Vodík a iné riešenia pohonu
(foto: shutterstock)
Vodík, Bionafta, LPG, CNG, LNG, Bioplyn, hybrid a ďalšie možnosti pohonu áut... Články a názory
Čo bude budúcnosť?
1). Vodík? Rýchlejšie doplnenie na čerpacej stanici. Ten ale na rozdiel od
benzínu a batérií exploduje a explózia poškodí aj okolie niekde na križovatke.
2). Zdieľané baterky a ich rýchla výmena na čerpacej stanici? Vkladať do auta viaceré boxy s článkami a pripájať na ne káble?
3). Nechajú časť aut naďalej spaľovacích?
4). Skončíme ako Kuba, či Severná Kórea, kde budú mať auto len bohatí? Lebo nebude dostatok surovín na výrobu bateriek, na 10 rokov používaných fotovolataických článkov a dostatok elektriny?
5). Bionafta, emisná norma 8, lpg?
6) ???
Rozmýšľam, kedy budú lode a lietadlá na batérie. Airbus A380 by ani nevzlietol
s tou záťažou batérií. Vojenské lode a ponorky majú batérie len ako doplnok na
krátku dobu a tichý chod. Alebo stíhačky stále potrebujú tankovacie
lietadlo. Nabíjať vo vzduchu zo solárnych panelov dokáže len "vzdušná
plachetnica" s obrovskými krídlami a veľmi malým výkonom, ktorá okrem
meteorológie, prieskumu, prípadne rádiovému prenosu, nemá iné využitie.
Ľudia zaslepení elektromobilitou si žiadny problém nechcú pripustiť, pre nich
je to príliš emočná záležitosť. Alebo je u nich dôvod biznis - násilné tlačenie
ľudí do obmieňania vozidiel, aby zarobili, kým sa dá. Prípadne sú špecifickou
výnimkou s možnosťou domáceho nabíjania, nerobí im problém okamžite zaplatiť 60
000€ a majú pracovný plán vhodný na zakomponovanie nabíjacieho času.
Články
Plyn
Vodík
Zachráni
dieselové motory vodík? V Austrálii to už funguje
Ekologická
doprava v Trnave - vodíkové autobusy
VW odmieta
vodíkové autá ako nekonkurencieschopné. A batériové elektromobily, ktoré tak
tlačia, sú čo?Vodík je
budúcnosť, tvrdí odborník
Dokážeme
ho vyrobiť kdekoľvek na svete, uskladniť a je ekologicky čistý. Spaľovacím
autám môžeme pomocou vodíka, znížiť spotrebu o 30%.
Toyota
začala testovať spaľovací motor na tekutý vodík
Česi majú
novú vodíkovú čerpaciu stanicu. Iba ukazuje vlastnú nezmyselnosť
Izraelčania získali vodík z mikroskopickej riasy
Vodík ide. Majiteľ Jablotronu Dědek stavia v Jablonci vodíkový
sklad
Nemecko predstavilo návrh stratégie pre vodíkové pohony
Kalifornská firma ukázala vodíkové XP-1, zvládne 356 km/h
Spoločnosť
verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg
Môže
spaľovať aj vodík a neprodukuje pri tom žiadne emisie.
Nový
riaditeľ Toyoty považuje vodíkový pohon za najvyššiu prioritu
Hyundai
novinka - supersilný vodíkový pohon
Otáča
Renault svoju pozornosť na vodík?
Vodík môže
byť lacnejší než benzín, alebo elektrina. Potrebuje k tomu ale zvláštny
materiál
Náš
nový motor na vodík zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty
Výroba
vodíka z elektriny jadrových blokov? Je to mylná predstava, tvrdí prevádzkovateľ
atómoviek
Zelený vodík bude, iba ak niekto zaplatí náklady na výrobu, alebo musí zlacnieť
celý proces. Súčasná ekonomika nevychádza.
Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia
Vodík v
celej svojej kráse. Táto inovácia skráti cestovanie po svete o viac ako
polovicu
Európa skúša riskantný krok. Revolučné vodíkové vlaky v Španielsku
vstupujú do novej éry
Vodíkové
vlaky nateraz v Európe končia, elektrické sú lacnejšie
Nemci
prišli na krutú pravdu. Vodíkové vlaky sú zlé, ihneď ich menia na elektrické
Vodík
je budúcnosť, ktorá nahradí batérie
Klinec do rakvy
vodíkovej budúcnosti. Dánsko zatvára všetky stanice
Tatra Force e-Drive: Vodíková Tatra je realitou.
