Poruchy elektromobilov a obmedzenia
(foto: shutterstock)
Poruchovosť, ktorá trápi elektromobily - Články a názory
(foto: wattsupwiththat.com)
Články
(Ešte keď začnú takéto auta horieť s dôvodu poškodených káblov potom bude
veselo.)
Malý kúsanec, veľké škody. Hlodavce sú postrachom elektromobilov
Problémy s
odstraňovaním vraku. Elektromobil museli policajti strážiť na mieste nehody tri
dni
Problémy má aj
Mercedes. Svoje elektromobily zvoláva do servisu
Najporuchovejšie
autá. Dopadneme kvôli zákazu spaľovákov ako Kuba?
Tesla chcela
ukázať, ako rieši nekvalitu svojich áut, ľudia sa jej vysmiali
Nespokojní
klienti Tesly z Nórska vyhlásili hladovku, nevydržali ani jeden deň
Vodiči
elektromobilov spôsobujú o 50 percent viac nehôd ako vodiči áut so spaľovacími
motormi
Hackeri
spôsobili dopravný kolaps v Moskve, incident poukázal na vážnosť kybernetických
hrozieb
Majiteľovi Tesly z roku 2012 zostal v rukách už len vrak na náhradné diely, teraz varuje ostatných
Elektromobily
sú ako počítače, rovnako trpia bugmi. Smolu mal teraz Ford Mustang Mach-E
Chlpatá sabotáž! Strážníkom z Tábora zničil elektromobil hlodavec
Elektroautá
nebude mať v servisoch kto opravovať
Obľúbené elektromobily Slovákov musia ihneď do servisu, 10 000 kusov má problém
Jeden z najväčších zmätkov dejín výrobca ľudom bral a šrotoval, lisu uniklo len pár áut
Majiteľ novej Tesly sa po
vjazde do umyvárky nestačil diviť, kto to pustil do predaja?
Rivian je v šoku, objavil
zásadný problém a zvoláva všetky svoje elektromobily
Tesla a ďalšie elektroautá sú podľa majiteľov najmenej spoľahlivé
Jazdenie s autom so slabou batériou potichu ničí omnoho drahší diel motora
Úrady v Číne žiadajú Teslu o zvýšenie bezpečnosti a kvality jej elektromobilov
VIDEO - splašená Tesla (youtube)
Ďalšia splašená Tesla znovu zanechala za sebou dvoch mŕtvych, okolnosti sú až podozrivo rovnaké
Test ukázal, aký dopad má
mráz na elektromobily. Ich spotreba neuveriteľne rastie
Nové autá majú príliš veľa zbytočných funkcií a doplnkov,
súhlasíte?
Ceny nových áut rastú z
viacerých dôvodov, jedným z nich je aj neustále sa rozširujúca základná výbava.
Niekto by však ocenil nižšiu cenu výmenou za slabšiu výbavu.)
CarVertical: Najrizikovejšie jazdené autá sú Tesly!
Suda SA01: V Európe sa objavil nebezpečný elektromobil z Číny
TÜV: Spoľahlivosť elektromobilov? Tu sú prvé 'smutné' dáta!
Tesle poriadne klepli po prstoch. Nový zákon zabraňuje špinavej praktike s autopilotom
Majiteľ Tesly sa zasekol 15 hodín na nabíjačke. Ľudia sledovali jeho utrpenie na internete
Tesla má problém s autonómnym riadením. Zlyháva totiž v najdôležitejšom okamihu
Každá desiata Tesla neprejde technickou kontrolou. Menej spoľahlivé
sú už len dácie
Falošné núdzové brzdenie sa stáva fenoménom, ako z toho von?
Tesla X si samovoľným pohybom rozbila otvorené dvere (youtube video)
Tesla stále púšťa do predaja šmejdy, desiatkam majiteľov
úplne nových aut do nich silno zateká
Video a dáta z chvíľ predchádzajúcich nehode ukazujú, ako
Tesly v skutočnosti "nebúrajú pod Autopilotom"
Pribúda prípadov, kde se hackeri nabúrajú do auta. Vedia ho odomknúť a ovládnu aj niektoré funkcie
Tesla v autonómnom
režime spôsobila hromadnú nehodu.
Fanúšikovia neverili, že Teslám môže za jazdy uletieť strecha, tak to niekto natočil na video
Že autá na elektrinu v zime
ďaleko nedôjdu? Niektoré za takých podmienok odmietajú ísť úplne
Plugin hybrid od Jeepu odmieta v zime aktivovať elektrický režim.
Revolučné ťahače Tesly sa kazia ako na bežiacom
páse, v tomto ohľade je to ich prednosť
Mazda strávila 2 roky
vývoja tým, aby donútila moderné svetlá správať sa rovnako zle, ako tie staršie
Slovensko plánuje zaviesť rýchlostné obmedzenia pre autá so
spaľovacím motorom! A to je len začiatok
Slávny mechanik strhal elektronické ručné brzdy moderných
áut, bohužiaľ pre výrobcu má pravdu
Elektrický Hummer mal pri terénnej skúške opakované poruchy,
technika mu zlyháva aj inde
Chyba na známych nabíjačkách "usmažila" batérie drahých elektromobilov
Odvrátená stránka asistenčných systémov. Vodiči ich nechápu, ukazuje prieskum
Naše cesty nie sú pripravené na autonómne autá, 5G sieť nám
možno dovolí "vidieť za zákrutu"
Video samojazdiacej Tesly bolo zinscenované, svedčil inžinier
Blíži sa koniec SUV a veľkých displejov,
hovoria odborníci
Veľké displeje v autách budú do 10 rokov minulosť. Šéf
BMW vraví, že už majú náhradu
Majú elektromobily väčšie problémy s hrdzou? Jedna ich
súčiastka rozhodne áno
Ďalší problém digitalizácie. Zneužitie modernej technológie
(youtube video)
Moderné autá trpia dosial neznámym problémom, niektorým majiteľom nebudú dobre fungovať nikdy
Honda nechce len elektromobily, nová alternatíva sľubuje za tretinu
ceny dvojnásobnú životnosť
BMW i4 odmietlo aktualizáciu svojho softwaru. Stálo totiž na príliš strmej ceste
Elektromobily majú ďalší problém, môžu sa dať pri parkovaní
samy do pohybu, aj keď ich zabrzdíte
Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej
dlho nejazdíš. Napriek trvalému pripojeniu na nabíjačku, auto "umrelo"
a nešlo ani odomknúť.
