Výmena akupackov - zdieľanie batérií
Vymeniteľné akupacky?
Elektromobil
je v dnešnej dobe dobrý ako doplnkové auto na odľahčenie miest s veľkou
koncentráciou smogu. Ak by sa k tomu pridala možnosť rýchlej výmeny akupackov
na čerpačkách a mohla by si ich dovoliť kúpiť aj sociálna vrstva zo sídlisk,
potom by to malo prínos. Plus elektrotaxíky, malé zásobovacie dodávky a
podobne. Inak je to s ťažbou surovín, odpadom, požiarmi, nabíjačkami, výrobou a
dodávkou energie nezmysel. Ak chcú byť ľudia eko, mali
by používať verejnú dopravu a bicykle...
Dojazd len 100km a výmena batérie na 10 minút. Použiteľné len pre
mestské vozítka. Akokoľvek logicky to znie, tak vymeniteľná batéria má kopec
nevýhod. Nie je to žiadna novinka.
Články
Nio má v Európe veľké plány, avizuje 120 výmenných staníc
pre elektromobily
Systém výmeny batérii
v elektroskútri (fb video)
Na hromadné použitie nepoužiteľné - veľká masa ľudí bude na jednom mieste
žiadať o výmenu. Zložitá logistika prevádzkovateľa aj zložité plánovanie
jazdy vodičov. Aplikácie, upozorňujúce kde je voľné miesto, toto vyriešiť
nedokážu. Na benzínovej stanici neriešim či je tam voľno. Chvíľu počkám v rade
a natankujem.
Rýchla osobná výmena batérií v elektroskútroch (fb video)
Kupujeme energiu: Budúcnosť
dopravy môže byť zdieľanie batérií, nie vozidiel
Prvé auto na vodíkové
kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept
1)...Auto nevlastníš, ale prenajímaš si ho. Carsharing znie dobre len na papieri
a klasická autopožičovňa, alebo operatívny leasing má svoje špecifiká. Väčšina
ľudí proste chce a potrebuje auto vlastniť...
2)...Má to len jedna automobilka, všetky ostatné majú pevne zabudovaný
akumulátor. Šanca, že by sa výrobcovia zjednotili: mizivá...
3)...Logistika batérií, na každej stanici musíš mať zásobu náhradných nabitých,
ktoré niesu práve lacné (sú na celom elektroaute to najdrahšie)...
4)...Kto by súhlasil, aby pri výmene vybitej batérie do svojho nového elektromobilu, dostal nejaký síce nabitý, ale silno opotrebovaný
akumulátor, určený čoskoro na vyradenie? Jedine, že by sa elektromobily
predávali bez batérií...
5)...Tesla to pre nezáujem zabalila - nerentabilné. Carsharing je fajn, keď
nepotrebuješ auto neustále k dispozícií a ani tak to nerieši "špičky"
napr. každodenné cesty z/do práce. Síce by to bolo pre veľa ľudí
lacnejšie, ale bola by horšia flexibilita a v podstate si môžu rovno zavolať
taxík...
6)...Obchodný model spojený logicky s úložiskom pre stabilizáciu siete dáva zmysel,
ale chce to aspoň cca každých 30-50 km stanicu až zo stovkami batérií s rôznym
form faktorom. To je nepredstaviteľné, keď si vezmeme do úvahy, že len
pre OA budú vážiť batérie od 100 do 1000kg a aj na strane auta bude robustnejší
mechanizmus pre uloženie batérie, (váha a priestor) Nemusím ani riešiť zmienené
štandardy, ktoré by sa museli zjednotiť (rovnaké obvody, konektory,
konštrukcie, batérie, chladiaci okruh atď)...
7)...Mohol by sa ujať model predaja elektromobilov bez batérií a na výmenných staniciach (dočasne kombinovaných s čerpačkami), prenajímať batérie prvej, alebo druhej triedy, podľa opotrebovania. Automobilky by sa museli zjednotiť, kvôli kompatibilite. Nabíjali by ich inteligentne priamo na výmenných staniciach, napájaných vetvou priamo z rozvodne a nemuseli
by riešiť nabíjanie na sídliskách. Nedochádzalo by tak k preťaženiu rozvodnej siete, v prípade že by viac ľudí na sídlisku chcelo naraz nabíjať...
8)...Správna doba nastane až sa budú na čerpačkách vymieňať
celé battery-packy za pár minút. Napr. i3 drží cca 40 skrutiek a rozpojí sa
systémový silový a dátový konektor. Ale i8 má tie akumulátory naskladnené
takmer všade, bez možnosti kompaktnej rýchlej výmeny. Výmena batérií je utópia,
výrobcovia sa nedohodnú na rovnakom type a ani sa to nedá konštrukčne, pre
rozne typy vozidiel. Museli by prezradiť výrobné tajomstvo. Nedohodli sa ani na
metrických jednotkách. Ale ako úvaha dobré. Kúpiš si auto bez batérií
a prenajmeš si len elektrický náboj v batérií, tak ako
propán-butánové bomby a v cene bude aj amortizácia batérie. V prípade
odovzdania čiastočne vybitej nám vyfakturujú len rozdiel a prácu kratšieho
nabíjania. Takže sa nemusíš báť že ti tam dajú starú batériu. Jej slabší náboj
na krátke jazdy v meste, bude cenovo výhodnejší. Problém môže byť
s hacknutím EEPROM informácií v procesore nabíjania, tak ako sa
stáčajú kilometre. Každá čepračka by
musela mať zásobu akumulátorov rôzneho typu, náboja. Údaje o nabití by
museli byť zapísané okrem batérie aj do online databázy. O to sa zatiaľ
nikto nepokúša, preto je to len teória...
9)...Ak prenajímať batérie, prečo neprenajímať celé autá, tak ako to
v budúcnosti očakávajú v Číne? Bike-sharing na veľa miestach
skrachoval, tak ako aj car-sharing. S princípu sa najlepšie staráme
o vlastný majetok a nie o anonymne požičaný. Bike-sharing
skrachoval aj preto, že to bola len požičovna zriadená pre vlastný zisk, Ak by
sa malo jednať o sharing, tak by každý užívateľ musel byť spolumajiteľom
vozidla...
10)...Systém nabíjania pevne vstavaného akumulátora je tak tažkopádný,
že odsuzuje elektromobily k tomu čo sú v súčasnosti - hračka nadšencov
a tak to bude ešte dlho. Ideálný by bol hybrid aby sa dal akumulátor
vymeniť na čerpačke, ale aj doma nabíjať...
zdroj: NIO
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.