Prejde až 400 km
Zákaz registrácie
nových spaľovákov nebol šťastný, a to hovorím ako zástanca vodíka
Ani Honda už nevsádza všetko na batériové elektromobily,
ukázala nový pohon pre SUV a ďalšie väčšie autá
Vodíkový
kamión trhol rekord s dojazdom 1000 km, neprešiel ale ani polovicu toho, čo
dokáže diesel
Dokáže napájať celý svet na 2 roky. Pod zemou objavili
masívne ložisko "čistej energie"
Smutný koniec
elektrického sna: Zakladateľ Nikoly dostal štyri roky natvrdo za klamstvá a
podvody s elektrickými nákladiakmi
Nové hranice posunulo aj toto vodíkové BMW. X5-ka
zvládla extrémne podmienky
Vodíkové elektrárne sú drahé a Nemecko si ich zrejme
nebude môcť dovoliť
Prvé auto na vodíkové
kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept
"Nemá zmysel
prejsť na vodík," vyhlásil kľúčový výrobca. Podľa neho existuje lepšia
alternatíva
Nebude to elektrina
ani benzín. BMW predstavilo vodíkový pohon budúcnosti
Toyota sľubuje revolúciu
v ekologickej výrobe vodíka a využitie nielen pre elektromobily
Syntetické palivá
Nissan
X-Trail je elektromobil poháňaný benzínom
Kto chce pohodlie elektromobilov, jeho technologické vymoženosti, zníženie
emisií v meste a nechce sa vzdať krátkeho dojazdu, chýbajúcej infraštruktúry a
degradácie drahých batérii - môže zvoliť tento typ pohonu.
Muž ukázal,
ako funguje benzínové auto s palivom budúcnosti, elektromobily nemusia byť
jediná cesta
Porsche to
myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre
Ich efekt na
klímu by sa pritom prejavil okamžite. Oveľa rýchlejšie, ako vplyv batériových
elektromobilov.
Má syntetické palivo budúcnosť? Porsche je o tom presvedčené, oficiálne
spustilo jeho výrobu
Porsche pripomína, že ich nové palivo je takmer CO2 neutrálne.
Začal
sa predaj prvého syntetického paliva. Cena za liter nejedného prekvapí
Airbus bude udržateľne vyrobené palivá testovať aj v nákladných lodiach
Masový
prechod na elektromobily vyzerá čoraz menej pravdepodobne
Syntetické
a biopalivá?
Šéfovia Volkswagenu a
Porsche sa nezhodnú na e-palivách
Krutá
realita spaľovákov na e-palivá. Za elektromobilmi budú navždy zaostávať
Toyota
udrží v predaji spaľovacie motory aj po nariadení nulových emisii CO2, označuje
to za "kľúčový pilier"Aká je
možná budúcnosť syntetických paliv?
Syntetické e-palivá ako budúcnosť
dopravy (youtube)
Väčšina Nemcov syntetické palivá podporuje, je to pre nich
rozumná alternatíva k benzínu a nafte
Syntetické palivá áno, ale len pre lietadlá a lode, tvrdí
EÚ. Osobné autá budú len elektrické!
Rúca sa plán EÚ!? Klasické autá na spaľovací motor našli
záchrancu blízko SR. Meno vás prekvapí
Eko-benzín E15 zakázali v lete, lebo má zhoršovať smog.
Teraz otáčajú, no staršie autá majú smolu
Nemecký minister chce potopiť elektromobily nulovými
daňami na syntetické palivá
Mníchovský autosalón. Automobilka
Lamborghini bude vyrábať hybridy dokiaľ sa bude dať, aby mohla neskôr do
svojich športiakov tankovať syntetické palivo, hovorí jej šéf Stephan
Winkelmann.
Čím budú lákať zákazníkov na nechcené elektromobily? Sú
drahé a na Slovensku stále o ne nie je záujem.
V Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory
50 000 km so syntetickou
naftou, problém pre elektromobily?
Lamborghini
poslalo plány na elektrický superšport k ľadu, počká si na syntetické palivá
Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezimisné
spaľovacie motory?
V Nemecku prešla
veľká zmena. Diesel budú vyrábať kurióznym spôsobom
Vodiči v Nemecku budú môcť tankovať aj naftu vyrobenú na 100 % z použitých
kuchynských olejov. Takzvaná parafínová nafta je povolená aj ako čisté palivo,
oznámilo nemecké ministerstvo životného prostredia.
Číňania chystajú európskym automobilkám ďalšiu lekciu.
Spaľovacie motory podrží do roku 2060 technológiou, ktorá bude legálna aj v EU
Tím, že miesto lacných a bezproblémovo funkčných áut zaplavíme trh drahými a
ťažšie použiteľnými, ich nízke emisie budú len papierovou záležitosťou.
Mazda ohlásila návrat
"ekologických" spaľovákov s kontroverzným motorom
Úplný zákaz spaľovacích áut v roku 2035 má jednu nečakanú výnimku,
môže ich to zachrániť
Ferrari si nechalo patentovať revolučné riešenie
spaľovacieho motoru, ľahko obíde aj tlak na elektrifikáciu všetkého
V Nemecku sa začal predávať nový "čistý" diesel s
nulovou daňou, má svoje výhody aj nevýhody
Palivo, ktoré raz
môže nahradiť naftu. Predáva sa už aj na Slovensku
Hybridy
V pretekoch
elektrických aut sa osvedčil hybrid, elektroautá to skoro nezvládli
Hybridné
talianske športiaky vyzvaly na súboj v zrýchlení "starú gardu" so
spaľovacím motorom, ťahali za kratší koniec
Pre SF90 Stradale platí, že mu baterky časom dôjdu a z elektrickej súčasti
hybridného pohonu sa stane len mŕtva váha.
Typ pohonu plug-in hybrid je definitívne obrovský emisný
podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
Prvá automobilka odmieta nabíjacie hybridy, miesto nich ponúkne
neobvyklý nový pohon
Plug-in hybridy sú často pascou na neznalých. Vyplatia sa len hŕstke užívateľom
Štúdia odhalila, že
nabíjacie hybridy sú jedna veľká lož. Ešte aby to tak prasklo na elektromobily
Navzdory
elektromobilite má Škoda vyrábať benzínové motory pre celý svet. Vyvíja ich
priamo v Boleslavi
95%
sveta bude v prevádzke áut so spaľovacími motormi, normálne pokračovať. A na
rozdiel od Európanov, každý krovák v Afrike bude mať vlastné spaľovacie auto.
Iba v Európe bude elektromobil len pre horných 10 000...
Syntetické
palivá do áut? Jedine s pätnástimi atómovými elektrárňami, hovorí odborník
Nové
riešenie pohonu aut od Toyoty pomôže svetu aj bez elektrických experimentov, už
teraz má sľubné výsledky
Elektrickú mobilitu môžeme vnímať ako jedinú správnu cestu len v prípade, ak si
z jej celého obrazu vyberiete len to, čo sa vám hodí.
Úmrtia
spaľovacích motorov sú odročené Tankovať
budeme ale ultra predražené palivo
V Nemecku chceli predávať nové čisté palivo pre diesely, zakázali ho ešte skôr,
než otvorila prvá stanica
Batériový kartel nalial do svojho projektu miliardy euro a preto budú
samozrejme proti všetkému ostatnému lobbovať.
Aj hybridy sú zrelé do
šrotu príliš skoro, ukazuje rozobranie jednej z Toyot, elektrifikácia áut
nedáva zmysel ani tu
Za novú batériu chce výrobca viac, než za trochu ojazdené auto. Auto v relatívne
dobrom stave musí do šrotu, kvôli degradovanej batérii. To je ekológia.
Dokument - Vynálezy, ktoré otriasli svetom (epizóda 8)
- Hybridné auto.
Aj tam sa ukázalo, že batéria má svoje limity a nie je použiteľná na diaľkovú
dopravu, či bol benzín lacný, alebo drahý.
Hybridy mali zaistiť prechod majiteľov spaľovacích aut
k elektromobilom, v skutočnosti robia pravý opak
Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna
technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %
Média jasajú, že sa hybridné Ferrari predávajú lepšie
než tie spaľovacie, ako by si zákazníci mohli vyberať
Nový elektrický pick-up je najhoršou reklamou na
elektromobily, bez 102litrovej nádrže na benzín bol nanič
Elektromobily? V Číne sa rozmáhajú hlavne hybridy.
Predaje rastú až o stovky percent, elektromobily iba o 14
Autom roka je v
Japonsku hybridná Toyota, čisto elektrické Európske autá porazila s veľkým
náskokom
Japonci ani dnes neholdujú elektromobilom. Elektrická hviezda VW ID.4 dosiahla
15-krát horší výsledok.
Predaj elektromobilov v Európe stagnuje. Stúpa záujem
o hybridy a autá so spaľovacími motormi
Solárna energia
Trolejové napájanie
Pokus
elektrifikovať kamióny pomocou troleji je totálne fiasko, prvá testovacia trať
po vyhodení 191 miliónov euro rozoberajú
Prvý
nákladný trolejbus ISUZU
V Rakúsku vznikla nová nákladná
trolejbusová doprava
Nákladné trolejbusy sa vracajú. Scania ich do Nemecka dodá 17
"Nákladní trolejbus" so spodným prívodom
prúdu. Nezvyklé riešenie z dielne Alstomu a Volva
Ako trolejbusy stavali priehradu
Trolejbusy - kamióny sa chystajú do
premávky
Nákladné trolejbusy v Nemecku pre 3.200
km diaľnic
V Rakúsku sa rozšíri doprava nákladnými
trolejbusmi
Hesensko rozšíri svoju "trolejbusovú"
diaľnicu
Nová nákladná trolejbusová doprava vo Fínsku
V Nemecku vyvíjajú nákladné vozidlo budúcnosti bude napájané
ako trolejbus
Ekológia a ekonomika
Sen Nemcov o elektromobile poháňanom slnkom skončil krachom, od začiatku bol veľmi naivný
Zelená
politika Západu dostáva trhliny. Ideológia nakoniec možno pôjde do úzadia
Najviac emisií je z Ázie, USA, Brazílie, len EU si ide zničiť ekonomiku, pre
zníženie 1% emisií.
Nemci
urobili zásadný krok k popretiu celého zákazu spaľovacích aut, to isté chcú po
EU
Nemecko
otáča, krajina chce zrazu zachrániť spaľováky. Má to však jeden háčik
Spaľovacie
motory po roku 2035 nebudú jazdiť na benzín ani naftu! Čo to znamená?
Syntetické
palivá môžu podľa Nemecka predstavovať alternatívu k elektrifikácii.
"Zelení" zúria. EU vraj kapitulovala, spaľovací motory s rokom 2035 neskončia
EÚ šokujúco otočila názor. Spaľovák kúpiš aj po roku 2035, má to však
háčik
Automobilky vo veľkom investovali do elektromobility a opustili
vývoj spaľovákov. To môže pre automobilky znamenať veľký problém.
Prvý šéf automobilky už hovorí, že EU robí z Európy druhú Kubu, ani nová
výnimka nič nezachráni
E-palivo nie je budúcnosť, je to k batériám ako šampanské pre bohatých a
batérie sú ťažké, majú krátky dojazd a dlho sa nabíjajú. Pritom už takmer
dosiahli strop energetickej hustoty a už nečakajte veľké zlepšenie.
Zákaz
spaľovacích motorov v EU u Poliakov neprejde ani s výnimkami, chcú ho úplne
zrušiť
Zákaz spaľovacích motorov zrušia, automobilky už majú tajný plán B, tvrdí expert
Zákazy dieselov sa v Nemecku začínajú rúcať. Nové neprídu, tie
existujúce môžu byť zrušené
Spaľovacie motory sa budú predávať ešte za 70 rokov,
hovorí šéf automobilky, neskončí ani v Európe
"Mr. Bean" sa najprv otočil chrbtom k elektromobilom, teraz podporuje návrat k spaľovaniu
Británia už teraz cúva od pokusu zakázať spaľovacie autá, hovorí
o "pragmatickom prístupe"
Porsche so spaľovacími motormi neskončí, dokiaľ to
bude trochu možné, aspoň ono má rozum
Bosch po 6 rokoch vzdal vývoj batériových
elektrických nákladiakov. Nevidí v nich zmysel, mieri inde
BMW vychádza
v ústrety aj Čechom. So spaľovacími motormi neskončí, je v nich vraj ešte veľa
života
Nová generácia Chargeru mala byť len elektromobil.
Automobilka už teraz vie, že to nepôjde, ponúkne aj šesťvalec
Boom elektromobilov teší ťažobné spoločnosti. S tým
je spojený aj rast cien surovín
Firma
vyvíjajúce motory pre F1 Red Bull ukázala v akcií svoj spaľovací agregát s
nulovými emisiami, je to budúcnosť?
Európsky zákaz predaja
spaľovacích motorov v roku 2035 by nakoniec mohol byť odložený
Elektrine navzdory.
Ferrari investuje do spaľovacieho motora, ktorý bude predávať po roku 2035
Už aj finančný šéf
Porsche si myslí, že zákaz predaja spaľovacích áut od roku 2035 EU zruší
Zákaz spaľovacích
motorov v roku 2035? Už aj Porsche vidí problém
Automobilka GM, ktorá chcela behom pár rokov prejsť
len na elektromobily, teraz chystá diesel 8,3 V8
Žiadny strach, Toyota
stále vyrába spaľovacie motory
Nemci dlhodobo
testujú starý diesel tankovaný "bezimisnou" naftou HVO, nemôžu si to vynachváliť
Nevidí cestu v
elektromobiloch. Najväčšia automobilka sveta vyvíja nový spaľovací motor
Prechod na
elektromobilitu začína bolieť. Na Slovensku príde o prácu 6000 ľudí
Toyota ukázala nové riešenie, ktoré má zachrániť spaľovacie motory,
vzduch od CO2 dokonca čistí
Zákaz nákupu
spaľovákov po roku 2035 núti ľudí si držať, alebo nakupovať staršie kvalitné
autá
Aj Pininfarina sa
odvracia od elektriky, posledná novinka firmy sa vrátila ku spaľovaciemu šesťvalcu
Druhý najväčší
európský trh elektromobilov má závažné problémy. Ľudia nemajú dôvod nakupovať
Koniec spaľovacích motorov?
Nie tak rýchlo, tvrdí riaditeľ Bosch. Elektrifikácia potrvá desaťročia
Spaľovacie autá tu budú aj o 35 rokov
Nové BMW M3 G84 si ponechá čisto spaľovací šesťvalec,
je to facka do tváre Mercedesu a Audi
Ursula von der Leyen sa stáva hrobárom elektromobilov,"
hovorí "automobilový pápež", vraj nechce prísť o prácu
Kvôli blížiaci voľbám EU komisia premýšľa, ako nedať konkurenčným
politikom zbraň v podobe odporu k zákazu spaľovacích áut od roku 2035, a
tak chce tento zákaz zrušiť skôr, než bude musieť.
Nový Fiat 500 po 4
rokoch v predaji dostane spaľovací motor, elektrická verzia prepadla
Koniec Seatu bol
odvolaný, Španieli miesto toho chystajú modernizáciu skoro všetkých svojich
modelov
Ešte minulý rok bol podľa vedenia VW so Seatom koniec a značku mala nahradiť
výlučne elektrická Cupra. Už vtedy to bol nezmysel a teraz to tak vidia aj
Nemci.
Ford stále mení svoje
nezmyselné elektrické plány, odpískal ďalší model, ktorý nemohol u ľudí obstať
Diesely nie sú mŕtve,
hovorí Toyota. V predaji budú ešte dekády, bojovať za ne začala aj Škoda
Briti majú šťastie, všetky spaľovacie Porsche zakázané v EU, si budú môcť kupovať naďalej
VW odhalil viac k novému Transportéru, naďalej bude k
dispozícii s jediným zmysluplným pohonom
Kórejci ukázali svoje vlastné BMW M5,
predávať ho však budú len tam, kde ľudom nenariaďujú elektrické autá
"Příšerné" nariaďovanie elektromobilov zabije
automobilový priemysel, hovorí šéf Stellantisu, začne to vo Veľkej Británii
História
už veľakrát ukázala, že ak nedovolíte firmám vyrábať, čo požadujú zákazníci,
zdevastujete tým ekonomiku.
Stellantis si už
naplno otvoril zadní dvierka, k spaľovacím autám sa môže vrátiť kedykoľvek
Ostatné
Tesla zvolila na prevádzku infraštruktúry svojej
fabriky diesel. Je vraj lačnejší a flexibilnejší
Francúzsko znovuobjavilo kúzlo konskej dopravy.
Nejde o nostalgiu, hovoria mestá
Unikátna kinetická nabíjacia stanica je v Prahe už
rok. Ako funguje?
Auto na
vodku? Palivová kríza donútila inžinierov vymyslieť niečo lepšie, než sú
batérie a vodík. Palivové články na etanol by mohli byť riešením
Všetci trochu tušíme, že Li-On, prípadne Li-Pol batérie nebudú tým úplne
finálnym riešením. Či už s ohľadom na ich obmedzenú trvanlivosť, citlivosť na
teplotu okolia, na potrebu vzácnych kovov, nutných pre ich správnu funkciu a v
neposlednej rade vysokých emisií CO2, vznikajúcich pri ich výrobe.
Toyota má "prelomový" motor s nulovými
emisiami. Čpavok je ale pre ľudí toxický
Japonci a Číňania ukázali nové riešenie spaľovacieho motora,
ktorý znižuje emisie CO2 o 90 percent
To však
batériová lobby, ktorá nasypala do batérií miliardy, nechce dovoliť.
Autá "na cukrovou trstinu" v Brazílii
predajom drvia elektromobily, u nás je situácia vlastne podobná
"Lacné" bezlítiové batérie sa chystajú do prvých áut. Ich
e-hustota je však zatiaľ sklamaním
Batérie typu železo-vzduch
smerujú do výroby. Oproti lítiovým sú 10-krát lacnejšie
Palivo
budúcnosti. Lodné spoločnosti prahnú po zelenom metanole
Stellantis pochopil,
že spaľovacie autá nikam nezmiznú ani v roku 2050, nevsádza len na elektrinu
Jeep prestáva veriť
svojim elektrickým plánom, do predaje vracia ďalší, lepší a lacnejší spaľovací
motor
Briti ponúkajú "riešenie", ktorým zabijete vaši
funkční dieselovú dodávku a ešte za to zaplatíte desaťtisíce
Šéfdizajnér Audi prezradil, kam firma skutočne mieri,
spaľovacie modely udrží v predaji na zvláštnej platforme
Nová dodávka Opelu
zastavila nezmyselný trend, zostáva pri spaľovákoch
Máte sa odsťahovať do Turecka, Austrálie, Ruska,
Južnej Ameriky alebo Afriky, ak chcete jazdiť s autami s motormi podľa
svojho gusta
Zelená ideológia je v podstate totalitná ideológia svojho druhu, ktorá braní akémukoľvek
dialógu.
Nový Renault Master
vsádza aj na diesel, s elektrickým pohonom nemá šanci uspieť
V Rusku vyvinuli
úplne nový spaľovací motor. Idú tak proti behu dejín, svet áut ním ale nezmenia
Číňania nakoniec môžu zachrániť aj diesely, práve
predstavili najefektivnejší naftový motor sveta
(foto: shutterstock)
Batériová lobby - risk je zisk, alebo krach?
Batériový kartel, sa pred niekoľkými rokmi rozhodol
investovať do vývoja tohto produktu a očakávaného zisku sa len tak nevzdá. Ani pri nezlepšení vlastnosti batérií, ani pri vynájdení iného bezemisného paliva. EU síce povoľuje vývoj iných "zelených" možností , ale ak by sa komukoľvek inému darilo viac, tak by sa to batériovým podnikateľom nepáčilo a snažili by sa ho v zárodku potopiť. Je to len biznis, ako každý iný, ktorý môže zanechať veľké
ekonomické následky.
názory z diskusie:
1)...Chytrejší nám hovorili: Nie baterky, ale vodík je cesta...
2)...Zákazy spaľovákov určite odložia. Celá elektrifikácia je pokus-omyl a
časom sa to aj tak ustabilizuje na hybrid- benzíne, alebo nafta, vodík, lpg,
bionafta. Čo sa ekonomického zmyslu týka, ten pre bežného občana nemá zmysel.
Ja som ho kúpil do firmy, pretože je to rýchle, dynamické, moc to nežerie a
hlavne odpisuje sa len 2 roky, čiže daňovo to ku*va pomôže...
3)...90% vodíka sa vyrába z plynu, lebo zatiaľ výroba elektrolýzou z vody
nie je rentabilná a už dupľom nie pri dnešných cenách elektriny. Vodík sa dá
uchovať ako forma energie a v tom je výhoda. Nestratí sa a nemusíte ju hneď
minúť...
4)...Pre lacné spaľovacie autá by mohol
byť zelený metanol super, pridali by sa solárne panely a keď bude svietiť
slnko, môže sa vyrábať palivo, ktoré sa ľahko skladuje v kanistri...
5)...Nevýhoda vodíka je, že jeho problém dlhodobo udržať v aute.
Aj cez masívne prevedenú izoláciu, ho bude v nádrži za 2 týždne polovica.
Museli by sme sa naučiť tankovať leteckým spôsobom. Do nádrže toľko paliva,
koľko presne potrebuješ na cestu. Propagátori uvádzajú technológie ako
metalhydridové nádrže, ale to je kozmická technológia s kozmickou cenou a nízkou
rýchlosťou tankovania. Keď sa pozrieme na slabú účinnosť výroby vodíka pomocou
elektriny, šialenú energetickú náročnosť skvapalnenia, alebo kompresie,
účinnosť spätnej premeny na elektriny, sme veľmi ďaleko od praktickej a ekonomickej
použiteľnosti. Vo veľkom teple vy vodík vybublal von ešte skôr. Predpokladám že
ste všetci videli pristátie vzducholodí Zepelin a to tam nevybuchlo, iba
zhorelo. Škoda že v školách zrušili demonštráciu vnímania vodíka. Kippov
prístroj, pretože keby mali inžinieri klasické vzdelanie, tak tú blbosť
zavrhnú hneď a to sa ešte vodík získava zo zemného plynu, na ktorý
môžu spaľováky jazdiť rovno...
6)...Pri syntetických
palivách vidno, že skoro 90% energie sa stratí. Na druhej strane synteticky benzín,
alebo nafta sú stabilné a dlhodobo skladovateľné v existujúcej infraštruktúre, čo
sa o vodíku povedať veľmi nedá...
7)...Vodík je výbušný a postupne prejde
cez akýkoľvek pevný materiál. Nafta vydrží zavretá dlhšie...
8)...Bude
sa prosím dať doviezť a dopĺňať hasičským autám vodík na mieste katastrofy pri zemetrasení,
záplavách a požiaroch lesa? Vodík po čase pomaly uniká aj uzavretej nádoby. A hasičské
auto stojí niekedy dlho nepoužité v garáži. Keď má Los Angeles veľké množstvo požiarnych
zbrojníc a iba občas zasahujú v centre pri drobnom požiari je to iné, než keď
sa schádzajú autá z celej krajiny, alebo zo zahraničia ku katastrofám a vozia
si cisternu nafty. Prosím nechajte naftu ako doplnok natrvalo. Aj tak je výroba
vodíka neekologická, predsa sa nevrátime na stromy. Čo nevidíte, že je to len
biznis a miliardárom nejde o ekológiu?...
9)...Chcel by som, aby Boh
otvoril oči chamtivému batériovému miliardárovi (ktorý nasypal miliardy do
batériového priemyslu), a teraz v EU pomocou úplatkov lobbuje za svoj
špinavý monopol, ničí ekonomiku a znepríjemňuje ľudom život. Prípadne sú to sami poslanci a ich oligarchovia,
ktorí majú v tom biznise prsty...
10)... Nebránim
sa inej energii než je nafta a benzín. Iba poukazujem, že batéria nie je univerzálna
náhrada pre všetko, aj keď si to EU myslí, lebo určite dostala úplatok na
podporu batériového monopolu. O ekológiu nejde. Vždy išlo o peniaze.
Na jeden eko-summit spália poslanci so stovkami lietadiel leteckého paliva, čo
bežný človek nedokáže za celý život...
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.