Poplatky za prevádzku elektromobilov
(foto: pixabay)
Poplatky za prevádzku elektromobilov - Články a názory
Články
Nabíjanie Tesly
je drahšie ako tankovanie. Prepočty na Slovensku odhalili krutú realitu
Nórsko, zavádza
dynamickú DPH na elektromobily
Koniec dobrých
časov. Lidl spoplatnil nabíjanie, forma účtovania sa mnohým nepáči
Nabíjanie
elektromobilov zdarma u obchodných centier končí, ľudia ho zneužívali,
blokovali miesta nekupujúcim a bolo to pre reťazec nákladné.
Tesla na diaľku
zablokovala majiteľovi 30 % dojazdu. Teraz žiada tisíce eur na odomknutie
Tesla Model Y
na Slovensku - Pozor na skryté poplatky
Ceny
elektromobilov Vás posadia na zadok. Stúpli o 50%. Spaľováky iba o 10%.
Elektromobilita
je zatiaľ len pre bohatých. Veľmi špecifické krajiny zaostávajú za zvyškom
Európy
Elektromobil
pod 20 000 eur? Nový šéf VW odkázal ľuďom znepokojivé správy
Trh nie je
pripravený na masovú elektromobilitu, hovorí manažér americkej Toyoty
Elektroáut je v Prahe veľa. Mesto im plánuje obmedziť bezplatné parkovanie
Počet
ojazdených elektromobilov rastie, ale kupujúcich hľadajú dlhšie než spaľováky
Prevádzka elektromobilov je drahšia už aj v Holandsku, aj keď tam majú najdrahší benzín v
Európe
Piata najväčšia automobilka sveta varuje pred zrútením trhu kvôli elektromobilom
Záujem o
elektromobily skolabuje, hovorí jeden z najväčších expertov v Európe, plug-in
hybridy sú varovanie
Záujem o
elektromobily neživí ani drahý benzín, ukazuje štúdia, dokonca ani v krajine,
kde je ich podpora
Elektromobily
zdražujú omnoho viac než autá na benzín a naftu, sen o ich zlacnení sa
tragikomicky rozplynul
85 percent
Nemcov odmieta elektromobil ako svoje ďalšie auto, ich odpor naviac postupom
času rastie
Európa sa nám
smeje. Dokázali, že Slovensko v podpore elektrombility neuveriteľne zaostáva
Z najväčšej
výhody elektromobilov domáceho nabíjania sa môže stať nočná mora
Vyššia cena nočného nabíjania a cez deň si elektromobil nenabijete, lebo
ste v práci.
Tesla výrazne
zdražuje nabíjanie v európskej sieti Supercharger
Rana už aj pre Slovákov s
Teslami. Drahšie nabíjanie mení hru so spaľovákmi
Zlaté časy elektromobilov končia. Za nabíjanie si Slováci priplatia
enormné sumy
Ďalšia zmena v súboji so spaľovákmi. Tesla zdražuje aj zlacňuje nabíjanie
zároveň
Síkelovo ministerstvo otvorene klame o tom, koľko stojí prevádzka
elektromobilov, má ísť skoro o perpetuum mobile
Voľné nabíjanie je minulosťou, ceny výrazne stúpli
Jedny z najpredávanejších elektromobilov u nás sa zbavia veľkej chyby. Ale
len za poplatok
Koniec zlatých časov, európska veľmoc zavedie daň už aj na elektromobily,
chýbajú peniaze
Špeciálna daň pre elektromobily? Švajčiarsko hľadá cestu ako vynahradiť
straty za palivá
Mercedes necháva ľudí pravidelne platiť za to, že auto pôjde rýchlo,
smutné obavy sa stali realitou
Nórsko je krajina elektromobilov, no prichádza zmena. Takto im klepnú po prstoch
Majitelia elektromobilov zaplačú: "Plná nádrž" na Slovensku bude stáť aj 72 €, situácia sa môže zhoršiť
Elektromobily to majú v Európe ťažké: Jedna krajina zavádza zvláštnu daň, iná ich chce zakázať
Žiadne zvýhodňovanie: Diaľničné poplatky pre elektromobily budú rovnaké ako pre spaľováky
Nórsko: V raji elektromobilov na ne zavádzajú daň z hmotnosti a DPH
Minúta na nabíjačke za 20 korún. Majiteľov elektromobilov čaká v novom roku boj s časom
Jazda na elektrickom aute sa predraží, ďalší prevádzkovateľ nabíjacích staníc na Slovensku zvyšuje ceny!
Nabíjanie áut sa stalo násobne drahším než benzín: Podpora elektromobilov sa zmenšuje
Elektroauto už
za lacno nenabijete
Cena za nabíjanie elektromobilu na verejných nabíjačkách rastie. Kto nenabíja doma, neušetrí
Mercedes chce 100 € mesačne za odblokovanie maximálky!
Prevádzka
elektromobilov sa už nevypláca ani v USA, na ktorú dopadla energetická kríza
iba veľmi málo
Elektromobily majú ďalší
problém, o ktorom sa moc nehovorilo, poisťovne, poplatky a riešenie po
nehodách
V Austrálii už zaviedli
prvú 'uhľovodíkovú' daň pre elektromobily
Bývalo to euro, teraz už aj vyše sedem. Nabíjanie elektroáut
citeľne zdraželo
Ak nabíjate na verejnej nabíjačke bez paušálu, môžete zaplatiť viac ako za
benzín.
Washington
chce zdaniť prejdené míle, aby nahradil dane z benzínu
BMW ďalej vydražuje
svojich zákazníkov, chce ich nechať znovu a znovu platiť za dávno kúpené autá
Na vlastnú kreditku.
Lidl spoplatnil nabíjanie elektroáut, vyskúšali sme to
Verejné nabíjačky elektromobilov výrazne zdraželi, náklady
môžu prekonať benzín
Osem štátov USA zdaní od budúceho roku registráciu
elektromobilov
Texas zvažuje dodatočné zdanenie elektromobilov. Netankujú
totiž benzín
Facka elektromobilite. Švajčiarsko
plánuje od budúceho roka zaviesť daň z dovozu automobilov aj na elektromobily,
ktoré boli doteraz od poplatku oslobodené.
Chce kompenzovať výpadky príjmov z automobilovej dane.
Začne hnev ľudí. Elektrické autá predražia parkovanie v garážach všetkým.
Už tak drahé poistenie
elektromobilov bude ešte násobne drahšie, varujú poisťovne, je to pre ne ďalšia
rana
Polovica ľudí nebude mať peniaze na
prevádzku auta. Bude to ako za socializmu. Pred panelákom budú parkovať 4
služobné autá a montéri sa budú mať problém dostať do práce na nočnú zmenu.
Tovar a služby zdražejú.
Elektromobily spôsobia nepríjemný trend. Odnesú si
to najviac, zabolí to ale aj spaľováky
S pribúdajúcim počtom elektromobilov na cestách bude, žiaľ,
rásť aj výška poistného.
Oprava elektromobilu je podstatne drahšia.
Majiteľ poznal skutočnú cenu elektromobility, za opravu drobnej
nehody mu vyúčtovali 42 000 dolárov
Pri súčasných cenách nafty je elektromobil ešte drahším
vtipom než doteraz
Domovský
štát Tesly zavádza daň pre elektromobily. Čoskoro ťa čaká aj na Slovensku
Texas schválil daň na
elektromobily, pretože ich majitelia nekupujú benzín
Británia chce zdaniť elektromobily, aby vykompenzovala
pokles príjmov do štátnej pokladne
Slováci zostali zhrození z cien nabíjania v
Chorvátsku.
Z ekonomického hľadiska je tento krok logický. Ak rastú náklady a dopyt,
stúpajú aj ceny.
Dávajte si pozor, jazda s elektromobilom do ČR sa vám môže
predražiť, ak nabíjate cez ZSE
Nemecké mesta začali
obmedzovať bezplatné parkovanie elektromobilov. Plánuje to aj Praha
Opravy elektromobilov sú drahšie, tvrdí veľká štúdia
Tesla pod paľbou kritiky. Pracuje na
kontroverznom poplatku na nabíjačkách
Opravy elektromobilov sú podľa poisťovní o tretinu
drahšie než u spaľovacích aut, je to pre ne ďalšia rana
Oprava elektromobilu citeľne drahšia, tu sú príklady!
Účet za opravu: Majiteľ Tesly zaplatil 20 000 eur!
Tesla zavádza
"zápchové poplatky", minúta za nečinnosť bude majiteľa stať 50 centov
Nemci varujú, že aj v kamiónovej doprave sa z Európy
stáva druhá Kuba, nový poplatok všetko zdražie a ešte uškodí
Vlastné poistene Tesly malo byť snom. Miesto toho je
nočnou morou
S týmto
palivom je pre Slováka 100 km najlacnejších, pohorela ekologická náhrada
Vieme koľko stoja náhradné diely na Cybertruck. Okrem
ceny čelného skla ťa šokuje aj cena gigantického stierača
Čelné sklo, alebo predný nárazník je drahší než pekná fabia z bazáru a za
cenu 2 stieračov, alebo bočného skla si kúpite v bazáre Felíciu.
Servis elektromobilov:
jednoduchšia údržba, no drahšie hodinové sadzby a náhradné diely, na ktoré
sa dlho čaká a neopraví vám to dedinský autoservis. Na opravu je potrebné
špeciálne vybavenie (startstop.sk)
Na Islande sa neoplatí mať elektromobil. Zavádzajú pre ne daň z ciest a náhradu dane z pohonných hmôt
Ak by takáto daň v rovnakej výške bola zavedená na Slovensku, bola by pre
elektromobilitu devastačná.
Zdanenie
elektromobilov (youtube)
Vyrazili sme do Álp
štyrmi rôznymi autami. Najlacnejšie tam prišla 20 rokov stará rachotina
Elektromobil, hybrid, moderný benzín a starý nafťák.
Plánujete si kúpiť
elektromobil? Pozor ma drahú poistku, elektromobil nedáva zmysel pre každého, nabíjanie...
(youtube)
Keď pre niekoho zmysel dáva, nesmie ho vnucovať iným.
ZSE dvíha ceny nabíjania, tu je nový cenník a všetky
zmeny
Všade len na oko reklama, že je nabíjanie lacnejšie.
...Prečo nikde nepočítajú s nákupnou cenou? A čo stratený
čas? Ja jazdím cca 1400 až 1600 km trasy. Teraz mi to trvá 13-14 hodín a koľko
by mi to trvalo elekromobilom ? Podnikatelia si nemôžu dovoliť platiť stratený
čas zamestnancov pri nabíjaní na služobnej ceste. Ďalší príklad, keď v zime náhodou
ostanem visieť niekde s mojim dieselom, určíte viem, že do rána mám teplo a kúrenie,
mám kanister. Taktiež mi môžu doviesť ďalšiu naftu. Ako je na tom elektromobil?
" Už sa mi to stalo, že bola nehoda a cesta neprejazdná ani v jednom
smere. To chudák v elektromobile má zamrznúť, alebo sa bude spoliehať, že ho pustíme
do tepla našeho dieselloveho auta, ktoré na jedno natankovanie prejde cca 1000km
aj v zime? Lebo elektromobil prejde v zime iba 250km. Doplniť naftu
trvá max 5 minúť aj so zaplatením...
(foto: pixabay)
názory z diskusie:
1)...Európa
je už na biznis pripravená. Po započítaní všetkých nákladov, 1km jazdy vyjde
drahšie, než jazda na fosílne palivá. A to ešte môžu zdvihnúť dane...
2)...Verejné nabíjačky sú vždy (na 99%) drahšie ako
domáce nabíjanie. Často výrazne drahšie. Práveže som písal, že v UK jazdí dosť
elektromobilov a auto na verejnej nabíjačke vidím výnimočne. Privátnu verejnú
nabíjačka každému panelákovému bytu asi nepostavia. A ten panelákový
"chudák" bude platiť viac ako bohatší spoluobčan. Toto ako chcú
vyriešiť by ma zaujímalo. Nové bytovky to poriešené majú. Každé parkovacie
miesto má projektovanú aj nabíjačku...
3)...Budúci rok to má byť
kruté z hľadiska ekonomiky EU. Kvôli cene energií, neochote ľudí kupovať,
ekologickým poplatkom, nebudú firmy z EU konkurencieschopné a začne
prepúšťanie, zatváranie a sťahovanie fabrík. A čo urobia politici? Budú vydávať
prehlásenia a dôrazne sa tým zaoberať. Človek by si asi prial, aby to cele
padlo na hubu, lenže je to naša huba, ktorá to odnesie...
4)...Nechcem
mať doma auto s ktorým v tomto počasí týždeň nikam nepôjdem, ale musím znovu platiť
za dobitie batérie nemalé peniaze...
5)...Je len otázka času,
kedy sa bude zdaňovať aj energia zo slnka. Brusel je studnica nápadov...
6)...Dokiaľ budem
jazdiť za 5,51 na 100km. Počítal som náklady na celú životnosť. Nákupná cena
400 000kč, opravy po celú dobu životnosti, výmena brzdových doštičiek,
oleja cca 120 000kč. Najazdené 420 000km. Celkové náklady na 1km sú
teda 1,3kč. Batéria vydrží max. 200 000km, potom je jej výmena drahšia než
celé auto. Až Vám vyjde rovnaká čiastka ako za spaľovák, tak ma môžete prísť
poučovať o ekonomickosti elektroauta...
7)...Elektromobil je dobrý na
dopravu po meste na krátke vzdialenosti, ak máte rodinný dom a nabíjate doma.
Pre ľudí zo sídlisk je to absolútny nezmysel, s dvojnásobne vyššími
nákladmi na 1km jazdy a to tam ešte nie je započítaná spotrebná daň. Až sa
k tomu pripočíta, tak sa vám ani neoplatí rozmýšľať o tej predraženej
hovadine...
8)...Tešme sa čo
bude v horizonte pár rokov, ak naozaj Nemecko odstaví všetko jadro. To ešte len
bude sranda, čo sa týka cien nielen elektriny...
9)...Solár na
streche domu je OK, ale čo bytovky?. Tam je strecha pre 400 bitov malá. Ak by
aj niečo vymysleli, tak štát to zdaní, aby človek náhodou neušetril...
10)...V cene
nafty a benzínu viacej ako polovicu tvorí spotrebná daň. Vy si naozaj myslíte,
že ak by bolo elektromobilov viacej, štát si nechá ujsť také peniaze?! Zaťaží
elektromobily!...
11)...20 palcové kolesá pre ľudové ťažké elekroauto?
Aby som za jednu pneumatiku mohol zaplatiť 200 euro a viac? Úplná hlúposť...
12)...Tak to vyzerá, keď ekoteroristi všetkých nútia ku kúpe
e-auta. S časti si bude chcieť nahrabať distributor, prevádzkár nabíjačky,
sčasti štát zavedie spotrebnú daň na elektriny pre autá, aby nahradil výpadok
dane z fosílných palív a prevádzka elektromobilu bude drahšia, než
spaľováku. V Nórsku zrušili dotácie a nákup pomaly ubúda.. Majú ho
len ako druhé, alebo tretie auto do rodiny ako mestské vozidlo. Problém v Nórsku
je, že majú pomerne zastaralú distribučnú sieť...
13)...Nedávno sa moja svokra nechala
ohúriť nápadom na inštaláciu solárnych panelov na svoj dom s tým, že bude
šetriť výdaje za elektrinu a kúrenie. Bezprostredná úspora bola zreteľná. Keď
sme však spočítali všetky náklady spojené s nákupom, inštaláciou, nutnosťou
nového kotla, pravidelnej výmeny akumulátorov apod., zistila, že pri svojej
relatívne malej spotrebe a fakte, že má plynový kotol a tepelné čerpadlo, bola
by v strate. S autami je to rovnaké. Ľudia počítajú len náklady na kúpu
auta a nafty, alebo elektriny...
14)...Rýchlonabíjačka
na diaľnici môže vyjsť na 1km jazdy drahšie než nafta, aj 0,9€/kW...
Pozor! Faktúra za jednorazové
nabíjanie vám môže prísť chybná a keď vám to strhnú z účtu, budete
mať starostí to riešiť. Ak suma nebude veľká, možno si toho ani nevšimnete.
info: garaz.autorevue.cz
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.