Systém nabíjania
elektromobilov dokážu zneužiť hackeri a nabíjať si svoje auto na váš účet
Toyota žiada
majiteľov nových SUV, aby s nimi okamžite prestali jazdiť, môže im znovu
odpadnúť koleso
Podľa Tesly
je odpadnutie volantu za jazdy u nového auta vlastnosť a nie chyba, opravila ju
len "z dobrej vôle
Nemci menovali auta, ktoré nezvládnu najazdiť ani 100
tisíc kilometrov, tým najhorším odišiel motor
Elektromobily trápi ďalší
problém. Nabíjacie stanice sú neuveriteľne poruchové, situácia je stále horšia
Tesla zvoláva státisíce áut
na kontrolu. Problémy so samoriadením
Tisícky áut Škoda hlásia problém, riešením môže byť až
výmena volantu v servise
Šéf BMW otvorene strhal
dnešné systémy autonómneho riadenia. "Nikto to nebude kupovať" hovorí
Štúdia ukázala, ako veľmi nebezpečné je používanie
dotykových displejov za jazdy, napriek tomu sú všade.
Sústredenie sa na jazdu je horšie, než telefonovanie.
Je pri nich úplne
"slepá"? Smrteľný náraz Tesly do hasičov odhaľuje obrovský problém
Vodič elektromobilu náraz neprežil a jeho spolujazdec je ťažko ranený.Fatálne zlyhanie. Elektromobil schopný jazdiť autonómne usmrtil chodca
Autopilot Tesly narazil do stojaceho auta. Je
naprogramovaný tak, aby ho ani nevidel
Tesla začala montovať do
svojich vrcholových modelov falošné brzdové strmene, prevalilo sa to okamžite
Pick-up Tesly natočili, ako ťažko zvláda prekonať obyčajný obrubník a to mal v teréne excelovať
Ďalšia Tesla sa splašila uprostred mesta, po jej zbesilej
jazde zostali mŕtvi a ťažko zranení
Softvérová chyba Tesly. Navigácia si pomýlila vlak s
kamiónmi.
Vyššia spoľahlivosť elektromobilov je mýtus, hovoria Nemci, spaľovacím
autám sa nevyrovnajú
Neplatíš leasing, vypnú ti funkcie auta a môže sa aj samé
odtiahnuť
Peugeot e-Rifter fail. Pri nabíjaní neotvoríte zadné dvere
(youtube video)
Spiaci vodič v Tesle na diaľnici. Nemecká polícia nemala
zastavenie autopilota ľahké
Tesla čelí novému vyšetrovaniu. Problémom je volant
odpadávajúci počas jazdy
Vodiči so starým
telefónom nezaplatí diaľničné poplatky. Aplikácia e-Toll im prestane fungovať
Neurobila by to
žiadna iná automobilka. Tá istá Tesla je každý mesiac úplne iná
Vodiči elektromobilov spôsobujú o 50 percent viac nehôd ako
vodiči áut so spaľovacími motormi
Navyše, nehody elektromobilov spôsobujú v priemere viac ako dvojnásobné
materiálne škody
Tesla zámerne vyrába batérie tak, aby nešli opraviť. Pri poruche si vodič musí kúpiť celé nové auto
Americký
úrad vyšetruje 120-tisíc Tesiel. Dvom odpadol volant
Elektromobily trápi ďalší
problém, ktorý dnes nemá riešenie, spôsobuje ich prevádzku drahou a neekologickou
Batéria je neopraviteľná a treba ju zošrotovať
Hyundai sa rozhodla ponechať
svojim autám ovládanie tlačítkami, má pre to dobré dôvody
Nemci vyvrátili mýtus
o vyššej spoľahlivosti elektromobilov, realitou je pravý opak
Pribúda elektroáut na odpis kvôli malým poruchám. Na vine sú
výrobcovia
Nehoda elektrického Audi e-tron ukázala niečo, čo sme ešte
nevideli
Údaje samotnej Tesly ukazujú, ako veľmi
ľudia nechcú jej hlúpy neguľatý volant
Muž 3 roky čakal na dodanie
objednaného elektromobilu, po 2 dňoch sa mu pokazil
Tesla odvážne pripomína najväčší problém svojej histórie,
jeho počiatky majú zjavne hlboké korene
Trochu poškodená batéria elektromobilu? Budete možno musieť
vyhodiť celé auto
Batérie sa hromadia na vrakoviskách a predstavujú polovicu ceny celého vozidla.
Preto sú aj poplatky poisťovne vysoké a poisťovne ich odmietajú poistiť.
Problémy s batériami odhaľujú dieru v zelenej obehovej ekonomike, ktorú
propagujú automobilky. Británia nemá žiadne zariadenie na recykláciu, tak ich
zatiaľ ukladá do kontajnerov. Tesla poníma auto, ako bežný spotrebný tovar,
elektroniku a tak to potom aj vyzerá. To je ako s tým ich kamiónom, kde sedí vodič
v strede kabíny. Vôbec nemysleli, že k šoférovaniu patria aj obslužné činnosti,
nie len točenie volantom.
Tesla má škandál:
Pracovníci zdieľali intímne fotky z kamier v autách a bavili sa na nich
Automobily Tesla boli na 2 mesiace zablokované v Beidaihe, mieste stretnutia čínskeho vedenia
V posledných rokoch vyvolal autokamerový systém Tesly kontroverziu. V Číne niektoré vládne budovy a obytné štvrte zakázali Teslu, kvôli obavám z jej kamier.
Tesla a jej prelomové štrukturálne batérie 4680: tie len tak
neopravíte
Desivá irónia osudu. Muža, ktorý figuroval v emisnej kauze,
zabili emisie, potvrdilo vyšetrovanie
Hybridné auto (ktoré nebolo vypnuté v parkovacom móde), sa samo naštartovalo, keď sa snažilo nabiť
vybitú batériu.
Elektrický Citroën Ami dostal v šprinte výprask aj od
najslabších spaľovacích áut
Na elektromobily vzišiel ďalší problém, môžu spôsobiť
kolapsy celých budov
Tesla vyrába štatisticky najväčšie šmejdy zo všetkých
áut, jej autá postretne za život až 62 zvolávacích akcií
Porovnanie priebehu
reklamácie a servisu elektroáut Tesla a Škoda (youtube)
Prepínač svetiel presunutý do ikonky v rohu dotykového
displeja je nové dno absurdity moderných aut
Tesla dosiahla rekord elektrických áut na najnáročnejšom
okruhu sveta, chváliť sa ale nie je čím
"Ako amatér som ten čas dosiahol s omnoho slabšími, lacnejšími a obyčajnejšími
autami už dávno."
Prototyp auta s autonómnym riadením rozoznal, napriek tomu
prešiel a zabil psa
Odhalili
obrovský problém elektromobilov Rivian. Úplne plytvajú elektrinou
Počas nečinnosti sa prehnane vybíjajú.
Elon Musk zosmiešňuje autopilota konkurencie, auto vošlo na
stanovište a zmätene nevedelo, kadiaľ ďalej
Kedy naposledy Elon Musk splnil presne to, čo sľúbil? Zatiaľ čo stále väčšia
časť automobilového sveta začína priznávať, že plné autonómne riadenie asi nebude
nikdy dosiahnuté, Musk sústavne hovorí, že v prípade Tesly je za rohom. Druhú možnosť
odmieta dopustiť.
Hacker objavil tajný "Elon"
mód. V Tesle odomkol najpokročilejší autopilot, žiadny zázrak nečakajte.
Elektromobily sú najväčšie šmejdy
medzi novými autami, uvádza štúdia, aj tie od zavedených firiem lížu dno tabuliek
Žiadny olej, žiadne filtre, elektromobily vraj servis
takmer nepotrebujú. Realita ťa však zrejme prekvapí
Kľúčová je násobne vyššia cena
práce a drahé špecifické diely
Tesla ľudom predáva autá s
volantom na opačnej strane, zdarma k nim dáva ako darček továrne teleskopické
kliešte
Ľudom zrušila objednávky na autá, ktoré chceli, a miesto toho im dodá nevytúžene
verzie.
Čínske auto stratilo
počas jazdy kompletne celú batériu, firma experimentovala s náhradou nabíjania
Rivian chce byť ako Tesla. Zákazníkovi dodal neuveriteľný
šmejd, za jeho výmenu chce zaplatiť
Prestrihnuté káble a znečistenie výkalmy. Českí vandali si
začínajú všímať nabíjacie stanice
Tesla sa horou tiel márne pokúsila zakryť, že prvý sériovo
vyrobený Cybertruck má chybne zarovnané panely karosérie
Totálny elektrický
prepadák Hondy skončí bez nástupcu, automobilka napriek tomu odmieta uznať
chybu
Porsche chcelo ukázať elektromobily ako prakticky použiteľné autá,
ukázalo len pravý opak
Tesla založila tajný
tím na potláčanie sťažností zákazníkov, ktorým sa nepozdáva dojazd áut
Komunisti vypnú autá na diaľku. Britský profesor
varuje pred čínskymi elektromobilmi
Pozor pri poruche
elektromobilu. Nesprávny spôsob obťahu, znamená ďalšie poškodenie a koniec
záruky
Technický šéf
Stellantisu priznal, že elektromobily nie sú vôbec "udržateľné", na to sú
príliš ťažké
Senior zostal uväznený vo
svojej Tesle, pretože nenašiel kľuku. Obviňuje automobilku
Tesla je šrot. Jej
doba je dávno preč (youtube)
Prečo je ľuďom z
elektromobilov zle? Na vine nie je ich vysoká cena
VW prvý raz priznal, že
elektromobily nespasí všetky, odpískal obytné prevedenie ID.Buzzu
Jazdenie elektromobilom je ozaj drahý špás, niektorým majiteľom
nevydržia pneumatiky ani 10 tisíc km
Novinár vyskúšal
robotický taxík bez vodiča, na hrôzostrašnú jazdu nemôže dodnes zabudnúť
Slávny mechanik vysvetlil, prečo sa elektromobilom tak rýchlo opotrebúvajú
pneumatiky, aj keď sú veľmi drahé
Slovenka vážne nabúrala elektromobilom do plotu
rodinného domu. Chybu pripisujú závade na vozidle
Aj keby nešlo o závadu, zložitý vynález nepatrí
do rúk každému. Pre neskúsených nebude potom existovať náhrada jednoduchšieho
vozidla. Aj dôchodcovia s tlačítkovým telefónom chcú jazdiť. Nové autá sú plné
elektroniky a je veľké riziko, že sa niečo pokazí,čo následne zaviní nehodu.
Nezastaviteľný samorozbeh je možný.
Tesla dodala zákazníkovi auto s prasknutým rámom, hovorí,
že je to v súlade so štandardom
Kto nesie
zodpovednosť, keď autonómne auto zrazí človeka? Prvý sudca vyniesol historický
verdikt
Automobilky poznajú váš
zdravotný stav i sexuálnu aktivitu. Dáta môžu predávať tretím stranám
Sama Tesla už potvrdila, že jej absurdný hranatý volant
je jen zlý vtip hodný zabudnutia
Posledný facelift sa Tesle vážne "podaril". Model 3 je
teraz slabší, ťažší a o desiatky km/h pomalší
Muž si kúpil najlepšiu Teslu a hovorí, že rovnakú chybu znovu neurobí, ruší aj objednávku
Cybertrucku
Nespokojnosť s obrovským poklesom hodnoty auta, nesplnené sľuby a nízka kvalita
vozidla.
Kolóna taxíkov bez vodičov zablokovala premávku v centru mesta, nereagovali ani na operátorov
Tesla jailbreak
vodičom zadarmo odomyká platené funkcie vrátane autopilota. Firma má hardwarový
problém
Elektromobil prestal za jazdy reagovať, neovládateľný
sa hnal mestom ako v Nebezpečnej rýchlosti
Muž tvrdí, že ho uniesol jeho nový čínsky
elektromobil. Bizarný prípad skrýva mrazivú pravdu
Taxík
bez vodiča pri testoch v prevádzke doslova prešiel ženu, je to ďalší zárez do
dlhej pažby nepríjemností
Majitelia dvoch elektrických VW došla trpezlivosť, po
rokoch trápenia sa vracia k spaľovacím autám
V Benátkach havaroval ďalší autobus rovnakej
spoločnosti ako pred vyše týždňom, 15 ľudí utrpelo zranenia, všetky elektroautobusy tej spoločnosti idú na kontrolu
Majiteľa Tesly vyšla oprava na 17 374 libier potom, čo
jeho auto prestalo ísť po silnejšom daždi. Odišla mu batéria
Cybetruck Tesly je zdrojom stále väčšieho
sklamania, najnovšie zlyhal pri jazde v ľahkom teréne
Tragédia Tesly Model
3 na okruhu: 35 percent batérie fuč za jedno pomalé kolo, brzdy fuč po prvej
zákrute, pneu ešte pred štartom
Elektromobily stále ukazujú, aký
predstavujú "pokrok", najlepšie sú len v jazde pozadu
Američania stiahli z ciest všetkých 950 robotických
taxíkov, dokiaľ ich nenaučia nezrážať ľudí
Na faceliftovom modely
3, Tesla šetrila. Kvôli znižovaniu nákladov je ho ľahšie ukradnúť
Tesla zápasila so smrteľnými nedostatkami Cybertrucku,
interné dokumenty odhalili hrozivé fakty
Tesla dodala auto s prasknutým rámom,
podľa nej je to v poriadku!
Tesla po búrke nevôle dovolí zákazníkom zbaviť sa
Cybertruckov kedykoľvek po kúpe
Chyba Tesly, veľké problémy mali aj dve Škody: Nové
hodnotenie z nemeckých STK
Toto
bude elektrický nástupca Passatu, zbohom praktickosť
Nový TÜV Report konečne ukázal reálnu spoľahlivosť Tesiel,
Model 3 je najporuchovejšie auto
Sám šéf Mercedesu
láka na elektrickú triedu G a jej tankovú otočkou, pôsobí to ako kapitulácia
VW ID.3 mal byť hit,
ale je to prepadák
Elon Musk
pri odhalení Cybertrucku klamal o priamom porovnaní s Porsche 911
Euro NCAP sa
prekvapivo obul do moderných áut, SUV a elektromobily označuje za "problém"
BMW končí s geniálnym
iDriveom, už aj ono podľahlo hlúpej móde nebezpečného dotykového ovládania
Samojazdiace autá
Tesla spôsobili smrteľné havárie. Vedenie vraj o rizikách vedelo, no nekonalo
Cybertruck označili
na cestách za vražedný stroj, Musk sa bráni. Problém je oveľa väčší
Bývalý pilot
Formule-1 prirovnal jazdenie s elektrickou Formulou-E k sexu s nafukovacou
pannou
Fiasko 4x4 Tesla
Cybertruck v teréne!
Prvé rozobratie Tesly Cybertruck odhalilo
viacero nešťastných technických riešení, veľmi malé brzdy
Elektromobil
- 17x v servise, trakčná batéria KO, 3x volant a veľa ďalšieho (youtube)
Majiteľ Tesly dostal ako
služobné auto Polestar, po mesiaci jazdenia mu vystavil nepekné vysvedčenie
Tesla vinila zákazníkov z vlastných chýb. Odhalili
pravdu o "záhadných" poruchách
Megaškandál: Tesla predávala roky autá s chybnými
dielmi. A to vedome
Nemci po najazdení 100 tisíc km s VW ID.3 varujú pred
ďalším problémom elektromobilov. Batériou to len začína, ďalšie sú brzdy
Cybertruck je
nedomyslený až tak, že ho nejde nabíjať s pomocou CCS adaptéru priamo od Tesly,
proste doňho nejde vložiť
Hertz lacno
rozpredáva len tri roky staré nechcené a poruchové Tesly
Greendeal palivo e10
ničí spaľovacie autá (youtube)
Podnikateľ Petr a jeho nočná mora s Hyundai Ioniq 6 (youtube)
Elektrická
Kia a moje sklamanie
(youtube)
Ohrozuje prechod k
elektromobilite dodávateľov komponentov?
Tesla Cybertruck po
16 000 kilometroch: Majitelia hodnotia spotrebu, nabíjanie a kvalitu
Ťukanec na
elektromobile: oprava za 20 000 €!
Školácka chyba Tesly?
Efektný doplnok drahého Cybertrucku poškodzuje pneumatiky
Predstav si, že ti
odovzdajú takéto auto. Tesla Cybertruck už má problémy s hrdzou
10 vecí, ktoré mi vadia na Tesle (youtube)
Majiteľovi Rivianu za jazdy odpadol volant z hriadele
a ostal mu v rukách
Novú vrcholnú Teslu
Model 3 odhalil únik z natáčania reklamy v Španielsku, bude znovu "smiešna"
VW ID7 spôsobuje silný hluk chladenia pri nabíjaní batérie
príkonom 120kW (facebook video)
Tesla Cybertruck je
magnet na babrákov. Dokazuje to ďalšia bizarná "nehoda"
Tesla hľadá manažéra,
ktorý bude zaisťovať, že firma nebude robiť zbytočné servisné operácie
Zamrznutá Tesla
(facebook video)
Auto za 60 000€ a ty nemáš na garáž? A ako správny majiteľ Tesly mám doma
v garáži dve autá. Jedno spaľovacie na zimné jazdenie a druhé elektrické
na leto. Aj sused to tak má.
Tesla Cybertruck vyskúšala prebrodiť celkom obyčajný
potok, asi meter za ním sa začala rozpadať
Veľká
porucha elektromobilu s nabíjaním a nedostatok servisov (youtube)
Krachujúcí Fisker je
zrelý na odstrel, podľa úradov už nevie ani poriadne primontovať autám dvere
Ford zrušil plány na odhalenie nových elektromobilov v roku 2025, stávka na jednu kartu stále nevychádza
Tesla sa znovu pokúša predať svoje autonómne riadenie
iným výrobcom aut, nikto ho ale nechce
Majitelia Tesly
Cybertruck sa búria. To auto je nočná mora, pokazí sa po 5 minútach
Na drahé opravy chýbajú mechanici. Briti svoje
elektromobily radšej posielajú do šrotu
Krachujúci Fisker dostal ďalšiu krutú ranu, CR ukázal,
v jak žalostnom stave dodáva svoje autá
Majitelia zúria, Cybertruck sa
topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
Mercedes
elektrifikoval ďalší športiak. Je znovu tak ťažký, že o jeho hmotnosti vôbec
nechce hovoriť
Na elektromobile sa môže zlomiť nabíjací konektor. Spaľovák
natankuje ako sa hovorí aj blondínka
(youtube)
Tesla oklamala ľudí.
Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
Zánovní Fisker utrpel
totálnu škodu kvôli neviditeľnému poškodeniu dverí, na vine je hlavne výrobca
Tesla chcela vylepšiť
automatické stierače, miesto toho vytvorila hlúposť storočia
Vyspelá technológia používa roboty a umelú inteligenciu, ale nevie pustiť obyčajné
stierače. Majitelia značky nadávajú a automatickú funkciu vypínajú.
Zvolávačky
ELEKTROMOBIL - Zložitý vynález
Dodnes som neprišiel na všetky funkcie čo má autorádio, ani podľa návodu.
Hľadaj a preklikávaj mokrými rukami, či v rukaviciach, čím sa čo
ovláda v menu displeja, ako spojazdniť navigáciu v angličtine, ako vôbec
naštartovať. V hocijakom staršom spaľováku netreba vôbec rozmýšľať. Starú
škodovku zvládlo ovládať aj decko. Vodič by sa mal venovať pohľadu z vozidla a
držať volant. Však to má "budíkov" ako v dopravnom lietadle, palubná
doska svieti ako vianočný stromček. Rozbliká sa nejaká signálka a ja zrazím
kvôli tomu chodca. Polícia upozorňuje nepozerať do mobilov a na displeje
palubnej dosky môžem? Kedysi som si vymenil všetko doma a teraz zamrzne
displej, alebo to automobilka zamkne na diaľku, treba aktivovať funkcie cez
mobilnú sieť, voľakde sa registrovať a dávať číslo karty... Prvá otázka pri
volaní do servisu: Akú značku auta máte? Ani servis nie je špecialista na
všetko.
Genialita je v jednoduchosti - páka, kolo na hriadeli, kladka, šikmá rovina.
Všetci tomu rozumejú, nemá sa čo pokaziť, fungovalo to, funguje to a bude to
fungovať tisíce rokov. Pokiaľ čokoľvek riešite komplikovane, limituje to k debilite.
Málo kto tomu rozumie, stáva sa to prostriedkom k podvodom a behom troch rokov
je to už zastarané, prichádza sa s niečím novým, ešte zložitejším. Spotrebováva
sa čím ďalej, tým viac materiálu a energií, otáčajú sa natlačené dlhové peniaze
a sypú do Vás Green deal. Realita dnešného života.
Neskúsenosť s modernými autami (facebook video)
Vodič ostrého Audi totálne
nezvládol použitie systému launch control, skoro rozvalcoval kamaráta
Martin Vaculík a Tesla model 3. Nedokonalosť a zložitosť
Tesly (youtube video)
Geniálny konštruktér ľutuje, že do svojho nového auta
ponúkal automat, skoro nikto ho
nechce
Martin Vaculík o
elektromobilite (youtube)
Elektromobil nie je pre každého.
Tesla má zákaz v autoškolách
kvôli novým smerovkám
Zážitok s požičanej tesly
(youtube)
Tesla Model X s YOKE volantom. Je to problém (youtube)
Tesla model Y LR reálny dojazd
- výlet Poľsko skúsenosti pri nabíjaní, reálna recenzia (youtube)
z diskusie:
...Bol som na jednom školení kde sa preberala aj elektromobilita, žena čo naň
chodila na Tesle, vedela len kde je volant, plyn, brzda a že je biela, viac
nič. Aj piloti lietadiel musia určitý počet hodín odlietať manuálne, kvôli
tréningu schopností. Zlatá éra starých jednoduchých spaľovákov...
Ako
zaplatiť nabíjanie elektroauta - IT negramotnosť?
Auto
sme kupovali v hotovosti a ešte inak než bankovým prevodom si neviem
predstaviť zaň zaplatiť. To mi dajú formulár, ako sa to robí u mobilného operátora
a s nim pôjdem do banky nastaviť inkaso za nabíjanie? A to som ešte v tom
zbehlý aspoň takto. Iní ľudia nevedia ani to. Moji rodičia, alebo kolegovia majú tlačítkový
telefón a ani debetnú kartu. Internet banking nemáme. Takíto ľudia (niektorí
40tníci) jazdia na aute, ale smartfón nechcú. Robotník na dedine zablatený od
hnoja, má iné myslenie, než ten kto nosí oblek v kancelárií v Bratislave. Moje okolie je tak negramotné a vrchol IT gramotnosti je prečítať email.
Označiť a skopírovať text síce nevedia,
ale ako vodiči starého auta sú šikovní. V klientskom centre keď si majú
vytlačiť časenku, im ju musí tlačiť vrátnik. Nevedie klikať na dotykovej
obrazovke. Keď príde do schránky šek za elektrinu, idú ho zaplatiť na poštu.
Požičal som smartfón rodičom, alebo kolegom, aby si
pozreli fotku a keď som im ho podal, chytili ho tak nešikovne, že fotku
nechtiac dotykom zavreli. To sa stalo nespočetne krát. Keď si kolegyňa kúpila taký
telefón, tak sa ma chodila pol roka pýtať na každú drobnosť. Veľa krát omylom
niekomu zavolala, keď sa chcela posunúť ďalej v zozname a nevedela to zrušiť.
Facebook si zaregistrovať nevie a ani email nemá. Ale na aute jazdí parádne, mohla by dávať školu šmyku, zaparkuje na miesto, kde
by som si ja netrúfol. Jeden chlapík sa zase sťažoval, že v elektromobile nevie
rozoznať, ako sa auto chová podľa vibrácií a hluku, či je naštartované.
Išiel som na umyvárku wapkovať a tam voľajaká elektronika a nikde otvor,
kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké QR kódy. Tak som musel na druhú
umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovi na pumpe papierovú bankovku. To musím
najprv niekde zaregistrovať a platiť si zbytočný mobilný internet? S tým by mi
musel niekto pomôcť a čísla debetnej karty nikam nedám. Chcel som použiť zdieľaný
bicykel a chcelo to nainštalovať apku a mať v mobile aktívny internet. Ale
wifina tam pri stojanoch nebola. Však by mi to strhlo 0,75€ len za to, že mi do
polnoci toho dňa aktivujú internet. Tovar z eshopov si objednávam na dobierku.
Veľa ľudí je IT negramotných a problémy riešia osobne na pobočkách. Starého
psa (aj keď vekom mladého) nenaučíte. Takého, čo zle vidí do blízka a má hrubé prsty, ide z dotykových obrazoviek roztrhnúť od jedu. Ak je softvér po anglicky, tak nemajú šancu vôbec.
Nazaplatený test elektromobilu (youtube)
Nabíjanie z klasickej zásuvky trvá viac ako 24 hodín. Zahmlievanie, nekomfortne
zložité ovládanie smeroviek a stieračov, zle fungujúci auto-režim stieračov,
neustále upozorňujúce pípanie, nekvalitný obmedzujúci adaptívny tempomat, drahé
verejné nabíjanie na určitých miestach, adaptívne pomôcky fungujú iba na diaľnici
a niektorých hl. cestách, pri 110km/h vibrácie volantu, nespoľahlivé nabíjanie,
stráviť 20 minút len tým, než sa podarí zapnúť nabíjanie (pritom všetko bolo
zaregistrované), nabíjačky majú nekvalitný softvér, nekvalitné konektory.
Hodinu a pol nabíjať na verejnej nabíjačke. To fakt treba život plánovať, tak
aby neboli prestoje. U spaľovákov tento problém veľa ľudí nemá. Čas sa nedá kúpiť,
a ľudia si ho vážia viac ako peňazí a chcú ho využiť inak než na
nabíjačke. Nechápem ako mohli ľudia kupovať prvé Tesly S s dojazdom iba
150-250km. Sú 2 tábory, objektívnych zástancov a objektívnych odporcov. To
mi nevadí. Vadí mi, keď EU nasilu tlačí elektromobily aj ľudom, ktorým
nevyhovujú z praktických dôvodov.
názory z diskusie:
1)...Lithium budúcnosť nemá. Obchodníci čvirikajú, aby ste nakupovali a porucha nastáva hneď po skončení záruky. Istoty už neexistujú. Budú Vám núkať časovo obmedzené veci, na ktoré šetríte 10 rokov...
2)...Kolega
keď presadol do elektromobilu, tak sa sťažoval že necíti ako zaberá motor, ani
či je naštartovaný a mal z toho hrôzu. Že ovládanie je ako počítačová
hra. Aj ja potrebujem cítiť tvrdosť zaberania pedálu spojky, starých psov
sa ťažko učí...
3)...Keby v nových autách boli poriadne motory a minimum ekoblbostí, ktoré by
sa toľko nekazili a nižšie ceny, tak by neklesal dopyt. Napríklad
mercedes zo 70 rokov. Veľa ľudí radšej kúpi ročník 2008 v top stave s dobrou výbavou a nízkou
spotrebou, než ročník 2020 s rovnakou výbavou, či horšou za omnoho vyššiu cenu
a s väčším množstvom ekoblbostí, ktoré sa hneď rozbijú a oprava je neskutočne
drahá...
4)...Prečo
Air Force One 747 vsádza na staré technológie. Pozrite si dokument. Je to tam
pekne vysvetlené. Miesto displejov má staré "budíky" Nová elektronika
hromadnej výroby, má krátku životnosť a je to neopraviteľné. Rôzne vychytávky
ako ABS a automatická prevodovka sú dobré, ale nesmie sa to vo všetkom
preháňať. Potom sa čaká na nedostupné čipy, auto môžu predať drahšie, hoci
výroba je lacnejšia, lebo vyrábajú iba jeden model, ktorému u lacnejších verzií
len softvérovo zamknú funkcie a hackeri to odblokujú. Stará dobrá felicia, kde
neboli nacpané ičoviny. Aspoň sa na nej v meste nedalo dosiahnuť za 5 sekúnd
150km/h a ťažšie sa v nej dostal mikrospánok, než v tých moderných odtlmených,
odhlučených autách s vykurovanými sedačkami, v ktorých si človek verí a dupe na
plynový pedál, napriek tomu, že to ma cez 300 koní. Nestačí Vám 40? Aj tak to
nemáte kde využiť. Potom niekoho v 150km/h zabijete...
5)...Autá sa posúvajú k autonómnym, lietadla naopak k manuálnym. Najnovšie
vyjadrenie National Transportation Safety Board nariaďuje dopravným pilotom,
odlietať viac hodín manuálne, lebo prílišné spoliehanie sa na automatizáciu
vedie k nehodám...
6)...Podobné vylepšenia a všemožné prebytočné elektronické kazítka za
chvíľu dostanú ceny áut do takých výšok, že sa stanú bežnému užívateľovi
nedostupné. Pre koho sa potom budú vyrábať? Potom stačí malý výpadok vo výrobe
čipov a máme z letísk parkoviská skupín náhradných dielov...
7)...Nové autá nie sú plánované a vyrobené tak, aby ste drobné
opravy zvládli sám (napr. výmena žiarovky u niektorých typov je úloha pre
kúzelníka) . Natlačia do nich nekvalitné elektronické systémy, ktoré mohli by
byť aj užitočné, keby ich životnosť nebola len pár rokov a potom môžete ísť do
servisu. Ochrana karosérie pred koróziou je tiež ma nízkej úrovni, keď už aj
ročnej Mazde chytá hrdza na podvozku. Zase nie každý by potreboval tie
elektrické systémy, ktorý nasilu dostane s autom. Napr. známy nepotrebuje
elektrické zadné okná. Vozí vzadu len svoje náradie. Ale vedel kúpiť len také
auto. Na škode 120 vydržali krúžky tak 120 000km a hlava tak 100 000km.
Neviem aký systém elektromobilu má životnosť 120 000km, alebo 6 rokov?...
8)...Napríklad Volvo. Palubný počítať odstavil motor. V servise
sa zistilo, že to bola len vada senzora (cca 6 mesačné vozidlo). Alebo 1 ročný
Citroen. Počas jazdy z ničoho nič červený varovný signál a tiež odstavenie
motora. Podľa počítača chýbala chladiaca kvapalina. Zase chyba senzora. Kvalitné
súčiastky by nemali kaziť za pár mesiacov. Súčasné autá musia veľmi často do
servisu, kde sa ukáže len chyba elektroniky. Klasické súčiastky sú v poriadku, ale
kvôli chybe čidla (elektonika), musí auto do servisu. Keď sa ti na embéčke
varila voda, tak stačil trošku zastaviť na pauzu, a potom si mohol ísť ďalej. Ale
skús to napríklad u vady riadiacej jednotky motora. Som zvedavý, ako sa ti to
podarí. Čo sa týka korózie, každá automobilka na niečom šetrí. Napr. niektoré sa
vyjadrili, že aj tak si po piatich rokoch kúpite nové, tak načo viacej laku.
Mne na Peugeote Partner zhrdzavela po 4r. kapota, piate a predne spolujazdcove
dvere. Čo sa týka elektroniky, žiaľ je to elektronika. Tam sa kvalita v dnešnej
konzumnej dobe hľadá ťažko. Tiež som počul že chlapík na peugeote 208 musel
vymeniť mimo záruky dotykový panel...
9)...Prečo ľudia na dedinách vlastnia 20 ročné autá a nijako zvlášť
výrazné sa nekazia? Ono kedysi sa robili autá, aby vydržali. Staré mercedesy zo
70 rokov jazdia dodnes. My máme tv z 1996 a stále funguje so settopboxom. Tí čo
si kúpili nové modely, tak sa im veľmi kazia. Najnovšie produkty všetkého sa vyrábajú
na 2 roky. Asi do roku 2008 to bola hranica od ktorej sa všetky novo vyrobené
veci začali často kaziť. Takže kto má auto s pred roku 2005 a šetrí ho, tak stále
jazdi...
10)...Vodič si má robiť svoju
pracú, tj. sledovať premávku okolo seba. Potom nebude treba asistent na každú
blbosť, ktorá sa môže pokaziť. Riešenie je zvýšiť počet senzorov, však chudák človek
to zaplatí. Drahé kazítka. Z vodičov jazdiacich autami s asistentom na všetko
sa stavajú tupé opice, ktoré vedia len otáčať volantom. Nevedia jazdiť na snehu,
nevedia sa rozbehnúť do kopca. Veď auto sa postará. Potom to tak na našich cestách
aj vyzerá. Ak toho asistenta vodič sám manuálne vypne, tak v prípade kolízie
poisťovňa nevyplatí plnenie. Ostane to zaznamenané v riadiacej jednotke...
11)...Včera na semaforoch -
prišla Tesla 3, zastavila na červenú a stála a stála, aj keď už mala
zelenú, svetla zhasnuté, a že sa Tesly vôbec nekazia...
12)...V Žiari nad Hronom nám v mraze zamrzol elektromobil a nedal sa zapnúť. Baterka kaput. Našťastie služobák. Museli po nás prísť. Ja by som ho nechcel ani zadarmo...
13)... Displej v aute
ako jediný obslužný prvok? Aby bolo možné si zapnúť klimatizáciu alebo pridať
teplotu, budete musieť najskôr nájsť na displeji konkrétnu stránku. Niet nad
staré dobré tlačidlá. Toyota to ešte jediná zatiaľ drží . Analógové tlačidlá
musia byť. Užívateľ potrebuje to tlačidlo cítiť, namáhať, hmatateľné posunúť,
či pretočiť, bez odvrátenia zraku z cesty. A aké to bude uchytané a
špinavé všetko...
14)...Musel som
zastaviť, aby som našiel nastavenie klimatizácie. Dotykový displej je hazard so
zdravým, na to netreba štúdiu. Keď naháňate ikonky na tablete, tak predsa
nepozeráte na cestu.
15)...Aj detské
autíčko na diaľkové ovládanie, malo chybu po par použitiach. Vertikálnu páčku
si pomýlilo s horizontálnou. Vymenili si funkcie. Ja osobne by som nechcel žiadne
auto riadene softvérom. Páka na hriadeli a kladka, funguje to tisíce
rokov. Čím zložitejší stroj, tým väčšie riziko poruchy a ťažšie opraviteľnej.
Na to doplatil aj Boeing 737 MAX, kde dokonca vyškolení piloti ten poškodený softvér
neustále vypínali a lietadlo vyrovnali. Softvér to opakovane znovu zapínal a na
štvrtý krát sa im to už vyrovnať nepodarilo. Nemyslite si, že zveríme bezpečnosť
sveta kremíkovej dióde a necháme riadiť jadrové hlavice strojom. Aj tak už v
minulosti došlo k výpadku rakiet a falošnému poplachu, ktorý skoro vyvolal
jadrovú vojni. Úžasná elektronika. Je to dobrý sluha, ale zlý pán.
Odvrátil hrozbu jadrovej vojny
15)...Problém je v tom, že nové rýchlokvasné značky
elektromobilov, alebo megafirmy na elektroniku nie sú pravé automobilky s
dlhodobou históriou a skúsenosťami s konštrukciou. Vyrábajú možná niečo podobné
autám, ale nerešpektujú, zavedené automobilové postupy, ani požiadavky na
kvalitu a spoľahlivosť jednotlivých komponentov, dielov a súčiastok. Len
plátajú chyby, aby to držalo pohromade, záruku to snáď prežije...
16)...Neustále
mesačné zmeny vo výrobe Tesly, pripomínajú plátanie chyb vo windowse a teda
predávanie nevymakaného poriadneho auta, ako je napríklad Tatra 815. Tesla je
firma historicky zameraná na elektroprodukty, ktoré obvykle trpia chybami,
ktoré ľudí až tak netrápia. Keď vám zamrzne televízor a stačí ho vypnúť a zapnúť,
ale keď vám odpadne počas jazdy volant, tak je problém horší. Tesla nemá žiadne
100 ročné skúsenosti s konštrukciou auta, ako normálne automobilky...
17)...Kto len
trochu rozumie autám, vie, že u spaľovákov sa dá vytypovať, ktoré motory
sa neporadili, v akom stave sú ponúkané, akú šancu mu ešte nejakú dobu ho
používať, dostupnosť náhradných dielov a koľko bude stáť oprava. U elektromobilu
nie je možné zistiť typ batérie (nie je li-Ion ako li-Ion), životnosť batérie vďaka
častému rýchlonabíjaniu, či auto dlho nestálo (čo škodí batériám) a nedokáže
predpovedať, kedy sa poškodí niektorý článok. Kúpa ojazdeného elektromobilu je
lotéria...
18)...Tesla je ako Apple. Ma svojich zaslepených fanúšikov a
tí všade umlčujú negatíva elektromobilov, ale aj pozitíva iných značiek. Aj
ja som bol kedysi taký zaujatý do mobilov a iné značky som odsudzoval. Vrcholom
toho je šírenie výlučné zahraničných informácií v angličtine a v Sk/Cz jazyku
nevedia vôbec argumentovať. Diskusný príspevok takého zaslepenca, je len odkaz na
zahraničnú stránku bez popisu o čo ide, alebo zahraničný graf. Že Tesle
odpadol volant, to ako správny zaslepenec zamlčí...
19)...Ak niekto nevie priznať
žiadne negatíva nejakého produktu, asi nebude mať úplne triezvy pohľad, keďže máločo
je bez chýb. Preto neverte zaslepencom elektromobilov, ktorí napríklad z celého
srdca milujú Teslu a pri každej zverejnenej chybe sa citeľne urazia...
20)...Úspech Tesly je z veľkej časti úspechom aj marketingu a
hypu, kde jej potom vedia fanúšikovia odpustiť takmer všetko...
21)...Aj po malej havárií poisťovne auto odpisujú, pretože
cena opravy je vysoká, nikto nevie garantovať, že niekedy v budúcnosti náhodou
neskratuje batéria a nezhoríte v aute. Pri štrukturálnej batérií, je toto
riziko väčšie, pretože tam nevymeníte jednotlivé články.
22)...O Semi si prečítajte reakcie vodičov kamiónov ohľadom ergonómie
posedu. Zákazníci im poodpúšťali aj väčšie prúsery...
23)...Keď sa milovníkovi batérií vyskytne na jeho elektrickom
miláčikovi nejaký problém, tak sa s ním nepochváli. Keď sa elektroautá nevyrábali, tak sa ľudia
na nedorobky nových spaľovákov nesťažovali. Na jednoduchých dlhou výrobou
overených strojoch sa nemá čo pokaziť, keď sú nové. To len Tesla vypúšťa do predaja rôzne
nedokončené koncepty...
24)...EU
útočí aj na dôchodcov rušením pôšt, nechce nič iné ako to, aby aj dôchodcovia
používali a platili internet pre platby. EU cielene ničí stáročné tradície. Treba
sa pozerať do histórie. Sme národ oviec, čo povie EÚ a tí naši posluhovači, tak
je to OK. Nemajú nič dotiahnuté do konca. Vari ide len o autá??? Sa napríklad v
poľnohospodárstve vrátime ku koňom. Kde chcú tú elektriku brať? Zelení a im
pravoverní. Američania a Číňania sa len smejú čo tu vládne za blbcov...
25)...Minulý
týždeň som mal na servise elektrické auto, ktoré malo 4 roky a neprešlo na STK,
pretože zadné brzdy boli také hrdzavé práve preto ,že sa minimálne používajú. A
prvý krát ich menil ešte autorizovaný servis po dvoch rokoch...
26)...Ako to bude
s elektromobilmi po drobných búračkách? Viem, že keď operátorom pracujúcim v
automobilke spadol na zem elektronický diel, tak šiel rovno do odpadu, ani
oddelenie kvality ho neskontrolovalo, lebo vraj do dielu nevidí, a nevie, čo sa
na ňom mohlo skryto poškodiť. Podľa toho by mal byť elektromobil aj po drobnej búračke
rovno zošrotovaný, ako "totálka", lebo hrozí, že vznikne v
akumulátore skrat, a posádka v aute zhorí. V elektromobile nie je len 12V, sú v
ňom stovky voltov, a životu nebezpečný skrat môže vzniknúť nie len v akumulátore.
Poisťovne nebudú chcieť preplácať u každého, búraného auta "totálku",
a ceny poistného určite enormne vzrastú. Ani slabo búrané auto nikto nikdy
nepredá, nikto ho od neho nekúpi, lebo verím, že minimálne aspoň akumulátor
bude musieť byť popri iných nutných opravách vymenený, a len za cenu samotného
akumulátora sa dá dnes kúpiť nové auto s klasickým pohonom. Elektromobilita tu
nie je kvôli ekológii, je to cielená demobilizácia obyvateľstva. Nehovorím, že
nemajú aj nejaké výhody oproti spaľovákom, ale tých nevýhod je u časti obyvateľstva
nepomerne viac, počnúc cenou, končiac dojazdom a neplánovaných prestojov
na nabíjačkách...
27)...Elektroautá
nemôžu ťahať ťažšie prívesy, lebo už sú ťažké bez nich. Ich hmotnosť by potom vyžadovala
vodičské oprávnenie na skupinu C. Niektoré elektromobily vyžadujú vodičské
oprávnenie ba skupinu C aj bez prívesu...
28)...Prečo
propagujú elektromobily, ako hotové konečné produkty a nie len ako
testovaciu betaverziu? Je to klamanie nespokojných zákazníkov. Toto nerobí ani Windows.
Tam aspoň viem do čoho idem, keď kupujem novú verziu...
29)...Mal som
česť šoferovať EV6-ku. Auto pekné, akcelerácia super aj podvozok celkom fajn
naladený. Len čo je horšie, že aj prázdne v zákrutách sa správa ako moje keď
mám v ňom 4 ľudí s plne naloženým kufrom. Proste tu hmotnosť je tam poznať. Aj
majiteľ mi potvrdil, že za sucha OK, no v zime na snehu, aj hustom daždi, s tým
treba veľmi opatrne, dlhá brzdná dráha a dosť to vynáša v zákrute...
30)...Keď poviem
že Tesla je problémová, čo sa týka karosérie, tak mi obhajca elektroáut so skúsenosťami so spaľovacími autami povie,
že nemám pravdu. Pritom on nie je sčítaný, nemá čas sa tomu venovať. Ja sedím
denne niekoľko hodín pri počítači a zámerne vyhľadávam negatívne informácie a
štúdie o poruchovosti áut len pre svoju zábavu. Ani jeden z nás nemá Teslu, ale
ja som na rozdiel od neho aspoň sčítaný. On neprečítal o Tesle skoro nič a
hovorí, že je múdrejší odo mňa. Keby som to vedel, že netreba študovať a čítať
odborné štúdie, že to ide aj bez toho byť múdry, nemusel som strácať čas čítaním...
31)...Digitálna
doba sa u nás neposúva moc dopredu, aby si ľudia zvykli na elektroautá, kde sa
treba registrovať, používať bankové služby cez smartfón a kreditné karty.
U nás majú platobné termináli v predajniach len veľké spoločnosti a siete
predajní. Polovica malých podnikateľov s jedinou malou predajnou dovoľuje platiť
iba v hotovosti. V robotníckej triede je
stále veľmi veľa ľudí, ktorí nemajú email schránku a na tie facebooky používajú
email, ktorí im zriadili príbuzní a ani ho nepoužívajú. U nás v práci nemá
facebook účet, smartfón, ani email veľa robotníkov. Auto majú všetci. V chudobných
krajinách tretieho sveta je to ešte horšie...
32)...Problém
budú mať aj majitelia elektromobilov, ktorých automobilka skrachuje, nebudú mať
aktualizácie systémov a môžu auto odstaviť do šrotu. Už sa to stalo v USA. Pracujem v odbore a veľmi často sa stretávam s tým,
že diagnostik nie je schopný určiť poruchu presne...
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.