Vodík, ekonomika a iné riešenia pohonu

(foto: shutterstock)
Vodík, Bionafta, LPG, CNG, LNG, Bioplyn, hybrid a ďalšie možnosti pohonu áut... Články a názory
Čo bude budúcnosť?
1). Vodík? Rýchlejšie doplnenie na čerpacej stanici. Ten ale na rozdiel od
benzínu a batérií exploduje a explózia poškodí aj okolie niekde na križovatke.
2). Zdieľané baterky a ich rýchla výmena na čerpacej stanici? Vkladať do auta viaceré boxy s článkami a pripájať na ne káble?
3). Nechajú časť aut naďalej spaľovacích?
4). Skončíme ako Kuba, či Severná Kórea, kde budú mať auto len bohatí? Lebo nebude dostatok surovín na výrobu bateriek, na 10 rokov používaných fotovolataických článkov a dostatok elektriny?
5). Bionafta, emisná norma 8, lpg?
6) ???
Rozmýšľam, kedy budú lode a lietadlá na batérie. Airbus A380 by ani nevzlietol
s tou záťažou batérií. Vojenské lode a ponorky majú batérie len ako doplnok na
krátku dobu a tichý chod. Alebo stíhačky stále potrebujú tankovacie
lietadlo. Nabíjať vo vzduchu zo solárnych panelov dokáže len "vzdušná
plachetnica" s obrovskými krídlami a veľmi malým výkonom, ktorá okrem
meteorológie, prieskumu, prípadne rádiovému prenosu, nemá iné využitie.
Ľudia zaslepení elektromobilitou si žiadny problém nechcú pripustiť, pre nich
je to príliš emočná záležitosť. Alebo je u nich dôvod biznis - násilné tlačenie
ľudí do obmieňania vozidiel, aby zarobili, kým sa dá. Prípadne sú špecifickou
výnimkou s možnosťou domáceho nabíjania, nerobí im problém okamžite zaplatiť 60
000€ a majú pracovný plán vhodný na zakomponovanie nabíjacieho času.
Články

Plyn
LPG vs. CNG vs. LNG vs. Bioplyn na Slovensku
Elektromobilita
v kamiónoch je ešte ďaleko, plyn vie pomôcť hneď, tvrdí priemysel
Elektromobily sú
oveľa menej spoľahlivé ako bežné autá. Víťazný typ pohonu LPG prekvapí
Dacie a Renaulty na
LPG majú problém. Hrozí im únik plynu
Dacia vyrobila už milión áut na LPG. Na nádrži ušetria
40 eur

Vodík
Zachráni
dieselové motory vodík? V Austrálii to už funguje
Ekologická
doprava v Trnave - vodíkové autobusy
VW odmieta
vodíkové autá ako nekonkurencieschopné. A batériové elektromobily, ktoré tak
tlačia, sú čo?Vodík je
budúcnosť, tvrdí odborník
Dokážeme
ho vyrobiť kdekoľvek na svete, uskladniť a je ekologicky čistý. Spaľovacím
autám môžeme pomocou vodíka, znížiť spotrebu o 30%.
Toyota
začala testovať spaľovací motor na tekutý vodík
Česi majú
novú vodíkovú čerpaciu stanicu. Iba ukazuje vlastnú nezmyselnosť
Izraelčania získali vodík z mikroskopickej riasy
Vodík ide. Majiteľ Jablotronu Dědek stavia v Jablonci vodíkový
sklad
Nemecko predstavilo návrh stratégie pre vodíkové pohony
Kalifornská firma ukázala vodíkové XP-1, zvládne 356 km/h
Spoločnosť
verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Môže
spaľovať aj vodík a neprodukuje pri tom žiadne emisie.
Nový
riaditeľ Toyoty považuje vodíkový pohon za najvyššiu prioritu
Hyundai
novinka - supersilný vodíkový pohon
Otáča
Renault svoju pozornosť na vodík?
Vodík môže
byť lacnejší než benzín, alebo elektrina. Potrebuje k tomu ale zvláštny
materiál
Náš
nový motor na vodík zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty
Výroba
vodíka z elektriny jadrových blokov? Je to mylná predstava, tvrdí prevádzkovateľ
atómoviek
Zelený vodík bude, iba ak niekto zaplatí náklady na výrobu, alebo musí zlacnieť
celý proces. Súčasná ekonomika nevychádza.
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Vodík v
celej svojej kráse. Táto inovácia skráti cestovanie po svete o viac ako
polovicu
Európa skúša riskantný krok. Revolučné vodíkové vlaky v Španielsku
vstupujú do novej éry
Vodíkové
vlaky nateraz v Európe končia, elektrické sú lacnejšie
Nemci
prišli na krutú pravdu. Vodíkové vlaky sú zlé, ihneď ich menia na elektrické
Vodík
je budúcnosť, ktorá nahradí batérie
Klinec do rakvy
vodíkovej budúcnosti. Dánsko zatvára všetky stanice
Tatra Force e-Drive: Vodíková Tatra je realitou.
Prejde až 400 km
Zákaz registrácie
nových spaľovákov nebol šťastný, a to hovorím ako zástanca vodíka
Ani Honda už nevsádza všetko na batériové elektromobily,
ukázala nový pohon pre SUV a ďalšie väčšie autá
Vodíkový
kamión trhol rekord s dojazdom 1000 km, neprešiel ale ani polovicu toho, čo
dokáže diesel
Dokáže napájať celý svet na 2 roky. Pod zemou objavili
masívne ložisko "čistej energie"
Smutný koniec
elektrického sna: Zakladateľ Nikoly dostal štyri roky natvrdo za klamstvá a
podvody s elektrickými nákladiakmi
Nové hranice posunulo aj toto vodíkové BMW. X5-ka
zvládla extrémne podmienky
Vodíkové elektrárne sú drahé a Nemecko si ich zrejme
nebude môcť dovoliť
Prvé auto na vodíkové
kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept
"Nemá zmysel
prejsť na vodík," vyhlásil kľúčový výrobca. Podľa neho existuje lepšia
alternatíva
Nebude to elektrina
ani benzín. BMW predstavilo vodíkový pohon budúcnosti
Toyota sľubuje revolúciu
v ekologickej výrobe vodíka a využitie nielen pre elektromobily
Majitelia
vodíkovej Toyoty Mirai podali voči výrobcovi hromadnú žalobu
Ukrajinci
bombardujú Rusov autami. Prerábajú ich na vodíkové bomby
Napriek svojim technologickým inováciám a ekologickým prednostiam si Toyota Mirai
nikdy nezískala širokú popularitu.
Španielsko ide zelenému vodíku naproti. Dostalo obrovské
dotácie k jeho výrobe
Ani elektrina, ani
benzín. BMW a Toyota sa spojili a ukázali nám pohon budúcnosti, je ním vodík
Spaľovací motor môže prežiť bezimisnú budúcnosť. Bosch
má technológiu umožňujúcu spaľovanie vodíka
Našli náhradu za
batérie, ktorú schováš aj do batoha. Vodík ti auto "nabije" za pár sekúnd
Explózia kamiónu
prevážajúceho vodík paralyzovala sieť jeho čerpacích staníc v Nemecku, ukazuje problémy
tohto riešenia
Nemci už schválili plán, ktorý do roku 2032 počíta s výstavbou siete
obsluhujúcich 9 tisíc kilometrov diaľnic a ciest vodíkom. Zásobovať má aj
vodnú a leteckú dopravu.
Skombinovali
vodík s elektrinou. Renault ukázal automobilový sen s dojazdom 1 000 km
Vodík ako budúcnosť
je nereálny. Problémy sú s jeho transportom a uskladnením (fb video)
Prísny test vodíkového auta Hyundai nexo, ktorý radšej nechcete čítať
Vodíkový pohon je v slepej uličke. Američania narazili
na jeho hlavný problém, ich plán zlyhal
Vodíkové auto. Je lepšie ako batérie? (youtube)
Vodíkový pohon je v kríze, skrachovala významná
automobilka
Začína nová éra čistej energie: Európa bude masívne dovážať vodík, kúpime ho od bohatej krajiny
Ekonomika prevádzky
vodíkového auta (diskusia)
Vodík dostal facku. V Poľsku sa naraz pokazilo 25
autobusov, postihla ich záhadná porucha

Syntetické palivá
Syntetické
palivo je vyrábané z vodíka a oxidu uhličitého, za použitia obnoviteľných
zdrojov energie a netreba kvôli nim upravovať spaľovacie motory.
Natankujte
syntetické palivo do akéhokoľvek motora, bez dodatočných technológií a máte o
99 % nižšie emisie.
Nissan
X-Trail je elektromobil poháňaný benzínom
Kto chce pohodlie elektromobilov, jeho technologické vymoženosti, zníženie
emisií v meste a nechce sa vzdať krátkeho dojazdu, chýbajúcej infraštruktúry a
degradácie drahých batérii - môže zvoliť tento typ pohonu.
Muž ukázal,
ako funguje benzínové auto s palivom budúcnosti, elektromobily nemusia byť
jediná cesta
Porsche to
myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre
Ich efekt na
klímu by sa pritom prejavil okamžite. Oveľa rýchlejšie, ako vplyv batériových
elektromobilov.
Má syntetické palivo budúcnosť? Porsche je o tom presvedčené, oficiálne
spustilo jeho výrobu
Porsche pripomína, že ich nové palivo je takmer CO2 neutrálne.
Začal
sa predaj prvého syntetického paliva. Cena za liter nejedného prekvapí
Airbus bude udržateľne vyrobené palivá testovať aj v nákladných lodiach
Masový
prechod na elektromobily vyzerá čoraz menej pravdepodobne
Syntetické
a biopalivá?
Šéfovia Volkswagenu a
Porsche sa nezhodnú na e-palivách
Krutá
realita spaľovákov na e-palivá. Za elektromobilmi budú navždy zaostávať
Toyota
udrží v predaji spaľovacie motory aj po nariadení nulových emisii CO2, označuje
to za "kľúčový pilier"Aká je
možná budúcnosť syntetických paliv?
Syntetické e-palivá ako budúcnosť
dopravy (youtube)
Väčšina Nemcov syntetické palivá podporuje, je to pre nich
rozumná alternatíva k benzínu a nafte
Syntetické palivá áno, ale len pre lietadlá a lode, tvrdí
EÚ. Osobné autá budú len elektrické!
Rúca sa plán EÚ!? Klasické autá na spaľovací motor našli
záchrancu blízko SR. Meno vás prekvapí
Eko-benzín E15 zakázali v lete, lebo má zhoršovať smog.
Teraz otáčajú, no staršie autá majú smolu
Nemecký minister chce potopiť elektromobily nulovými
daňami na syntetické palivá
Mníchovský autosalón. Automobilka
Lamborghini bude vyrábať hybridy dokiaľ sa bude dať, aby mohla neskôr do
svojich športiakov tankovať syntetické palivo, hovorí jej šéf Stephan
Winkelmann.
Čím budú lákať zákazníkov na nechcené elektromobily? Sú
drahé a na Slovensku stále o ne nie je záujem.
V Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory
50 000 km so syntetickou
naftou, problém pre elektromobily?
Lamborghini
poslalo plány na elektrický superšport k ľadu, počká si na syntetické palivá
Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezimisné
spaľovacie motory?
V Nemecku prešla
veľká zmena. Diesel budú vyrábať kurióznym spôsobom
Vodiči v Nemecku budú môcť tankovať aj naftu vyrobenú na 100 % z použitých
kuchynských olejov. Takzvaná parafínová nafta je povolená aj ako čisté palivo,
oznámilo nemecké ministerstvo životného prostredia.
Číňania chystajú európskym automobilkám ďalšiu lekciu.
Spaľovacie motory podrží do roku 2060 technológiou, ktorá bude legálna aj v EU
Tím, že miesto lacných a bezproblémovo funkčných áut zaplavíme trh drahými a
ťažšie použiteľnými, ich nízke emisie budú len papierovou záležitosťou.
Mazda ohlásila návrat
"ekologických" spaľovákov s kontroverzným motorom
Úplný zákaz spaľovacích áut v roku 2035 má jednu nečakanú výnimku,
môže ich to zachrániť
Ferrari si nechalo patentovať revolučné riešenie
spaľovacieho motoru, ľahko obíde aj tlak na elektrifikáciu všetkého
V Nemecku sa začal predávať nový "čistý" diesel s
nulovou daňou, má svoje výhody aj nevýhody
Palivo, ktoré raz
môže nahradiť naftu. Predáva sa už aj na Slovensku
"Bezemisná nafta" prelomila kľúčovú cenovú hranicu,
elektromobily dávajú ešte menší zmysel
Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu
efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
Nový ťahač kenworthu pôsobí ako obrnený sinkansen,
hovorí si supertruck, poháňa ho extrémne efektívny diesel
Toyota hovorí, že jej
nové spaľovacie motory zmenia pravidla hry, sú vraj úplne iné než tie terajšie
Syntetické
palivá budú moc drahé, nevyplatí sa, hovorili. ADAC s nimi jazdil mesiac a
zistil niečo úplne iné
Motorár upravil 10 rokov starý VW s jednotkou TDI na
spaľovanie syntetickej nafty, je lepší než ekologické novinky
Nemci
začali vo veľkom tankovať syntetické palivá, aj keď sú drahšie. Skôr tak prejdú
cez STK
Vyskúšal som jazdiť na "bezemisnú" naftu HVO. Nie je
to hlúpa ekologická náhrada, auto sa s ňou správa lepšie, viac vydrží a dá
sa ušetriť
Väčšina Nemcov nechce zákaz spaľovacích áut a
nariaďovanie elektromobilov, preferujú syntetické palivá, ktoré sa batériový
priemysel snaží ututlať v záujme špinavého a podlého biznisu
Porsche elektromobilom neverí. Bude naďalej vyrábať
spaľováky, spolieha sa na e-palivo budúcnosti
Pretláčajú nové
ekopalivo. V testoch vybuchlo, no spaľováky chcú zrušiť
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice
ich nahradia syntetickými palivami, vieme kedy

Hybridy
V pretekoch
elektrických aut sa osvedčil hybrid, elektroautá to skoro nezvládli
Hybridné
talianske športiaky vyzvaly na súboj v zrýchlení "starú gardu" so
spaľovacím motorom, ťahali za kratší koniec
Pre SF90 Stradale platí, že mu baterky časom dôjdu a z elektrickej súčasti
hybridného pohonu sa stane len mŕtva váha.
Typ pohonu plug-in hybrid je definitívne obrovský emisný
podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
Prvá automobilka odmieta nabíjacie hybridy, miesto nich ponúkne
neobvyklý nový pohon
Plug-in hybridy sú často pascou na neznalých. Vyplatia sa len hŕstke užívateľom
Štúdia odhalila, že
nabíjacie hybridy sú jedna veľká lož. Ešte aby to tak prasklo na elektromobily
Navzdory
elektromobilite má Škoda vyrábať benzínové motory pre celý svet. Vyvíja ich
priamo v Boleslavi
95%
sveta bude v prevádzke áut so spaľovacími motormi, normálne pokračovať. A na
rozdiel od Európanov, každý krovák v Afrike bude mať vlastné spaľovacie auto.
Iba v Európe bude elektromobil len pre horných 10 000...
Syntetické
palivá do áut? Jedine s pätnástimi atómovými elektrárňami, hovorí odborník
Nové
riešenie pohonu aut od Toyoty pomôže svetu aj bez elektrických experimentov, už
teraz má sľubné výsledky
Elektrickú mobilitu môžeme vnímať ako jedinú správnu cestu len v prípade, ak si
z jej celého obrazu vyberiete len to, čo sa vám hodí.
Úmrtia
spaľovacích motorov sú odročené Tankovať
budeme ale ultra predražené palivo
V Nemecku chceli predávať nové čisté palivo pre diesely, zakázali ho ešte skôr,
než otvorila prvá stanica
Batériový kartel nalial do svojho projektu miliardy euro a preto budú
samozrejme proti všetkému ostatnému lobbovať.
Aj hybridy sú zrelé do
šrotu príliš skoro, ukazuje rozobranie jednej z Toyot, elektrifikácia áut
nedáva zmysel ani tu
Za novú batériu chce výrobca viac, než za trochu ojazdené auto. Auto v relatívne
dobrom stave musí do šrotu, kvôli degradovanej batérii. To je ekológia.
Dokument - Vynálezy, ktoré otriasli svetom (epizóda 8)
- Hybridné auto.
Aj tam sa ukázalo, že batéria má svoje limity a nie je použiteľná na diaľkovú
dopravu, či bol benzín lacný, alebo drahý.
Hybridy mali zaistiť prechod majiteľov spaľovacích aut
k elektromobilom, v skutočnosti robia pravý opak
Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna
technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %
Média jasajú, že sa hybridné Ferrari predávajú lepšie
než tie spaľovacie, ako by si zákazníci mohli vyberať
Nový elektrický pick-up je najhoršou reklamou na
elektromobily, bez 102litrovej nádrže na benzín bol nanič
Elektromobily? V Číne sa rozmáhajú hlavne hybridy.
Predaje rastú až o stovky percent, elektromobily iba o 14
Autom roka je v
Japonsku hybridná Toyota, čisto elektrické Európske autá porazila s veľkým
náskokom
Japonci ani dnes neholdujú elektromobilom. Elektrická hviezda VW ID.4 dosiahla
15-krát horší výsledok.
Predaj elektromobilov v Európe stagnuje. Stúpa záujem
o hybridy a autá so spaľovacími motormi
VW priznal, že záujem
o elektromobily klesá, spásu vidí v hybridoch, ktoré pred 5 rokmi odpískal
V roku 2017 batériové autá označil za kašičku pre dotácie.
Automobilky prechádzajú na hybridy, keďže záujem o
elektromobily sa oslabil
Toyota pod ťarchou
nezáujmu odsunie elektrické autá ešte viac do pozadia, prednosť dá svojmu obľúbenému
pohonu
Nový šéf
Rolls-Roycu zrušil oddanosť elektrickému pohonu, hybridné modely odpískal úplne.
"Nejdú ako vánok," hovorí
Toyota má tvrdú
výstrahu pre všetkých motoristov, čo urobí s elektromobilmi?
"Ak sa elektromobily stanú jedinou možnosťou, títo ľudia prídu o
prácu." Toyota uprednostňuje hybridy pred elektromobilmi.
Nabíjacie
hybridy mali byť tým najlepším z oboch svetov, nakoniec su tým najhorším,
spojujú nevýhody oboch koncepcií
Lotus po zrušení prechodu na elektrické autá odhalil
podobu nových spaľovacích pohonov, pôjde na to ako nikto iný
VW definitívne priznal, že väčšina zákazníkov jeho
pôvodne len elektrické značky chce auta s benzínovým motorom
Ani Britov už nebavia klamstvá o efektivite hybridov.
"Sú k ničomu a je čas, aby sme to akceptovali," hovoria bez okolkov
Automobilka Aston
Martin opäť odsunula svoj prvý elektromobil, zamerali sa na plugin-hybridy

Solárna energia

Trolejové napájanie
Pokus
elektrifikovať kamióny pomocou troleji je totálne fiasko, prvá testovacia trať
po vyhodení 191 miliónov euro rozoberajú
Prvý
nákladný trolejbus ISUZU
V Rakúsku vznikla nová nákladná
trolejbusová doprava
Nákladné trolejbusy sa vracajú. Scania ich do Nemecka dodá 17
"Nákladní trolejbus" so spodným prívodom
prúdu. Nezvyklé riešenie z dielne Alstomu a Volva
Ako trolejbusy stavali priehradu
Trolejbusy - kamióny sa chystajú do
premávky
Nákladné trolejbusy v Nemecku pre 3.200
km diaľnic
V Rakúsku sa rozšíri doprava nákladnými
trolejbusmi
Hesensko rozšíri svoju "trolejbusovú"
diaľnicu
Nová nákladná trolejbusová doprava vo Fínsku
V Nemecku vyvíjajú nákladné vozidlo budúcnosti bude napájané
ako trolejbus
Ani
totálne fiasko pokusu elektrifikovať kamióny pomocou trolejí nestačilo k tomu,
aby to s ním nevyskúšali znovu
3,4km dlhú testovacia trať v Nemecku po vyhodení 191 miliónov rozobrali a
radšej na ňu zabudli. Holandsko to skúša tiež.
Päť rokov trvajúci pokus Nemcov elektrifikovať
dieselové kamióny s pomocou trolejí nad diaľnicou definitívne rozoberajú ako
miliardové fiasko
Nákladný
vlak, alebo TGV potrebujú veľké množstvo energie. Tých batérií by si potreboval
fakt veľa. Cez troleje tu energiu vedia dodať a s ňou narábať. Batérie by mohli zvládnuť len osobný vlak kde je neefektívne trať elektrifikovať.

Ekológia a ekonomika
Na batériovej doprave je krásne vidieť, čo sa stane keď ideológia
začne riadiť hospodárstvo. Zmar kam sa podívate.
Krutá
pravda batérií
Technológia uloženia elektrickej energie nie je na úrovni,
aby konkurovala kvapalným palivám. V 1kg plnej nádrže je takmer 50-násobok
energie oproti 1kg akumulátora. Elektrina je ťažko skladovateľná abatérie sú
závislé od vzácnych kovov. Pokiaľ príde výpadok, napríklad živelné pohromy,
vojna, nastane problém. Benzín sa do krízového miesta dopraví ľahšie ako
elektrina, tuhé palivá do kotla tiež. Batériový fanatok povie, že vtedy vytiahne
agregát a nabije si ho. Neuvedomil
si že benzín nebude dostupný a ak by aj bol, skladovať sa ho dlhé roky
neoplatí. Teraz sa to dá, lebo sa použije hocikedy v aute.
Chamtivý batériový priemysel všemožne potápa konkurenciu
iných bezemisných alternatív. Spaľovak je pripravený na syntetiku. Lenže
akákoľvek konkurencia sú pre výrobcov batérií obrovské straty. Pokojne môže byť
polovica áut spaľovacích ako doteraz a každý si vyberie čo chce. Ja ak by som
bol batériový miliardár, tiež by som to urobil a po mňa aj potopa, urobil by to
každý. Je to biznis, ako aj emisné kvóty. Investovali do vývoja batériu 70
miliárd dolárov kvôli očakávanému obrovskému zisku a zisk neprichádza.
Sen Nemcov o elektromobile poháňanom slnkom skončil krachom, od začiatku bol veľmi naivný
Zelená
politika Západu dostáva trhliny. Ideológia nakoniec možno pôjde do úzadia
Najviac emisií je z Ázie, USA, Brazílie, len EU si ide zničiť ekonomiku, pre
zníženie 1% emisií.
Nemci
urobili zásadný krok k popretiu celého zákazu spaľovacích aut, to isté chcú po
EU
Nemecko
otáča, krajina chce zrazu zachrániť spaľováky. Má to však jeden háčik
Spaľovacie
motory po roku 2035 nebudú jazdiť na benzín ani naftu! Čo to znamená?
Syntetické
palivá môžu podľa Nemecka predstavovať alternatívu k elektrifikácii.
"Zelení" zúria. EU vraj kapitulovala, spaľovací motory s rokom 2035 neskončia
EÚ šokujúco otočila názor. Spaľovák kúpiš aj po roku 2035, má to však
háčik
Automobilky vo veľkom investovali do elektromobility a opustili
vývoj spaľovákov. To môže pre automobilky znamenať veľký problém.
Prvý šéf automobilky už hovorí, že EU robí z Európy druhú Kubu, ani nová
výnimka nič nezachráni
E-palivo nie je budúcnosť, je to k batériám ako šampanské pre bohatých a
batérie sú ťažké, majú krátky dojazd a dlho sa nabíjajú. Pritom už takmer
dosiahli strop energetickej hustoty a už nečakajte veľké zlepšenie.
Zákaz
spaľovacích motorov v EU u Poliakov neprejde ani s výnimkami, chcú ho úplne
zrušiť
Zákaz spaľovacích motorov zrušia, automobilky už majú tajný plán B, tvrdí expert
Zákazy dieselov sa v Nemecku začínajú rúcať. Nové neprídu, tie
existujúce môžu byť zrušené
Spaľovacie motory sa budú predávať ešte za 70 rokov,
hovorí šéf automobilky, neskončí ani v Európe
"Mr. Bean" sa najprv otočil chrbtom k elektromobilom, teraz podporuje návrat k spaľovaniu
Británia už teraz cúva od pokusu zakázať spaľovacie autá, hovorí
o "pragmatickom prístupe"
Porsche so spaľovacími motormi neskončí, dokiaľ to
bude trochu možné, aspoň ono má rozum
Bosch po 6 rokoch vzdal vývoj batériových
elektrických nákladiakov. Nevidí v nich zmysel, mieri inde
BMW vychádza
v ústrety aj Čechom. So spaľovacími motormi neskončí, je v nich vraj ešte veľa
života
Nová generácia Chargeru mala byť len elektromobil.
Automobilka už teraz vie, že to nepôjde, ponúkne aj šesťvalec
Boom elektromobilov teší ťažobné spoločnosti. S tým
je spojený aj rast cien surovín
Firma
vyvíjajúce motory pre F1 Red Bull ukázala v akcií svoj spaľovací agregát s
nulovými emisiami, je to budúcnosť?
Európsky zákaz predaja
spaľovacích motorov v roku 2035 by nakoniec mohol byť odložený
Elektrine navzdory.
Ferrari investuje do spaľovacieho motora, ktorý bude predávať po roku 2035
Už aj finančný šéf
Porsche si myslí, že zákaz predaja spaľovacích áut od roku 2035 EU zruší
Zákaz spaľovacích
motorov v roku 2035? Už aj Porsche vidí problém
Automobilka GM, ktorá chcela behom pár rokov prejsť
len na elektromobily, teraz chystá diesel 8,3 V8
Žiadny strach, Toyota
stále vyrába spaľovacie motory
Nemci dlhodobo
testujú starý diesel tankovaný "bezimisnou" naftou HVO, nemôžu si to vynachváliť
Nevidí cestu v
elektromobiloch. Najväčšia automobilka sveta vyvíja nový spaľovací motor
Prechod na
elektromobilitu začína bolieť. Na Slovensku príde o prácu 6000 ľudí
Toyota ukázala nové riešenie, ktoré má zachrániť spaľovacie motory,
vzduch od CO2 dokonca čistí
Zákaz nákupu
spaľovákov po roku 2035 núti ľudí si držať, alebo nakupovať staršie kvalitné
autá
Aj Pininfarina sa
odvracia od elektriky, posledná novinka firmy sa vrátila ku spaľovaciemu šesťvalcu
Druhý najväčší
európský trh elektromobilov má závažné problémy. Ľudia nemajú dôvod nakupovať
Koniec spaľovacích motorov?
Nie tak rýchlo, tvrdí riaditeľ Bosch. Elektrifikácia potrvá desaťročia
Spaľovacie autá tu budú aj o 35 rokov
Nové BMW M3 G84 si ponechá čisto spaľovací šesťvalec,
je to facka do tváre Mercedesu a Audi
Ursula von der Leyen sa stáva hrobárom elektromobilov,"
hovorí "automobilový pápež", vraj nechce prísť o prácu
Kvôli blížiaci voľbám EU komisia premýšľa, ako nedať konkurenčným
politikom zbraň v podobe odporu k zákazu spaľovacích áut od roku 2035, a
tak chce tento zákaz zrušiť skôr, než bude musieť.
Nový Fiat 500 po 4
rokoch v predaji dostane spaľovací motor, elektrická verzia prepadla
Koniec Seatu bol
odvolaný, Španieli miesto toho chystajú modernizáciu skoro všetkých svojich
modelov
Ešte minulý rok bol podľa vedenia VW so Seatom koniec a značku mala nahradiť
výlučne elektrická Cupra. Už vtedy to bol nezmysel a teraz to tak vidia aj
Nemci.
Ford stále mení svoje
nezmyselné elektrické plány, odpískal ďalší model, ktorý nemohol u ľudí obstať
Diesely nie sú mŕtve,
hovorí Toyota. V predaji budú ešte dekády, bojovať za ne začala aj Škoda
Briti majú šťastie, všetky spaľovacie Porsche zakázané v EU, si budú môcť kupovať naďalej
VW odhalil viac k novému Transportéru, naďalej bude k
dispozícii s jediným zmysluplným pohonom
Kórejci ukázali svoje vlastné BMW M5,
predávať ho však budú len tam, kde ľudom nenariaďujú elektrické autá
"Příšerné" nariaďovanie elektromobilov zabije
automobilový priemysel, hovorí šéf Stellantisu, začne to vo Veľkej Británii
História
už veľakrát ukázala, že ak nedovolíte firmám vyrábať, čo požadujú zákazníci,
zdevastujete tým ekonomiku.
Stellantis si už
naplno otvoril zadní dvierka, k spaľovacím autám sa môže vrátiť kedykoľvek
Automobilka Cadillac
zrušila plán predávať od roku 2030 len elektromobily, bolo to vraj len
"prehlásenie o misii"
Nechávajú si zadné dvierka. Spaľovacie motory v
elektromobiloch?
Už aj VW kapituloval. Plány na čisto elektrickú budúcnosť
búra, 2 miliardy na nové fabriky batérie nepadne
Stávka na elektromobily nevyšla. Milovaná automobilka
Slovákov prišla o miliardy, spravila amatérsku chybu
Šéf Lamborghini stále neverí, že sa elektromobily
presadia, aj pre takúto značku by boli stratové
Automobilky začínajú pri elektromobilite brzdiť:
Vyrobíme to, čo chce spotrebiteľ
Pôvodne len
elektrický Jeep dostal ďalšiu spaľovaciu verziu, tie už tvoria väčšinu všetkých
predajov
Biznis s batériami
zaťahuje brzdu. Niekoľkí top výrobcovia rušia plány na nové podniky v Európe
"Elektromobilita zvíťazila," hovoril VW v roku 2021.
Dnes mohutne investuje do spaľovacích motorov, pretože prehráva
Americký štát Virginia končí s nariaďovaním
elektromobilov. Guvernér rozhodol, že ľudia majú právo vybrať si auto podľa
svojho
Šéf českého Hyundaja: Zákaz spaľovacích motorov by som zrušil (youtube)
Aké autá nekupovať? Tieto značky naďalej otvorene bojujú za zákaz spaľovacích motorov od roku 2035
Tesla stráca dominanciu pred Čínou
Náhly obrat v oblasti
spaľovacích motorov. Európska únia ich ponechá pod jednou podmienkou
Volkswagen zastavuje kvôli nezáujmu o elektromobily
výrobu, o prácu prídu stovky ľudí
Sú elektromobily
naozaj budúcnosťou? Ford, Volkswagen a ďalší prehodnocujú svoje plány
Záchrana pre
benzínové a naftové autá?! Hrozí nám vraj kolaps, Taliansko žiada zmenu
Toyota varuje celý svet. Elektromobily spôsobia veľké problémy, existujú aj alternatívne pohony
Paríž zakázal predaj
nafty u čerpacích staníc, aj keď diesely jazdí najviac ľudí zo všetkých.
Argumentácia mesta kvalitou vzduchu je pomýlená - moderné diesely sú dnes v
podstate čističkami vzduchu
Ide o biznis presadiť batérie, za čo zobrali 2 miliardový úplatok
v podobe dotácie na greendeal propagandu.
Prišiel začiatok
konca elektromobility? Bola to len fáza (youtube)
Až 40% majiteľov elektromobilov v USA a 30% v Európe, si ako ďalšie auto už elektromobil nekúpi, hovorí štúdia 50 000 opýtaných. U nás sa elektrických áut predáva len 2%, v ČR 3%, celosvetovo 10-15% pretože v neslobodnej Číne im ich nanútili. Tam žijú ako v králikárňach úplne inak a poslušne. Stavajú nových 50 jadrových reaktorov, spustili ďalších 106GW uholných a 120km diaľničnej estakády postavili za 4 roky. Naženú do práce stavbárov "otrokov" kde má iba poslušný človek kladný kredit a za kladné body môže cestovať, ísť do kina, do zoo a kúpiť si luxusný tovar. U nás sa za ten čas nepodarí postaviť ani 1km diaľnice.
Ford prerába na každom predanom elektromobile 100 000 dolárov a prežíva len preto, že zarába na iných predaných autách. 60% elektriny v elektromobiloch je z uholných elektrární. V Tesle nedokázali predať 50 000 áut a teraz sú vidieť z vesmíru. V Holandsku nemajú sieť, ktorá to dokážu utiahnuť a firmám ktoré si dajú nabíjať auto a preťažujú sieť, hrozia vysokou pokutou a ak spadne sieť, tak sa nedoplatia. Nepripájajú nové domy na sieť a firmy odchádzajú do zahraničia. Nemecko ako najväčší bojovník za ekológiu minulo na dotácie 60 miliárd euro a keď s to uvedomili, že im chýbajú v rozpočte, že to nemá význam, stopli ich. Nákup tak klesol o 40-50%, na tak výborný produkt, ktorý by mal každý chcieť. Úspech by bol, keby sa predávalo aspoň 40% elektromobilov bez dotácií. A chcú žalovať Teslu.
Ničiť si ekonomiku, aby sme znížili co2 na planéte o 1%? Auto je dnes nutnosť, inak budete nezamestnaní. Kúpiť batériovú dodávku s dojazdom v zime 200km, kde príde z Prahy do Plzne a musí hodinu nabíjať? To je neefektívne. Majiteľ ju nakoniec vrátil. Čas je vzácnejší. Ani elektrina nie je úplne zadarmo.
Pri rýchlonabíjačkách, ktoré sú potrebné pre masu chudobných ľudí zo sídlisk to vyjde drahšie, než benzín a k tomu nákup lacnej dacie, s mizerným dojazdom, kde nová 2x lačnejšia fabia, má 2x väčší dojazd, zvlášť keď si ju kúpia ako ojazdenú 20 ročnú za takmer nulovú hodnotu. Doteraz sme smog v mestách neriešili a zrazu nám ide z tejto idei hlava vybuchnúť, lebo je to emočné. Myslime logicky a neveštime čo bude. Pri autách splňujúcich normu euro 5 a 6 nič necítim. Cítim 40 ročnu Tatru 815. Na Sibíri majú celú noc naštartované autá. Toyota dokáže vyrobiť 7 ekologickejších hybridov za jeden elektromobil a najekologickejšie auto je spaľovacie. Vyhodili sme veľa energie, aby sme ľudí presvedčili že lithiova batéria je tá správna cesta, ktorá sa ukázala ako chybná, hoci veľa múdrych ľudí na to poukazovalo, že to fungovať nebude a oni, že bude, pretlačíme to. Ľudia majú 20 rokov auto a najazdia 40 000km a nevráti sa im to za nákup elektromobilu, ani keby stálo 20 000€. Už pred 111 rokmi mali elektromobily dojazd 160km a moc sa v tom neposunuli vpred.
Etiópia
ako prvá na svete zakázala dovoz a predaj spaľovacích áut, z dôvodu ekonomiky a
obmedziť závislosť na rope, teraz za to nesie následky.
Krajina zrušila na elektromobily DPH, stopla clo, má iba 50 verejných
nabíjačiek na 127 tisíc obyvateľov, má nestabilnú sieť a časté výpadky
elektriny. Servisy nevedia zohnať na elektromobily náhradné diely ani ich
opraviť.
V Nemecku sú v priemere
náklady na nestabilné obnoviteľné zdroje, v rozmedzí od 13 do 68 €/MWh, kým pre
jadro, plyn a uhlie sa pohybujú medzi 0,45 a 2,55 €/MWh. Výrobcovia
obnoviteľnej energie dostávajú garantované výkupné platby za každú vyrobenú
kilowatthodinu. Keďže ich energia sa predáva na trhu s elektrickou energiou
(buď prevádzkovateľmi prenosovej sústavy, alebo priamo obchodníkmi s
obnoviteľnými zdrojmi energie), časť tejto odmeny za výkup je pokrytá z trhovej
ceny energie. Ale vždy, keď je veľkoobchodná cena nižšia ako výkupná tarifa (čo
je väčšinou), rozdiel sa vyrovná príplatkom za energiu z obnoviteľných zdrojov
(príplatok EEG), čo je poplatok, ktorý takmer všetci spotrebitelia platia spolu
s účtami za elektrinu. Keď je veľkoobchodná cena elektriny vysoká, doplatok EEG
je nízky. Keď však trhové ceny klesnú pod nulu, rozdiel splatný prostredníctvom
poplatku sa zvyšuje, a preto zaťažuje spotrebiteľov.
Neuveriteľný obrat Porsche. Po totálnom fiasku Taycanu
hovorí, že spaľovací pohon vráti aj elektrickým modelom
Vynútená
elektromobilita pripraví len v Nemecku o práci okolo 190 tisíc ľudí, hovorí
analýza VDA, prepúšťanie u VW je len začiatok
Bez spaľovákov by
neprežili. Luxusná automobilka dáva elektromobilom "košom"
Greendeal zatvára
fabriky (fb video)
Volvo dokonalo obrat. Spaľovacie autá ponechá v ponuke tak dlho,
dokiaľ o ne bude záujem
Firma na výrobu batérii
ovládaná VW skrachovala. Dlží 5,84 miliardy dolárov, ostalo jej z toho pol percenta,
a na platy si musela požičať
Prežijú už len týždeň. Jeden z najväčších európskych
výrobcov batérií ohlásil bankrot
V celej Európe poklesol záujem o elektromobily a zatvárajú sa fabriky (youtube cnn)
Bosch kvôli elektroautám prepustí 5500 zamestnancov zatvára fabriky v Nemecku
Na lacné elektromobily môžeme zabudnúť. Juhokorejsky
Gigant radí Európe, aby znížila ceny energie
Tesla má v Nemecku
problém, začali ju bojkotovať veľké spoločnosti
Zisky Boschu sa prudko
prepadli, ani 11 500 prepustených nezamedzilo minutiu cieľa o polovicu
Že by VW konečne pochopil, kto a čo ho živí? Hneď trom
modelom dal nový spaľovací motor
Už ak Nemci chápu:
"Automobilky kvôli elektromobilom uviazli v katastrofálnej špirále strát."
Uniknúť z nej nebude ľahké
Výrobca batérií pre elektromobily Northvolt vyhlásil bankrot
Šéf Seatu hovorí, že do roku 2030 neponúkne žiadny elektromobil,
nedá sa na nich zarobiť
Stellantis sa už zbavuje zamestnancov, ponúka odstupné
až 66 500 €
Mnohé značky pristupujú k prepúšťaniu, aj v dôsledku prechodu na
elektromobilitu. Elektromobily sa nepredávajú v takom množstve, ako automobilky
očakávali.
Japonci idú proti
prúdu. Z ikonického auta nebude elektromobil, dostane nový štvorvalec

Ostatné
Tesla zvolila na prevádzku infraštruktúry svojej
fabriky diesel. Je vraj lačnejší a flexibilnejší
Francúzsko znovuobjavilo kúzlo konskej dopravy.
Nejde o nostalgiu, hovoria mestá
Unikátna kinetická nabíjacia stanica je v Prahe už
rok. Ako funguje?
Auto na
vodku? Palivová kríza donútila inžinierov vymyslieť niečo lepšie, než sú
batérie a vodík. Palivové články na etanol by mohli byť riešením
Všetci trochu tušíme, že Li-On, prípadne Li-Pol batérie nebudú tým úplne
finálnym riešením. Či už s ohľadom na ich obmedzenú trvanlivosť, citlivosť na
teplotu okolia, na potrebu vzácnych kovov, nutných pre ich správnu funkciu a v
neposlednej rade vysokých emisií CO2, vznikajúcich pri ich výrobe.
Toyota má "prelomový" motor s nulovými
emisiami. Čpavok je ale pre ľudí toxický
Japonci a Číňania ukázali nové riešenie spaľovacieho motora,
ktorý znižuje emisie CO2 o 90 percent
To však
batériová lobby, ktorá nasypala do batérií miliardy, nechce dovoliť.
Autá "na cukrovou trstinu" v Brazílii
predajom drvia elektromobily, u nás je situácia vlastne podobná
"Lacné" bezlítiové batérie sa chystajú do prvých áut. Ich
e-hustota je však zatiaľ sklamaním
Batérie typu železo-vzduch
smerujú do výroby. Oproti lítiovým sú 10-krát lacnejšie
Palivo
budúcnosti. Lodné spoločnosti prahnú po zelenom metanole
Stellantis pochopil,
že spaľovacie autá nikam nezmiznú ani v roku 2050, nevsádza len na elektrinu
Jeep prestáva veriť
svojim elektrickým plánom, do predaje vracia ďalší, lepší a lacnejší spaľovací
motor
Briti ponúkajú "riešenie", ktorým zabijete vaši
funkční dieselovú dodávku a ešte za to zaplatíte desaťtisíce
Šéfdizajnér Audi prezradil, kam firma skutočne mieri,
spaľovacie modely udrží v predaji na zvláštnej platforme
Nová dodávka Opelu
zastavila nezmyselný trend, zostáva pri spaľovákoch
Máte sa odsťahovať do Turecka, Austrálie, Ruska,
Južnej Ameriky alebo Afriky, ak chcete jazdiť s autami s motormi podľa
svojho gusta
Zelená ideológia je v podstate totalitná ideológia svojho druhu, ktorá braní akémukoľvek
dialógu.
Nový Renault Master
vsádza aj na diesel, s elektrickým pohonom nemá šanci uspieť
V Rusku vyvinuli
úplne nový spaľovací motor. Idú tak proti behu dejín, svet áut ním ale nezmenia
Číňania nakoniec môžu zachrániť aj diesely, práve
predstavili najefektivnejší naftový motor sveta
Spaľovacie motory po roku
2035 neskončia. Technicky to nie je možné (fb video)
Úplne nové spaľovacie motory Toyoty ponúknu až 600 koní z dvoch
litrov, pre úspech elektrifikácie je to ďalšia prekážka
Firma pridala Tesle Cybertruck dieselový motor, ako stvorená pre apokalypsu vyzerá
Francúzi s Číňanmi a
ropnými šejkami plánujú znovu ovládnuť svet s pomocou spaľovacích motorov
Pochová elektromobily aj spaľováky. Nový spaľovací
motor váži len 32 kg a má astronomický výkon
Našli Porsche záchranu spaľovákov? Nový 6-taktný motor
dosahuje extrémne parametre
Škoda zmenila svoje
plány: Spaľovacie motory tu budú dlhšie, než by ste čakali
Mercedes-Benz predĺži
život spaľovacím motorom
Nové
rozprávky o skorom nasadení baterií s tuhým elektrolytom ukazujú, ako veľmi sa
automobilky chytajú každej možnosti
A to len preto, že svet má nového Hitlera, ktorý chce z batériového priemyslu
urobiť najbohatší priemysel na svete. Oni na ekológiu kašľú.
Automobilka,
ktorá chcela rýchle prejsť len na elektromobily, teraz investuje 854 miliónov
dolárov do vývoja nového motora V8
Mazda ide ďalej proti prúdu. Chystá úplne novú generáciu
spaľovacích motorov z rady SkyActiv
Ďalšia "čínská Tesla" pridá do ponuky spaľovacie
motory
Elektrina
aj spaľovák v jednom. Stvorili prelomový motor, ktorý zmení lietanie na
nepoznanie
Elektrina je super, iba lítiový článok je omyl ľudstva, a nemal by byt nasilu
tlačený, keď nedokáže nahradiť spaľovák.
Zrušenie zákazu spaľovákov
automobilky vôbec nežiadajú, ukázalo uzavreté jednanie
Poriadne
spaľovacie motory, dokonca bez turba, tu budú aj po roku 2035, už začal vývoj
ich novej generácie
Prevratné riešenie Nissanu malo zachrániť spaľovacie
motory, napriek pokroku sa kvôli greendeal regulácií v ňom nepokračuje
Nemci so Švajčiarmi vyvinuli revolučný bezemisný spaľovací
motor. Nemala by skôr toto byť budúcnosť?
Strmhlavý pád Tesly
pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla
Aspoň jedna automobilka Morgen hovorí prosté: Spaľovacie motory budeme ponúkať
tak dlho, pokiaľ to bude možné
VW možno pochopil, spaľovacie motory vráti aj v Európe autám, ktoré ich už vôbec nemali dostať

(foto: shutterstock)
Batériová lobby - risk je zisk, alebo krach?
Batériový kartel, sa pred niekoľkými rokmi rozhodol
investovať do vývoja tohto produktu a očakávaného zisku sa len tak nevzdá. Ani pri nezlepšení vlastnosti batérií, ani pri vynájdení iného bezemisného paliva. EU síce povoľuje vývoj iných "zelených" možností , ale ak by sa komukoľvek inému darilo viac, tak by sa to batériovým podnikateľom nepáčilo a snažili by sa ho v zárodku potopiť. Je to len biznis, ako každý iný, ktorý môže zanechať veľké
ekonomické následky.
názory z diskusie:
1)...Chytrejší nám hovorili: Nie baterky, ale vodík je cesta...
2)...Zákazy spaľovákov určite odložia. Celá elektrifikácia je pokus-omyl a
časom sa to aj tak ustabilizuje na hybrid- benzíne, alebo nafta, vodík, lpg,
bionafta. Čo sa ekonomického zmyslu týka, ten pre bežného občana nemá zmysel.
Ja som ho kúpil do firmy, pretože je to rýchle, dynamické, moc to nežerie a
hlavne odpisuje sa len 2 roky, čiže daňovo to ku*va pomôže...
3)...90% vodíka sa vyrába z plynu, lebo zatiaľ výroba elektrolýzou z vody
nie je rentabilná a už dupľom nie pri dnešných cenách elektriny. Vodík sa dá
uchovať ako forma energie a v tom je výhoda. Nestratí sa a nemusíte ju hneď
minúť...
4)...Pre lacné spaľovacie autá by mohol
byť zelený metanol super, pridali by sa solárne panely a keď bude svietiť
slnko, môže sa vyrábať palivo, ktoré sa ľahko skladuje v kanistri...
5)...Nevýhoda vodíka je, že jeho problém dlhodobo udržať v aute.
Aj cez masívne prevedenú izoláciu, ho bude v nádrži za 2 týždne polovica.
Museli by sme sa naučiť tankovať leteckým spôsobom. Do nádrže toľko paliva,
koľko presne potrebuješ na cestu. Propagátori uvádzajú technológie ako
metalhydridové nádrže, ale to je kozmická technológia s kozmickou cenou a nízkou
rýchlosťou tankovania. Keď sa pozrieme na slabú účinnosť výroby vodíka pomocou
elektriny, šialenú energetickú náročnosť skvapalnenia, alebo kompresie,
účinnosť spätnej premeny na elektriny, sme veľmi ďaleko od praktickej a ekonomickej
použiteľnosti. Vo veľkom teple vy vodík vybublal von ešte skôr. Predpokladám že
ste všetci videli pristátie vzducholodí Zepelin a to tam nevybuchlo, iba
zhorelo. Škoda že v školách zrušili demonštráciu vnímania vodíka. Kippov
prístroj, pretože keby mali inžinieri klasické vzdelanie, tak tú blbosť
zavrhnú hneď a to sa ešte vodík získava zo zemného plynu, na ktorý
môžu spaľováky jazdiť rovno...
6)...Pri syntetických
palivách vidno, že skoro 90% energie sa stratí. Na druhej strane synteticky benzín,
alebo nafta sú stabilné a dlhodobo skladovateľné v existujúcej infraštruktúre, čo
sa o vodíku povedať veľmi nedá...
7)...Vodík je výbušný a postupne prejde
cez akýkoľvek pevný materiál. Nafta vydrží zavretá dlhšie...
8)...Bude
sa prosím dať doviezť a dopĺňať hasičským autám vodík na mieste katastrofy pri zemetrasení,
záplavách a požiaroch lesa? Vodík po čase pomaly uniká aj uzavretej nádoby. A hasičské
auto stojí niekedy dlho nepoužité v garáži. Keď má Los Angeles veľké množstvo požiarnych
zbrojníc a iba občas zasahujú v centre pri drobnom požiari je to iné, než keď
sa schádzajú autá z celej krajiny, alebo zo zahraničia ku katastrofám a vozia
si cisternu nafty. Prosím nechajte naftu ako doplnok natrvalo. Aj tak je výroba
vodíka neekologická, predsa sa nevrátime na stromy. Čo nevidíte, že je to len
biznis a miliardárom nejde o ekológiu?...
9)...Chcel by som, aby Boh
otvoril oči chamtivému batériovému miliardárovi (ktorý nasypal miliardy do
batériového priemyslu), a teraz v EU pomocou úplatkov lobbuje za svoj
špinavý monopol, ničí ekonomiku a znepríjemňuje ľudom život. Prípadne sú to sami poslanci a ich oligarchovia,
ktorí majú v tom biznise prsty...
10)... Nebránim
sa inej energii než je nafta a benzín. Iba poukazujem, že batéria nie je univerzálna
náhrada pre všetko, aj keď si to EU myslí, lebo určite dostala úplatok na
podporu batériového monopolu. O ekológiu nejde. Vždy išlo o peniaze.
Na jeden eko-summit spália poslanci so stovkami lietadiel leteckého paliva, čo
bežný človek nedokáže za celý život...
11)...Batérie
budem uznávať, až si budem môcť doliať z pet fľaše od kofoly 2L litia na 40km
dojazdu...
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta. Plazmy, 3D televízory, mmsky, videohovory... Dovolenky vo vesmíre sú tiež vzdialené.
Novinárska etika: Všeobecne platí, že novinárčina má byť kritická. Na chválenie produktov sú tu iní.