Vodík a iné riešenia pohonu

02.12.2022

(foto: shutterstock)

Vodík, Bionafta, LPG, CNG, LNG, Bioplyn, hybrid a ďalšie možnosti pohonu áut... Články a názory

Čo bude budúcnosť?


1). Vodík? Rýchlejšie doplnenie na čerpacej stanici. Ten ale na rozdiel od benzínu a batérií exploduje a explózia poškodí aj okolie niekde na križovatke.

2). Zdieľané baterky a ich rýchla výmena na čerpacej stanici? Vkladať do auta viaceré boxy s článkami a pripájať na ne káble?

3). Nechajú časť aut naďalej spaľovacích?

4). Skončíme ako Kuba, či Severná Kórea, kde budú mať auto len bohatí? Lebo nebude dostatok surovín na výrobu bateriek, na 10 rokov používaných fotovolataických článkov a dostatok elektriny?

5). Bionafta, emisná norma 8, lpg?

6) ???


Rozmýšľam, kedy budú lode a lietadlá na batérie. Airbus A380 by ani nevzlietol s tou záťažou batérií. Vojenské lode a ponorky majú batérie len ako doplnok na krátku dobu a tichý chod. Alebo stíhačky stále potrebujú tankovacie lietadlo. Nabíjať vo vzduchu zo solárnych panelov dokáže len "vzdušná plachetnica" s obrovskými krídlami a veľmi malým výkonom, ktorá okrem meteorológie, prieskumu, prípadne rádiovému prenosu, nemá iné využitie.


Ľudia zaslepení elektromobilitou si žiadny problém nechcú pripustiť, pre nich je to príliš emočná záležitosť. Alebo je u nich dôvod biznis - násilné tlačenie ľudí do obmieňania vozidiel, aby zarobili, kým sa dá. Prípadne sú špecifickou výnimkou s možnosťou domáceho nabíjania, nerobí im problém okamžite zaplatiť 60 000€ a majú pracovný plán vhodný na zakomponovanie nabíjacieho času.

Články

Plyn

Vodík

Štát sa nespolieha len na zaslepencami velebené lithium. Štát už vie, kto postaví vodíkové čerpačky po celom Slovensku


Revolúcia aj tvrdá slovenská realita. Prvý vodíkový vlak musela po Slovensku ťahať dieselová lokomotíva


Kde ostatní stavili na batériové elektromobily, BMW rozbieha výrobu vodíkových palivových článkov a modelu iX5 Hydrogen


Zachráni dieselové motory vodík? V Austrálii to už funguje


Dobrá alternatíva. Toyota vzkriesila takmer zabudnuté riešenie pohonu áut. Vodík môže byť lepší ako lithiové batérie


Ekologická doprava v Trnave - vodíkové autobusy


VW odmieta vodíkové autá ako nekonkurencieschopné. A batériové elektromobily, ktoré tak tlačia, sú čo?Vodík je budúcnosť, tvrdí odborník

Dokážeme ho vyrobiť kdekoľvek na svete, uskladniť a je ekologicky čistý. Spaľovacím autám môžeme pomocou vodíka, znížiť spotrebu o 30%.

Lacný vodík namiesto ťažkej drahej batérie: Honda už budúci rok spustí predaj vodíkovej CR-V, náklady znížila na tretinu ceny


Toyota začala testovať spaľovací motor na tekutý vodík


Česi majú novú vodíkovú čerpaciu stanicu. Iba ukazuje vlastnú nezmyselnosť


Nemecké mesto nakúpilo desiatky vodíkových taxíkov. Pri priamom porovnaní s elektromobilmi veľmi zlyhávajú


Izraelčania získali vodík z mikroskopickej riasy


Vodík ide. Majiteľ Jablotronu Dědek stavia v Jablonci vodíkový sklad


Nemecko predstavilo návrh stratégie pre vodíkové pohony


Kalifornská firma ukázala vodíkové XP-1, zvládne 356 km/h


Honda bude vyrábať vodík z prebytočnej energie zo solárov. Testovaný systém má i svoju čerpaciu stanicu


Niektorí výrobcovia sa nechcú spoliehať iba na jednu kartu v podobe batériových elektromobilov, a tak investujú svoje financie aj do rozvoja a vývoja vodíkových vozidiel


Spoločnosť verí, že ich nový motor pochová elektromobily. Má 320 koní a váži len 32 kg

Môže spaľovať aj vodík a neprodukuje pri tom žiadne emisie.


Nový riaditeľ Toyoty považuje vodíkový pohon za najvyššiu prioritu


Hyundai novinka - supersilný vodíkový pohon


Otáča Renault svoju pozornosť na vodík?


Vodík môže byť lacnejší než benzín, alebo elektrina. Potrebuje k tomu ale zvláštny materiál


Náš nový motor na vodík zničí trh elektromobilov, kričí šéf Toyoty


Výroba vodíka z elektriny jadrových blokov? Je to mylná predstava, tvrdí prevádzkovateľ atómoviek

Zelený vodík bude, iba ak niekto zaplatí náklady na výrobu, alebo musí zlacnieť celý proces. Súčasná ekonomika nevychádza.


Legendárna Tatra dostáva ekologický pohon. Prichádza prvá vodíková verzia


Palivové články - alternatíva batériových elektromobilov má do troch rokov zlacnieť na polovicu, pre veľa výrobcov by to bola rana


Takto efektívne sme vodík ešte nevyrábali. Nová metóda netvorí emisie, no vedcom odhalila nepríjemnú realitu

Vodík v celej svojej kráse. Táto inovácia skráti cestovanie po svete o viac ako polovicu


Európa sk
úša riskantný krok. Revolučné vodíkové vlaky v Španielsku vstupujú do novej éry


Vodíkové vlaky nateraz v Európe končia, elektrické sú lacnejšie


Nemci prišli na krutú pravdu. Vodíkové vlaky sú zlé, ihneď ich menia na elektrické


Vodík je budúcnosť, ktorá nahradí batérie

Klinec do rakvy vodíkovej budúcnosti. Dánsko zatvára všetky stanice


Tatra Force e-Drive: Vodíková Tatra je realitou. Prejde až 400 km


Zákaz registrácie nových spaľovákov nebol šťastný, a to hovorím ako zástanca vodíka


Ani Honda už nevsádza všetko na batériové elektromobily, ukázala nový pohon pre SUV a ďalšie väčšie autá


Vodíkový kamión trhol rekord s dojazdom 1000 km, neprešiel ale ani polovicu toho, čo dokáže diesel



Dokáže napájať celý svet na 2 roky. Pod zemou objavili masívne ložisko "čistej energie"



Smutný koniec elektrického sna: Zakladateľ Nikoly dostal štyri roky natvrdo za klamstvá a podvody s elektrickými nákladiakmi



Nové hranice posunulo aj toto vodíkové BMW. X5-ka zvládla extrémne podmienky


Vodíkové elektrárne sú drahé a Nemecko si ich zrejme nebude môcť dovoliť

Prvé auto na vodíkové kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept

"Nemá zmysel prejsť na vodík," vyhlásil kľúčový výrobca. Podľa neho existuje lepšia alternatíva

Nebude to elektrina ani benzín. BMW predstavilo vodíkový pohon budúcnosti

Toyota sľubuje revolúciu v ekologickej výrobe vodíka a využitie nielen pre elektromobily


Rusi ukázali Putinovu limuzínu prerobenú na elektrický pohon. Má dojazd, o ktorom aj Tesly môžu iba snívať 

https://fontech.startitup.sk/bmw-ix5-hydrogen-testovacie-jazdy-na-pusti/

Syntetické palivá

Nissan X-Trail je elektromobil poháňaný benzínom
Kto chce pohodlie elektromobilov, jeho technologické vymoženosti, zníženie emisií v meste a nechce sa vzdať krátkeho dojazdu, chýbajúcej infraštruktúry a degradácie drahých batérii - môže zvoliť tento typ pohonu.


Nič takéto na Slovensku nebolo. Otvorili čerpaciu stanicu na bionaftu, ktorá zachraňuje naftové motory


Muž ukázal, ako funguje benzínové auto s palivom budúcnosti, elektromobily nemusia byť jediná cesta


Aral prišiel s riešením syntetického paliva, ktoré strčí do vrecka celú dnešnú elektromobilitu, skoro nikoho to však nezaujíma


Audi si so svojou elektrickú budúcnosť zjavne nie je isté, všetky autá teraz tankuje novým druhom paliva


Porsche to myslí s umelými palivami vážne. Liter chce vyrábať len za dva doláre

Ich efekt na klímu by sa pritom prejavil okamžite. Oveľa rýchlejšie, ako vplyv batériových elektromobilov.


Má syntetické palivo budúcnosť? Porsche je o tom presvedčené, oficiálne spustilo jeho výrobu
Porsche pripomína, že ich nové palivo je takmer CO2 neutrálne.


Začal sa predaj prvého syntetického paliva. Cena za liter nejedného prekvapí


Airbus bude udržateľne vyrobené palivá testovať aj v nákladných lodiach


Čínska značka Chery odmieta vsadiť všetko na elektromobily, ukázala nový ľahký, výkonný a úsporný spaľovací motor


Zastaví tento najčistejší dieselový motor sveta elektrošialenstvo? Splňuje akúkoľvek emisnú normu a mohol by zmeniť pravidlá hry


BMW pošle do výroby kľúčovú alternatívu batériových elektromobilov, funguje v podstate ako benziny a diesely


Masový prechod na elektromobily vyzerá čoraz menej pravdepodobne
Syntetické a biopalivá?


Šéfovia Volkswagenu a Porsche sa nezhodnú na e-palivách


Krutá realita spaľovákov na e-palivá. Za elektromobilmi budú navždy zaostávať


Šéf Audi otáča. Otvorene nesúhlasí s riaditeľom Mercedesu ohľadne elektromobilov a alternatívnych pohonov


Toyota udrží v predaji spaľovacie motory aj po nariadení nulovýc
h emisii CO2, označuje to za "kľúčový pilier"Aká je možná budúcnosť syntetických paliv?


Automobilka bojujúca za elektromobily od rána do večera začala v roku 2023 vyvíjať nový spaľovací motor


Taliani chcú zachrániť benzínovú Škodu Fabia. Euro 7 vraj zablokujú, podľa ministra je to "skok do tmy"


Automobilka GM, ktorá mala vsadiť všetko na elektromobily, potichu nasypala 20 miliárd do výroby nového dieselu


Syntetické e-palivá ako budúcnosť dopravy
(youtube)


Väčšina Nemcov syntetické palivá podporuje, je to pre nich rozumná alternatíva k benzínu a nafte


Syntetické palivá áno, ale len pre lietadlá a lode, tvrdí EÚ. Osobné autá budú len elektrické!


Rúca sa plán EÚ!? Klasické autá na spaľovací motor našli záchrancu blízko SR. Meno vás prekvapí


Eko-benzín E15 zakázali v lete, lebo má zhoršovať smog. Teraz otáčajú, no staršie autá majú smolu


Nemec najazdil s moderným Audi 50 tisíc km na syntetickú naftu znamenajúc takmer nulové emisie, toto sú výsledky


Nemecký minister chce potopiť elektromobily nulovými daňami na syntetické palivá


Mníchovský autosalón. Automobilka Lamborghini bude vyrábať hybridy dokiaľ sa bude dať, aby mohla neskôr do svojich športiakov tankovať syntetické palivo, hovorí jej šéf Stephan Winkelmann.
Čím budú lákať zákazníkov na nechcené elektromobily? Sú drahé a na Slovensku stále o ne nie je záujem.


V Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory

50 000 km so syntetickou naftou, problém pre elektromobily?

Lamborghini poslalo plány na elektrický superšport k ľadu, počká si na syntetické palivá

Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezimisné spaľovacie motory?


V Nemecku prešla veľká zmena. Diesel budú vyrábať kurióznym spôsobom

Vodiči v Nemecku budú môcť tankovať aj naftu vyrobenú na 100 % z použitých kuchynských olejov. Takzvaná parafínová nafta je povolená aj ako čisté palivo, oznámilo nemecké ministerstvo životného prostredia.


Aj Stellantis už pochopil, že vsadiť všetko na elektromobily nie je múdre, vyvíja "bezemisné" spaľovacie motory


Nemecký právnik hovorí, že politici ľudom musia buď zakázať vlastniť auto, alebo podporiť spaľovacie autá na syntetické palivá


Číňania chystajú európskym automobilkám ďalšiu lekciu. Spaľovacie motory podrží do roku 2060 technológiou, ktorá bude legálna aj v EU
Tím, že miesto lacných a bezproblémovo funkčných áut zaplavíme trh drahými a ťažšie použiteľnými, ich nízke emisie budú len papierovou záležitosťou.

Mazda ohlásila návrat "ekologických" spaľovákov s kontroverzným motorom

Úplný zákaz spaľovacích áut v roku 2035 má jednu nečakanú výnimku, môže ich to zachrániť

Ferrari si nechalo patentovať revolučné riešenie spaľovacieho motoru, ľahko obíde aj tlak na elektrifikáciu všetkého


V Nemecku sa začal predávať nový "čistý" diesel s nulovou daňou, má svoje výhody aj nevýhody


Palivo, ktoré raz môže nahradiť naftu. Predáva sa už aj na Slovensku

Hybridy

Batérie, vodík či klasické palivá? Na budúcom pohone nákladiakov nie je zhoda, cestou môžu byť aj hybridy


V pretekoch elektrických aut sa osvedčil hybrid, elektroautá to skoro nezvládli


Hybridné talianske športiaky vyzvaly na súboj v zrýchlení "starú gardu" so spaľovacím motorom, ťahali za kratší koniec

Pre SF90 Stradale platí, že mu baterky časom dôjdu a z elektrickej súčasti hybridného pohonu sa stane len mŕtva váha.


Typ pohonu plug-in hybrid je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia


Prvá automobilka odmieta nabíjacie hybridy, miesto nich ponúkne neobvyklý nový pohon


Plug-in hybridy sú často pascou na neznalých. Vyplatia sa len hŕstke užívateľom


Štúdia odhalila, že nabíjacie hybridy sú jedna veľká lož. Ešte aby to tak prasklo na elektromobily


Elektromobil dostal spaľovák. Mazda opäť skúša motor, ktorý nikdy nefungoval. Svet tuší, ako to dopadne


Navzdory elektromobilite má Škoda vyrábať benzínové motory pre celý svet. Vyvíja ich priamo v Boleslavi

95% sveta bude v prevádzke áut so spaľovacími motormi, normálne pokračovať. A na rozdiel od Európanov, každý krovák v Afrike bude mať vlastné spaľovacie auto. Iba v Európe bude elektromobil len pre horných 10 000...


Syntetické palivá do áut? Jedine s pätnástimi atómovými elektrárňami, hovorí odborník


Nové riešenie pohonu aut od Toyoty pomôže svetu aj bez elektrických experimentov, už teraz má sľubné výsledky

Elektrickú mobilitu môžeme vnímať ako jedinú správnu cestu len v prípade, ak si z jej celého obrazu vyberiete len to, čo sa vám hodí.


Stellantis odmieta vsadiť všetko len na elektromobily, testuje 28 spaľovacích motorov aj pre budúce použitie


Úmrtia spaľovacích motorov sú odročené Tankovať budeme ale ultra predražené palivo


V Nemecku chceli predávať nové čisté palivo pre diesely, zakázali ho ešte skôr, než otvorila prvá stanica

Batériový kartel nalial do svojho projektu miliardy euro a preto budú samozrejme proti všetkému ostatnému lobbovať.




Aj hybridy sú zrelé do šrotu príliš skoro, ukazuje rozobranie jednej z Toyot, elektrifikácia áut nedáva zmysel ani tu
Za novú batériu chce výrobca viac, než za trochu ojazdené auto. Auto v relatívne dobrom stave musí do šrotu, kvôli degradovanej batérii. To je ekológia.

Dokument - Vynálezy, ktoré otriasli svetom (epizóda 8) - Hybridné auto.
Aj tam sa ukázalo, že batéria má svoje limity a nie je použiteľná na diaľkovú dopravu, či bol benzín lacný, alebo drahý.

Nové ostré SUV Mercedesu by mohlo byť výborné, keby nemalo nezmyselný hybridný pohon, hovoria Briti po testoch

Hybridy mali zaistiť prechod majiteľov spaľovacích aut k elektromobilom, v skutočnosti robia pravý opak


Dieselové kamióny môžu byť zachránené. Geniálna technológia BMW znižuje ich spotrebu a emisie o 50 %



Média jasajú, že sa hybridné Ferrari predávajú lepšie než tie spaľovacie, ako by si zákazníci mohli vyberať


Nový elektrický pick-up je najhoršou reklamou na elektromobily, bez 102litrovej nádrže na benzín bol nanič

Elektromobily? V Číne sa rozmáhajú hlavne hybridy. Predaje rastú až o stovky percent, elektromobily iba o 14


Facka Mercedesu: BMW u verzie M odmieta downsizing aj malé hybridy, fungujúci elektromobil teraz ani nejde vyrobiť


Autom roka je v Japonsku hybridná Toyota, čisto elektrické Európske autá porazila s veľkým náskokom
Japonci ani dnes neholdujú elektromobilom. Elektrická hviezda VW ID.4 dosiahla 15-krát horší výsledok.


Dosiaľ čisto elektrický Rimac prekvapuje, jeho nový športiak má využívať fosílne paliva ako zdroj energie


Dealeri prosí GM, aby udržal v predaji aspoň hybridy, najlepšie vie, že elektromobily všetkým proste nepredajú


GM po tlaku zúfalých dealerov oznámil, že znovu začne predávať autá so spaľovacími hybridnými motormi


WRC po dvoch rokoch končí s hybridmi a vracia sa ku spaľovacím motorom, ani tam to nie je únosná koncepcia


Predaj elektromobilov v Európe stagnuje. Stúpa záujem o hybridy a autá so spaľovacími motormi


Ďalší prehmat Mercedesu. Mohol jednoducho vyriešiť najväčší problém elektromobilov, rozhodol sa ale hrdo trvať na svojom


11 rokov staré Porsche takmer vytrelo s najnovšími hybridnými športiakmi Ferrari a Lamborghini. Nie je to hanba?

Solárna energia

Trolejové napájanie

Ekológia a ekonomika

Sen Nemcov o elektromobile poháňanom slnkom skončil krachom, od začiatku bol veľmi naivný


Zelená politika Západu dostáva trhliny. Ideológia nakoniec možno pôjde do úzadia

Najviac emisií je z Ázie, USA, Brazílie, len EU si ide zničiť ekonomiku, pre zníženie 1% emisií.


Nemci urobili zásadný krok k popretiu celého zákazu spaľovacích aut, to isté chcú po EU

Nemecko otáča, krajina chce zrazu zachrániť spaľováky. Má to však jeden háčik


Heger sa vyjadril: Slovensko sa nemá viazať iba na elektromobily, Sulíkovi nastavili zrkadlo svojej nečinnosti


Spaľovacie motory po roku 2035 nebudú jazdiť na benzín ani naftu! Čo to znamená?

Syntetické palivá môžu podľa Nemecka predstavovať alternatívu k elektrifikácii.

"Zelení" zúria. EU vraj kapitulovala, spaľovací motory s rokom 2035 neskončia


EÚ šokujúco otočila názor. Spaľovák kúpiš aj po roku 2035, má to však háčik

Automobilky vo veľkom investovali do elektromobility a opustili vývoj spaľovákov. To môže pre automobilky znamenať veľký problém.


Prvý šéf automobilky už hovorí, že EU robí z Európy druhú Kubu, ani nová výnimka nič nezachráni
E-palivo nie je budúcnosť, je to k batériám ako šampanské pre bohatých a batérie sú ťažké, majú krátky dojazd a dlho sa nabíjajú. Pritom už takmer dosiahli strop energetickej hustoty a už nečakajte veľké zlepšenie.


Zákaz spaľovacích motorov v EU u Poliakov neprejde ani s výnimkami, chcú ho úplne zrušiť


Zákaz spaľovacích motorov bude zrušený, hovorí jeden z najlepších európských motorárov modernej histórie, automobilky nehovoria pravdu o tom, čo robia

Zákaz spaľovacích motorov zrušia, automobilky už majú tajný plán B, tvrdí expert


Zákazy dieselov sa v Nemecku začínajú rúcať. Nové neprídu, tie existujúce môžu byť zrušené


Spaľovacie motory sa budú predávať ešte za 70 rokov, hovorí šéf automobilky, neskončí ani v Európe

"Mr. Bean" sa najprv otočil chrbtom k elektromobilom, teraz podporuje návrat k spaľovaniu


Británia už teraz cúva od pokusu zakázať spaľovacie autá, hovorí o "pragmatickom prístupe"


Porsche so spaľovacími motormi neskončí, dokiaľ to bude trochu možné, aspoň ono má rozum


Bosch po 6 rokoch vzdal vývoj batériových elektrických nákladiakov. Nevidí v nich zmysel, mieri inde


BMW vychádza v ústrety aj Čechom. So spaľovacími motormi neskončí, je v nich vraj ešte veľa života


Nová generácia Chargeru mala byť len elektromobil. Automobilka už teraz vie, že to nepôjde, ponúkne aj šesťvalec



Boom elektromobilov teší ťažobné spoločnosti. S tým je spojený aj rast cien surovín


Firma vyvíjajúce motory pre F1 Red Bull ukázala v akcií svoj spaľovací agregát s nulovými emisiami, je to budúcnosť?


To šlo rýchlo, najväčšia strana v Európskom parlamente už otvorene chce zrušiť zákaz spaľovacích áut v EU


Európsky zákaz predaja spaľovacích motorov v roku 2035 by nakoniec mohol byť odložený

Elektrine navzdory. Ferrari investuje do spaľovacieho motora, ktorý bude predávať po roku 2035


Už aj finančný šéf Porsche si myslí, že zákaz predaja spaľovacích áut od roku 2035 EU zruší

Zákaz spaľovacích motorov v roku 2035? Už aj Porsche vidí problém

Cadillac chcel rýchlo skoncovať so spaľovacími modelmi, po ich úspechu ich radšej vylepšil predáva ich ďalej


Výroba desaťvalcového Audi R8 mala vlani skončiť, bez propagácie sa vyrába ďalej. Automobilka otočila kvôli záujmu aj "elektrickej neistote"


Automobilka GM, ktorá chcela behom pár rokov prejsť len na elektromobily, teraz chystá diesel 8,3 V8


Toyota vyvíja úplne nové spaľovacie motory, elektromobily sa podľa nej nepresadia "bez ohľadu na technický pokrok"


Žiadny strach, Toyota stále vyrába spaľovacie motory


Nemci dlhodobo testujú starý diesel tankovaný "bezimisnou" naftou HVO, nemôžu si to vynachváliť


Nevidí cestu v elektromobiloch. Najväčšia automobilka sveta vyvíja nový spaľovací motor


Mŕtvy len na polovicu: VW Arteon nakoniec ešte chvíľu prežije vo verzií, ktorá nejde do kapusty "elektrickému Passatu"


Už aj Hyundai vyťahuje zástrčku zo svojich absurdných elektrických plánov, luxusným modelom vracia spaľovacie motory


Prechod na elektromobilitu začína bolieť. Na Slovensku príde o prácu 6000 ľudí


Dacia si naďalej necháva od elektrifikácie odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokia nebude musieť


Toyota ukázala nové riešenie, ktoré má zachrániť spaľovacie motory, vzduch od CO2 dokonca čistí


Zákaz nákupu spaľovákov po roku 2035 núti ľudí si držať, alebo nakupovať staršie kvalitné autá


Nový šéf Bugatti najlepšie vie, aký môže byť elektrický pohon problém. Šiel proti vlastnej ideológií a pre nový model presadil motor V16


Aj Pininfarina sa odvracia od elektriky, posledná novinka firmy sa vrátila ku spaľovaciemu šesťvalcu


Výrobca elektromobilov Fisker padá ku dnu. Nemá peniaze ani na ďalší rok, pochybuje o schopnosti pokračovať v činnosti


Šéftechnik Mazdy sa tvrdo oprel do EU. Tá nezmyselne týra naďalej žiadané diesely, vnucuje elektromobily a ignoruje syntetické palivá

Druhý najväčší európský trh elektromobilov má závažné problémy. Ľudia nemajú dôvod nakupovať


Koniec spaľovacích motorov? Nie tak rýchlo, tvrdí riaditeľ Bosch. Elektrifikácia potrvá desaťročia

Spaľovacie autá tu budú aj o 35 rokov


Už aj Renault zrušil svoje nezmyselné elektrické plány, spaľovacie motory bude predávať aj po roku 2030


Toyota naďalej odmieta vyhadzovať peniaze za nechcené elektromobily, radšej zaplatí pokuty za neplnenie emisných cieľov


Nové BMW M3 G84 si ponechá čisto spaľovací šesťvalec, je to facka do tváre Mercedesu a Audi


Čínske automobilky si objednávajú desiatky ďalších obrovských lodí, aby mohli Európu a svet zaplaviť svojimi lacnými auty


Ursula von der Leyen sa stáva hrobárom elektromobilov," hovorí "automobilový pápež", vraj nechce prísť o prácu

Kvôli blížiaci voľbám EU komisia premýšľa, ako nedať konkurenčným politikom zbraň v podobe odporu k zákazu spaľovacích áut od roku 2035, a tak chce tento zákaz zrušiť skôr, než bude musieť.


"Zákaz spaľovacích aut v EU musíme zrušiť," hovorí šéf Mahle. V motoroch na benzín a naftu vidí riešenie


Už aj VW obracia. "Verejná diskusia okolo elektromobilov je teraz trochu kritická," priznáva šéf, vyhrané ale zďaleka nemá


Bentley našlo nový diplomatický výraz pre odpor zákazníkov k vnucovaným autám, odložilo elektrické plány


Česi vo veľkom odmietajú tankovať benzín s vyšším podielom etanolu, radšej si priplatia za ten bez neho


Ani Lancia nečaká, že by uspela s elektrickým Ypsilonom, rýchle vytiahla o stovky tisíc lacnejšie spaľovacie verziu


Nový Fiat 500 po 4 rokoch v predaji dostane spaľovací motor, elektrická verzia prepadla


VW už kapituloval. Vie, že nepredá dosť elektromobilov, aby splnil limity CO2 v EU v roku 2025, chce úľavy


Koniec Seatu bol odvolaný, Španieli miesto toho chystajú modernizáciu skoro všetkých svojich modelov

Ešte minulý rok bol podľa vedenia VW so Seatom koniec a značku mala nahradiť výlučne elektrická Cupra. Už vtedy to bol nezmysel a teraz to tak vidia aj Nemci.


Ford stále mení svoje nezmyselné elektrické plány, odpískal ďalší model, ktorý nemohol u ľudí obstať


Ford ďalej ruší svoje elektrické plány. Luxusná divízia mala za 6 rokov predávať len elektromobily, teraz už ani ona nechce "hlúpe vízie"


Diesely nie sú mŕtve, hovorí Toyota. V predaji budú ešte dekády, bojovať za ne začala aj Škoda


Šéf Audi po prehodnotení elektrických plánov znovu hovorí niečo iné, je ale pripravený to zase zmeniť


Firma prerábajúca spaľovacie autá na elektrické sa kompletne zrútila, David Beckham v nej utopil 20 miliónov dolárov


Porsche hovorí, že motory V8 bude predávať aj po roku 2030. Ani z nich neurobí hybridy, riziko je inde než v emisiách


Briti majú šťastie, všetky spaľovacie Porsche zakázané v EU, si budú môcť kupovať naďalej


VW odhalil viac k novému Transportéru, naďalej bude k dispozícii s jediným zmysluplným pohonom

Kórejci ukázali svoje vlastné BMW M5, predávať ho však budú len tam, kde ľudom nenariaďujú elektrické autá


Prvý šéf automobilky konečne hovorí, že spaľovacie auta bude predávať tak dlho, ako to len to bude legálne možné


Ford v krátkej dobe znovu zmenil názor. Po zrušení elektrických plánov nebude v Európe obchádzať svojich dealerov

Stávka na elektrický pohon bola chyba, priznáva nový šéf Jeepu. "Poučili sme sa, benzín sme mali ponúknuť skôr," hovorí

Toyota ide ďalej proti prúdu. Svojej legende nadelila doma diesel miesto hybridu, u nás dokonca dostala iba naftu

Mercedes skúša prezentovať novú elektrickou triedu G ako spaľovacie auto, zjavne má strach z neúspechu

"Příšerné" nariaďovanie elektromobilov zabije automobilový priemysel, hovorí šéf Stellantisu, začne to vo Veľkej Británii
História už veľakrát ukázala, že ak nedovolíte firmám vyrábať, čo požadujú zákazníci, zdevastujete tým ekonomiku.

Stellantis si už naplno otvoril zadní dvierka, k spaľovacím autám sa môže vrátiť kedykoľvek

Automobilka Cadillac zrušila plán predávať od roku 2030 len elektromobily, bolo to vraj len "prehlásenie o misii"

Ostatné

Tesla zvolila na prevádzku infraštruktúry svojej fabriky diesel. Je vraj lačnejší a flexibilnejší

Francúzsko znovuobjavilo kúzlo konskej dopravy. Nejde o nostalgiu, hovoria mestá


Unikátna kinetická nabíjacia stanica je v Prahe už rok. Ako funguje?


Štúdio, ktoré stvorilo Škodu Favorit, uniklo hrobárovi z lopaty. Ekologické auto GB110 spaľuje spracovaný plastový odpad


Auto na vodku? Palivová kríza donútila inžinierov vymyslieť niečo lepšie, než sú batérie a vodík. Palivové články na etanol by mohli byť riešením

Všetci trochu tušíme, že Li-On, prípadne Li-Pol batérie nebudú tým úplne finálnym riešením. Či už s ohľadom na ich obmedzenú trvanlivosť, citlivosť na teplotu okolia, na potrebu vzácnych kovov, nutných pre ich správnu funkciu a v neposlednej rade vysokých emisií CO2, vznikajúcich pri ich výrobe.


Toyota má "prelomový" motor s nulovými emisiami. Čpavok je ale pre ľudí toxický


Japonci a Číňania ukázali nové riešenie spaľovacieho motora, ktorý znižuje emisie CO2 o 90 percent

To však batériová lobby, ktorá nasypala do batérií miliardy, nechce dovoliť.

Autá "na cukrovou trstinu" v Brazílii predajom drvia elektromobily, u nás je situácia vlastne podobná

"Lacné" bezlítiové batérie sa chystajú do prvých áut. Ich e-hustota je však zatiaľ sklamaním


Batérie typu železo-vzduch smerujú do výroby. Oproti lítiovým sú 10-krát lacnejšie

Palivo budúcnosti. Lodné spoločnosti prahnú po zelenom metanole

Trojica firiem sa spojila, aby zachránila spaľovacie kamióny, ich "čistý" ICEBreaker je protiváhou Tesly Semi


Stellantis pochopil, že spaľovacie autá nikam nezmiznú ani v roku 2050, nevsádza len na elektrinu


Jeep prestáva veriť svojim elektrickým plánom, do predaje vracia ďalší, lepší a lacnejší spaľovací motor



Briti ponúkajú "riešenie", ktorým zabijete vaši funkční dieselovú dodávku a ešte za to zaplatíte desaťtisíce



Šéfdizajnér Audi prezradil, kam firma skutočne mieri, spaľovacie modely udrží v predaji na zvláštnej platforme


Nová dodávka Opelu zastavila nezmyselný trend, zostáva pri spaľovákoch


Toyota stále hľadá cestu, ako obísť elektrifikáciu áut, dodávku osadila novým spaľovacím motorom zo športiaku

Máte sa odsťahovať do Turecka, Austrálie, Ruska, Južnej Ameriky alebo Afriky, ak chcete jazdiť s autami s motormi podľa svojho gusta
Zelená ideológia je v podstate totalitná ideológia svojho druhu, ktorá braní akémukoľvek dialógu.

Nový Renault Master vsádza aj na diesel, s elektrickým pohonom nemá šanci uspieť


Zbohom biozložka, Slovnaft začal vyrábať špeciálnu naftu. Vydrží oveľa dlhšie, je však určená len do diesel agregátov

Vedci vyvinuli úplne nový typ motora na báze kvantovej termodynamiky, môže nahradiť spaľovacie aj elektrické motory

Firma, ktorá prerába spaľovacie autá na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peňazí zastavila činnosť


V Rusku vyvinuli úplne nový spaľovací motor. Idú tak proti behu dejín, svet áut ním ale nezmenia


Číňania nakoniec môžu zachrániť aj diesely, práve predstavili najefektivnejší naftový motor sveta




(foto: shutterstock)

Batériová lobby - risk je zisk, alebo krach?


Batériový kartel, sa pred niekoľkými rokmi rozhodol investovať do vývoja tohto produktu a očakávaného zisku sa len tak nevzdá. Ani pri nezlepšení vlastnosti batérií, ani pri vynájdení iného bezemisného paliva. EU síce  povoľuje vývoj iných "zelených" možností , ale ak by sa komukoľvek inému darilo viac, tak by sa to batériovým podnikateľom nepáčilo a snažili by sa ho v zárodku potopiť. Je to len biznis, ako každý iný, ktorý môže zanechať veľké ekonomické následky.

názory z diskusie:

1)...Chytrejší nám hovorili: Nie baterky, ale vodík je cesta...

2)
...Zákazy spaľovákov určite odložia. Celá elektrifikácia je pokus-omyl a časom sa to aj tak ustabilizuje na hybrid- benzíne, alebo nafta, vodík, lpg, bionafta. Čo sa ekonomického zmyslu týka, ten pre bežného občana nemá zmysel. Ja som ho kúpil do firmy, pretože je to rýchle, dynamické, moc to nežerie a hlavne odpisuje sa len 2 roky, čiže daňovo to ku*va pomôže...

3)
...90% vodíka sa vyrába z plynu, lebo zatiaľ výroba elektrolýzou z vody nie je rentabilná a už dupľom nie pri dnešných cenách elektriny. Vodík sa dá uchovať ako forma energie a v tom je výhoda. Nestratí sa a nemusíte ju hneď minúť...

4)
...Pre lacné spaľovacie autá by mohol byť zelený metanol super, pridali by sa solárne panely a keď bude svietiť slnko, môže sa vyrábať palivo, ktoré sa ľahko skladuje v kanistri...

5)
...Nevýhoda vodíka je, že jeho problém dlhodobo udržať v aute. Aj cez masívne prevedenú izoláciu, ho bude v nádrži za 2 týždne polovica. Museli by sme sa naučiť tankovať leteckým spôsobom. Do nádrže toľko paliva, koľko presne potrebuješ na cestu. Propagátori uvádzajú technológie ako metalhydridové nádrže, ale to je kozmická technológia s kozmickou cenou a nízkou rýchlosťou tankovania. Keď sa pozrieme na slabú účinnosť výroby vodíka pomocou elektriny, šialenú energetickú náročnosť skvapalnenia, alebo kompresie, účinnosť spätnej premeny na elektriny, sme veľmi ďaleko od praktickej a ekonomickej použiteľnosti. Vo veľkom teple vy vodík vybublal von ešte skôr. Predpokladám že ste všetci videli pristátie vzducholodí Zepelin a to tam nevybuchlo, iba zhorelo. Škoda že v školách zrušili demonštráciu vnímania vodíka. Kippov prístroj, pretože keby mali inžinieri klasické vzdelanie, tak tú blbosť zavrhnú hneď a to sa ešte vodík získava zo zemného plynu, na ktorý môžu spaľováky jazdiť rovno...

6)
...Pri syntetických palivách vidno, že skoro 90% energie sa stratí. Na druhej strane synteticky benzín, alebo nafta sú stabilné a dlhodobo skladovateľné v existujúcej infraštruktúre, čo sa o vodíku povedať veľmi nedá...

7
)
...Vodík je výbušný a postupne prejde cez akýkoľvek pevný materiál. Nafta vydrží zavretá dlhšie...

8)
...Bude sa prosím dať doviezť a dopĺňať hasičským autám vodík na mieste katastrofy pri zemetrasení, záplavách a požiaroch lesa? Vodík po čase pomaly uniká aj uzavretej nádoby. A hasičské auto stojí niekedy dlho nepoužité v garáži. Keď má Los Angeles veľké množstvo požiarnych zbrojníc a iba občas zasahujú v centre pri drobnom požiari je to iné, než keď sa schádzajú autá z celej krajiny, alebo zo zahraničia ku katastrofám a vozia si cisternu nafty. Prosím nechajte naftu ako doplnok natrvalo. Aj tak je výroba vodíka neekologická, predsa sa nevrátime na stromy. Čo nevidíte, že je to len biznis a miliardárom nejde o ekológiu?...

9)...Chcel by som, aby Boh otvoril oči chamtivému batériovému miliardárovi (ktorý nasypal miliardy do batériového priemyslu), a teraz v EU pomocou úplatkov lobbuje za svoj špinavý monopol, ničí ekonomiku a znepríjemňuje ľudom život. Prípadne sú to sami poslanci a ich oligarchovia, ktorí majú v tom biznise prsty...

10)... Nebránim sa inej energii než je nafta a benzín. Iba poukazujem, že batéria nie je univerzálna náhrada pre všetko, aj keď si to EU myslí, lebo určite dostala úplatok na podporu batériového monopolu. O ekológiu nejde. Vždy išlo o peniaze. Na jeden eko-summit spália poslanci so stovkami lietadiel leteckého paliva, čo bežný človek nedokáže za celý život...


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.

ELEKTROMOBILISTA: Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.

DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky