Výmena akupackov - zdieľanie batérií

01.12.2022

Vymeniteľné akupacky?

Elektromobil je v dnešnej dobe dobrý ako doplnkové auto na odľahčenie miest s veľkou koncentráciou smogu. Ak by sa k tomu pridala možnosť rýchlej výmeny akupackov na čerpačkách a mohla by si ich dovoliť kúpiť aj sociálna vrstva zo sídlisk, potom by to malo prínos. Plus elektrotaxíky, malé zásobovacie dodávky a podobne. Inak je to s ťažbou surovín, odpadom, požiarmi, nabíjačkami, výrobou a dodávkou energie nezmysel. Ak chcú byť ľudia eko, mali by používať verejnú dopravu a bicykle...


Dojazd len 100km a výmena batérie na 10 minút. Použiteľné len pre mestské vozítka. Akokoľvek logicky to znie, tak vymeniteľná batéria má kopec nevýhod. Nie je to žiadna novinka.


Články


Nio má v Európe veľké plány, avizuje 120 výmenných staníc pre elektromobily


Systém výmeny batérii v elektroskútri (fb video)
Na hromadné použitie nepoužiteľné - veľká masa ľudí bude na jednom mieste žiadať o výmenu. Zložitá logistika prevádzkovateľa aj zložité plánovanie jazdy vodičov. Aplikácie, upozorňujúce kde je voľné miesto, toto vyriešiť nedokážu. Na benzínovej stanici neriešim či je tam voľno. Chvíľu počkám v rade a natankujem.

Rýchla osobná výmena batérií v elektroskútroch (fb video)

Výmena batérie v elektroskútri (fb video)


Kupujeme energiu: Budúcnosť dopravy môže byť zdieľanie batérií, nie vozidiel



Prvé auto na vodíkové kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept

Údajne revolučné čínske batérie pre elektromobily až tak revolučné nie sú, aj preto ich Nio nikomu nepredá

Sasko hlási prvú výmennú stanici batérií. Nio pokračuje v ich budovaní


Rýchla výmena batérie v ťahači pomocou hydraulického robota
(fb video)
Dobrý vynález, až na to že je to 5 ton ťažké, o toľko nákladu odvezie kamión menej a pri požiari batérie to nedokážu vybrať z auta. A všade nie tak silná elektrická sieť, aby sa mohli nabíjať tieto batérie. Jedine z dieselu, čo však je podľa ekológov neprípustné. To už rovno nechám dieselové kamióny a bez strachu môžu na Sibír kde je 800km pustatina a -50st.C.

Namiesto dobíjania ti rovno vymenia batériu. Čína vybuduje sieť staníc, ktoré zmenia elektromobily


Výmena batérie za 100 sekúnd. V Ázii spustili revolúciu v elektromobilite


1)...Auto nevlastníš, ale prenajímaš si ho. Carsharing znie dobre len na papieri a klasická autopožičovňa, alebo operatívny leasing má svoje špecifiká. Väčšina ľudí proste chce a potrebuje auto vlastniť...

2)
...Má to len jedna automobilka, všetky ostatné majú pevne zabudovaný akumulátor. Šanca, že by sa výrobcovia zjednotili: mizivá...

3)
...Logistika batérií, na každej stanici musíš mať zásobu náhradných nabitých, ktoré niesu práve lacné (sú na celom elektroaute to najdrahšie)...

4)
...Kto by súhlasil, aby pri výmene vybitej batérie do svojho nového elektromobilu, dostal nejaký síce nabitý, ale silno opotrebovaný akumulátor, určený čoskoro na vyradenie? Jedine, že by sa elektromobily predávali bez batérií...

5)
...Tesla to pre nezáujem zabalila - nerentabilné. Carsharing je fajn, keď nepotrebuješ auto neustále k dispozícií a ani tak to nerieši "špičky" napr. každodenné cesty z/do práce. Síce by to bolo pre veľa ľudí lacnejšie, ale bola by horšia flexibilita a v podstate si môžu rovno zavolať taxík...

6)
...Obchodný model spojený logicky s úložiskom pre stabilizáciu siete dáva zmysel, ale chce to aspoň cca každých 30-50 km stanicu až zo stovkami batérií s rôznym form faktorom. To je nepredstaviteľné, keď si vezmeme do úvahy, že len pre OA budú vážiť batérie od 100 do 1000kg a aj na strane auta bude robustnejší mechanizmus pre uloženie batérie, (váha a priestor) Nemusím ani riešiť zmienené štandardy, ktoré by sa museli zjednotiť (rovnaké obvody, konektory, konštrukcie, batérie, chladiaci okruh atď)...

7)
...Mohol by sa ujať model predaja elektromobilov bez batérií a na výmenných staniciach (dočasne kombinovaných s čerpačkami), prenajímať batérie prvej, alebo druhej triedy, podľa opotrebovania. Automobilky by sa museli zjednotiť, kvôli kompatibilite.
Nabíjali by ich inteligentne priamo na výmenných staniciach, napájaných vetvou priamo z rozvodne a nemuseli by riešiť nabíjanie na sídliskách. Nedochádzalo by tak k preťaženiu rozvodnej siete, v prípade že by viac ľudí na sídlisku chcelo naraz nabíjať...

8)...Správna doba nastane až sa budú na čerpačkách vymieňať celé battery-packy za pár minút. Napr. i3 drží cca 40 skrutiek a rozpojí sa systémový silový a dátový konektor. Ale i8 má tie akumulátory naskladnené takmer všade, bez možnosti kompaktnej rýchlej výmeny. Výmena batérií je utópia, výrobcovia sa nedohodnú na rovnakom type a ani sa to nedá konštrukčne, pre rozne typy vozidiel. Museli by prezradiť výrobné tajomstvo. Nedohodli sa ani na metrických jednotkách. Ale ako úvaha dobré. Kúpiš si auto bez batérií a prenajmeš si len elektrický náboj v batérií, tak ako propán-butánové bomby a v cene bude aj amortizácia batérie. V prípade odovzdania čiastočne vybitej nám vyfakturujú len rozdiel a prácu kratšieho nabíjania. Takže sa nemusíš báť že ti tam dajú starú batériu. Jej slabší náboj na krátke jazdy v meste, bude cenovo výhodnejší. Problém môže byť s hacknutím EEPROM informácií v procesore nabíjania, tak ako sa stáčajú kilometre. Každá čepračka by musela mať zásobu akumulátorov rôzneho typu, náboja. Údaje o nabití by museli byť zapísané okrem batérie aj do online databázy. O to sa zatiaľ nikto nepokúša, preto je to len teória...

9)...Ak prenajímať batérie, prečo neprenajímať celé autá, tak ako to v budúcnosti očakávajú v Číne? Bike-sharing na veľa miestach skrachoval, tak ako aj car-sharing. S princípu sa najlepšie staráme o vlastný majetok a nie o anonymne požičaný. Bike-sharing skrachoval aj preto, že to bola len požičovna zriadená pre vlastný zisk, Ak by sa malo jednať o sharing, tak by každý užívateľ musel byť spolumajiteľom vozidla...

10)...Systém nabíjania pevne vstavaného akumulátora je tak tažkopádný, že odsuzuje elektromobily k tomu čo sú v súčasnosti - hračka nadšencov a tak to bude ešte dlho. Ideálný by bol hybrid aby sa dal akumulátor vymeniť na čerpačke, ale aj doma nabíjať...


zdroj: NIO


ELEKTROMOBILISTA: Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.
Plazmy, 3D televízory, mmsky, videohovory... Dovolenky vo vesmíre sú tiež vzdialené.


Novinárska etika: Všeobecne platí, že novinárčina má byť kritická. Na chválenie produktov sú tu iní.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky