Požiare elektromobilov

03.12.2022

POŽIARE ELEKTROMOBILOV

Riziko, že požiare elektromobilov budú zamestnávať hasičov ťažko prijateľným spôsobom, je vysoké. Už roky na to sami hasiči márne upozorňujú. Požiare spaľovákov sú síce častejšie, ale preto, že v priemere je ich vek viac ako 10-15 rokov. Také elektromobily dnes zatiaľ neexistujú.


Horiace benzínové autá zvládnu hasiči uhasiť bez problémov, ale hasenie požiaru elektromobilu môže trvať väčšiemu počtu hasičov niekoľko hodín, pretože požiar lithiovej batérie nepotrebuje veľký prísun kyslíka, horenie podporuje samotná reťazová reakcia medzi článkami. Na hasenie  jedného elektromobilu sa spotrebuje desiatky tisíc litrov vody. Oheň je síce zvonku uhasený, ale v skutočnosti horí batéria ešte niekoľko hodín, až dní. Účinným úplným zahasením je utopenie, alebo zasypanie pieskom na niekoľko dní až týždňov.

Do niektorých verejných garáží nespĺňajúcich bezpečnostné štandardy pre elektromobily, začína byť v Nemecku zakázaný vstup elektromobilom.

Spaľovacie auto má v garáži na noc vypnuté zapaľovanie. Kto by chcel mať v pivnici batériové úložisko pre FV panely, ktoré po 10 rokoch degraduje, aby mohol nabíjať aj večer? Aj tak by to nestačilo pre stovky áut.

Okolo nabíjaného auta musí byť podla hasičov protipožiarna karanténna zóna. A keď zhorí pri nabíjaní, tak to odstaví celú vetvu a zvyšné elektromobily prídu o možnosť nabíjať.

V návode k nabíjaniu elektromobilu sa uvádza odporúčanie, aby sa z hľadiska rizika požiaru celý čas nabíjalo pod dozorom, čo je zbytočné zabíjanie času a nikto to nerobí.

(foto: youtube/Meternieuws)

Horia častejšie spaľovacie autá, alebo elektromobily?

Priemerný vek vozového parku v Nemecku je 10 rokov (v Česku je to takmer 16 rokov). Elektromobily sú pritom o poznanie mladšie.


Zatiaľ na to presná štatistka neexistuje, lebo elektrické autá sú nové a priemerný vek spaľovacích je 16 rokov. Elektromobily sú podstatne mladšie. Mnoho požiarov spaľovacích áut bolo však starších. Môžeme sa držať iba dát poisťovní. Tie uvádzajú, že horia približne rovnako často, pretože ľudia si dávajú poisťovať iba novšie vozidlá. 26 ročnú feliciu si asi nikto poistiť nedá. Tá keď zhorí, poisťovňa ju nerieši. Štatistika požiarov sa dnes uvádza kvôli podpore predaja elektromobilov, len na počet najazdených kilometrov a počtu kúpených áut. Tie štatistiky sú tak umelo nastavené batériovou lobby.

Elektromobily však trápi ťažšie uhasenie, jedovatý hasebný odpad a možný požiar v podzemnej garáži. Obhajca batérií sa bude smiať, že sa takého požiaru nemáme báť. Keď zhorí aj s celým jeho domom pri nabíjaní, ako sa to už stalo, sám sa presvedčí, že mal batériu len ako ideu. Aj lietadlá padajú, načo nimi lietať? Načo jazdiť elektromobilom, keď zaparkovaný vypnutý diesel väčšinou nehorí? Väčšina požiarov elektroáut bola pri ich parkovaní a nie na ceste, ako je tomu u spaľovákov.

Obyvateľov panelákov požiar auta na diaľnici moc nezaujíma, pokiaľ sa to netýka priamo ich.

Spaľovacie autá trpia požiarmi viac aj preto, že pri výrobe materiálu na hadice, ešte nepočítali s biožložkou v palive, ktorá ich ničí. Ale aj tak staré hadice a tesnenia tvrdnú. 20 ročné elektromobily jazdiť nebudú. Kto by dával do 20 ročného auta novú drahú batériu? Odpadávajú im volanty už novým. Miliardári sú radi, keď sa nakupuje každých pár rokov, čo je veľmi neekologické.

Pravda je, že Li-pol články sú pri porušení obalu, keď sa k článku dostane kyslík, náchylné na vzplanutie. Oheň z batérie sa hasí oveľa dlhší čas než v prípade benzínu. Horiaci elektromobil je potrebné hasiť dlhodobo veľkým objemom vody a utopiť, alebo zasypať pieskom. Uvoľnená teplota z horenia batérie je nižšia, ako pri horení spaľovacieho vozidla a zdroj ohňa nemusí byť voľným okom viditeľný. Z tohto dôvodu sa stali prípady samovznietenia. Hasiči mali pocit, že vozidlo je už uhasené. Spaľováky horia častejšie na ceste, elektromobily v blízkostí obydlí alebo v garáži pri nabíjaní. Hasiči musia nakúpiť do každého mesta kontajnery na uskladnenie zhoreného auta a so žeriavom sa do podzemnej garáže nedostanú, aby ho naložili do kontajnera a naložiť horiaci autobus, alebo kamion tam tiež nepôjde. A pre horiaci hasičský tank asi postavia dočasný sarkofág. Akú by mal asi veľkú batériu, keď teraz potrebuje na 100km 400 až 1000l nafty?


Elektromobily horia najčastejšie pri parkovaní, alebo nabíjaní

Čo sa týka samotných príčin požiarov, databáza EV FireSafe naznačuje, že zhruba 18 % požiarov vzniklo pri nabíjaní vozidla a 2 % vznikli do jednej hodiny po odpojení nabíjačky. Približne 25 % incidentov sa stalo v podzemných priestoroch, 31 % pri parkovaní vonku a 29 % počas jazdy (zostáva 16 % neznámych).


Počet požiarov na 100 000 predaných vozidiel, bez udania veku auta.

Hybrid - 3 474,5 (v prevádzke len nové autá)

Spaľovací motor - 1 529,90 (v prevádzke veľké množstvo 10-20 ročných áut so starými hadicami, ktoré ničí biozložka v palive)

Elektromobil - 25,1 (v prevádzke len nové autá)


zdroj: instagram

Články


Osem ľudí zomrelo po požiari predajne elektrických skútrov, pripomenul asi najväčšie riziko elektromobility


Tesla mohutne vzbĺkla po týždňoch státia na vrakovisku, hasiči pre ňu museli doslova vykopať bazén


Chevroletu Volt sa pri crash teste vznietily batérie.


Tesla Model S: bezpečne horiace auto.


VIDEO: jak roztrhať elektromobil Tesla Model S na kúsky, Vyprostenie osoby z elektromobilu.


Riziko požiaru batérií je kritické. Známy elektromobil je na odpis, vyše 70 000 kusov zvolali do servisu.


Požiar, ktorý nie je možné uhasiť. Megabatéria Tesly sa nečakane vznietila.


Ďalší čierny deň pre elektrický Hyundai. Obľúbený model znova zachvátili požiare batérie.


Jeden z najpredávanejších elektromobilov v EÚ zhorel do tla. Matka s dieťaťom tesne ušli smrti.


Požiare elektromobilov: Ozaj sú tak nebezpečné? A čo na to hasiči?


Hrozivé video zobrazuje obrovský požiar elektromobilov na rýchlonabíjačke
(video z článku)
(youtube)

Horiaca batérie elektrických aut: mediálná hra, alebo vážne nebezpečie?


Expanzia elektroáut za rohom. Ako se bude bojovať s horiacími batériemi? Sú na to hasiči pripravení?


V Hraniciach na Přerovsku vyhorel elektrobus. Škoda se vyšplhala na 10 miliónov korún


Požiare Tesly (youtube video)


Uhasiť elektromobil je problém, batérie sa môže kedykoľvek znovu vznietiť


Horí, moja Tesla. Deväť otázok a odpovedí o elektromobiloch v plameňoch


Horiace elektromobily budú stáť General Motors takmer dve miliardy


Horiacu loď s autami hasiči stále nedostali pod kontrolu. Dôvodom sú hlavne elektromobily


Uhasiť horiaci elektromobil či hybrid je zložité.
A čo požiar v podzemnej garáži obchodného centra, kde je stiesnený priestor? Bude sklenené peklo? A na trajekte? Do mora ho asi nehodia.


Po odpojení z nabíjacieho kábla začal Volkswagen ID.3 horieť


Nemci riešia požiare elektromobilov, z prevádzky odstavujú batériové autobusy


Požiar v deppe v Nemecku, zhorelo 15 autobusov (youtube video)


S požiarmi elektromobilov budú patálie, vzniká pri nich veľa jedov


Tesla Model X sa vznietil po nabúraní do čerpacej stanice. Hasiči sa s horiacou batériou trápili niekoľko hodín


Jeden z najpredávanejších elektromobilov v EÚ zhorel do tla. Matka s dieťaťom tesne ušli smrti


Úmysel, alebo samovznietenie? V Bratislave zhorel elektromobil za 55-tisíc eur


Zhorel zaživa vo svojom elektromobile. Počet vznietení a úmrtí kvôli Tesle S neustále pribúda


Hasiči nedokázali uhasiť elektromobil. Žena (†19) v ňom po náraze do stromu uhorela


Porsche Taycan zhorel v garáži na Floride, ide o prvý prípad


Teslu Model S Plaid zachvátili plamene, majiteľ v nej takmer zhorel zaživa


Elektromobil sa vznietil 2 dni po zrážke!


Tesla Model S: Zhorela do tla pri nabíjaní!


Pädesiat hasičov hasilo elektromobil. Hrozí zákaz vjazdu do podzemných garáží?


Elektromotorka sa vznietila, popálila spolujazdca (youtube video)


Elektromobilita zažila hrozivé dni. V Paríži vybuchli batérie autobusov, prevádzkovateľ okamžite stiahol z ciest 149 vozidiel


20-ročný elekromobil zhorel do tla. V Česku riešia prípad požiaru výnimočného auta


Slovenskí hasiči sa chystajú na požiare elektromobilov, idú nakúpiť špeciálne vybavenie
hasenie elektromobilov je ťažšie


Prototyp elektrickej Corvette zhorel do tla, počas testov.


Chevrolet Bolt: Najväčší elektrický 'trapas' nemá konca. Linky opäť stoja.


Na diaľnici pri samovznietení zhorel nový elektromobil Kia Cee'd


Auta hasičov sa zväčšia. Kvôli požiarom elektromobilov musia dostať výnimku


V juhočeskej garáži zhorelo elektroauto pri nabíjaní


Majiteľovi mesiac po kúpe zhorela Tesla v jeho garáži. Nezostalo z nej nič, vzala so sebou motorku, garáž a kus domu


Majiteľ nechal bez dozoru nabíjať svoje auto, parkovací dom vyhorel


Česi hasili prvý elektromobil! Práve sa nabíjal


Auto zhorelo pri dobíjaní batérie do tla. Bezpečnosť zaistí niekoľko pravidiel


V Prahe horel plug-in hybrid


V autosalóne v Prahe sa vznietil luxusný hybrid. Skončil v kontajnery s vodou


Z Tesly zostal po požiari v podzemnej garáži len totálny vrak, vzal so sebou aj ďalšie áuta. Môže ísť o posledné varovanie


Slovensko stále nie je pripravené. Hasičom chýba presný postup pri hasení elektromobilu a nevieme čo s poškodenými batériami


Hrozivá stránka elektrifikácie. Závodný hybrid z WRC nevedeli uhasiť, zhorel do tla



Zázračný elektromobil záhadne zhorel


Rekordný elektromobil zhorel

Elektromobil, ktorý na jedno nabitie prešiel až 600 km, za záhadných okolností zhorel. Ešte predtým však jeho výrobca údajne stihol zinkasovať nemalú štátnu dotáciu.


Chevrolet Bolt stál GM už 0,8 miliardy dolárov. A stále horí


Už žiadne elektromobily na palube trajektov. Lodiari zakázali ich prepravu kvôli bezpečnosti


Prevoz elektrických aut zakázal ďalší lodný gigant, firma s 50 obrími loďami jazdí aj pre VW a BMW

Nákladná loď Felicity Ace so zhorenými novými autami koncernu Volkswagen sa potopila

V Českej republike zhorel elektromobil. Dôvody sa vyšetrujú.

Tieto autá horia najčastejšie

Tesla pri jazde po diaľnici začala zničohonič horieť, hasiči museli použiť 23 000 litrov vody, aby požiar skrotili

Luxusný elektromobil mal nehodu. Poltonová batéria vyletela z auta

11 tisíc litrov vody, 50 hasičov. Nabúranú Teslu hasili tri dny a stále nevedia čo s ňou


Ako sa hasí elektromobil alebo hybrid? Dlhou vodnou lázňou



Požiar elektromobilu – utopiť, z
akopať alebo zakázať?


Riziko požiaru elektromobilu a batérií – Samovznietenie a ťažké hasenie



Elektrické dopravné prostriedky sú stále väčšou hrozbou, len v New Yorku vlani pri 216 požiaroch zabily 6 ľudí


Požiar vodík vs benzín

Úrady žiadajú majiteľov 51 tisíc elektromobilov, aby s nimi neparkovali ani v svojich garážách


Požiar elektroauta na vagóne (tiktok video)

Kobit Atenta: Česi predstavili prvý špeciál na hasenie elektromobilov. Hasenie požiarov elektrických áut je veľmi náročné. Najmä ak k horeniu dôjde v parkovacích domoch či garážach.Neexistujú štatistiky, ktoré by dokladovali, že elektromobily horia častejšie ako klasické autá so spaľovacími motormi. Zato je priebeh ich požiaru radikálne odlišný – intenzitou aj dĺžkou. Hasičské auto napriek tomu, že je určené na hasenie elektromobilov, poháňa nafta.


Horiaca Tesla na Rakúskej diaľnici, hasenie bolo náročné
(fb video)


Požiar VW ID.4 pri nabíjaní
(instagram)


Elektromobil sa vznietil v podzemnej garáži. Českí hasiči bojovali s mimoriadnym požiarom

Žiadny starý vrak, ale nový luxusný elektromobil Jaguar I-Pace. Zasahovať muselo 8 jednotiek z 2 staníc a ešte aj chemici


Požiar elektromobilu: analýza prvého reálneho zásahu hasičov v hromadných garážach v ČR
Tomuto modelu v USA zakázali vstup do podzemných garáži. Hasiči použili na uhasenie 17 000 litrov vody, ktorá bola potom plná žieraviny. Na aute vznikla škoda 1milión korún, na budove 300 tisíc a následky hasiči už neriešia, (no že sú finančne veľmi vysoké. Našťastie to bolo iba osobné auto a nie kamión, či autobus. Výhodou pre hasičov bolo to, že okolo horiaceho auta neparkovali iné vozidlá a dočiahli k nemu hadice, čo vždy tak nie je.. Našťastie je tých elektromobilov zatiaľ malo. Čas ukáže že netreba nasilu tlačiť na pílu a sťažovať prácu hasičom, len aby batériový miliardár zarobil.


Hasiči varujú pred požiarmi elektrických aut a ich následkami, politici ich ignorujú
Politikov zaujíma okamžitý biznis a po nich potopa.


Hasiči museli použiť 45 tisíc litrov vody, aby uhasili jediný požiar Tesly po banálnom incidente


S elektromobilom, ktorý začal horieť v Phoenixe, budú hasiči bojovať ešte 3 týždne
 
S požiarom muselo bojovať 60 hasičov, než ho dostali pod kontrolu. Na miesto, okolo ktorého boli dočasne uzavreté všetky ulice, boli vyslaní špecialisti na nebezpečné materiály, čo bude podľa hasičov pri požiari elektromobilu štandardný postup.

Výmenná stanica batérií elektromobilov sa zmenila v sud strelného prachu, vzplanula 10 minút po poslednej výmene


V prvých 5 mesiacoch v roku 2023 zaznamenali českí hasiči 34 požiarov elektromobilov.

Zatiaľ je elektromobilov málo a sú nové. Autá so spaľovacím motorom majú priemerný vek 15 rokov. Na objektívne štatistiky si musíme počkať. Spaľováky horia na ceste, elektromobily častejšie pri nabíjaní. Staršie spaľováky ešte nepoužívali na tesnenia palivovej sústavy kvalitné zmesi a rýchlo zvetrávali. Batérie nepotrebujú k vzplanutiu ani otvorený oheň. Stačí skrat, prieraz a nedá sa to tak ľahko uhasiť.

Pokrok ukáže. Žiaľ batériám sa pokrok nedarí a pohodlie odniesť 200km dojazdu v kanistri v ruke, tak skoro nenahradí. 60kg paliva nahradí 1000kg batéria, ktorá po vybití nie je vôbec ľahšia a nabíja sa dlhšie než 35litrov za minutú. Nabiť si za 1 minútu 700km dojazdu je utópia. To by museli byť v každom meste tisíce nabíjačiek a fúzne reaktory. Ľudia s prechodom na hlúpe batérie budú žiaľ obmedzovaní.


Slovensko totálne nepripravené. Nabúrané auto s batériami polícia strážila niekoľko dní


Odstavené elektrické ťahače začali znovu samy horieť mesiac potom, čo prvý raz vzplanuli a boli zahasené


Nový elektrický Mercedes zhorel v garáži zákazníčky, ktorá ho mala požičaný ako náhradné auto, ani ho nenabíjala


Pri Holandsku horí loď so 498 elektromobilmi! Boj s ohňom hasiči zatiaľ prehrávajú


Obrovskú loď sa nedarí uhasiť. Jej potopenie môže spôsobiť ekologickú katastrofu


Požiar lode so stovkami elektromobilov na palube zmení svet, je to ďalší problém pre "elektrickú revolúciu"
Politikov nezaujíma, či je niečo technicky možné. Ich zaujímajú peniaze a udržanie sa pri moci.

Prvé zábery z vnútra zhorenej nákladnej lode ukazujú skazu na palube, zreteľné zdevastované elektromobily
(Batériovej lobby asi nevyšla investícia na popretie príčiny požiaru nákladnej lode s elektromobilmi. Tam sa točia obrovské peniaze a je to konkurenčný boj.)

Po vykladaní áut z lodi Fremantle Highway sa ukázalo, že požiarom sú poznačené aj elektromobily

Závodné elektromobily zhoreli pri nabíjaní, závod bol zrušený


Systém start-stop vám nakoniec môže zapáliť auto, Hyundai a Kia žiadajú majiteľov niektorých modelov, aby parkovali vonku


Číňania postavili najväčšiu elektrickú nákladnú loď sveta. Ak so 68MWh batériami a naloženými elektromobilmi začne horieť, bude to ekologická katastrofa


Hasiči Muskovi priamo na jeho Twitteri ukázali, ako elektromobil vzplanie aj po 3 mesiacoch nečinného státia


Tesla model S explózia v garáži v Šanghaji
(youtube)

Nový elektrický Ford sa začne predávať až za rok a štvrť po predstavení. Je to kvôli riziku požiaru, automobilka to ale zahmlieva


Elektrické Chevrolety ďalej horia. Tento po prvotnom uhasení znovu vzplanul, nebol nabíjaný, hasiči spotrebovali 42 tisíc litrov vody


Poškodená batéria elektrického auta môže začať horieť za pár sekúnd, nie sme na to pripravení


Elektromobil začal horieť na parkovisku letiska. Zhoreli s nim ďalšie 4 autá, ani ho nikto nenabíjal


Výrobcovi elektrických ťahačov horí jedno auto za druhým, nepomohla im ani zvolávacia akcia

Video zo zásahu hasičov ukazuje, ako málo stačí, aby elektromobil začal za jazdy horieť a úplne zhorel


T
esle horí batériové úložisko za 60 tisíc dolárov. Hasiči dostali inštrukcie, nech ho radšej ani neskúšajú hasiť
Batériové úložiská vytvorené za pomoci extrémnych energetických nákladov a ton vzácnych kovov, pripomína utopický sen o prechod na "čistú" energiu.


Pri Benátkach havaroval elektricky autobus. Intenzitu požiaru zrejme zvýšil únik plynu z lítiových batérií
Hasičom sa ho podarilo uhasiť až po 3 hodinách. Väčšina obetí zomrela pri požiari, ktorý autobus zachvátil po náraze do zvodidla a stĺpa nadjazdu.
Videoreportáž rtvs

Požiar elektromobilu je pre hasičov doslova nočnou morou

Za jediný deň zhorelo vo Francúzsku a v Turecku 20 Tesiel, z väčšiny z nich neostalo vôbec nič

Hasenie elektromobilov a prevencia (youtube)
Na sídliskách je ťažké zabezpečiť protipožiarnu karanténnu zónu aby malo každé auto možnosť nabíjať, keď nemá ani kde zaparkovať.

Totálny elektrický prepadák Jaguaru už nekupuje skoro nikto, aj tá hŕstka ľudí s ním má ale prestať jazdiť kvôli riziku požiaru


Požiar elektroautobusov (youtube)

Požiar Tesly (youtube)

Požiar Tesly 3 v Hamburgu (youtube)


Elon Musk hovoril, že Tesly plávajú. Model X však šiel pod vodu vzplanul, a pod hladinou zhorel
Podla štatistík hasičov každý tretí požiar Tesly končí fatálnym zranením.


Požiare elektrických vozidiel (fb video)


Požiar elektromobilu v Dánsku asi spôsobil hriankovač, majiteľ zohrieval batériu


Hasiči vysvetlili, ako prebiehal a čo odhalil prvý požiar elektromobilu svojho druhu v Česku
Jaguar I-Pace je podľa pražských hasičov rizikové vozidlo, z hľadiska nedostatkov a častých požiarov. Tak isto je potreba lepších konštrukcií budov na zvládnutie takýchto mimoriadnych udalostí.

Hasiči museli použiť viac ako 136 tisíc litrov vody, aby uhasili požiar jednej Tesly. Je to až 120-krát viac než u spaľovacích aut

Pri ruskom útoku na Kyjev bolo zničená veľké dealerstvo Citroënu a showroom elektrických aut, z toho druhého neostalo skoro nič

Čo nezničil útok sám, dokonal obrovský požiar. Plamene mali zasiahnuť aj batérie zaparkovaných elektromobilov, čo pochopiteľne rozdúchalo už aj tak intenzívny oheň. Otázka, bývajú v showroomoch plné nádrže benzínu? Ten sa aj tak hasí ľahšie, než batéria.

Majiteľ si doma v garáži nabíjal Teslu a hybridné Volvo. Zhorela mu Tesla, pol Volva, aj pol domu

4 km od pobrežia Aljašky horela nákladná loď s batériami, celé dni si s ňou nevedeli dať rady

Hasenie elektromobilov je komplikované, alebo na každom mýte je trochu pravdy

Požiare elektromobilov vs. spaľovákov (youtube)


Najväčšie problémy elektromobilov možno vyriešia dve deky: Jedna na zahriatie, druhá na uhasenie



Rolls-Royce zastavil predaj svojich elektrických prízrakov a prosí zákazníkov, aby s nimi nejazdili, môžu sa vznietiť


Požiar elektromobilu VW ID3 pri Bratislave, predbežná škoda 50 000€ (facebook hasiči)
Hasiči museli auto ponoriť do kontajnera s vodou, čo sú ďalšie náklady naviac.


Volkswagen čelí masívnej žalobe. Jeho elektromobil začal horieť a potopil loď plnú 4000 áut


Hasiči sa sťažujú, že nie sú pripravení bojovať so stále väčším počtom požiarov elektromobilov, vypočuť ich nechce skoro nikto


Prvý a jediný elektromobil Jaguaru ďalej horí. Stovky áut nesmú ľudia nabíjať doplna, musia do servisov pre nové batérie


Hasiči majú riešenie na hasenie elektromobilov

Plachtu a kontajner na hasenie požiaru elektromobilu by mali automobilky zarátať percentuálne do nákupnej ceny auta, podľa počtu požiarov a výrobcovia by mali podporiť hasičov. Nie že sa budeme na tie plachty a kontajnery skladať všetci z daní.


V Poľsku po nehode vzbĺkol luxusný elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majiteľ, po uhasení sa rozhorel znovu



Elektromobily sa môžu po nehode vznietiť. Neraz kvôli tomu aj v servise končia v karanténe


(foto: youtube )

názory z diskusie:

1)...Už vidím tie titulky v budúcnosti, "Obchodné centrum vyhorelo kvôli horiacej batérií elektromobilu pri jeho nabíjaní v podzemnej garáži"...

2)
...Až Vám doma vyhorí elektromobil a ten hasený sajrajt Vám natečie do studne a potoka, potom sa zbadáte...

3)
...Elektromobil je v podzemnej garáži nezvládnuteľné riziko...

4)
...Spaľovacích áut síce horí viac, lebo ich je zatiaľ väčší počet, horia najčastejšie na cestách a je ich pomerne ľahké uhasiť. Pri tankovaní sa vznieti, len keď tam má niekto zapálenú cigaretu a čerpačka je 2km od sídliska. Elektromobily najviac horia pri nabíjaní. Keď ho hasiči s ťažkosťami uhasia, do vašej studne na dedine a do potoka natečie kobaltová lithiová voda. Na dvore domu spaľováky moc často nehoria, ale až keď sú naštartované pri jazde niekde na ceste. Pri ich hasení stačí zamedziť prístupu kyslíka. Hasenie batérie je ťažšie...

5)
...Každopádne je hasenie elektromobilu zložitejšie, drahšie a pre životné prostredie menej ekologické. Jediná výhoda batérií, je odsun smogu z centra miest. Ťažba ťažkých kovov, opotrebované batérie a výroba elektriny z uhlia, či neefektívnych veterných a solárnych zdrojov, bude pri miliarde elektroáut ešte horšia, než výkonnejšia ropa. Nabíjaním sa aj tak stráca 1/5 dodanej elektriny, ktorá sa nedá využiť na jazdu, ale sa stratí sama od seba...

6)
...Repasovaná batéria mi naháňa hrôzu. Za prvé sú výkonovo slabšie než pôvodné a za druhé jeden studený spoj a je megapožiar. To sa týka aj nových batérií. V Tesle je článkov 7000ks, to je obrovské množstvo spojov a keď medzi jedným začne pri nabíjaní v garáži zvárať, tak je z toho neuhasiteľné inferno a je po 80 000€ aute, pripadne aj celému parkovaciemu domu, či vašom bývaní a auto treba utopiť na týždeň...

7)
...Pri elektrickom aute ide o odlišný zásah pri odťahovaní, či zásahu hasičov a všetkých záchranných zložiek, pretože tam jednoznačne hrozí výbuch a vzplanutie batérie a ten zásah stojí asi toľko čo tá batéria...

8
)... Hasiči už dlhé roky varujú pred požiarmi elektrických aut, aj keď nie sú až tak časté, problémom je zložité hasenie a to je neúnosné, až bude tých áut viac. Hasiči minuli na jedno hasenie elektromobilu až 23 000l vody. A to ešte nehoreli v podzemných garážach, do ktorých majú zatiaľ zákaz vjazdu - to bude potom sranda ! A keby tri, alebo štyri. Nákupné centrum ľahne popolom. Až poisťovne budú chcieť prestať poisťovať tieto autá, tak ich nebude chcieť nikto kupovať ani vyrábať. Alebo bude poistka pre horných 10 000...

9
)...Lithiové batérie horia ako kremačná pec...

10)
...Spaľováky horia na ceste a to ma nezaujíma, lebo je to ďaleko, Elektromobily aj keď horia štatisticky menej, horia pri nabíjaní a to mi už vadí, lebo nechcem aby sme kvôli susedovi s elektromobilom vyhoreli, alebo vyhorel obchodný dom...

11)
... Priestory garáži nie sú vhodne vetrané, nie sú dostatočne vysoké pre hasičskú techniku, a pod nejakým nákupákom či pod obytným mrakodrapom, ak začne toto horieť a naruší to základy budovy, môže byť na svete monstrozny prúser s kopou mŕtvych. Prečo to riskovať? Podzemné garáže bez vetrania a bez kanalizácie majú zákaz vjazdu LPG vozidiel, lebo LPG je ťažší ako vzduch a drží sa pri zemi. Požiar elektromobilu, to je inferno. Tie ale v rámci green deal nezakazujú. Až na výnimky súkromníkov a niektoré lodné spoločnosti. Plošný zákaz v garážach pre LPG parkovania autá určuje naďalej vyhláška č . 208/1991 Slovenského úradu bezpečnosti práce a Slovenského banského úradu o bezpečnosti práce a technických zariadení pri prevádzke, údržbe a opravách vozidiel...

12)
...Požiar spaľováku zvládnete uhasiť do určitého momentu aj hasiacim prístrojom. Na väčší stačí, ako každý požiar v stiesnenom, ťažko vetrateľnom priestore, ručná hadica. LPG majú ešte iný problém - samotný plyn dokáže byť jedovatý a v určitom pomere s kyslíkom aj extrémne výbušný. Ale nedokáže sa vznietiť ako batéria pri nabíjaní. Preto je absolútny zákaz LPG v garážach ... U elektromobilov spomeniem autobatériu na nabíjačke v Bratislave. Výsledok, totálny požiar niekoľkoposchodovej budov s jej čiastočným zrútením. A to bola batérie spaľováku. Kašlem na postoj pertoheadu, tu ide o triviálne fakty...

13)
...Keďže elektro auto sa nedá uhasiť, v garáži nákupáku určite nie, naši hasiči nemajú ani jeden špeciálny kontajner do ktorého sa vozidla s batériou musia na niekoľko dní ponoriť. Batérie neuhasíš absolútne ničím, jedine plnými vyklápačmi s ílom. Elektro vozidlo sa môže vznieť aj po hodine, preto musí ísť na určitý čas celé do kontajnera s vodou, kde všetko vyskratuje následne sa vozidlo kontroluje termokamerou...

14)
...Najneskôr po dvoch, troch spektakulárnych požiaroch, kedy do tla vyhorí nejaká tá Eurovea zavedú aj zákaz vjazdu elektromobilov. Tento druh odborníkov vie veľmi rýchlo zmeniť názor, keď na to nastanú dôvody. A to je len otázkou času, prvý väčší požiar v nejakej podzemnej garáži, ideálne s nákupákom a rezidenčným vežiakom nad ním a všetko bude úplne inak...

15)
...Mali sme školenie s hasičmi a tí boli z elektromobilov rozpačití. Už sa stalo, že pri vyprosťovaní osôb pri nehode, došlo k ťažkým úrazom elektrickým prúdom. A hasiť fotovoltaický článok je tiež ako za trest, lebo je stále pod napätím...

16)
...Vzhľadom k tomu, že elektromobily sa vedia vznietiť aj keď sú len pripojené na nabíjačke, bude to s opravami zaujímavé. Hlavne kto si vezme na zodpovednosť, že aj neskôr nebudú horieť. Najmä, keď zásah bude blízko HV kabeláže. Napr. po zásahu, bezpečnostný systém preventívne vyblokuje celé HV. Spaľováky sa zvyknú ťahať na stolici, ak havária bola o čosi silnejšia. S elektromobilmi to nehrozí, auto bude na odpis. Napr. stačí 3x 12v batéria a môžeš zvárať elektródou joklovinu, elektromobil má 400-800V...

17)
...Problém štatistík požiarov je, že elektromobily sú relatívne čerstvá záležitosť, a spaľováky sto rokov stará vec. Väčšina požiarov je spôsobená starými autami. Mnohé elektromobily zďaleka nedosiahli taký vek. Keď budú mať 20rokov, potom sa môžeme pozrieť na štatistiky viac objektívne. Elektromobily však horia najčastejšie pri nabíjaní v blízkosti budov, alebo priamo v nich a jeden požiar na dlhú dobu obmedzí celú početnú nabíjaciu stanicu. Staré auto môže horieť, vtedajšie hadice nepočítali s biozložkou, ktorá ich ničí. Elektromobily horia aj nové autá, keď sú na nabíjačke, alebo iné situácie. Zaujímalo by ma, či dostanú zákaz vjazdu do garáží ako autá na plyn. Ďalšia vec je výkonová elektronika, napr. frekvenčné meniče, koncové stupne, v prípade napäťovej špičky polovodiče vedia krásne streliť, tak že puzdro zmizne. Pointa nádrže - aby palivo začalo horieť, treba externý zdroj ohňa. Lithium nepotrebuje pomoc. Chemická reaktivita je značná aj na vzduchu, napr. kus rozbalenej lithovej batérie je vhodený do vody a začne to horieť. Vzniká žieravý hydroxid. Rozlejete benzín, naftu, nič sa nedeje kým niekto nehodí ohorok. Časom sa odparí a riziko požiaru je nula. Hasenie elektromobilu je proste technicky výrazne náročnejšie...

18)
...Škoda že nexistuje štúdia na porovnanie požiarov so spaľovákmi. Spaľováky horia často staršie. Elektromobily sú zatiaľ novinka...

19)...Táto bruselská utópia sa zapíše do histórie technického zúfalstva. Ich vízie neprinášajú žiadne hmatateľné výsledky, okrem korupčných afér. Mať pod panelákom garáž a v nej celú noc nabíjať auto, ktoré môže kedykoľvek začať horieť, to fakt nechcem...

20)...Nielen letecky modelári pri nabíjaní li-po, li-ion atď, používajú protipožiarne boxy, kde sú umiestnene počas nabíjania. Lihium nad 4,2v/článok, nie sú stabilné, môžu začať horieť. To sa môže stať keď články nie sú vybalansované. Prepichnutie určíte spôsobí požiar, s úderom je tiež nejaká šanca na problém. Urobte toto s inými batériami, maximálne vytečie elektrolyt, alebo zaiskrí. Mám pár li-pol článkov a narábam s nimi s rešpektom, ako s petardami. Problém s batériou sa stane občas aj na značkových produktoch...

21)...Vyrábame sondy na "tužkové" li-ion, li-pol články a každá krabica musí byť olepená výstražnou nálepkou. Poslať ich lietadlom je zakázané a iné prepravy tiež majú rôzne obmedzenia. A to nie je v krabici ani 25 gramov lithia. Čo potom v aute, kde je toho na kilá?...

22)...Dôležitý faktor je aj rozsah/následky požiaru a náročnosť hasenia. Údajné požiare spaľovacích motorov na lodiach vedia uhasiť, problém je uhasiť elektromobily. Čiže hoci by sa aj primárne zapálil spaľovak, tak problém uhasiť môže byt pravé kvôli elektromobilom...

23)...Požiar elektromobilu býva aj bez otvoreného ohňa. Aby elektromobil jazdil, je potrebne ho nabíjať aj za dažďa, alebo v garáži. Pri tankovaní ak nie je otvorený oheň, či statická elektrina, tak je práca s benzínom bezpečná. Práca s nabíjaním má vyššie riziko, aj v tom prípade, že od nabíjaného auta. Keď sa tankuje spaľovacie auto, je motor vypnutý, ste pri ňom a dávate pozor...

24)
...Kvôli požiarom elektromobilov treba robiť kopu drahých opatrení. To nie je ekonomické. Treba jazdiť najlačnejším spôsobom dopravy, aký existuje. Najkomfortnejším a najjednoduchším pre konkrétnu osobu. Žiadna výstavba protipožiarnej ochrany, infraštruktúry, nutnosti vlastniť smartfón, bankový účet a pred panelákmi na detskom ihrisku 500 nabíjačiek. Kvôli požiarnym opatreniam, sa na sídlisku zníži počet parkovacích miest o polovicu. Fasády domov protipožiarne, každý voľný kúsok pôdy zabratý veternými turbínami, alebo FV panelmi, v pivniciach recyklované batériové úložiska (ďalší možný požiar), nakúpiť vodné kontajnery z daní občanov, sťažiť pracú hasičov, ako budú nakladať do kontajnera elektrokamión?...


Zakázať vjazd elektroautám do podzemných garáží? Až nám vezmú spaľováky, tak parkovacie miesta v podzemej garáži prestavajú na byty a ľudia, ktorí budú mať šťastie, pôjdu autobusom. Zvyšok príde o prácu a budeme druhá Kuba.

POŽIARE FOTOVOLTAIKY, NOTEBOOKOV, POWERBÁNK A INÝCH BATÉRIÍ

POŽIARE FOTOVOLTAIKY A TURBÍN

V dome na Frýdecko-Místecku explodovali fotovoltaické batérie. Nešli uhasiť, museli do vody

Radovú výstavbu s tromi novými bytovými jednotkami v Rodove zničil požiar,
na streche boli umiestené fotovoltaické panely.

Pomocou termokamier hasiči zistili, že sa požiar šíri za sadrokartónovými stenami v elektrických rozvodoch.

Od batérie fotovoltaickej elektrárne vzplanula na Zlínsku kotolňa rodinného domu

Tri hasičské jednotky v Brne-Slatine likvidovali požiar batériového vozíka, bol súčasťou fotovoltaického zariadenia

Hasiť fotovoltaický článok je ako za trest, lebo je stále pod napätím.

Skrat a požiar na solárnom panely


Požiar veternej turbíny
(fb video)


S rozmachom fotovoltaiky stúpa riziko požiaru
(youtube)


Počet požiarov fotovoltiky na Slovensku rapídne stúpa

Je lepšie nechať stavbu a údržbu fotovoltiky na profesionálov a tieto elektrárne stavať mimo obydlí, než si dávať na každú jednu strechu panel a riskovať požiar domu. Riziko požiaru zostava aj po odbornej montáži s pravidelnou údržbou. Chcete vyhorieť? Aj lietadlá padajú, no napriek tomu ľudia nimi bez strachu cestujú. Tí ktorí spadnú, tam je potom plač, no ich príbuzní lietať neprestanú. Váš sused, alebo nájomník s rizikom požiaru týchto panelov nemusí súhlasiť.



Z požiarov fotovoltiky sa stáva problém. Jednoduché riešenie ale nemá

Prichádza nárast počtu požiarov. V roku 2021 bolo zaznamenaných osem požiarov fotovoltiky a v roku 2023 len do septembra, ich nastalo dvadsaťdva.


POŽIARE  NOTEBOOKOV, POWERBANK A NABÍJAČIEK


Bezpečný Galaxy Note 7 zrejme explodoval v priebehu letu.


Samovznietenie a explózia - Poznám prípady, keď batéria explodovala a bol to šok.

Horiaci laptop
(youtube video)

Výbuch batérie laptopu 1.
(youtube video)

Výbuch batérie laptopu 2.
(youtube video)

Hasenie batérie.
(youtube video)

Vo vlaku cestujúcej vzbĺkla powerbanka. Uložená bola v kabelke.


Požiar v obchode s elektronikou na Benešovce spôsobila krabica na zapnutom sporáku. V nej bola powerbanka.


Matka stihla z požiaru vyniesť len dve deti: Chlapec zomrel po troch dňch v nemocnici

Požiar vznikol od novej powerbanky

Byt vyhorel od nabíjania malých batérií, príčina prekvapila aj veliteľa zásahu

Požiar od nabíjania batérií - Vyšetrovanie požiaru domu v Českom Tešíne

V lietadle vzplanula powerbanka. Dva
ja cestujúci skončili s popáleninami


Ťažko hasiteľný požiar horčíka. Voda ani CO2 nepomôže.
(youtube)
Síce sa nenachádza v batériách, ale je to ukážka, že kovy sú veľmi ťažko hasiteľné a toxické.


Ďalší požiar bytu, tentoraz bola na vine asi nabíjačka. Hasiči radia, na čo si dať pozor


V izbe rodinného domu vznikol požiar, pravdepodobne ho spôsobila nabíjačka v zásuvke


Žiakovi v Poľsku vybuchol v batohu smartfón počas vyučovania, sila explózie prekvapila aj hasičov

V izbe rodinného domu vznikol požiar, pravdepodobne ho spôsobila nabíjačka v zásuvke

Explózia lithiovej batérie (youtube)

Explózia lithiovej batérie v hydraulickom lise (youtube)

Žene vybuchla v aute počas jazdy batéria

Požiar batérie záložného zdroja


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.

ELEKTROMOBILISTA: Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky