Výmena akupackov - zdieľanie batérií

01.12.2022

Vymeniteľné akupacky?

Elektromobil je v dnešnej dobe dobrý ako doplnkové auto na odľahčenie miest s veľkou koncentráciou smogu. Ak by sa k tomu pridala možnosť rýchlej výmeny akupackov na čerpačkách a mohla by si ich dovoliť kúpiť aj sociálna vrstva zo sídlisk, potom by to malo prínos. Plus elektrotaxíky, malé zásobovacie dodávky a podobne. Inak je to s ťažbou surovín, odpadom, požiarmi, nabíjačkami, výrobou a dodávkou energie nezmysel. Ak chcú byť ľudia eko, mali by používať verejnú dopravu a bicykle...


Dojazd len 100km a výmena batérie na 10 minút. Použiteľné len pre mestské vozítka. Akokoľvek logicky to znie, tak vymeniteľná batéria má kopec nevýhod. Nie je to žiadna novinka.


Články


Nio má v Európe veľké plány, avizuje 120 výmenných staníc pre elektromobily


Systém výmeny batérii v elektroskútri (fb video)
Na hromadné použitie nepoužiteľné - veľká masa ľudí bude na jednom mieste žiadať o výmenu. Zložitá logistika prevádzkovateľa aj zložité plánovanie jazdy vodičov. Aplikácie, upozorňujúce kde je voľné miesto, toto vyriešiť nedokážu. Na benzínovej stanici neriešim či je tam voľno. Chvíľu počkám v rade a natankujem.

Rýchla osobná výmena batérií v elektroskútroch (fb video)


Kupujeme energiu: Budúcnosť dopravy môže byť zdieľanie batérií, nie vozidiel



Prvé auto na vodíkové kapsule, ktoré vymeníte za dve minúty: NamX HUV Concept



1)...Auto nevlastníš, ale prenajímaš si ho. Carsharing znie dobre len na papieri a klasická autopožičovňa, alebo operatívny leasing má svoje špecifiká. Väčšina ľudí proste chce a potrebuje auto vlastniť...

2)
...Má to len jedna automobilka, všetky ostatné majú pevne zabudovaný akumulátor. Šanca, že by sa výrobcovia zjednotili: mizivá...

3)
...Logistika batérií, na každej stanici musíš mať zásobu náhradných nabitých, ktoré niesu práve lacné (sú na celom elektroaute to najdrahšie)...

4)
...Kto by súhlasil, aby pri výmene vybitej batérie do svojho nového elektromobilu, dostal nejaký síce nabitý, ale silno opotrebovaný akumulátor, určený čoskoro na vyradenie? Jedine, že by sa elektromobily predávali bez batérií...

5)
...Tesla to pre nezáujem zabalila - nerentabilné. Carsharing je fajn, keď nepotrebuješ auto neustále k dispozícií a ani tak to nerieši "špičky" napr. každodenné cesty z/do práce. Síce by to bolo pre veľa ľudí lacnejšie, ale bola by horšia flexibilita a v podstate si môžu rovno zavolať taxík...

6)
...Obchodný model spojený logicky s úložiskom pre stabilizáciu siete dáva zmysel, ale chce to aspoň cca každých 30-50 km stanicu až zo stovkami batérií s rôznym form faktorom. To je nepredstaviteľné, keď si vezmeme do úvahy, že len pre OA budú vážiť batérie od 100 do 1000kg a aj na strane auta bude robustnejší mechanizmus pre uloženie batérie, (váha a priestor) Nemusím ani riešiť zmienené štandardy, ktoré by sa museli zjednotiť (rovnaké obvody, konektory, konštrukcie, batérie, chladiaci okruh atď)...

7)
...Mohol by sa ujať model predaja elektromobilov bez batérií a na výmenných staniciach (dočasne kombinovaných s čerpačkami), prenajímať batérie prvej, alebo druhej triedy, podľa opotrebovania. Automobilky by sa museli zjednotiť, kvôli kompatibilite.
Nabíjali by ich inteligentne priamo na výmenných staniciach, napájaných vetvou priamo z rozvodne a nemuseli by riešiť nabíjanie na sídliskách. Nedochádzalo by tak k preťaženiu rozvodnej siete, v prípade že by viac ľudí na sídlisku chcelo naraz nabíjať...

8)...Správna doba nastane až sa budú na čerpačkách vymieňať celé battery-packy za pár minút. Napr. i3 drží cca 40 skrutiek a rozpojí sa systémový silový a dátový konektor. Ale i8 má tie akumulátory naskladnené takmer všade, bez možnosti kompaktnej rýchlej výmeny. Výmena batérií je utópia, výrobcovia sa nedohodnú na rovnakom type a ani sa to nedá konštrukčne, pre rozne typy vozidiel. Museli by prezradiť výrobné tajomstvo. Nedohodli sa ani na metrických jednotkách. Ale ako úvaha dobré. Kúpiš si auto bez batérií a prenajmeš si len elektrický náboj v batérií, tak ako propán-butánové bomby a v cene bude aj amortizácia batérie. V prípade odovzdania čiastočne vybitej nám vyfakturujú len rozdiel a prácu kratšieho nabíjania. Takže sa nemusíš báť že ti tam dajú starú batériu. Jej slabší náboj na krátke jazdy v meste, bude cenovo výhodnejší. Problém môže byť s hacknutím EEPROM informácií v procesore nabíjania, tak ako sa stáčajú kilometre. Každá čepračka by musela mať zásobu akumulátorov rôzneho typu, náboja. Údaje o nabití by museli byť zapísané okrem batérie aj do online databázy. O to sa zatiaľ nikto nepokúša, preto je to len teória...

9)...Ak prenajímať batérie, prečo neprenajímať celé autá, tak ako to v budúcnosti očakávajú v Číne? Bike-sharing na veľa miestach skrachoval, tak ako aj car-sharing. S princípu sa najlepšie staráme o vlastný majetok a nie o anonymne požičaný. Bike-sharing skrachoval aj preto, že to bola len požičovna zriadená pre vlastný zisk, Ak by sa malo jednať o sharing, tak by každý užívateľ musel byť spolumajiteľom vozidla...

10)...Systém nabíjania pevne vstavaného akumulátora je tak tažkopádný, že odsuzuje elektromobily k tomu čo sú v súčasnosti - hračka nadšencov a tak to bude ešte dlho. Ideálný by bol hybrid aby sa dal akumulátor vymeniť na čerpačke, ale aj doma nabíjať...


zdroj: NIO


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.

ELEKTROMOBILISTA: Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky