Poruchy elektromobilov a obmedzenia

04.12.2022

(foto: shutterstock)

Poruchovosť, ktorá trápi elektromobily - Články a názory


(foto: wattsupwiththat.com)

Články



Elektromobily trápi ďalší problém, odveký nepriateľ áut, kuna im škodí omnoho viac, než benzínom a dieselom

(Ešte keď začnú takéto auta horieť s dôvodu poškodených káblov potom bude veselo.)


Malý kúsanec, veľké škody. Hlodavce sú postrachom elektromobilov


Problémy s odstraňovaním vraku. Elektromobil museli policajti strážiť na mieste nehody tri dni


Tesly potvrdzujú povesť najnekvalitnejších aut na trhu, zvlášť na tak drahé autá ide o neuveriteľný šmejd


Problémy má aj Mercedes. Svoje elektromobily zvoláva do servisu


Najporuchovejšie autá. Dopadneme kvôli zákazu spaľovákov ako Kuba?


Tesla chcela ukázať, ako rieši nekvalitu svojich áut, ľudia sa jej vysmiali


Tesla púšťa do obehu nedoriešené problémy elektromobilov, ktoré necháva testovať zákazníkov v reálnom používaní


Nespokojní klienti Tesly z Nórska vyhlásili hladovku, nevydržali ani jeden deň


Vodiči elektromobilov spôsobujú o 50 percent viac nehôd ako vodiči áut so spaľovacími motormi


Hackeri spôsobili dopravný kolaps v Moskve, incident poukázal na vážnosť kybernetických hrozieb


Majiteľovi Tesly z roku 2012 zostal v rukách už len vrak na náhradné diely, teraz varuje ostatných


Elektromobily sú ako počítače, rovnako trpia bugmi. Smolu mal teraz Ford Mustang Mach-E


Chlpatá sabotáž! Strážníkom z Tábora zničil elektromobil hlodavec


Elektroautá nebude mať v servisoch kto opravovať


Obľúbené elektromobily Slovákov musia ihneď do servisu, 10 000 kusov má problém


Toyota začala vykupovať naspäť len 4 mesiace predávaný elektromobil. S fatálnym problémom si nevie rady, bojí sa hanby


Jeden z najväčších zmätkov dejín výrobca ľudom bral a šrotoval, lisu uniklo len pár áut


Japonské automobilky žiadajú majiteľov nových elektromobilov, aby s nimi okamžite prestali jazdiť, hovoria tomu "príkaz"


Majiteľ novej Tesly sa po vjazde do umyvárky nestačil diviť, kto to pustil do predaja?


Rivian je v šoku, objavil zásadný problém a zvoláva všetky svoje elektromobily


Tesla a ďalšie elektroautá sú podľa majiteľov najmenej spoľahlivé


Jazdenie s autom so slabou batériou potichu ničí omnoho drahší diel motora


Hurikán Ian na Floride poškodil elektromobily a vytvoril časované bomby, úradníci a mechanici uviedli, že riešili niekoľko požiarov áut.


Úrady v Číne žiadajú Teslu o zvýšenie bezpečnosti a kvality jej elektromobilov


Splašená pokazená Tesla v Číne demolovala všetko, čo jej prišlo do cesty. Desivá jazda má dve obete a troch zranených


VIDEO - splašená Tesla (youtube)


Vodič Tesly, ktorá sa mala vymknúť kontrole a zabiť dvoch ľudí sa vyjadril k prípadu. Pre automobilku to nevyzerá dobre


Majiteľ Tesly chcel ukázať, ako "plne autonómne riadenie" zvláda zasnežené cesty, po 4 minútach radšej skončil


Majiteľovi elektromobilu nabíjacia stanica uškvarila auto aj seba, výrobcovi sa problém moc riešiť nechce


Ďalšia splašená Tesla znovu zanechala za sebou dvoch mŕtvych, okolnosti sú až podozrivo rovnaké


Test ukázal, aký dopad má mráz na elektromobily. Ich spotreba neuveriteľne rastie

Nové autá majú príliš veľa zbytočných funkcií a doplnkov, súhlasíte?
Ceny nových áut rastú z viacerých dôvodov, jedným z nich je aj neustále sa rozširujúca základná výbava. Niekto by však ocenil nižšiu cenu výmenou za slabšiu výbavu.)


CarVertical: Najrizikovejšie jazdené autá sú Tesly!


Suda SA01: V Európe sa objavil nebezpečný elektromobil z Číny


TÜV: Spoľahlivosť elektromobilov? Tu sú prvé 'smutné' dáta!

Tesle poriadne klepli po prstoch. Nový zákon zabraňuje špinavej praktike s autopilotom


Majiteľ Tesly sa zasekol 15 hodín na nabíjačke. Ľudia sledovali jeho utrpenie na internete


Majiteľ Tesly rieši nepríjemný problém. Jeho auto sa odmietlo nabiť kvôli mrazu. Nabíjanie sa zaseklo, že je potrebné zahriať batériu. To sa ale nepodarilo ani za niekoľko hodín


Tesla má problém s autonómnym riadením. Zlyháva totiž v najdôležitejšom okamihu


Každá desiata Tesla neprejde technickou kontrolou. Menej spoľahlivé sú už len dácie


Falošné núdzové brzdenie sa stáva fenoménom, ako z toho von?


Českí majitelia Tesly X kritizujú krídlové dvere Falcon. Niektoré nedostatky ich pri kúpe ani nenapadli


Tesla X si samovoľným pohybom rozbila otvorené dvere
(youtube video)


Tesla stále púšťa do predaja šmejdy, desiatkam majiteľov úplne nových aut do nich silno zateká


Video a dáta z chvíľ predchádzajúcich nehode ukazujú, ako Tesly v skutočnosti "nebúrajú pod Autopilotom"


Pribúda prípadov, kde se hackeri nabúrajú do auta. Vedia ho odomknúť a ovládnu aj niektoré funkcie


Tesla v autonómnom režime spôsobila hromadnú nehodu.


Fanúšikovia neverili, že Teslám môže za jazdy uletieť strecha, tak to niekto natočil na video


Tesla potichu začala používať na svojich výkonných autách horšie brzdy, pripláca sa už len za inú farbu


Že autá na elektrinu v zime ďaleko nedôjdu? Niektoré za takých podmienok odmietajú ísť úplne

Plugin hybrid od Jeepu odmieta v zime aktivovať elektrický režim.

Revolučné ťahače Tesly sa kazia ako na bežiacom páse, v tomto ohľade je to ich prednosť

Mazda strávila 2 roky vývoja tým, aby donútila moderné svetlá správať sa rovnako zle, ako tie staršie


Slovensko plánuje zaviesť rýchlostné obmedzenia pre autá so spaľovacím motorom! A to je len začiatok


Slávny mechanik strhal elektronické ručné brzdy moderných áut, bohužiaľ pre výrobcu má pravdu


Elektrický Hummer mal pri terénnej skúške opakované poruchy, technika mu zlyháva aj inde

Chyba na známych nabíjačkách "usmažila" batérie drahých elektromobilov


Odvrátená stránka asistenčných systémov. Vodiči ich nechápu, ukazuje prieskum


Majú elektromobily budúcnosť? Autosalóny v roku 2035 (youtube video)


Naše cesty nie sú pripravené na autonómne autá, 5G sieť nám možno dovolí "vidieť za zákrutu"


Video samojazdiacej Tesly bolo zinscenované, svedčil inžinier


Ľudia zúria, zinscenované video Tesly s autopilotom dal vypracovať Musk. Auto počas nakrúcania nabúralo


Blíži sa koniec SUV a veľkých displejov, hovoria odborníci

Veľké displeje v autách budú do 10 rokov minulosť. Šéf BMW vraví, že už majú náhradu


Majú elektromobily väčšie problémy s hrdzou? Jedna ich súčiastka rozhodne áno


Ďalší problém digitalizácie. Zneužitie modernej technológie (youtube video)


Porovnávací test všetkých nových 4x4 škodoviek na snehu a lade dopadol nečakane. Zvítazilo najstaršie auto


Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet

Vodič elektromobilu omylom stlačil P na voliči režimov prevodovky v diaľničnej rýchlosti, čo sa stalo?


Manažér si kúpil elektrické Audi za 125 000€, za dva roky s ním strávil v servisoch viac času, než na ceste

Moderné autá trpia dosial neznámym problémom, niektorým majiteľom nebudú dobre fungovať nikdy


Honda nechce len elektromobily, nová alternatíva sľubuje za tretinu ceny dvojnásobnú životnosť

Pár dní starej Tesle pri jazde na diaľnici odpadol volant, automobilka za to majiteľovi poslala faktúru


BMW i4 odmietlo aktualizáciu svojho softwaru. Stálo totiž na príliš strmej ceste



Elektromobily majú ďalší problém, môžu sa dať pri parkovaní samy do pohybu, aj keď ich zabrzdíte


Kuriózny a otravný problém. James May odhalil, čo sa stane Teslou, ak na nej dlho nejazdíš. Napriek trvalému pripojeniu na nabíjačku, auto "umrelo" a nešlo ani odomknúť.


Systém nabíjania elektromobilov dokážu zneužiť hackeri a nabíjať si svoje auto na váš účet

Veľkou reklamou tohoročného Super Bowlu bude ukážka kritického zlyhania "Plne autonómneho riadenia" Tesly


Toyota žiada majiteľov nových SUV, aby s nimi okamžite prestali jazdiť, môže im znovu odpadnúť koleso


Podľa Tesly je odpadnutie volantu za jazdy u nového auta vlastnosť a nie chyba, opravila ju len "z dobrej vôle


Nemci menovali auta, ktoré nezvládnu najazdiť ani 100 tisíc kilometrov, tým najhorším odišiel motor

Elektromobily trápi ďalší problém. Nabíjacie stanice sú neuveriteľne poruchové, situácia je stále horšia


Tesla zvoláva státisíce áut na kontrolu. Problémy so samoriadením


Tisícky áut Škoda hlásia problém, riešením môže byť až výmena volantu v servise


Šéf BMW otvorene strhal dnešné systémy autonómneho riadenia. "Nikto to nebude kupovať" hovorí


Štúdia ukázala, ako veľmi nebezpečné je používa
nie dotykových displejov za jazdy, napriek tomu sú všade.

Sústredenie sa na jazdu je horšie, než telefonovanie.


Je pri nich úplne "slepá"? Smrteľný náraz Tesly do hasičov odhaľuje obrovský problém



Vodič elektromobilu náraz neprežil a jeho spolujazdec je ťažko ranený.Fatálne zlyhanie. Elektromobil schopný jazdiť autonómne usmrtil chodca



Autopilot Tesly narazil do stojaceho auta. Je naprogramovaný tak, aby ho ani nevidel


Tesla začala montovať do svojich vrcholových modelov falošné brzdové strmene, prevalilo sa to okamžite


Pick-up Tesly natočili, ako ťažko zvláda prekonať obyčajný obrubník a to mal v teréne excelovať

Aktualizácia kľúčového elektromobilu Hyundai v plnej nahote odhalila najväčšie úskalie elektrických aut

Ďalšia Tesla sa splašila uprostred mesta, po jej zbesilej jazde zostali mŕtvi a ťažko zranení


Porsche rozprášilo jeden z najväčších mýtov spo
jených s elektromobilmi, je to znovu jednoduchá fyzika


Softvérová chyba Tesly. Navigácia si pomýlila vlak s kamiónmi.


Vyššia spoľahlivosť elektromobilov je mýtus, hovoria Nemci, spaľovacím autám sa nevyrovnajú

Neplatíš leasing, vypnú ti funkcie auta a môže sa aj samé odtiahnuť

Peugeot e-Rifter fail. Pri nabíjaní neotvoríte zadné dvere (youtube video)

Majiteľovi sa jeho Tesla po roku rozpadla tak, že by neprešla technickou kontrolou, záruka už mu moc nepomôže


Spiaci vodič v Tesle na diaľnici. Nemecká polícia nemala zasta
venie autopilota ľahké


Tesla čelí novému vyšetrovaniu. Problémom je vol
ant odpadávajúci počas jazdy


Vodiči so starým telefónom nezaplatí diaľničné poplatky. Aplikácia e-Toll im prestane fungovať

Najväčšia automobilka sveta totálne zlyhala. Jej elektromobil je nočnou morou kvôli nezmyselnej funkcii

Neurobila by to žiadna iná automobilka. Tá istá Tesla je každý mesiac úplne iná


Vodiči elektromobilov spôsobujú o 50 percent viac nehôd ako vodiči áut so spaľovacími motormi

Navyše, nehody elektromobilov spôsobujú v priemere viac ako dvojnásobné materiálne škody

Tesla zámerne vyrába batérie tak, aby nešli opraviť. Pri poruche si vodič musí kúpiť celé nové auto


Americký úrad vyšetruje 120-tisíc Tesiel. Dvom odpadol volant


Elektromobily trápi ďalší problém, ktorý dnes ne
má riešenie, spôsobuje ich prevádzku drahou a neekologickou

Batéria je neopraviteľná a treba ju zošrotovať


Hyundai sa rozhodla ponechať svojim aut
ám ovládanie tlačítkami, má pre to dobré dôvody


Nemci vyvrátili mýtus o vyššej spoľahlivosti elektromobilov, realitou je pravý opak

Technici Tesly varovali Muska pred zmenou, ktorá spôsobí nehody, napriek tomu si presadil svoje


Pribúda elektroáut na odpis kvôli malým poruchám. Na vine sú výrobcovia


Nehoda elektrického Audi e-tron ukázala niečo, čo sme ešte nevideli

Údaje samotnej Tesly ukazujú, ako veľmi ľudia nechcú jej hlúpy neguľatý volant

Muž 3 roky čakal na dodanie objednaného elektromobilu, po 2 dňoch sa mu pokazil

Tesla odvážne pripomína najväčší problém svojej histórie, jeho počiatky majú zjavne hlboké korene


Aj Ford už vie, že cesty plné áut bez vodičov s
ú utópia. Po investícií 2,7 miliárd dolárov končí s pokusmi ich vyvíjať


Trochu poškodená batéria elektromobilu? Budete možno musieť vyhodiť celé auto
Batérie sa hromadia na vrakoviskách a predstavujú polovicu ceny celého vozidla. Preto sú aj poplatky poisťovne vysoké a poisťovne ich odmietajú poistiť. Problémy s batériami odhaľujú dieru v zelenej obehovej ekonomike, ktorú propagujú automobilky. Británia nemá žiadne zariadenie na recykláciu, tak ich zatiaľ ukladá do kontajnerov. Tesla poníma auto, ako bežný spotrebný tovar, elektroniku a tak to potom aj vyzerá. To je ako s tým ich kamiónom, kde sedí vodič v strede kabíny. Vôbec nemysleli, že k šoférovaniu patria aj obslužné činnosti, nie len točenie volantom.


Tesla má škandál: Pracovníci zdieľali intímne fotky z kamier v autách a bavili sa na nich


Automobily Tesla boli na 2 mesiace zablokované v Beidaihe, mieste stretnutia čínskeho ved
enia

V posledných rokoch vyvolal autokamerový systém Tesly kontroverziu. V Číne niektoré vládne budovy a obytné štvrte zakázali Teslu, kvôli obavám z jej kamier.

Tesla a jej prelomové štrukturálne batérie 4680: tie len tak neopravíte


Desivá irónia osudu. Muža, ktorý figuroval v emisne
j kauze, zabili emisie, potvrdilo vyšetrovanie

Hybridné auto (ktoré nebolo vypnuté v parkovacom móde), sa samo naštartovalo, keď sa snažilo nabiť vybitú batériu.


Elektrický Citroën Ami dostal v šprinte výprask aj od najslabších spaľovacích áut

Na elektromobily vzišiel ďalší problém, môžu spôsobiť kolapsy celých budov

Tesla vyrába štatisticky najväčšie šmejdy zo všetkých áut, jej autá postretne za život až 62 zvolávacích akcií


Porovnanie priebehu reklamácie a
servisu elektroáut Tesla a Škoda
(youtube)


Prepínač svetiel presunutý do ikonky v rohu dotykového displeja je nové dno absurdity moderných aut


Živoriaci výrobca odpískal asi najzaujímavejšiu funkciu, ktorú môže poskytnúť elektrický pohon, fungovala by ako tanky otáčajúce sa na mieste.


Tesla dosiahla rekord elektrických áut na najnáročnejšom okruhu sveta, chváliť sa ale nie je čím
"Ako amatér som ten čas dosiahol s omnoho slabšími, lacnejšími a obyčajnejšími autami už dávno."


Prototyp auta s autonómnym riadením rozoznal, napriek tomu prešiel a zabil psa


Odhalili obrovský problém elektromobilov Rivian. Úplne
plytvajú elektrinou
Počas nečinnosti sa prehnane vybíjajú.


Elon Musk zosmiešňuje autopilota konkurencie, auto vošlo na stanovište a zmätene nevedelo, kadiaľ ďalej

Kedy naposledy Elon Musk splnil presne to, čo sľúbil? Zatiaľ čo stále väčšia časť automobilového sveta začína priznávať, že plné autonómne riadenie asi nebude nikdy dosiahnuté, Musk sústavne hovorí, že v prípade Tesly je za rohom. Druhú možnosť odmieta dopustiť.

Uniknuté dokumenty ukazujú, s akými základnými technickými problémami sa Tesla trápi pri vývoji Cybertrucku


Autopilot Tesly má podľa úradov na svedomí už 736 nehôd a 17 mŕtvych, väčšina ľudí zomrela za posledný rok

Na svoj vysnívaný elektromobil čakal tri roky, "pochoval" ho za pár dní. Riešenie problému zo servisu vyvolalo poriadnu kuriozitu


"Kvalita" Tesly dosiahla nového dna, majiteľ to zistil, keď sa mu 5 dní po servise pokazilo auto a on otvoril kapotu. Celý vnútorný segment chýbal


Tesla predala zákazníkovi totálny šmejd a odmietla to priznať, po štyroch rokoch sporov mu musí vyplatiť milióny


Hacker objavil tajný "Elon" mód. V Tesle odomkol najpokročilejší autopilot, žiadny zázrak nečakajte.


Elektromobily sú najväčšie šmejdy medzi novými autami, uvádza štúdia, aj tie od zavedených firiem lížu dno tabuliek

Žiadny olej, žiadne filtre, elektromobily vraj servis takmer nepotrebujú. Realita ťa však zrejme prekvapí
Kľúčová je násobne vyššia cena práce a drahé špecifické diely


Tesla ľudom predáva autá s volantom na opačnej strane, zdarma k nim dáva ako darček továrne teleskopické kliešte

Ľudom zrušila objednávky na autá, ktoré chceli, a miesto toho im dodá nevytúžene verzie.


Čínske auto stratilo počas jazdy kompletne celú batériu, firma experimentovala s náhradou nabíjania

Prípady samovoľnej akcelerácie Tesiel sú skutočné, ukazujú dáta úradov, spôsobuje ich zlyhanie elektroniky

Rivian chce byť ako Tesla. Zákazníkovi dodal neuveriteľný šmejd, za jeho výmenu chce zaplatiť

Rolls-Royce si trúfa hovoriť zákazníkom, ako majú používať prvý elektromobilom značky, spôsobil tým rozruch


Prestrihnuté káble a znečistenie výkalmy. Českí vandali si začínajú všímať nabíjacie stanice


Čistič áut ukázal, aký krám je nová Tesla za 142 tisíc euro, automobilka ho ani po 8 rokoch nevie vyrobiť poriadne

Tesla sa horou tiel márne pokúsila zakryť, že prvý sériovo vyrobený Cybertruck má chybne zarovnané panely karosérie

Tichosť ako výhoda? Elektromobily sú podľa štúdie Nemcov hlučnejšie než spaľovacie autá, najhoršie sú Tesly

Tichosť ako výhoda? Elektromobily sú podľa štúdie Nemcov hlučnejšie než spaľovacie autá, najhoršie sú Tesly

Totálny elektrický prepadák Hondy skončí bez nástupcu, automobilka napriek tomu odmieta uznať chybu


Porsche chcelo ukázať elektromobily ako prakticky použiteľné autá, ukázalo len pravý opak

Tesla založila tajný tím na potláčanie sťažností zákazníkov, ktorým sa nepozdáva dojazd áut


Tesla ďalej predáva ľudom neuveriteľné šmejdy, aj fanúšikovia sa už pýtajú, či autá vôbec niekto pred dodaním kontroluje


Komunisti vypnú autá na diaľku. Britský profesor varuje pred čínskymi elektromobilmi

Pozor pri poruche elektromobilu. Nesprávny spôsob obťahu, znamená ďalšie poškodenie a koniec záruky


"Klinika pre elektromobily" na najviac na svete ojazdenom Modeli S ukázala, prečo sa Teslám kazia elektromotory


Vyšetrovanie ukázalo, ako EU a strach politikov už 7 rokov bráni Nemcom zakázať Autopilot Tesly, aj keď je zjavne nebezpečný

Technický šéf Stellantisu priznal, že elektromobily nie sú vôbec "udržateľné", na to sú príliš ťažké


Senior zostal uväznený vo svojej Tesle, pretože nenašiel kľuku. Obviňuje automobilku


Tesla je šrot. Jej doba je dávno preč (youtube)

Nadšenci ukázali, že Tesla nechá "riadiť" aj plyšového medvedíka, auto potom kľudne prejde na ceste dieťa

Tesla šetrí na výrobe až tak, že z áut vyrobených v Nemecku sa ľudia po nehode nedostanú bez skrutkovača


Prečo je ľuďom z elektromobilov zle? Na vine nie je ich vysoká cena

VW prvý raz priznal, že elektromobily nespasí všetky, odpískal obytné prevedenie ID.Buzzu

Jazdenie elektromobilom je ozaj drahý špás, niektorým majiteľom nevydržia pneumatiky ani 10 tisíc km

1914koňový elektromobil sa pýši "rekordom", ktorý je o 20 sekúnd horší než u 525koňového spaľovacieho auta za desatinu ceny


Novinár vyskúšal robotický taxík bez vodiča, na hrôzostrašnú jazdu nemôže dodnes zabudnúť


Taxíky bez vodičov sú stále väčší problém. Jeden nabúral do hasičov, iný vošiel do čerstvého betónu, polovica ich musí z ciest


Slávny mechanik vysvetlil, prečo sa elektromobilom tak rýchlo opotrebúvajú pneumatiky, aj keď sú veľmi drahé


S
lovenka vážne nabúrala elektromobilom do plotu rodinného domu. Chybu pripisujú závade na vozidle
Aj keby nešlo o závadu, zložitý vynález nepatrí do rúk každému. Pre neskúsených nebude potom existovať náhrada jednoduchšieho vozidla. Aj dôchodcovia s tlačítkovým telefónom chcú jazdiť. Nové autá sú plné elektroniky a je veľké riziko, že sa niečo pokazí,čo následne zaviní nehodu. Nezastaviteľný samorozbeh je možný.


Tesla dodala zákazníkovi auto s prasknutým rámom, hovorí, že je to v súlade so štandardom


Nemci preklepli spoľahlivosť a výdrž ojazdených Mercedesov. Diesely žiaria, elektrifikované modely prepadli

Kto nesie zodpovednosť, keď autonómne auto zrazí človeka? Prvý sudca vyniesol historický verdikt

Nadšenec do detailu nafotil prvý vyrobený Cybertrucky Tesly. Lícovanie je tak zlé, že človek pochopí Muskovu zúfalosť


Aj Ford sa u Tesly inšpiruje tým najhorším, čím môže. Nikto z firmy si nevšimol, že novinke odstáva panel karosérie


Automobilky poznajú váš zdravotný stav i sexuálnu aktivitu. Dáta môžu predávať tretím stranám


Sama Tesla už potvrdila, že jej absurdný hranatý volant je jen zlý vtip hodný zabudnutia


Posledný facelift sa Tesle vážne "podaril". Model 3 je teraz slabší, ťažší a o desiatky km/h pomalší


Autopožičovňa Hertz to prestrelila s elektromobilmi a vnucuje ich aj ľudom, ktorí ich vôbec nechcú. Matku s dcérou jeden "uväznil" na diaľnici


Dizajn Cybertrucku prišiel samotným zamestnancom Tesla tak zlý, že chceli navrhnúť vlastný, Musk to zatrhol


Muž si kúpil najlepšiu Teslu a hovorí, že rovnakú chybu znovu neurobí, ruší aj objednávku Cybertrucku

Nespokojnosť s obrovským poklesom hodnoty auta, nesplnené sľuby a nízka kvalita vozidla.

Kolóna taxíkov bez vodičov zablokovala premávku v centru mesta, nereagovali ani na operátorov


Autá budú odhadovať na základe dostupných zvyklosti, aké poruchy môžu nastať. Popredu sa postarajú o vybavenie servisu. Táto funkcia sa však môže dať zneužiť a bude ťahať z ľudí peniaze


Tesla jailbreak vodičom zadarmo odomyká platené funkcie vrátane autopilota. Firma má hardwarový problém

Elektromobil prestal za jazdy reagovať, neovládateľný sa hnal mestom ako v Nebezpečnej rýchlosti


Muž tvrdí, že ho uniesol jeho nový čínsky elektromobil. Bizarný prípad skrýva mrazivú pravdu

Taxík bez vodiča pri testoch v prevádzke doslova prešiel ženu, je to ďalší zárez do dlhej pažby nepríjemností

Majitelia dvoch elektrických VW došla trpezlivosť, po rokoch trápenia sa vracia k spaľovacím autám

V Benátkach havaroval ďalší autobus rovnakej spoločnosti ako pred vyše týždňom, 15 ľudí utrpelo zranenia, všetky elektroautobusy tej spoločnosti idú na kontrolu


Majiteľa Tesly vyšla oprava na 17 374 libier potom, čo jeho auto prestalo ísť po silnejšom daždi. Odišla mu batéria


Autonómne riadenie a robotické taxíky sú stále väčšie fiasko. Odmieta ich väčšina ľudí a ešte viac tých, ktorí zažili s nimi jazdu


Úrady po sérii nehôd s okamžitou platnosťou zakázali prevádzku taxíkov bez vodiča, pohár trpezlivosti pretiekol

Elektromobily majú v Nemecku koniec. Situácia je jasná, bezpečnosť je na 1. mieste. Budú nasledovať aj ostatné štáty?


GM po škandále s prejdenou ženou kompletne zastavil testy robotických taxi, viedlo k tomu päť ďalších nehôd


Musk skúša napraviť reputáciu Cybertrucku. Jeho nepriestrelnosť chcel preukázať tak, že na naňho nechal vystreliť z luku


Cybetruck Tesly je zdrojom stále väčšieho sklamania, najnovšie zlyhal pri jazde v ľahkom teréne

Zúfalí mechanici Tesly priznali, že zákazníkom vracajú rozbité autá, chybná firemná politika sa otočila proti značke

Cybertruck osedlaný šéfdizajnerom Tesly je neskutočný šmejd, časti karosérie mu nelícujú aj o centimetre


Tragédia Tesly Model 3 na okruhu: 35 percent batérie fuč za jedno pomalé kolo, brzdy fuč po prvej zákrute, pneu ešte pred štartom



Elektromobily stále ukazujú, aký predstavujú "pokrok", najlepšie sú len v jazde pozadu


Už ani Nemci "nedávajú" v autách rastúci počet povinných asistentov, jazdiť s nimi je vraj každodenný horor

Šéfdizajnera Tesly natočili za volantom matno čierneho Cybertrucku, nelakovaná oceľ asi neohromila ani jeho


Uniknuté špecifikácie Tesly Cybertruck priniesli niekoľko ďalších sklamaní, hlavný problém sú ťažné schopnosti


Američania stiahli z ciest všetkých 950 robotických taxíkov, dokiaľ ich nenaučia nezrážať ľudí


Na faceliftovom modely 3, Tesla šetrila. Kvôli znižovaniu nákladov je ho ľahšie ukradnúť


Tesla zápasila so smrteľnými nedostatkami Cybertrucku, interné dokumenty odhalili hrozivé fakty


Elektrický nástupca VW Passat v prvých testoch zázraky nepredviedol, aj fanúšikovia elektromobilov ho označujú len za "uspokojivý"


Tesla dodala auto s prasknutým rámom, podľa nej je to v poriadku!

Tesla po búrke nevôle dovolí zákazníkom zbaviť sa Cybertruckov kedykoľvek po kúpe

Chyba Tesly, veľké problémy mali aj dve Škody: Nové hodnotenie z nemeckých STK

Toto bude elektrický nástupca Passatu, zbohom praktickosť

Nový TÜV Report konečne ukázal reálnu spoľahlivosť Tesiel, Model 3 je najporuchovejšie auto

Nový čínsky konkurent vrcholné Tesly vypadá ako z komiksu. Má silný výkon, ale váži neskutočné 3 tony


Majitelia Rivianov na vlastnej koži poznávajú úskalie on-line aktualizácií áut. Časť prestala fungovať, na diaľku ich nikto neurobí


Poradie najlepších áut v zrýchlení z 0 na 240 km/h a opätovnom zastavení, ukazuje silu Porsche, pripomína slabinu elektromobilov


Elektromobily sú podľa štúdie ČR dramaticky poruchovejšie než spaľovacie autá, plug-in hybridy sú totálne fiasko

Sám šéf Mercedesu láka na elektrickú triedu G a jej tankovú otočkou, pôsobí to ako kapitulácia

Tesla ukázala prvé sériové Cybertrucky. Sú vraj tuhšie než McLaren, rýchlejšie než Porsche a nikdy sa neprevrátia, zastiera tým kopu sklamaní

VW ID.3 mal byť hit, ale je to prepadák

Elon Musk pri odhalení Cybertrucku klamal o priamom porovnaní s Porsche 911

Euro NCAP sa prekvapivo obul do moderných áut, SUV a elektromobily označuje za "problém"

BMW končí s geniálnym iDriveom, už aj ono podľahlo hlúpej móde nebezpečného dotykového ovládania


Samojazdiace autá Tesla spôsobili smrteľné havárie. Vedenie vraj o rizikách vedelo, no nekonalo

Cybertruck označili na cestách za vražedný stroj, Musk sa bráni. Problém je oveľa väčší

VW po "dotykovom fiasku" vráti tlačítka do interiérov všetkých áut, hlavný problémy kľúčových noviniek tím ale nevyrieši

Bývalý pilot Formule-1 prirovnal jazdenie s elektrickou Formulou-E k sexu s nafukovacou pannou

Servis elektromobilov: jednoduchšia údržba, no drahšie hodinové sadzby a náhradné diely, na ktoré sa dlho čaká a neopraví vám to dedinský autoservis. Na opravu je potrebné špeciálne vybavenie (startstop.sk)

Najnovší elektromobil Chevroletu sa novinárom pri testoch rozpadá pod rukami, toľko problémov niektorí ešte nezažili

GM po rade zlyhaní prikázal okamžite zastaviť predaj svojho kľúčového elektromobilu, to je skutočne problém


"Revolučné" batérie Tesly sú dôvodom, prečo výroba Cybertrucku tak drhne, aj keď prakticky nič neriešia


Fiasko 4x4 Tesla Cybertruck v teréne!


Gigantický stierač Tesly Cybertruck potrebuje k svojmu pohybu veľa energie, nie je to ale nič vedľa riadenia


Po fiasku v testoch a zastavení predaja ďalšia rana: GM zlyhávajú všetky nové elektromobily na platforme Ultium

Prvé rozobratie Tesly Cybertruck odhalilo viacero nešťastných technických riešení, veľmi malé brzdy


Na technika Tesly mal vo fabrike zaútočiť robot, po "brutálnom a krvavom útoku" ho vraj hodil do kontajnera


Elektromobil - 17x v servise, trakčná batéria KO, 3x volant a veľa ďalšieho (youtube)

Majiteľ Tesly dostal ako služobné auto Polestar, po mesiaci jazdenia mu vystavil nepekné vysvedčenie


Tesla len pozerá, novinka čínskeho výrobcu Xiaomi úplne bez vodiča zaparkuje v poschodovom parkovisku, zvládne aj zložité situácie


Tesla vinila zákazníkov z vlastných chýb. Odhalili pravdu o "záhadných" poruchách


Megaškandál: Tesla predávala roky autá s chybnými dielmi. A to vedome


Nemci po najazdení 100 tisíc km s VW ID.3 varujú pred ďalším problémom elektromobilov. Batériou to len začína, ďalšie sú brzdy


Cybertruck je nedomyslený až tak, že ho nejde nabíjať s pomocou CCS adaptéru priamo od Tesly, proste doňho nejde vložiť


Hertz lacno rozpredáva len tri roky staré nechcené a poruchové Tesly

Aj elektromobil potrebuje klasickú 12V batériu. Keď sa vybije, auto ani s plnou trakčnou batériou nenaštartuje


Majiteľ ukázal jednu z prvých Tesiel Cybertruck dodaných ľudom mimo fabriku, špáry medzi panelmi karosérie sú vidieť

Strojný inžinier dokázal, že Tesla zfixlovala súboj Cybertrucku s 911. Je fyzikálne nemožné, aby pick-up vyhral

Greendeal palivo e10 ničí spaľovacie autá (youtube)


Hackeri sa vedia na diaľku zmocniť elektrických momentových kľúčov, môžu spôsobiť chybnú výrobu auta, bez toho, aby si to ktokoľvek všimol


Podnikateľ Petr a jeho nočná mora s Hyundai Ioniq 6 (youtube)


E
lektrická Kia a moje
sklamanie
(youtube)

Ohrozuje prechod k elektromobilite dodávateľov komponentov?


Tesla Cybertruck po 16 000 kilometroch: Majitelia hodnotia spotrebu, nabíjanie a kvalitu

Ťukanec na elektromobile: oprava za 20 000 €!

Nové pneumatiky pre elektromobily zo sójových bôbov a popola z ryže naháňa strach ešte skôr, než sa dostali do predaja


Elektromobily trápi ďalší problém. Ich vysoké výkony drví nielen súperov v zrýchlení, ale aj pohony samotných aut


VW má hotový ďalší pokus o elektrického nástupcu Passatu, bude zrejme ešte väčším fiaskom než ten prvý


Školácka chyba Tesly? Efektný doplnok drahého Cybertrucku poškodzuje pneumatiky

Nový elektromobil Henrika Fiskera sa majiteľom rozpadá v rukách, auta majú problémy aj s brzdami, odletujú z neho kusy karosérie

Predaj elektromobilu z 90. rokov pripomína, že dnešná elektrická vlna nie je zďaleka prvá, vtedy auto aspoň nemalo problém s vykurovaním

Predstav si, že ti odovzdajú takéto auto. Tesla Cybertruck už má problémy s hrdzou


10 vecí, ktoré mi vadia na Tesle (youtube)


Elektrický nástupca Passatu sa odhalil aj ako kombi. Čím chce ale zaujať, keď má oproti Passatu Variant aj menší kufor?


Majiteľovi Rivianu za jazdy odpadol volant z hriadele a ostal mu v rukách


Expert na technológie v teste strhal elektromobil, ktorý sa ľudom rozpadá rukách. "Najdefektnejšie auto všetkých dôb," hovorí


Fisker Ocean "Toto je najhoršie auto, aké som kedy recenzoval", tvrdí svetový youtuber o elektromobile


Slabší spaľovací športiák v šprinte vybehol s 830koňovým elektromobilom, stačilo pridať jednu zákrutu

Novú vrcholnú Teslu Model 3 odhalil únik z natáčania reklamy v Španielsku, bude znovu "smiešna"


"Dopyt je nulový," hovorí predajca športových áut o elektromobiloch. Ani pre toto využitie proste nefunguje


Elektromobily nedokážu prevádzkovou efektivitou poraziť hybridy a spaľovacie autá, hovorí štúdia ACEEE


VW ID7 spôsobuje silný hluk chladenia pri nabíjaní batérie príkonom 120kW
(facebook video)


Fyzické tlačidlá v interiéroch áut boli označené za bezpečnostný prvok, výrobcovia ich budú nútení zachovať

Tesla to za Cybertruck schytáva zo všetkých strán. Aj kedysi verní fanúšikovia a recenzenti odmietajú zastierať realitu


Tieto autá nie sú dostatočne bezpečné: Euro NCAP bude penalizovať vozidlá za chýbajúce fyzické tlačidlá

Trápiaci sa Rivian odhalil svoju budúcnosť vrátane svojrázneho Lancio-Nivo-Golfu. Či sa jej dožije, je otázkou


Cybertruck mal mať z výroby pekný stan pre pohodlné kempovanie, je to však len ďalší drahý "teslovský šmejd"


Tesla Cybertruck je magnet na babrákov. Dokazuje to ďalšia bizarná "nehoda"


Elektrické Porsche s až 1 108 koňmi je na okruhu o 12 sekúnd pomalšie než 510-koňové, o milión korún lacnejšie spaľovacie auto

Športové verzie elektromobilov VW sú ďalším márnym pokusom dodať im atraktivitu, ponúka stále veľmi málo za príliš veľa

Elektrický nástupca VW Passat kombi sa ukázal v úplnom základe. Nemá ani pekné zadné svetla, aj keď bude stáť viac ako 1,5 milióna korún


Tesla hľadá manažéra, ktorý bude zaisťovať, že firma nebude robiť zbytočné servisné operácie


Asistenčné systémy moderných áut sú takmer bez výnimky k ničomu, zistil test. Skôr vám ublížia, než aby vám pomohli


Zamrznutá Tesla
(facebook video)
Auto za 60 000€ a ty nemáš na garáž? A ako správny majiteľ Tesly mám doma v garáži dve autá. Jedno spaľovacie na zimné jazdenie a druhé elektrické na leto. Aj sused to tak má.

"Najhoršie, čo som kedy videl na sériovom aute". Expert na technológie, ktorý zničil Fisker, vyskúšal Teslu Cybertruck


Tesla Cybertruck vyskúšala prebrodiť celkom obyčajný potok, asi meter za ním sa začala rozpadať


Najnovší elektromobil Chevroletu je tak problémový, že výrobca radšej vracia majiteľom z nákupnej ceny až 6520 dolárov


Bizarné, nepríťažlivé a nedorobené. Zdrvujúca recenzia CR je pre kolabujúci Fisker asi poslednou ranou, bankrot bude vyslobodenie


Nové Tesly sú z výroby tak poruchové, že zákazníci berú kontrolu kvality do svojich rúk, majú na to špeciálne návody


Veľká porucha elektromobilu s nabíjaním a nedostatok servisov
(youtube)

Kórejci odhalili svoj prvý závodný elektromobil. Je tak absurdne ťažký, že mu museli urobiť vlastné závody


Batérie musia byť aspoň o polovicu ľahšie, hovorí šéf Setllantisu, inak elektromobily proste nedávajú zmysel

Majitelia elektromobilov sa sťažujú, že sa im rýchlo opotrebovávajú pneumatiky, vraj ich pred tým nikto nevaroval


Krachujúcí Fisker je zrelý na odstrel, podľa úradov už nevie ani poriadne primontovať autám dvere


Ford zrušil plány na odhalenie nových elektromobilov v roku 2025, stávka na jednu kartu stále nevychádza


Tesla Cybertruck v aerodynamickom tunely dostala imidž tehly, je horšia než dekádu staré spaľovacie autá


Tesla sa znovu pokúša predať svoje autonómne riadenie iným výrobcom aut, nikto ho ale nechce


Majitelia Tesly Cybertruck sa búria. To auto je nočná mora, pokazí sa po 5 minútach


Musk oznámil, že Tesla v auguste odhalí samostatne jazdiaci robotaxík. Investori mu to zhltli, aj keď je to utópia


Na drahé opravy chýbajú mechanici. Briti svoje elektromobily radšej posielajú do šrotu


Krachujúci Fisker dostal ďalšiu krutú ranu, CR ukázal, v jak žalostnom stave dodáva svoje autá


Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku


Mercedes elektrifikoval ďalší športiak. Je znovu tak ťažký, že o jeho hmotnosti vôbec nechce hovoriť


Na elektromobile sa môže zlomiť nabíjací konektor. Spaľovák natankuje ako sa hovorí aj blondínka (youtube)


Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení

Zánovní Fisker utrpel totálnu škodu kvôli neviditeľnému poškodeniu dverí, na vine je hlavne výrobca


Tesla chcela vylepšiť automatické stierače, miesto toho vytvorila hlúposť storočia

Vyspelá technológia používa roboty a umelú inteligenciu, ale nevie pustiť obyčajné stierače. Majitelia značky nadávajú a automatickú funkciu vypínajú.

Zvolávačky

ELEKTROMOBIL - Zložitý vynález


Dodnes som neprišiel na všetky funkcie čo má autorádio, ani podľa návodu. Hľadaj a preklikávaj mokrými rukami, či v rukaviciach, čím sa čo ovláda v menu displeja, ako spojazdniť navigáciu v angličtine, ako vôbec naštartovať. V hocijakom staršom spaľováku netreba vôbec rozmýšľať. Starú škodovku zvládlo ovládať aj decko. Vodič by sa mal venovať pohľadu z vozidla a držať volant. Však to má "budíkov" ako v dopravnom lietadle, palubná doska svieti ako vianočný stromček. Rozbliká sa nejaká signálka a ja zrazím kvôli tomu chodca. Polícia upozorňuje nepozerať do mobilov a na displeje palubnej dosky môžem? Kedysi som si vymenil všetko doma a teraz zamrzne displej, alebo to automobilka zamkne na diaľku, treba aktivovať funkcie cez mobilnú sieť, voľakde sa registrovať a dávať číslo karty... Prvá otázka pri volaní do servisu: Akú značku auta máte? Ani servis nie je špecialista na všetko.

Genialita je v jednoduchosti - páka, kolo na hriadeli, kladka, šikmá rovina. Všetci tomu rozumejú, nemá sa čo pokaziť, fungovalo to, funguje to a bude to fungovať tisíce rokov. Pokiaľ čokoľvek riešite komplikovane, limituje to k debilite. Málo kto tomu rozumie, stáva sa to prostriedkom k podvodom a behom troch rokov je to už zastarané, prichádza sa s niečím novým, ešte zložitejším. Spotrebováva sa čím ďalej, tým viac materiálu a energií, otáčajú sa natlačené dlhové peniaze a sypú do Vás Green deal. Realita dnešného života.

Ako zaplatiť nabíjanie elektroauta - IT negramotnosť?


Auto sme kupovali v hotovosti a ešte inak než bankovým prevodom si neviem predstaviť zaň zaplatiť. To mi dajú formulár, ako sa to robí u mobilného operátora a s nim pôjdem do banky nastaviť inkaso za nabíjanie? A to som ešte v tom zbehlý aspoň takto. Iní ľudia nevedia ani to. Moji rodičia, alebo kolegovia majú tlačítkový telefón a ani debetnú kartu. Internet banking nemáme. Takíto ľudia (niektorí 40tníci) jazdia na aute, ale smartfón nechcú. Robotník na dedine zablatený od hnoja, má iné myslenie, než ten kto nosí oblek v kancelárií v Bratislave. Moje okolie je tak negramotné a vrchol IT gramotnosti je prečítať email. Označiť a skopírovať text síce nevedia, ale ako vodiči starého auta sú šikovní. V klientskom centre keď si majú vytlačiť časenku, im ju musí tlačiť vrátnik. Nevedie klikať na dotykovej obrazovke. Keď príde do schránky šek za elektrinu, idú ho zaplatiť na poštu.

Požičal som smartfón rodičom, alebo kolegom, aby si pozreli fotku a keď som im ho podal, chytili ho tak nešikovne, že fotku nechtiac dotykom zavreli. To sa stalo nespočetne krát. Keď si kolegyňa kúpila taký telefón, tak sa ma chodila pol roka pýtať na každú drobnosť. Veľa krát omylom niekomu zavolala, keď sa chcela posunúť ďalej v zozname a nevedela to zrušiť. Facebook si zaregistrovať nevie a ani email nemá. Ale na aute jazdí parádne, mohla by dávať školu šmyku, zaparkuje na miesto, kde by som si ja netrúfol. Jeden chlapík sa zase sťažoval, že v elektromobile nevie rozoznať, ako sa auto chová podľa vibrácií a hluku, či je naštartované.

Išiel som na umyvárku wapkovať a tam voľajaká elektronika a nikde otvor, kde sa dá hodiť minca. Miesto toho nejaké QR kódy. Tak som musel na druhú umyvárku. Som zvyknutý podať pokladníkovi na pumpe papierovú bankovku. To musím najprv niekde zaregistrovať a platiť si zbytočný mobilný internet? S tým by mi musel niekto pomôcť a čísla debetnej karty nikam nedám. Chcel som použiť zdieľaný bicykel a chcelo to nainštalovať apku a mať v mobile aktívny internet. Ale wifina tam pri stojanoch nebola. Však by mi to strhlo 0,75€ len za to, že mi do polnoci toho dňa aktivujú internet. Tovar z eshopov si objednávam na dobierku.  Veľa ľudí je IT negramotných a problémy riešia osobne na pobočkách. Starého psa (aj keď vekom mladého) nenaučíte.  Takého, čo zle vidí do blízka a má hrubé prsty, ide z dotykových obrazoviek roztrhnúť od jedu. Ak je softvér po anglicky, tak nemajú šancu vôbec.



Nazaplatený test elektromobilu
(youtube)

Nabíjanie z klasickej zásuvky trvá viac ako 24 hodín. Zahmlievanie, nekomfortne zložité ovládanie smeroviek a stieračov, zle fungujúci auto-režim stieračov, neustále upozorňujúce pípanie, nekvalitný obmedzujúci adaptívny tempomat, drahé verejné nabíjanie na určitých miestach, adaptívne pomôcky fungujú iba na diaľnici a niektorých hl. cestách, pri 110km/h vibrácie volantu, nespoľahlivé nabíjanie, stráviť 20 minút len tým, než sa podarí zapnúť nabíjanie (pritom všetko bolo zaregistrované), nabíjačky majú nekvalitný softvér, nekvalitné konektory. Hodinu a pol nabíjať na verejnej nabíjačke. To fakt treba život plánovať, tak aby neboli prestoje. U spaľovákov tento problém veľa ľudí nemá. Čas sa nedá kúpiť, a ľudia si ho vážia viac ako peňazí a chcú ho využiť inak než na nabíjačke. Nechápem ako mohli ľudia kupovať prvé Tesly S s dojazdom iba 150-250km. Sú 2 tábory, objektívnych zástancov a objektívnych odporcov. To mi nevadí. Vadí mi, keď EU nasilu tlačí elektromobily aj ľudom, ktorým nevyhovujú z praktických dôvodov.

názory z diskusie:


1)...Lithium budúcnosť nemá. Obchodníci čvirikajú, aby ste nakupovali a porucha nastáva hneď po skončení záruky. Istoty už neexistujú. Budú Vám núkať časovo obmedzené veci, na ktoré šetríte 10 rokov...

2)...Kolega keď presadol do elektromobilu, tak sa sťažoval že necíti ako zaberá motor, ani či je naštartovaný a mal z toho hrôzu. Že ovládanie je ako počítačová hra. Aj ja potrebujem cítiť tvrdosť zaberania pedálu spojky, starých psov sa ťažko učí...

3)...Keby v nových autách boli poriadne motory a minimum ekoblbostí, ktoré by sa toľko nekazili a nižšie ceny, tak by neklesal dopyt. Napríklad mercedes zo 70 rokov. Veľa ľudí radšej kúpi ročník 2008 v top stave s dobrou výbavou a nízkou spotrebou, než ročník 2020 s rovnakou výbavou, či horšou za omnoho vyššiu cenu a s väčším množstvom ekoblbostí, ktoré sa hneď rozbijú a oprava je neskutočne drahá...

4)...Prečo Air Force One 747 vsádza na staré technológie. Pozrite si dokument. Je to tam pekne vysvetlené. Miesto displejov má staré "budíky" Nová elektronika hromadnej výroby, má krátku životnosť a je to neopraviteľné. Rôzne vychytávky ako ABS a automatická prevodovka sú dobré, ale nesmie sa to vo všetkom preháňať. Potom sa čaká na nedostupné čipy, auto môžu predať drahšie, hoci výroba je lacnejšia, lebo vyrábajú iba jeden model, ktorému u lacnejších verzií len softvérovo zamknú funkcie a hackeri to odblokujú. Stará dobrá felicia, kde neboli nacpané ičoviny. Aspoň sa na nej v meste nedalo dosiahnuť za 5 sekúnd 150km/h a ťažšie sa v nej dostal mikrospánok, než v tých moderných odtlmených, odhlučených autách s vykurovanými sedačkami, v ktorých si človek verí a dupe na plynový pedál, napriek tomu, že to ma cez 300 koní. Nestačí Vám 40? Aj tak to nemáte kde využiť. Potom niekoho v 150km/h zabijete...

5)...Autá sa posúvajú k autonómnym, lietadla naopak k manuálnym. Najnovšie vyjadrenie National Transportation Safety Board nariaďuje dopravným pilotom, odlietať viac hodín manuálne, lebo prílišné spoliehanie sa na automatizáciu vedie k nehodám...

6)...Podobné vylepšenia a všemožné prebytočné elektronické kazítka za chvíľu dostanú ceny áut do takých výšok, že sa stanú bežnému užívateľovi nedostupné. Pre koho sa potom budú vyrábať? Potom stačí malý výpadok vo výrobe čipov a máme z letísk parkoviská skupín náhradných dielov...

7)...Nové autá nie sú plánované a vyrobené tak, aby ste drobné opravy zvládli sám (napr. výmena žiarovky u niektorých typov je úloha pre kúzelníka) . Natlačia do nich nekvalitné elektronické systémy, ktoré mohli by byť aj užitočné, keby ich životnosť nebola len pár rokov a potom môžete ísť do servisu. Ochrana karosérie pred koróziou je tiež ma nízkej úrovni, keď už aj ročnej Mazde chytá hrdza na podvozku. Zase nie každý by potreboval tie elektrické systémy, ktorý nasilu dostane s autom. Napr. známy nepotrebuje elektrické zadné okná. Vozí vzadu len svoje náradie. Ale vedel kúpiť len také auto. Na škode 120 vydržali krúžky tak 120 000km a hlava tak 100 000km. Neviem aký systém elektromobilu má životnosť 120 000km, alebo 6 rokov?...

8)...Napríklad Volvo. Palubný počítať odstavil motor. V servise sa zistilo, že to bola len vada senzora (cca 6 mesačné vozidlo). Alebo 1 ročný Citroen. Počas jazdy z ničoho nič červený varovný signál a tiež odstavenie motora. Podľa počítača chýbala chladiaca kvapalina. Zase chyba senzora. Kvalitné súčiastky by nemali kaziť za pár mesiacov. Súčasné autá musia veľmi často do servisu, kde sa ukáže len chyba elektroniky. Klasické súčiastky sú v poriadku, ale kvôli chybe čidla (elektonika), musí auto do servisu. Keď sa ti na embéčke varila voda, tak stačil trošku zastaviť na pauzu, a potom si mohol ísť ďalej. Ale skús to napríklad u vady riadiacej jednotky motora. Som zvedavý, ako sa ti to podarí. Čo sa týka korózie, každá automobilka na niečom šetrí. Napr. niektoré sa vyjadrili, že aj tak si po piatich rokoch kúpite nové, tak načo viacej laku. Mne na Peugeote Partner zhrdzavela po 4r. kapota, piate a predne spolujazdcove dvere. Čo sa týka elektroniky, žiaľ je to elektronika. Tam sa kvalita v dnešnej konzumnej dobe hľadá ťažko. Tiež som počul že chlapík na peugeote 208 musel vymeniť mimo záruky dotykový panel...

9)...Prečo ľudia na dedinách vlastnia 20 ročné autá a nijako zvlášť výrazné sa nekazia? Ono kedysi sa robili autá, aby vydržali. Staré mercedesy zo 70 rokov jazdia dodnes. My máme tv z 1996 a stále funguje so settopboxom. Tí čo si kúpili nové modely, tak sa im veľmi kazia. Najnovšie produkty všetkého sa vyrábajú na 2 roky. Asi do roku 2008 to bola hranica od ktorej sa všetky novo vyrobené veci začali často kaziť. Takže kto má auto s pred roku 2005 a šetrí ho, tak stále jazdi...

10)...Vodič si má robiť svoju pracú, tj. sledovať premávku okolo seba. Potom nebude treba asistent na každú blbosť, ktorá sa môže pokaziť. Riešenie je zvýšiť počet senzorov, však chudák človek to zaplatí. Drahé kazítka. Z vodičov jazdiacich autami s asistentom na všetko sa stavajú tupé opice, ktoré vedia len otáčať volantom. Nevedia jazdiť na snehu, nevedia sa rozbehnúť do kopca. Veď auto sa postará. Potom to tak na našich cestách aj vyzerá. Ak toho asistenta vodič sám manuálne vypne, tak v prípade kolízie poisťovňa nevyplatí plnenie. Ostane to zaznamenané v riadiacej jednotke...

11)...Včera na semaforoch - prišla Tesla 3, zastavila na červenú a stála a stála, aj keď už mala zelenú, svetla zhasnuté, a že sa Tesly vôbec nekazia...

12)...V Žiari nad Hronom nám v mraze zamrzol elektromobil a nedal sa zapnúť. Baterka kaput.  Našťastie služobák. Museli po nás prísť. Ja by som ho nechcel ani zadarmo...

13)
... Displej v aute ako jediný obslužný prvok? Aby bolo možné si zapnúť klimatizáciu alebo pridať teplotu, budete musieť najskôr nájsť na displeji konkrétnu stránku. Niet nad staré dobré tlačidlá. Toyota to ešte jediná zatiaľ drží . Analógové tlačidlá musia byť. Užívateľ potrebuje to tlačidlo cítiť, namáhať, hmatateľné posunúť, či pretočiť, bez odvrátenia zraku z cesty. A aké to bude uchytané a špinavé všetko...


14)
...Musel som zastaviť, aby som našiel nastavenie klimatizácie. Dotykový displej je hazard so zdravým, na to netreba štúdiu. Keď naháňate ikonky na tablete, tak predsa nepozeráte na cestu.

15)
...Aj detské autíčko na diaľkové ovládanie, malo chybu po par použitiach. Vertikálnu páčku si pomýlilo s horizontálnou. Vymenili si funkcie. Ja osobne by som nechcel žiadne auto riadene softvérom. Páka na hriadeli a kladka, funguje to tisíce rokov. Čím zložitejší stroj, tým väčšie riziko poruchy a ťažšie opraviteľnej. Na to doplatil aj Boeing 737 MAX, kde dokonca vyškolení piloti ten poškodený softvér neustále vypínali a lietadlo vyrovnali. Softvér to opakovane znovu zapínal a na štvrtý krát sa im to už vyrovnať nepodarilo. Nemyslite si, že zveríme bezpečnosť sveta kremíkovej dióde a necháme riadiť jadrové hlavice strojom. Aj tak už v minulosti došlo k výpadku rakiet a falošnému poplachu, ktorý skoro vyvolal jadrovú vojni. Úžasná elektronika. Je to dobrý sluha, ale zlý pán.
Odvrátil hrozbu jadrovej vojny

15)...Problém je v tom, že nové rýchlokvasné značky elektromobilov, alebo megafirmy na elektroniku nie sú pravé automobilky s dlhodobou históriou a skúsenosťami s konštrukciou. Vyrábajú možná niečo podobné autám, ale nerešpektujú, zavedené automobilové postupy, ani požiadavky na kvalitu a spoľahlivosť jednotlivých komponentov, dielov a súčiastok. Len plátajú chyby, aby to držalo pohromade, záruku to snáď prežije...

16)
...Neustále mesačné zmeny vo výrobe Tesly, pripomínajú plátanie chyb vo windowse a teda predávanie nevymakaného poriadneho auta, ako je napríklad Tatra 815. Tesla je firma historicky zameraná na elektroprodukty, ktoré obvykle trpia chybami, ktoré ľudí až tak netrápia. Keď vám zamrzne televízor a stačí ho vypnúť a zapnúť, ale keď vám odpadne počas jazdy volant, tak je problém horší. Tesla nemá žiadne 100 ročné skúsenosti s konštrukciou auta, ako normálne automobilky...

17)
...Kto len trochu rozumie autám, vie, že u spaľovákov sa dá vytypovať, ktoré motory sa neporadili, v akom stave sú ponúkané, akú šancu mu ešte nejakú dobu ho používať, dostupnosť náhradných dielov a koľko bude stáť oprava. U elektromobilu nie je možné zistiť typ batérie (nie je li-Ion ako li-Ion), životnosť batérie vďaka častému rýchlonabíjaniu, či auto dlho nestálo (čo škodí batériám) a nedokáže predpovedať, kedy sa poškodí niektorý článok. Kúpa ojazdeného elektromobilu je lotéria...


18)
...Tesla je ako Apple. Ma svojich zaslepených fanúšikov a tí všade umlčujú negatíva elektromobilov, ale aj pozitíva iných značiek. Aj ja som bol kedysi taký zaujatý do mobilov a iné značky som odsudzoval. Vrcholom toho je šírenie výlučné zahraničných informácií v angličtine a v Sk/Cz jazyku nevedia vôbec argumentovať. Diskusný príspevok takého zaslepenca, je len odkaz na zahraničnú stránku bez popisu o čo ide, alebo zahraničný graf. Že Tesle odpadol volant, to ako správny zaslepenec zamlčí...

19)...Ak niekto nevie priznať žiadne negatíva nejakého produktu, asi nebude mať úplne triezvy pohľad, keďže máločo je bez chýb. Preto neverte zaslepencom elektromobilov, ktorí napríklad z celého srdca milujú Teslu a pri každej zverejnenej chybe sa citeľne urazia...

20)
...Úspech Tesly je z veľkej časti úspechom aj marketingu a hypu, kde jej potom vedia fanúšikovia odpustiť takmer všetko...

21)...Aj po malej havárií poisťovne auto odpisujú, pretože cena opravy je vysoká, nikto nevie garantovať, že niekedy v budúcnosti náhodou neskratuje batéria a nezhoríte v aute. Pri štrukturálnej batérií, je toto riziko väčšie, pretože tam nevymeníte jednotlivé články.

22)...O Semi si p
rečítajte reakcie vodičov kamiónov ohľadom ergonómie posedu. Zákazníci im poodpúšťali aj väčšie prúsery...

23)
...Keď sa milovníkovi batérií vyskytne na jeho elektrickom miláčikovi nejaký problém, tak sa s ním nepochváli. Keď sa elektroautá nevyrábali, tak sa ľudia na nedorobky nových spaľovákov nesťažovali. Na jednoduchých dlhou výrobou overených strojoch sa nemá čo pokaziť, keď sú nové. To len Tesla vypúšťa do predaja rôzne nedokončené koncepty...

24)...EU útočí aj na dôchodcov rušením pôšt, nechce nič iné ako to, aby aj dôchodcovia používali a platili internet pre platby. EU cielene ničí stáročné tradície. Treba sa pozerať do histórie. Sme národ oviec, čo povie EÚ a tí naši posluhovači, tak je to OK. Nemajú nič dotiahnuté do konca. Vari ide len o autá??? Sa napríklad v poľnohospodárstve vrátime ku koňom. Kde chcú tú elektriku brať? Zelení a im pravoverní. Američania a Číňania sa len smejú čo tu vládne za blbcov...

25)...Minulý týždeň som mal na servise elektrické auto, ktoré malo 4 roky a neprešlo na STK, pretože zadné brzdy boli také hrdzavé práve preto ,že sa minimálne používajú. A prvý krát ich menil ešte autorizovaný servis po dvoch rokoch...

26)
...Ako to bude s elektromobilmi po drobných búračkách? Viem, že keď operátorom pracujúcim v automobilke spadol na zem elektronický diel, tak šiel rovno do odpadu, ani oddelenie kvality ho neskontrolovalo, lebo vraj do dielu nevidí, a nevie, čo sa na ňom mohlo skryto poškodiť. Podľa toho by mal byť elektromobil aj po drobnej búračke rovno zošrotovaný, ako "totálka", lebo hrozí, že vznikne v akumulátore skrat, a posádka v aute zhorí. V elektromobile nie je len 12V, sú v ňom stovky voltov, a životu nebezpečný skrat môže vzniknúť nie len v akumulátore. Poisťovne nebudú chcieť preplácať u každého, búraného auta "totálku", a ceny poistného určite enormne vzrastú. Ani slabo búrané auto nikto nikdy nepredá, nikto ho od neho nekúpi, lebo verím, že minimálne aspoň akumulátor bude musieť byť popri iných nutných opravách vymenený, a len za cenu samotného akumulátora sa dá dnes kúpiť nové auto s klasickým pohonom. Elektromobilita tu nie je kvôli ekológii, je to cielená demobilizácia obyvateľstva. Nehovorím, že nemajú aj nejaké výhody oproti spaľovákom, ale tých nevýhod je u časti obyvateľstva nepomerne viac, počnúc cenou, končiac dojazdom a neplánovaných prestojov na nabíjačkách...

27)
...Elektroautá nemôžu ťahať ťažšie prívesy, lebo už sú ťažké bez nich. Ich hmotnosť by potom vyžadovala vodičské oprávnenie na skupinu C. Niektoré elektromobily vyžadujú vodičské oprávnenie ba skupinu C aj bez prívesu...

28)
...Prečo propagujú elektromobily, ako hotové konečné produkty a nie len ako testovaciu betaverziu? Je to klamanie nespokojných zákazníkov. Toto nerobí ani Windows. Tam aspoň viem do čoho idem, keď kupujem novú verziu...

29)
...Mal som česť šoferovať EV6-ku. Auto pekné, akcelerácia super aj podvozok celkom fajn naladený. Len čo je horšie, že aj prázdne v zákrutách sa správa ako moje keď mám v ňom 4 ľudí s plne naloženým kufrom. Proste tu hmotnosť je tam poznať. Aj majiteľ mi potvrdil, že za sucha OK, no v zime na snehu, aj hustom daždi, s tým treba veľmi opatrne, dlhá brzdná dráha a dosť to vynáša v zákrute...

30)
...Keď poviem že Tesla je problémová, čo sa týka karosérie, tak mi obhajca elektroáut so skúsenosťami so spaľovacími autami povie, že nemám pravdu. Pritom on nie je sčítaný, nemá čas sa tomu venovať. Ja sedím denne niekoľko hodín pri počítači a zámerne vyhľadávam negatívne informácie a štúdie o poruchovosti áut len pre svoju zábavu. Ani jeden z nás nemá Teslu, ale ja som na rozdiel od neho aspoň sčítaný. On neprečítal o Tesle skoro nič a hovorí, že je múdrejší odo mňa. Keby som to vedel, že netreba študovať a čítať odborné štúdie, že to ide aj bez toho byť múdry, nemusel som strácať čas čítaním...

31)
...Digitálna doba sa u nás neposúva moc dopredu, aby si ľudia zvykli na elektroautá, kde sa treba registrovať, používať bankové služby cez smartfón a kreditné karty. U nás majú platobné termináli v predajniach len veľké spoločnosti a siete predajní. Polovica malých podnikateľov s jedinou malou predajnou dovoľuje platiť iba v hotovosti. V robotníckej triede je stále veľmi veľa ľudí, ktorí nemajú email schránku a na tie facebooky používajú email, ktorí im zriadili príbuzní a ani ho nepoužívajú. U nás v práci nemá facebook účet, smartfón, ani email veľa robotníkov. Auto majú všetci. V chudobných krajinách tretieho sveta je to ešte horšie...

32)
...Problém budú mať aj majitelia elektromobilov, ktorých automobilka skrachuje, nebudú mať aktualizácie systémov a môžu auto odstaviť do šrotu. Už sa to stalo v USA. Pracujem v odbore a veľmi často sa stretávam s tým, že diagnostik nie je schopný určiť poruchu presne...


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.

ELEKTROMOBILISTA: Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky