voľbami brzdia s absurdnými elektrickými plánmi, nadšenie padá aj v Číne
Volvo sa zbavilo
svojej kolabujúcej elektrickej odnože, ani jej fiasko preňho nie je poučením
Elektromobil Apple
nebude. Vieme, prečo Apple po 10 rokoch zrušil očakávaný projekt
Výrobca
elektromobilov Fisker nemusí prežiť tento rok, akútne potrebuje záchranu
Toto je deň, ktorý si
zapamätá celá Európa. V Nemecku sa vylodili tisíce čínskych elektromobilov
Luxusný výrobca elektromobilov
Lucid Motors má problém, "vyschla" mu bezodná studňa arabských peňazí
Škoda začala odhaľovať svoje nové elektrické SUV, má nahradiť
jeden z jej súčasných bestsellerov
EU chce zakázať opravy spaľovacích aut starších ako 15
rokov (youtube)
Niektorí zelení EU politici chcú emisne povolenky pre domácnosti, zakázať ľuďom
krby, alebo by chceli zrušiť súkromné autá úplne. EU politici vedia, že sa na
batériový pohon nedá prejsť kompletne, ale zrušiť to nemôžu, aby nevyzerali ako
omylní. Urobia to až keď sa prekreslí politická mapa.
VW pre nezáujem
zrušil výrobu elektrického ID.3 v domovskej fabrike, aj keď ju pripravil na
opak
Mercedes zrušil
tohoročné zarezanie triedy A, plán prechodu len na elektromobily sa ďalej rúca
Najpopulárnejší elektromobil Slovákov Škoda Enyaq má
problém. Automobilka obmedzuje jeho výrobu
Končí šéf jednej z
najväčších autopožičovní na svete. Položila ho kontroverzná stávka na
elektromobily
Automobilky prerábajú na každom elektromobile v priemeru cez 6000
dolárov, straty niektorých idú cez 400 tisíc na kuse
Kolabujúci Fisker
fungoval v totálnom chaose. Nebral si od ľudí peniaze za autá, dokonca ani
nevie, koľko ich predal
Rivian až do leta zastavil výrobu aj príjem všetkých
objednávok na nové autá, asi nevie, čo s nepredanými autami
Elektrické Mercedesy dostanú smiešne nové mená,
ukazujú, ako sa hra otočila
Koniec
elektromobility? (youtube)
Naplnili sa najhoršie obavy. výrobca elektromobilov Fisker sa rúti do ďalšieho bankrotu
Dvojaký výkon Tesly Model 3 bol vysvetlený,
väčšina sveta dostane horšiu verziu
Tesla vyhodila aj neuveriteľne
oddaných zamestnancov
Ford ľutuje, že vsadil
na elektromobily. S klesajúcim predajom prerába 130 tisíc dolárov na kuse
Tesla v problémoch.
Akcie od začiatku roku klesli o 41 %
Tesla prepúšťa stále
viac, vrátane celého 500 členného tímu Superchargeru
Hertz sa narýchlo
zbavuje ďalších 10 000 elektromobilov potom, čo ho poslali do kvartálnej straty
392 miliónov dolárov
___________
A čo bagre, traktory, kombajny, nákladné autá, autobusy, vlaky, tanky,
záložné výkonné agregáty, motorové píly a kosačky v lese, kedy sa zbavia
potreby ropy?
Budeme sa skladať z daní na príspevok 40 000€, na kúpu elektromobilu pre
matku so 4 postihnutými deťmi, keď už lacné spaľováky nebudú dostupné a za 10
rokov po dojazdení, baterka drahšia než nové auto? Kúpiť ojazdený elektromobil
s vyžmýkanou baterkou? Elektromobil niesu 100€ hodinky, kde dám novú baterku za
2€. Ropa, aj keď je neekologická, má svoje výhody.
Niekde vyteká sama a zisk je vysoký. Je to mnohonásobne efektívnejšie, než inak
získaná energia. Jadrová fúzia je zatiaľ v plienkach.
Petícia proti prijatiu Klimatického zákona.
Zákon spôsobí zníženie životnej úrovne obyvateľstva, spôsobí stratu pracovných
miest a deindustrializáciu Slovenska, povedie k postupnému rastu cien energií z
tradičných palív, rastu cien potravín, hlavne živočíšneho pôvodu, a
vysoko pravdepodobne až ku snahám zákonom obmedzovať ich spotrebu, k
snahám obmedzovať používanie a vlastníctvo osobných motorových vozidiel
vybavených spaľovacími motormi, k zníženiu dostupnosti bývania kvôli vyšším
cenám nehnuteľností...
Mercedes AA - 9648 tužkových batérií - Satirická reklama
(youtube video)
(foto: pixabay)
názory z diskusie:
1)...Negatíva na elektromobily by sa nemali zverejňovať, lebo im to kazí
krátkodobý kšeft. Nechajte ich nech si trochu zarobia. Nemajte z toho strach,
iba trošku poničia planétu, aj keď benzín je na tom rovnako, iba po ňom
nezostávajú batérie, ani lopatky turbín. Elektrinu treba niekde vyrobiť.
Útlm príde aj bez zverejňovania negatív. Ak teda neprídu s iným druhom pohonu.
Marketing nemôže nariadiť technike, aby zvládla o čo sa snažia reklamy...
2)...Kompetentní by mali prestať s tou šaškárňou, vnucovať každému elektroautá.
Sami musia vidieť, že litiova baterka nedokáže splniť všetky požiadavky kladené
na spaľovacie autá...
3)...Lepšie je si zvykať na pokrok, naspäť ani krok. To si kedysi komunisti
mysleli tiež a potom vymreli. Nových zelených to čaká tiež, akurát dúfam, že to
nebude trvať tak dlho...
4)...Elektro kamióny, elektro dodávky, sola atď sú pič*vina už len preto, že to
má skur*ene ťažké batérie, ktoré znižujú maximálnu hmotnosť nákladu a menej
nákladu, rovná sa menší zárobok...
5)...Kamióny sú krabice, pretože to tak vychádza ekonomicky, než ich vyrábať
aerodynamické, pretože prepravený objem. Na kamiónoch sa šetrí každé kilo,
pretože prepravená hmotnosť. Výrobcovia a prevádzkovatelia nie sú blbci.
Zrovnávajú nezrovnateľné, tých 2000 libier na hmotnosti povolených naviac je
"politických 2000 liber." To už môžu začať započítavať aj rôzne
dotácie a vyjde to super. Ale prax vyzerá inak. Mne tá cela prezentácia
pripomína ušetrenie nákladu, keď dáme vývoj do Indie. Dojazd je v praxi nižší,
zvlášť pri plne naloženom kamióne a nižšej teplote, takže častejšie prestávky -
u rýchlo kaziaceho sa tovaru problém. Vzhľadom k rôznej cene elektriny je ťažké
stanoviť náklady...
6)...Vyjadrenie automobilky:
"My nehovoríme, že elektrické auto je najlepšie pre všetkých. To by nebola
pravda, lebo každý zákazník využíva auto inak." Odpoveď zákazníka: "Máte pravdu, lenže EU chce nanútiť elektromobily
všetkým. Teda podľa Vás, aj podľa mňa a ďalších, pre tých čo auto využívajú
inak, spôsobí problémy. Lithiový článok je nepodarok doby. Aby sa to vyrovnalo
spaľováku cenovo, hmotnosťou, rýchlosťou nabíjania, dojazdom a možnosťou kde
nabiť, bez zaťaženia rozvodnej siete, musí prísť niečo iné"...
7)...Carsharing 50 áut miesto 400 vlastníkov? Ako sa 400 navzájom cudzích
ľudí dostane domov naraz na 50 autách? Na parkovisku nestojí cely deň 350
nedotknutých vrakov, ale všetky lacné autá sú v pohybe. Aj felicia za 300€ má
oveľa väčší dojazd, než najdrahší elektromobil. Parkovisko je cez deň takmer
prázdne. A nie ľudí nefajčia ani nepijú pivo. Deťom do školy treba kupovať
veci, 30 rokov splácajú hypotéku, 4 deti rozviezť do školy, 1 k lekárovi a
autobus nejde. Mňa kedysi prepustili z práce, lebo mi nešiel autobus z
poobednej v montovni za 500€ plat. Musel by som prespať na ulici, alebo platiť
25€ denne za taxík 25€. Keď príde nablískané suvčko niekde do ulice, ľudia
pozerajú z okna, čo zas za "mafiána" podnikateľa tam prišlo. Niektorí
majú fabie kombi, a stavajú dom. Našetria peniaze, každý rok za ne niečo
postavia a na aute vozia materiál v prívese. Pritom tie lacne elektromobily za
30 000€ nemajú ani ťažne a dojazd by bol ešte kratší. Ďalší u nás na dedine
majú veľmi starú ladu niva, alebo suzuky vitara 4x4 z bazáru. Vyjdú s tým s
plným prívesom tehál v blate do kopca a peniaze investujú do hospodárstva a nie
do elektromobilu...
8)...Elektromobil
je zatiaľ skoro k ničomu. Možno za 50 rokov, ale to už tu nebudem. Zatiaľ to
nie je na dlhé jazdy bez nabíjania, ale na mestské poskakovanie je to ideálne.
Problém je vysoká cena batérií, limitovaná životnosť, a pár ďalších vecí.
Zatiaľ to nie je náhrada spaľováku, ale len doplnok. Pri 2,5tonovom SUV to
zatiaľ tiež nie je ono...
9)...Môj odhad je, že do 2 - 4 rokov sa to celé ukáže ako totálny nezmysel a
nejaké zákazy spaľovákov sa odložia. Iba ak by prišli s prevratnou batériou,
ktorá bude mať veľkú kapacitu pri rozumných rozmeroch a váhe, nebude trpieť
degradáciou, nebude riziko požiaru...
10)...Elektromobilita je o kompromisoch. Technológie síce existujú, problém je
infraštruktúra, cena a účinnosť batérii...
11)...Elektromobil nie je žiadny pokrok. Táto technológia tu
už je dávno. Žiadna evolúcia sa nekoná. Nepresadila sa. A ani teraz sa
nepresadí. Nie je to prirodzený vývoj ponuky a dopytu. Kde nie je dopyt, nie je
ani vývoj. Táto technológia bude len ako
jedna z volieb a až sa EU priemysel začne váľať v sračk*ch,
možno sa prebudia aj v Bruseli. V Budúcnosti to vidím tak, že bude na
EV zavedená ekologická daň na batériu, daň za státie, daň za rezervovaný
príkon, daň za odobratú energiu...
12)...V EU parlamente je tak silná lobby, že tí kto elektrifikáciu presadzujú, do
nej vrazili toľko penazí, že sa im bude ťažké cúvnuť, keby svoj názor
prehodnotili...
13)...Tak to je super, hneď zajtra vyberiem peniaze a pôjdem
ho kúpiť, aby som každý deň zrýchlil na 100km/h za 20 sekúnd a potom 35 minút
šiel 60km/h do práce. To aby som tam vôbec došiel a hlavne musel potom niekoľko
rokov splácať 38 000€. Elektrický
Citroen Saxo dá max 95km/h. Mňa zaujíma cena vozidla, dojazd na jedno nabitie,
koľko minút trvá toto nabitie a samozrejme, koľko to jedno nabitie bude stáť na
dostupných nabíjacích staniciach. Dať za elektromobil 200 000€. Nech si ho
nechajú. Však toľko bežný človek nezíska ani lúpežou v banke. Za to mam 2
trojizbové byt...
14)...Carsharing je nebezpečný projekt. Tí vodiči nie sú s autom vžití a ich príčinou je kopu nehôd...
15)...Ten kto dnes vyrába elektrické autá, má chvíľkový
obrovský zisk a preto vznikajú nové neznáme značky bez skúsenosti s výrobou
áut. Ale bublina raz spľaskne...
16)...Rivian vyrobilo iba asi 1000 aut, trhovú hodnotu majú vysokú ale slabú
kvalitu Plány predávať malo už pred 2 rokmi, žiaľ nie je to také jednoduché,
ako si veľa investorov myslí. Male nove automobilky v tom vidia biznis, rovnako
ako keď v 90-tych rokoch hocikto vyrábal počítače...
17)...Elektromobilite sa
nebránim, sám čakám kedy budú natoľko dobré, aby som si ho kúpil, ale netreba
byť zaslepencom a vyvracať všetky negatíva, a čo sa vyvrátiť nedá, to
zľahčujete ako ojedinelý prípad, ktorý sa do pár rokov vyrieši. Ako môžete dopredu vedieť čo sa vyrieši. Robíte zo seba
šaša...
Nemci velebili vodíkové autobusy a teraz hodnotia batérie ako lepšie. Cestou trolejbusov nepôjdu...
18)...Kedy budú vrtuľníky typu MI26, alebo "banán" na batérie? Však by to nevzlietlo. Nemyslím detské hračkárske...
19)...E-autá vs. Spaľováky. Nech rozhodnú smrteľníci , ktoré auta sú lepšie . Tie lepšie budú mať väčšiu predajnosť . A z tých horších budú predajcovia prach utierať. Z tohto bruselského sajrajtu sa ekonomiky budú veľmi pomaly spamätávať. Je to účelové, alebo sú až takí hlupáci?...
20)...Mal som kedysi škodu 1,9D, dovezenú z Rakúska servisovaná len v autorizovanom servise, spotreba od 4,5 do 5,5l na 100km, perfektne štartovala na pol otáčky motora, aj v lete aj v zime, batéria v nej bola 10 ročná a ešte dobre slúžila 2 roky, výborne kúrila, tak ako kedysi Lada 2106, vozil som v nej materiál na stavbu a v pohode 400kg, kvádre, tehly, betónové tvárnice, dosky, hranoly. Super nenáročné auto na prevádzku, opravy a údržbu...
21)...Mal som 1,6
benzín combi. Je mi za ňou strašne ľúto. Šikovné autíčko. Len kvôli debilným
predpisom išla do šrotu. Kamarát bol asi trikrát s autom na STK a emisnú a
spomínal, že to neprešlo cez emisnú, STK prešlo na prvý šup. No emisnú nie, aj
keď vymenil sviečky, katalyzátor, lambda sondu a neviem čo ešte...
22)...Spočíva úspech elektromobility v objave niečoho neznámeho,
nového? Čo keď nikto nič neobjaví? Pokusy na pol miliarde ľudí? Čo tak zakázať
pestovanie pšenice a uložiť výskumníkom bezemisnú výrobu potravín?...
23)...Už pred 100
rokmi pochopili, že batéria je neefektívny blud a teraz robíte rovnaké chyby.
Nechápete fyziku? Proste klamete a označujete sa za vedátora. Chcete sa vrátiť
naspäť k magnetofónovým páskam? Jazda na lithiovy článok je krok späť. Benzín
na 200km odnesiem v ruke. Nafta sa dá dolievať do agregátu za chodu...
24)...Vnucovaná
elektromobilita nie je nič iné, než neutíchajúce snaha prehlasovať niektoré
prírodné zákony - najmä fyzikálne, chemické a ekonomické, spojená s
bezškrupulóznou túžbou okradnúť miliardy ľudí...
25)...E-autá tu boli
skôr ako spaľovacie a je dobrý dôvod prečo sa neuchytili. Prvé spaľovacie auto
1886, prvé elektrické vozidlo 1835. Čistá devolúcia dnes!...
26)...Nejde o ekológiu,
ale o zníženie počtu áut na ceste a opatrnom pripravovaní ľudí na život bez áut
tak, aby neutrpela ekonomika a remeselníci - živnostníci. Nákladná doprava
a záchranné zložky dostanú výnimku. Dnes ide otec so synom 1km do prace na 2 autách.
Kedysi na rybárskych pretekoch - 400 rybárov na bicykloch, dnes je tam bicykel nájsť
ťažko. Všetci prišli na aute...
27)...Ako nehovorím
že EU je zlá, ale niektoré ich nápady sú akoby ich navrhoval 10 ročný chlapec,
alebo ziskuchtivec mysliaci čisto len na seba a po mne potopa...
28)...Nebojte sa, ono sa to nariadenie do roku 2035 ešte niekoľkokrát zmení a
odsunie. Vo väčšine prípadov by mi stačil aj elektromobil, ale mám vlastniť
zbytočne 2 autá?...
29)...Pretláčanie batérii je kvôli miliardárom, ktorí pred niekoľkými
rokmi investovali veľké peniaze do výroby batérii a narazili na strop ich energetickej
hustoty. Trasú sa o svoje peniaze. Neverím, že by mali v trezore nejaké nové technológie,
než blbý lithiový článok 18 650. To by už bolo zverejnené, aby zvýšili záujem o
elektromobily...
30)...Sto rokov a ekonomika elektromobily nepriala. Kvôli krátkemu
dojazdu, dlhému nabíjaniu, veľkej hmotnosti, degradácii a nedostatku
elektriny...
31)...Máme jazdiť horšie s 2x drahšími autami s pochybným
ekologickým prínosom?...
32)...Ak Slovensko nevie ani s pomocou EU zlepšiť
zdravotníctvo, kde ide o život, tak ako dokáže prebudovať odvetvie
elektromobilov, kde nejde ani o ten život? My nevieme ani len prevziať miliardy eur. Eurofondy čerpáme už
tradične (druhí) najhoršie v únii, neberieme si ani polovicu z toho, na čo máme
nárok. Diaľnicu nevieme postaviť za 30 rokov a iné to nebude ani pri
stavbe infraštruktúry nabíjania. Zase sa pár ľudí nabalí na batériovom biznise, miliardy sa stratia v lufte
a nič z toho...
33)...Elektromobily majú veľa negatív a preto treba nechať
zákazníkov, nech si vyberú a dajú tomu prirodzený priebeh. Tlačiť nasilu do elektromobility,
je fašizmus...
34)...Jazdi si vo svojom elektromobile naďalej dokiaľ môžeš
nabíjať. Ale daj dolu tie ružové okuliare a pozri sa reálne na vec,
vypočuj si odborníkov na fyziku a nie hlúpych politikov, alebo
zaslepencov, čo vedia akurát to že elektriny kope...
35)...Bruselský parlament je
kvôli svojim nevedeckým chybným návrhom iba obyčajné vrece výkalov. Dogmy,
bohatí bohatšími, chudobní chudobnejšími, návrhy pokus-omyl. Ani RVHP nebola taká debilita. Prevalcuje nás Čína, ale to v Bruseli nikoho
netrápi, tí sa napakujú a po nich potopa...
36)...Je tu aj istý predpoklad, že po voľbách do EÚ v roku
2024 možno s trochu iným zložením ľudí sa bude dať debatovať viac racionálne a
pragmaticky...
37)...Nezmyselné nariadenie
sa nemá rešpektovať. Prečo neobmedzujú súkromné lietadlá a lode? Napríklad
taká vojna urobí ďaleko väčší ekologicky prúser. Na vojne sa dobre zarába, tak
je to v poriadku? Tu sa vyhráža jadrovou vojnou a vy riešite euro 7? EÚ sama
pracuje na likvidácii EÚ! Každé nové nariadenie ktoré z nej
vylezie, ju len a len poškodzuje. Už mi to pripadá, že len plní niečí úmysel a
nakoniec to skončí katastrofou pre občanov EÚ. Na druhej strane z toho
bude niekto iný pekne profitovať...
38)...Chváliť Teslu, že sa na
nej dajú hrať PC hry ovládané volantom a mať na bok vytočenú hlavu k
displeju, miesto riešenia podstatných vecí je choré...
39)...Hluk motokrosovej motorky ma zachránil pred zrážkou v
lese. Aj auto na mňa trúbilo, a skoro ma zrazilo. Vôbec som ho od chrbta nepočul
ísť...
40)...Niektorí
elektrozaslepenci (hlavne Tesloví) sú ako milovníci Iphonov a majú averziu
voči hocičomu inému. Keď spomeniem nejaký fakt (nie hoax), všemožne sa to
snažia ohnúť ako nepodstatné a vedia dopredu, že sa všetko vyrieši, hoci
nevyštudovali ako inžinieri energetiku, alebo elektrotechniku, majú svoju Teslu
ako miláčika a sú agresívny voči akémukoľvek negatívu. Bývajú v drahej
vilke a jazdia 15km do kancelárie. Prípadne sa snažia o získanie pozornosti
a dávajú si asi 8x za deň kávičku pri pauzách? Babku na východe bývajúcu v 100 ročnom dome nemajú, žijú v bubline a nemajú rozhľad. Takto na nich vplývajú emócie...
41)..Porovnanie dnešnej situácie s
Londýnom na prelome 19. a 20. storočia je nesprávne. Spaľovacie autá sa vtedy
presadili sami od seba, pretože boli významne lepšie než kone. Aby to zodpovedalo
súčasnej situácií, musel by vtedy niekto v Londýne kone zakázať, čo sa nestalo...
42)... Nie
je pochyb, že elektromotor je najefektívnejšia pohonná jednotka súčasnosti.
Problém je v batérii, ktorú tvoria chemické články. Až sa vyvinie a do praxe
uvedie nejaký revolučný zdroj elektrickej energie, potom to bude zaujímavé. Do
tej doby je to drahá hračka, ktorú platíme dotáciami všetci...
43)...Auto bolo vynájdené, aby uľahčilo
život ľudom. Najpohodlnšie riešenie, bez ohľadu na cenu a ekológiu je také,
kde si energiu na pohyb dokážem doniesť v ruke a naliať ju bez úniku
do ovzdušia. (nafta, benzín, metanol, syntetické palivo, biopalivo, kľudne aj
močovka, ak by na ňu dokázalo jazdiť...) Vodík nenačerpám hadičkou z inej nádrže.
Po jeho spotrebovaní ostane prázdna ľahká nádrž. Elektrinu nedopravím do zaplavenej oblasti a nedoplním za minútu...
44)...Je uponáhľaný život a nabíjanie ho nesmie
zdržovať...
45)...EU je skorumpovaná a kašle na ekonomiku. Na rozdiel od iných
štátov, nás tlačí do elektromobilov nasilu, kvôli osobnému zisku niekoľkých vysokopostavených
ľudí (po nich aj potopa)...
46)...Elektromobil nie je auto, ale ideológia. Nie je
ekonomické, ekologické, ani pohodlné plánovanie dopĺňania energie, ako by sa na
prvý pohľad zdalo...
47)...Elektromobilom robia
problémy práve batérie. Preto sú elektromobily drahé, ťažké, majú malý dojazd,
dlho sa nabíjajú, majú krátku životnosť a už je to viac ako 100 rokov
stále rovnako. Problém je že neexistuje vhodné úložisko energie, ktoré by lacno
ponúklo dostatočnú energetickú hustotu, dlho vydržalo a šlo rýchlo nabiť.
Potom už len stačí vyrobiť to obrovské množstvo energie v elektrárňach,
ktoré nemáme a preniesť ju rozvodnými sieťami, ktoré tiež nemáme. Je to
utópia. Viac ako 25 tisíc eurová investícia do 8 a viac ročného auta,
ktoré bez funkčnej batérie bude mať už len polovičnú hodnotu a na náhradu
batérie dostanete už len 4 ročnú záruku...
48)...Ak
aj redaktor autowebu, ktorý píše o elektromobiloch negatívne fakty, má
vychodené len učilište (ako niektorí o nich píšu), to neznamená že keď nemá vysokú školu, nemôže
mať skúsenosti. Redaktor je scestovaný a skúsený. Mnoho vysokoškolákov má
diplom len za úplatok. A aj keď nie, tak v práci sú úplne nešikovní a z technickej
firmy ich prvých prepustili. Nevedeli navrhnúť žiadne konštrukčné riešenie. Aj
starý skúsený sedliak môže mať s hospodárstvom lepšie (rokmi odpozorované)
skúsenosti, než študovaný veterinár. Nejedná sa predsa o operáciu žalúdka,
ale iba o kŕmenie a svoje zvieratá vidí denne. Stačí mať naštudované dôkladne
základy batérií, trochu selského rozumu a nedať sa zmanipulovať
nákupnou horúčkou, biznisom, ideou, výhodami veľmi bohatých, ktorí si ho nabíjajú doma solárom na streche a jazdia iba po meste, či nejakou kvázi ekológiou. Je to urážka ľudí s odborným učilišťom a povýšenecké správanie, že vysokoškolák je niečo viac. Aj domorodec bez základnej školy skôr prežije v džungli, na rozdiel od človeka s Harwardom a znalosťou 5 svetových jazykov...
49)...Elon Musk
je niektorými považovaný pomaly za boha, takže ak niečo povie, dotyční sú ho
ochotní nasledovať. Niečo takého sa ale pre ich ideu nemusí vyplatiť...
50)...Elektromobilita je sociálno-politicky
experiment obrovských rozmerov, ktorého následky budeme znášať všetci.
Problémom je nutnosť platiť viac za horší produkt s kratšou životnosťou...
51)...Kto je do
elektromobilov fanatik a má ich ako ideu, zabúda na nadobúdaciu cenu auta a
fotovoltaiky, používa len kladné čísla a na záporné buď zabudne, alebo ich zľahčuje
či ututláva. Tento fanatizmus neznášam. Ľudská túžba posunu vpred má aj
negatíva a pády...
52)...S elektromobilmi
to je ako s covidom. Buď majú odporcov, ktorí na ne neveria, alebo majú zúrivých zástancov, ktorí si často nie
sú úplne istí svojim presvedčením, ale sú zásadoví. Alebo existujú fanatici. Tí
budú stáť nekompromisne za svojim, aj keby čert na koze jazdil a odborníkom
realistom začnú nadávať...
53)...Elektromobilov
jazdí v Škandinávií stále viac, no raz príde strop. To hlúpych ľudí
nezaujíma. O moc viac elektromobilov jazdiť ani nebude, ak nevymyslia iný druh
uloženia energie. Batérie sú vhodné iba na špecifické účely do centra mesta na krátke
vzdialenosti a iba v určitom počte, pretože väčší počet nabíjačiek by sieť nezvládla. A keď príde technická porucha, čí prírodná
katastrofa, tak potom nastane veľký problém. Prvý nákupný boom bol taký veľký, lebo taký býva
u každého zaujímavého produktu (aj keď môže byť horší, než pôvodný). Elektromobily dostali výhody, dotácie,
zadarmo nabíjanie, zadarmo parkovanie, žiadne dane, rôzne zákazy a zdražovania
spaľovákov. Účelová štatistika požiarov, ktorá porovnávala nove elektromobily
so starými spaľovákmi, zatajili, že horia najviac pri nabíjaní (kde potom
porucha odstaví celu sieť), požiar sa ťažko hasí a že okolo nabíjačky musí byt ochranný
protipožiarny priestor. Nikdy neukázali,
ako budú riešiť požiar elektrického kamióna v podzemnej garáži. V Bratislave luxusné autá akoby boli všetci
poslanci, zvyšok Slovenska aj 20 ročné vraky. Na sídlisku nie je kde parkovať,
auto je nutnosť, inak ste nezamestnanteľní.
Keď bude niekde medzinárodný festival, nebudú maž kde nabíjať. Aj zástancovia
batérií hovoria, že si ľudia zvykli na komfort dopĺňania paliva a budú sa musieť
chtiac-nechtiac prispôsobiť horšiemu. Najväčší
problém sú diaľnice a nedostatok elektriny. To by sme museli postaviť ešte 6 až
8 reaktorov. U nás je 3,35milióna áut +
cudzinci a 10 000 tranzitných kamiónov,
14 710 áut na verejných 100kW nabíjačkách ma spotrebu 3 reaktorov v
Mochovciach. Väčšina ľudí z Bratislavy sa na víkend presúva na východ. Toto v Škandinávií
nie je. U náš nevieme postaviť ani diaľnicu za 30 rokov a jadrová elektráreň sa
stavia 40 rokov. V Anglicku a Austrálií
sa bijú o nabíjačky, ponáhľa sa napr. na letisko. Ďalšie postaviť nedovolia, lebo elektrárne to
nezvládnu. V roku 2021 hrozil blackout
240x. A to tých elektromobilov máme zatiaľ málo...
54)...Ľudia budú v budúcnosti vraj
žiť v mestách kde bude všetko 15 minút ďaleko. To je utópia a sci-fi.
Nedá sa to ani v Číne na vidieku. A čo Afrika, ranče v USA,
Sibír, džungľa, kde sa brodia riekou, Somálsko, požiare lesa, záplavy,
zemetrasenia, tornádo zničilo celú sieť a prežili vďaka dovezenej nafte. V Rusku
je veľa oblastí, kde žijú bez elektriny len s pomocou nafty. Na Antarktídu
už nebudú výpravy. Loď dovezie naftu kdekoľvek, elektrina sa doviezť nedá...
55)...Batériová
lobby dosiahla ďalší level. Snaží sa dostať na zoznam konšpiračných stránok
weby, ktoré píšu o elektromobiloch iba negatívne vlastnosti. Vraj je to novinársky neetické. Aj pozitíva sú
však neetické, keď zatajujú, alebo zľahčujú negatíva a ohýbajú pravdu.
Alebo veštia...
56)...Elektromobily
majú hlavne zavraždiť tradície aj Talianom s ich drahými autami, ktoré sa
predávajú preto, že vedia byť veľmi hlučné. A za týmto závojom chcú ťahať plyn
z Ameriky loďami...
57)...Euro 7 je len
na to, aby padli európske automobilky. Načo je to dobre??? Keď tak, tak celý
svet má ísť rovnakým smerom a nie len Európa, ináč to nemá zmysel. O to únii
presne ide, aby ľudia odišli z vidieka do mesta, predali pozemky a domy a išli
do králikárni. A kto myslite že tie pozemky kúpi?...
58)...Ešte pred
spaľovákmi boli elektroautá. Vynález niekedy okolo roku 1870. Spaľováky prišli
až cca 50 rokov po nich. Prečo asi? Pretože sa elektroautá niekoľkokrát v
histórii ukázali ako neefektívne hračky. Preto prišli spaľováky. Elektrozaslepenci
sa len snažia manipulovať ľuďmi. Obavy majiteľovi koni boli len preto, že si
nemohli dovoliť automobil. Obzvlášť s Fordom a jeho modelom T, si mohli
automobil dovoliť masy. Čo sa týka nákladu na prevádzku, tam nebola vôbec reč,
pretože spaľováky mali oveľa viac výhod. Čo sa nedá povedať o dnešných
elektroautách. Nie sú ani ekologická a ani efektívne. Nebyť mohutných dotácií,
tak si ich nikto nekúpi. A skorumpovaní politici ich tlačia preto, že sa budú
dať ľudia oveľa lepšie ovládať tým, že sa im vezme možnosť slobodného pohybu.
Elektroauto je oveľa jednoduchšie ovládať na diaľku. Okrem toho, pribudol zákon
na vyhladzovanie špičiek v el. sústave, ktorý ide do platnosti od 1/2024.
Čoskoro aj v ČR. To si potom tie svoje batérie ani nenabijete, pokiaľ vám to
nedovolia vaši mocipáni...
59)...Načo zakazovať
spaľovaciu technológiu, ktorá viac ako 100 rokov funguje? Elektromobily môžu
byť ako doplnok do centra mesta. Nech sa presadia samé a bez dotácií. Kone ani
parné lokomotívy nikto nezakazoval. Zaúradovala batériová lobby...
60)...Dnes sa mi
obhajcovia elektroáut smejú. Vádí mi, že keď príde nezdar elektromobility,
nebude tak viditeľný, ako keby zajtra povedali, že cela elektromobilita je
nezmysel a že sa pomýlili. Cítili by sa zahanbení. V roku 1970 sme si mysleli, že dnes budeme lietať
na mesiac a nikto sa nesmeje, že sa to NASA nepodarilo. Pretože tam nevládla
EU, ktorá by to prikazovala. EU je najhorší
spolok na svete aký poznám. Správa sa ako Hitler. To oni vytvárajú túto vojnu
odporcov a obhajcov. Mimo EU táto vojna nie je. Iba v Kalifornii, kde to
tiež hlupáci násilím prikazujú. Mne ide o to, aby aj rodina invalidných dôchodcov
v paneláku mala bez problémov 5 áut, tak ako je to dnes a tankovala raz za 2
mesiace a niekde sa na 5 minút zastavila na čerpačke a potom nemuseli na to ďalej
myslieť. Že samotná jazda nie je tak pohodlná neriešim. Ja som zábudlivý človek
a vonku nosím 2 náhradné batérie do telefónu a keď sa mi vybije, tak
vymením za nabitú. Potom keď mám ju dám nabiť a zas mám na dlho pokoj. Auto môže byt hlučné a triasť. Hlavne že
dovezie a dá sa kúpiť skoro zadarmo. Kúpa elektrickej dacie je drahšia, než by
minuli za cely život pri 20 ročnej fabii.
V roku 2050 bude veterán zraz starých Tesiel z roku 2010. Ale bez bateriek,
budú len žeriavom vyložené na parkovisko a nepojazdné. Ani náhradné diely nikto
na ne vyrábať nebude. Náhradné diely na
spaľovák z roku 1950 vyrobí hocijaký kutil, náhradné čipy na zákazku s upgradmi,
do starej 40 ročnej tesly, by boli drahšie ako 100 nových tesiel...
61)...Elektromobil
obetný baránok ekológie, ekonomicky kolaps Európy. Milióny ľudí závislých na
fosíliách stratí pracú, ekologická Európska práca sa presúva do Číny, kde na
ekológiu kašľu, Mladá generácia ľudí (hlavne na západe) má vymyté mozgy
a ešte bude na to hrdá, že sa budú mať horšie než ich rodičia...
62)...Otázka: Čo je podľa vás najdokonalejšie? Odpoveď: nič, na všetkom sa
dajú nájsť nejaké zápory. Nemôžeme
tvrdiť, že elektromobily sú vo všetkom lepšie od spaľovacích. Aj keď sa EU
snaží pretlačiť batérie ako jediné riešenie pohonu, lebo výrobcom batérií a ťažiarom
surovín ide pochopiteľne o biznis. Je logické, že výrobcovia milujú zarábať peniaze
a zákazníkov môžu oklamať a pretlačiť im určitý názor. Po nich aj
potopa. Peniaze kazia charakter...
63)...Youtuber
necháva pod videom komentáre o vysávačoch s nadávkami a mne intelignetnú technickú
odpoveď zmazal, pretože som jeho miláčikovi stupil na otlak ako sa hovorí,
alebo mu kazím kšeft logickými uveriteľnými argumentmi, na ktoré nenašiel
protiodpoveď...
64)...Elektromobily
majú aj výhody, teoretická budúcnosť je výborná, akurát to má stále kopu
nevýhod, a zatiaľ je to veľmi drahý polotovar, ktorý sa umelo nepremyslene
pretláča hurá systémom...
65)... Celé to
vzniklo ako nápad skupiny zelených politikov jednak získať politické body a po druhé
urobiť si peňazovod do kás štátov a EÚ. Lenže tá diera do rozpočtu je taká, že
kasa je prázdna. Zrušme dotácie a nechajme to trhu. Ten totiž najlepšie vie čo
je výhodné a čo je vtákovina nebeská...
V Nórsku je priemerná mzda cca 4500€, mali na kúpu elektromobilov veľké dotácie a jazdia s nimi len po Osle. Rovnako ako Kalifornia a New York. Čína zase odmieta dávať registračné značky na spaľovaky a stavajú ďalšie uholne elektrárne. Na severe Nórska majú lode a snežné skútre, ktoré spĺňajú tak euro2. Príde do obchodu a nechá cely čas naštartované auto. U nich je úplne iný systém, sú zvyknutí šetriť, uskromniť sa, a také niečo ako vyľudnenie Bratislavy na víkend smerom na východ (8 hodinové kolóny v zime na diaľnici) tam nepoznajú.
U nás za socializmu nastavali veľa panelových "králikárni". Skrachovali fabriky, zrušili sa družstvá, starí ľudia poumierali a do ich 100 ročných chatrči s 1 fázou sa nasťahovali ich deti. Ak aj býva na dedine podnikateľ, tak mu elektrárne nedovolia pripojiť silnejšiu prípojku na el. kúrenie a aj on ma iba Daciu, alebo starého Passata. Na dedine sa skladá na bazárové auto celá rodina, sídlisko je plné 20 ročných Fabii, 13 Felicii a 3 favority.
Inteligencia používania elektromobilu znamená uskromniť sa, naučiť sa používať displeje miesto pák, ktoré ovládam poslepiačky, platiť si mobilný internet a naučiť sa všade na internete používať 3-číslie kreditnej karty. Nie, že teraz mám čas, tak si nabijem za 2 minúty 250kW batériu (ak by taká bola) do 100%, aj keby traktory padali a potom mám mesiac pokoj. Na sídlisku na tráve sa nedá nabíjať, v laze 100m od chalupy, ani pri rybníku. Firma nemá parkovisko a preto zamestnanci parkujú na cudzom sídlisku vedľa firmy na tráve a poobede si nájdu za nesprávne parkovanie, botičku. Bez auta vás nevezmú do práce. Slováci najazdia týmto spôsobom viac km, než Nóri. Nemôžeme porovnávať Nórsko a Slovensko, kde je priemerná mzda cca 1250€, ale väčšina má pod 1000€. Veľa ľudí, ktorých poznám, má iba 700€ v hrubom.
Obhajcovia elektromobilov ich ukazujú ako ekologicky čisté, no v skutočnosti treba s nimi najazdiť cez 100 000km (niekde aj 200 000km), aby po vstupných emisiách a výrobe elektriny, boli o niečo čistejšie. Napr. v ČR sa osobná doprava podieľa na emisiách 9,3%. Načo ju o 3% znižovať a odsúvať výrobu do Činy, kde sú emisie oveľa väčšie? Veľa krajín sype do mora plasty, v púšti ukladajú milióny pneumatík a ukladajú tam aj lopatky veterných turbín. Ono je lacnejšie zakopať batériu, alebo ju dať rozoberať deťom do Afriky. Rovnako ako ťažiť suroviny. Niektorý štát sa bude snažiť, aby sa nezneužívali deti, iný nie. A zneužívať dospelých tiež nie je pekné.Pri búrke bolo u nás 28 000 odberných miest 3 dni bez elektriny a ľudia povyťahovali maličké centrály, aby sa nepokazilo jedlo v mrazničke. Tornádo, záplavy, zemetrasenie, požiar lesa... chudáci hasiči s batériovými autami, a aj sanitka bude práve neschopná dojazdu a pôjde na nabíjačku. Bude ich musieť byť v rezerve viac.
Nahradiť komplet 1,4 miliardy áut, autobusov, tankov, lodí, bagrov, kamiónov, dieselových lokomotív, nákladiakov v lomoch, litihovymi batériami je utopia. Skončia 200km rýchlosti na Nemeckých diaľniciach. Na svete sú oblasti, kde sú osady úplne bez elektriny a fungujú na naftu. 800km žiadna civilizácia a potom osada, kde je plyn a nafta. Planétu znečisťujú aj sopky. Dnešná generácia sú ľudia, ktorí sú hrdí na to, sa mať horšie, aby znížili 1% emisii, hoci im v Nórsku stúpli emisie o 1% (napriek tomu poctu elektromobilov).
Na Slovensku je 3,35mil áut, k tomu cudzinci a tranzit 10 000 kamiónov. Z toho počtu určíte bude na verejných nabíjačkách viac ako 15 000 áut. A to je odber ako celé Mochovce. Reaktory sa majú stavať dva malé a staré v roku 2045 skončia prevádzku. Fabriky pôjdu z čoho, keď už teraz hrozia blackouty a Rakúsko ani nehovorím. Nabíjať menším výkonom než 100kW je pre mnohých ľudí na verejnej nabíjačke, zabijak času. Ľudia sú uponáhľaní, musia stihnúť zaviesť deti, majú dve práce, večer seriál a uskromniť sa, budú nespokojní. Autobus nejde na dedinu vôbec. 4km šliapať pešo. Úžasné.
V USA zachraňujú odťahovky uviaznuté elektroautá. Našťastie aspoň tie odťahovky sú zatiaľ spaľovacie.
Na obhajcoch EV sa mi nepáči, že veštia čo bude za 25 rokov a ich miláčikovi nepripustia žiadne negatívne fakty, ktoré časť ľudí skutočne má. Iba oni žijú v utopickej bubline, vo vile s fotovoltaické panelmi a jazdia 15km do kancelárie zarábať 4000€. V roku 1970 sme si mysleli, že budeme lietať na mesiac ako turisti. Kopu projektov bolo ekonomicky nákladných, ktoré sa preto neujali. Ak by boli elektromobily tak dobré, nemuseli by spaľováky zakazovať, neboli by dotácie, ktoré im musí niekto iný zaplatiť. Konské záprahy, ani parné lokomotívy nikto nezakazoval a nákup spaľovakov nedotoval.
Dobré zamyslenie do budúcnosti.
z komentárov:
Páči sa mi ako sa bojuje za
ekológiu, ale ako sa vymenia za baterkové všetky autá, lietadlá, lode,
kombajny, žeriavy, buldozéry, kamióny, hasičské tatry hasiace v Grécku,
sanitky, ktorým nikdy nesmie dôjsť šťava a nemôžu si dať pauzu na nabíjanie,
lebo by bol potrebný ich dvojnásobný počet, zájazdové diaľkové autobusy,
karavany v púšti, tanky s 1000L nafty, stíhačky, zrušia denné krúženie
stratotanekru US Airforce nad Poľskom a Rumunskom, Paríž-Dakar tiež nemusí byť
ani na batérie a aj formule 1 sa môžu zrušiť, lebo to ničí planétu. Nemocniciam
aj atómovým elektrárňam treba zrušiť naftové záložné zdroje a dať lithiové
baterky, ktoré niektorí ľudia milujú ako jediný najlepší vynález na svete.
Ale v jenom nemáte pravdu. Elektriny, ani kobaltu a niklu nebude na všetky
miliardy týchto vozidiel. A moc by sa z tých 25% emisií neznížilo ani na 15%.
Lebo by sa naopak zvýšilo opotrebovanie ciest aj pneumatík ťažšími vozidlami,
výrobou nabíjačiek, túžbou kobaltu, niklu, nemožnosť 100% recyklovať, výroba
elektriny z uhlia....Tým že nariadia všetký osobné autá elektrické, iba odstránia z miest smog a
trošku to celkovo emisne zníži, lebo elektrické autá sú pre bežnú populáciu
drahé a majú slabý dojazd a ani za 100 rokov nebudú mať lepší, ak tam budú
stále osádzať lithiové članky 18650. Batérie sú tu viac ako 100 rokov a takmer
vôbec sa neposunuli vpred, n arozdiel od čipov, ktoré stačí zmenšovať a vrstviť.
V meste je jediný dobrý nápad na verejnú dopravu trolejbusy, pretože ani v lete
nedokážu jazdiť baterkové autobusy aspoň pol dňa a cez zimu, keď sa vykuruje a
otvárajú dvere a stále sa rozbieha, tak to vydrží 2 hodiny jazdy. A po 10
rokoch vymeniť novú obriu batériu.
Cez Slovensko prejde denne mnoho tisíc kamiónov a v Calais prístave ich je
veľké množstvo. Ako by sa tam všetky kamióny nabíjali? To by bolo vhodné tiež
na troleje ako to Nemci skúšajú na diaľnici.
Zmení sa celý spôsob života, ľudia budú musieť cestovať verejnou dopravou a na
bicykli. A čo niekde v Mogadišu, Kongu, alebo tie Landrovery v džungli, čo
jazdia cez rieku že nateká voda do kabíny? Alebo kamióny na Sibíri v Jakutsku a
Laponsku. Totižto južní Nori, Švédi a Fíni bežne necestujú hore na sever a tam
na severe je elektromobilov minimum, hoci na juhu je ich plno. Tam na severe
majú snežné spaľovacie skútre.O čo mi ide? Nepáči sa mi že niekto napíše že sa netreba báť a že bude dostatok
elektriny a lithia pre miliardy vozidiel a lodí. Aj tak by sa znížili emisie
len o málo percent. Airbus a380 by s batériami nevzlietol.
V roku 2026 ma dôjsť k posúdeniu, či je to reálne možné, urobiť hrubú čiaru.
z komentárov:
Zistí sa, že nie je, ale ľudom sa to povedať nesmie.
Takže buď budú robiť, že v pohode a ideme ďalej podľa plánu, alebo sa
postupne začne hovoriť o posunutiu termínu. Pretože je väčšina odtrhnutá od
reality, budú robiť akoby nič a verejne hlásať, že problémy sa postupne darí riešiť.
Keď sa magický rok 2035 začne blížiť, začnú niektoré krajiny kričať, ako nemajú
infraštruktúru a ekonómovia spočítajú, že zákaz predaja spaľovacích aut, bude
defacto ekonomická samovražda, sociológovia začnú hovoriť o sociálnych
nepokojoch. Už teraz o tom začínajú hovoriť, a politici sa zľaknú, že by sa
ďalšie voľby nemuseli dostať ku korytu. Nebudú to predlžovať, cele to dopadne
tak, že žiadny zákaz spaľovacích motorov nebude, cele sa to odloží a príjme
kopu výnimiek pre jednotlivé štáty.
Mimochodom až skončí vojna, pôjde drtivá
väčšina káblov, transformátorov a všetkého okolo elektrickej
infraštruktúry na Ukrajinu, takže pre Európu a jej budovanie infraštruktúry moc
nezostane.
Niektorí nechápu situáciu iných, prečo chcú radšej spaľovák
z komentárov:
Skutočný prípad. Z Bratislavy sa vyrazilo na vianoce k babke
na východ s deťmi a 6 kuframi . Babka im kúpila bicyklíky, ktoré odviezli domov
a aj 50kg zemiakov. Babke doviezli nejaké veci a mali aj autochladničku, aby sa
to neskazilo po ceste. Deti na zadných sedadlách hrali hry na mobile, alebo
pozerali rozprávky. Pri jazde zaspali. V Liptov. Mikuláši sa muž so ženou
vystriedal za volantom. Boli akurát na pumpe na WC a po kávu z automatu. Do 5
minút už boli znovu na ceste, lebo decká vrieskali a nebavilo ich tam stať a ponáhľali
sa, aby boli ešte za svetla u babky na večeru. Babka má celý dom na 1ks 10A
poistku a drôty, ktorým sa drolí izolácia. Keď nahrieva bojler a
zapne sa práčka, televízia sa už nesmie. Bolo by hlúpe požiadať neznámeho
suseda o nabíjanie. Aj ten sused má polorozpadnutú chalupu systémom tukabel,
tukabel. Auto zaparkovali do dvora a po ukončení návštevy sa na tú jednu nádrž
došli naspäť domov. Nebude odbiehať kvôli nabíjaniu 30km do mesta, práce je na
dome veľa a po ceste domov sa zastavovať na hodiny nabíjania je pre deti nepredstaviteľné.
S kuframi, bicyklami, 50kg zemiakmi, 60 domácimi vajcami a kočíkom,
by sa autobusmi a vlakmi nedalo cestovať.
Keď sa starému autu pokazí motor, "nový" sa zoženie za 100€ a za ďalšich 100€ ho dedinský kutil namontuje. S benzínom, údržbou za tie roky a nákupnou cenou skoro zadarmo sa to nevyšplhá do nákupnej ceny elektromobilu spolu s platbou za elektrinu, ktorému sa pokazí jeden z množstva senzorov a ostane stáť na ceste. U prehriateho auta stačí chvíľku postáť a ide sa ďalej alebo doliať vodu. Na chate máme kanister benzínu, ale bez elektroprípojky. Benzín na jazdu 100km sa dá odniesť v ruke. Takéto niečo sa s elektromobilom nedá. Ešte tam kupovať z dôchodku drahú solárnu elektráreň, ktorá aj tak večer nevyrába. To nie je minipanel za 20€. Tam treba aj baterkové úložisko. Za socíku sa šlo na starej škodovke do Bulharska a dalo sa. Dnes ľudia nechápu ako sa to vtedy dalo.
Aj tak nesledujeme koľko je benzínu v nádrži, lebo keď sa minie tak rýchlo niekde natankujeme plnú. S elektromobilom si treba dôsledne plánovať cestu, podľa dojazdu a mať rôzne karty, paypal, smartón, spárovať s bluetooth, registrovať sa. Trojčíslie bankovej karty nedám do žiadnej apky. Môj 8 ročný mobil má plnú pamäť nedá sa nič ďalšie inštalovať ani po vymazaní cleanerom. Neviem používať ani balíkobox, lebo to chce údaje karty, aby som to mal ako zaplatiť. Zlaté okienko na pošte kde podám balík a 2€. Veď by mi nešlo ani aktivovať funkcie v aute.
Ľudia sa určite vzbúria, pokiaľ sa viditeľne nezhorší smog
na nedýchateľný. Videli ste covid dezolátov a protesty že vraj vírus
neexistuje.
Väčšina dnešných svetových automobiliek skončí, prežije ich
menej než 10, hovorí šéf jednej z nich.
A presne o to tým silným
ide. Aby prežili len oni.
Chodec, cyklista a elektromobil, ktorý nie je počuť
V súčasnosti je elektromobilov u nás zatiaľ málo. Keď kráčam na parkovisku,
alebo idem na bicykli a od chrbta počujem auto, podvedome sa mu uhnem. Už som
však viac krát zažil, že elektromobil musel v poslednej chvíli brzdiť a
vytruboval po mne. Jednoducho som ho nepočul.
Problém s riaditeľovaním batérií sa nevyhol ani záhradnej technike
Honda bez náhrady končí s výrobou kosačiek na trávu. Pretože
nič so spaľovacím motorom sa nesmie predávať
Kosačka na batérie vydrží kosiť hodinu a po čase batérie degradujú. Nákup sa celkovo
predrží a jej výkon je slabší. Kosci budú chudáci. Teraz cely deň kosia a
na okraji trávnika majú kanister, z ktorého si dolievajú benzín. Čo sa tyká ekológie,
žiadny zápach splodín necítim. Splodiny sú aj z elektrárni. Batériám sa nebránim,
ale mali by nechať zákazníkom na výber. Kto by sa obmedzoval s batériou, ktorá výdrži
kosiť hodinu a za pár rokov treba novú. Kosačky a motorové píly majú záhradkári
často aj od roku 1995 a stále fungujú. Trh je nasýtený a nepredáva sa, tak
sa prešlo na batérie a poslancom je to jedno. Po nich nech príde aj
potopa.
Dôvod k odporu k elektromobilom - vysvetlenie
Odpor k elektromobilom je, že ľudia ktorí sú dnes zvyknutí
na fabiu, feliciu a favorit (stačí im to), počítajú ekonomicky a jedna
rodina má pred panelákom 5 áut, tak vedia, že v budúcnosti si nebudú môcť
dovoliť ďalšie jednoduché auto. Veľa ľudí nemá účet v banke ani smartfón. Dnešné technológie nedovoľujú, aby mohli byť
všetky autá na batérie. Logicky musí byť mix rôznych pohonov. Sú oblasti sveta, kde vôbec nie je elektrina
a je neefektívne kvôli pár domom ju tam ťahať stovky km, alebo tam stavať elektráreň.
Oni tam fungujú na naftu. Násilím sa budú
musieť presťahovať do mesta, hoci nebudú mat za čo a v meste už nie
je priestor, ceny bytov ešte porastú.
Elektromobil, začne byť ekologickejší, až po najazdení 95 000 - 220 000km, v závislosti
na modely auta a energetiky danej krajiny.
Osobná autodoprava sa podieľa v ČR 9,3%. Brať chudobným ľuďom na dedine
autá a strpčovať život ľudí na sídlisku, ktorí parkujú na trávniku, boli zvyknutí
naplánovať si cestu bez jedinej pauzy a občas za 2minuty natankujú 1300km a
zaplatia v hotovosti, lebo nemajú smartfón a teraz vidia pod holým nebom nabíjačky
kde musia nútene zastavovať oveľa častejšie, než u spaľovákov. Keď niekomu
chutí káva a má problém s prostatou, tak je to jeho problém. U mňa sú pauzy na hlúpe
nabíjanie strata času a stres. Kde vziať elektrinu na 500kW nabíjanie, keď sa každý
ponáhľa a už teraz nám hrozia blackouty, zakazuje sa nabíjať v špičke a zapínajú
sa uholné elektrárne. Neveštíme do budúcnosti ako budú fúzne reaktory v roku
2060 a aké budú batérie. Automobilky by mali naďalej investovať aj do vývoja
spaľovakov, keď technológie ukážu, že vyhodenie 70% ľudí z ciest, by
vyvolalo vzburu a padli by ekonomicky. Do práce ma nevzali bez auta a
kolegu prepustili keď mu nešiel autobus z 2 zmeny.
Smog zanechávajú kamióny a nie moderne spaľovacie autá. Kamióny tak ľahko neprejdú na batérie. A čo hasiči
pri katastrofách. Európa si zníži emisie o 2% a v Číne stúpnu emisie
viacnásobne. EU si zničí ekonomiku, ktorú posiela do Číny. Je to o biznise. EKO poslanci priletia na
summit do Dubaja na súkromných triskáčoch a vypustia emisii čo bežný človek nedokáže za celý život. Nech sa batérie presadia samé
bez dotácii a zákazov. Parné lokomotívy ani konské záprahy nikto
nezakazoval. Ani v Nórsku napriek 5000€
platom a dotáciám nemajú na severe batériové autá. Nejazdia na víkendy cez celú
republiku ako u nás z východu na západ. Snežné skútre a lode spĺňajú možno
normu euro2.
EU sa chová ako Hitler, veľa ľudí sa vráti do doby, ako za socializmu. Vtedy
dali deti do škôlky na sídlisku a pešo išli do fabriky, alebo na miestne družstvo.
Všetko to skrachovalo a fungovať bez auta sa nedá. Kúpa 20 ročnej fabie a nájazd
pár tisíc km je lačnejšie, než kúpa elektroauta z bazáru, ktoré už nebude mať
novú batériu a úbohý dojazd terajších elektroáut v roku 2060. Je hlúposť
aby sa v roku 2060 kupovali za pol výplaty 35 ročné elektromobily. Aj
chudobný má právo na auto. Papierový dojazd
600km u nového auta, je klamstvo. V reály
je to menej než 400km a aj to sa počíta od 100 do 0%. Nie ako blázon všade nabíjať
dávať si kávičky a chodiť na toalety, na rybárske preteky príde 400 áut a všetci
si budú chcieť nabíjať pri rybníku.
Alebo v lyžiarskom stredisku na 1 dnovej lyžovačke. Dovezú tam mobilný
reaktor? Na Slovensku je 3,35mil aut +
cudzinci a tranzit 10 000 kamiónov. Ak
len 15 000 áut bude súčasné na 100kW nabíjačkách, už je to viac ako 3 reaktory
v Mochovciach. Staré v Bohuniciach v roku 2045 doslúžia a nové sa majú stavať
2 s polovičným výkonom. Na auto má mat
pravo každý človek, aj chudobný, lebo ho nutne potrebuje. Vy bohatí nebuďte arogantní a sebeckí voči najchudobnejším,
ktorí na vás drú, umývajú riad, vysýpajú smeti, stavajú cesty a muklujú na
nočnej, aby vám vyrobili vaše produkty.
Odpor k elektroautám majú ľudia, ktorí naň nemajú peniaze a kvôli almužnej žijú uponáhľaný život. Z pohľadu bohatého, čo pol dňa popíja kávičky, je to arogantná namyslenosť a sebeckosť. Vraj som sa mal lepšie učiť. Ak by sa všetci lepšie učili, kto bude potom robiť ťažkú a špinavú málo platenú pracú? Všetci z o odľahlých oblastí sa presťahujú aj s príbuznými do vežiakov, aby ich nemuseli navštevovať cez celu republiku? Rodinu máme aj 500km.
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.