Elektrárne - zvládnu nabíjať elektromobily?
(foto: pixabay)
Elektrárne - zvládnu nabíjať elektromobily? - Články a názory
Fotovoltaické panely na zapĺňajú úžitkový priestor, úrodnú pôdu a po max. 20
rokoch ich treba vymeniť a staré dať na skládku. Aj tak môžu sieti pomáhať
dodávať energiu len za svetla a použiť výkonné akumulátorové stanice v
panelákoch, ktoré vydržia 10 rokov, to je ďalší neekologický produkt, ktorý
treba vyhodiť a môže spôsobiť požiar. 100MW to aj tak nedá. Aby ľudia na
sídlisku mohli cez noc nabíjať 400 áut, je nezmysel.
V noci nesvieti slnko a kto by chcel mať v pivnici drahé
batériové úložiská, ktoré vydržia 10 rokov a môžu spôsobiť požiar? Kto by zaplatil tie FV panely
a to všetko. V zime je svetlo len 8 hodín. V starých panelákoch nie je kde umiestniť batérie a pred panelákom nie je ani miesto na parkovanie. Kvôli parkovaniu sa rušia aj detské ihriská.
Nárast
spotreby elektriny síce môže byť teoreticky zvládnuteľný, ale problém nastane pri náhlom
odbere, keď ľudia prídu z práce. Pre 1milión áut, bude potrebných okolo
1GW. Ľudia budú nabíjať každý deň aj keď
budú mať ešte 30% energie. Aby im to vystačilo a nemuseli sa stresovať
a míňať čas na nabíjanie. Každý bude nabíjať doplna, nie ako teraz benzín
za 10€. Zájsť si na pár minút na pumpu je praktické a pohodlné. Alebo stovky kamiónov naraz.
Zhruba miliarda ľudí, teda 1/8 obyvateľov planéty nemá žiadny prístup k elektrickej energií. Ďalšia skupina má elektrinu len vďaka dieselovým generátorom. Ako chcú pre nich zabezpečiť elektromobily? Čína počíta so spaľovákmi zatiaľ až do roku 2060. To iba poslanci v Bruseli diktujú nezmysli a dovedú EU ku krachu. Oni už budú mať zarobené a bude im to jedno.
Spotreba elektriny sa ukončením výroby nafty a benzínu pre auta nezníži
Rafinéria bude vyrábať viac iných produktov. Oleje, asfalt,
lieky, plasty, naftu pre agregáty, lokomotívy, palivo pre lietadla, lode, syntetické
pre hasičov, sanitky, vojakov, stavebné stroje, diaľkové kamióny s rýchlokaziacim
sa tovarom. Spotrebuje sa elektrina aj na recykláciu batérií, aj keď je
jednoduchšie staré batérie zakopať, ako dnes miesto recyklovania zakopávajú a sypú
do mora plasty.
Výpadky elektriny sú aj v dnešnej dobe a vždy to
zachraňuje nafta. Pripojiť rafinériu na
elektrickú sieť jedinou vetvou je jednoduchšie, než rozkopať sídliská, znížiť
počet parkovacích miest a dotiahnuť úplne všade do dedín silnejšie vedenie
a tiež do malých osád. Na svete je kopu miest, kde nie je elektrina vôbec.
Kto to zaplatí? Kto to postaví. Zdražie elektrina.
Komfort jazdy je určite lepší s elektromobilom. Pre veľkú skupinu ľudí je naopak diskomfort
dopĺňanie energie, čí sa vám to páči, alebo nie. Oni chodia do obchodu pešo,
nedávajú si pauzu na kávičku, ponáhľajú sa domov a plánovanie je ako za
trest. Auto používajú len na nutný diaľkový presun a hľadajú miesto
na parkovanie, kdekoľvek pri ceste. Naša firma nemá parkovisko a zamestnanci
parkujú na cudzom sídlisku. Pred panelákom nie je kde parkovať a nikoho neprinútia,
aby išiel po nabití preparkovať. Ani k domu na dedinách sa nedá prísť s autom,
pretože je dom na kopci a ťahať cez cestu 200m predlžovačku nie je možné.
Príde domov s 3% batérie a bude treba ísť na pohotovosť s dieťaťom.
To aby mali v zálohe ešte ďalšie auto. Propagátori batérií by sa mali viac
sa zamerať aj na negatívne vlastnosti, lebo existujú. Android vs. Iphone nemá
takéto hádky, pretože nikto tie produkty nezakazuje.
Verejne nabíjačky majú výkon 100kW a niekedy aj 350kW. Z 3,35miliona registrovaných áut + 10 000 tranzit kamiónov, ktoré potrebujú nabíjať výkonom 1000kW a cudzinci na osobných autách. Máme veľa sídlisk a na víkend sa jazdí na východ. Stačí, aby bolo súčasne 15 000 áut na verejných nabíjačkách na celom Slovensku a je to spotreba viac než celé Mochovce. Pri hromadných nárazových akciách obsadia miestnym všetky nabíjačky.
Spätné dodávanie energie z batérie auta do siete
Taký elektromobil stratí cenu, lebo bude mať omnoho viac cyklov na batérii. Neviem, ktorý hlupák, s autom v cene 40-50 tisíc euro, si bude vybíjať batériu dodávkou do siete? Však to nemá absolútne žiaden ekonomický zmysel. Auto sa cez deň používa, a v noci doma dobíja. Takže kedy bude dodávať elektrinu do domu a do siete? Hádam ju nikto nebude nabíjať na komerčných DC nabíjačkách za 50c/kWh a v noci predávať za pár centov. Teória pekná, ale v praxi masovo neaplikovateľná min. ďalších 50 rokov. Niečo ako jadrová fúzia :) a ešte poplatky za prenos.
Články
Strach z
kolapsu: v USA a Nemecku riešia, ako obmedziť nabíjanie elektromobilov.
Keď je teplo,
nenabíjajte," žiada Tesla majiteľov elektromobilov. Problém ale nie je
v aute
Nenabíjajte svoje elektromobily v špičke, žiada Kalifornia
Dôjde
elektromobilom čoskoro šťava? Siete s nimi nepočítali
Elektromobilita dvíha spotrebu elektriny. Na čele je Nórsko
Nemecko
odmietlo koniec spaľovacích motorov. Zelené plány narazili na realitu
Okolo
budúcnosti elektromobilov sa stále klame, výmena spaľovacích aut by znamenala
obetovať polovičnú spotrebu elektriny Česka (38 000GWh)
Museli by sme dostavať ďalšie reaktory a prekopať celú prenosovú sústavu.
Ale čo Poľsko a Rakúsko? Tí vyrábajú z uhlia.
Kalifornia
obmedzuje dobíjanie kvôli preťaženej sieti
Čína vypla
dobíjacie stanice pre elektromobily - Elektriny nie je dosť.
Benzín je možné skladovať prakticky kdekoľvek a nakúpiť plné sudy, keď je
lacný. Dobiť batériu z inej batérie je pomalé, stratové a batéria je ťažká na
rozdiel od fľaše.
Nemecku stále
viac hrozia výpadky elektriny, napriek tomu tlačia ľudí do elektromobility
Rakúsku aj
Európe hrozil masívny výpadok dodávok elektriny. Situáciu pomohli stabilizovať
susedné krajiny.
V roku 2019 bola EÚ blízko blackoutu 14 krát. v roku
2020 už 240 krát. Čo bude v roku 2021?
Nemecku hrozia
výpadky elektriny, ak odstaví uhlie a jadro, upozorňuje šéf Uniperu
Nemecko odstaví
posledné tri jadrové elektrárne, dve však ponechá v pohotovosti
Blackout v záujme elektromobility. Koľko zvládne nabíjať rozvodná sieť?
Je to jasné už od začiatku toho elektronezmyslu. Budeme radi do budúcna, že utiahneme domácnosti a ostatné služby.
ROZHOVOR: Nemáme ich čím nahradiť. Jadrové elektrárne odstavujeme pre politické dôvody
Zákaz benzínu a nafty v
EU od roku 2035 dostal ďalšiu ranu, aj "najzelenšia značka" Renault je proti
Počasie v zime:
Obnoviteľné zdroje toho moc nevyrobia
Hlinikáreň Slovalco
odstaví svoju výrobu. Môžu za to vysoké ceny elektriny
Elektromobil chcú nabiť už za 5 minút, čo na to rozvodná elektrická sieť?
Znesie zaťaženie zopár takých nabíjačiek? Kalifornia už teraz nestíha, ak som dobre pochopil. Je to len reklama, aby sa nakupovalo a chvíľu rástla klesajúca ekonomika.
Kalifornia obmedzuje
nabíjanie elektromobilov pár dní po zákaze áut so spaľovacím motorom
Volkswagen odložil rozhodnute o stavbe fabriky na batérie. Kvôli cenám energie
Japonsko sa vracia k maximálnemu využívaniu jadrovej energie
Je príliš neskoro, jadrová fúzia nás nezachráni. Vedci sa obávajú najhoršieho
"Vyhladzovánie špičiek"
v Nemecku naberá konkrétnu podobu, majiteľov elektromobilov čakajú krušné časy
Elektrická sieť na Green Deal nestačí, Nemcom tak budú obmedzovať
tepelné čerpadlá a nabíjanie elektromobilov
Kúrenie a nabíjanie elektroáut len niekedy. Elektroautá by
mohli zhasnúť Francúzsko
Ďalšia elektronástraha. Auta ako
úložisko elektriny. Vysajú nám energiu?
Česko potrebuje novú energetiku. Inak nás prevalcuje
Poľsko
Veľké investície do
slnečnej energie vystriedala pohroma. Niektoré nádeje padli a to doslova
EÚ možno spaľováky nezakáže.
Vzoprela sa kľúčová krajina, bez nej celý plán padá. Elektrina čisto len pre automobily bude na Slovensku potrebná ako z 3 jadrových
reaktorov
Nemci kapitulujú. Nestabilné
dodávky elektriny ich donútia vypínať ľudom nabíjanie elektromobilov úplne neobmedzene
Strach z vypínania nabíjačiek elektroáut narastá. Inak ale
hrozí blackout
Ani 2 nové bloky nepokryjú hlad po elektrine
Naša sieť
elektromobily nezvládne. Tvrdia experti, nie politici
Spojené kráľovstvo včera
vôbec prvýkrát využilo uholné elektrárne v zálohe
A to chcú prejsť za 7 rokov na elektromobilitu. Prevádzkovateľ sústavy
pred začiatkom zimy varoval, že domácnosti by mohli čeliť niekoľkohodinovým
obmedzovaním dodávok elektriny.
Narastie spotreba o
40 %?! Dodávky elektriny nestačia pre nové autá, Slovensko nie je nachystané
Môže chýbať elektrina. Česi vyhodnotili očakávanú spotrebu a výrobu energie
Česko sa nezaobíde bez nových jadrových zdrojov, tvrdí prevádzkovateľ prenosovej sústavy. Problémom bude aj nákup zo zahraničia, tiež jej
nebudú mať prebytok.
Tisíce Slovákov bez
elektriny. Vyhlásili mimoriadny stav
Našťastie ľudia nie sú zatiaľ odkázaní na elektromobily, ani hasiči nemajú pri
záplavách čerpadlá na batérie, ani batériové motorové píly pri odstraňovaní katastrof.
Česko
bude od roku 2030 závislé na dovoze elektriny, môže jej byť nedostatok, varuje
analýza
Problém nastane aj ten, že ju nebude odkiaľ dovážať.
Vietor nestačí. Švédsko rieši, kde vziať elektrinu. Opozícia
žiada návrat k jadru
Do práce v nedeľu, štvrtok voľno. Nedostatok elektriny môže prepísať týždeň
Varovanie pre vládu. Česku hrozí kritický nedostatok elektriny
Čína a Kalifornia vypínajú nabíjačky autám na batérie, je
málo elektriny
Kalkulačka: Koľko elektrární bude Česko potrebovať, až
prejde na elektromobily?
Súčasný krok operátora elektrickej siete ukazuje, čo čaká
majiteľov elektromobilov
Spočítali, koľko nových elektrární Slovensko potrebuje na
dosiahnutie cieľov OZE do roku 2030
Slovensko nesplní ani základné ciele, tvrdia výrobcovia
obnoviteľnej energie. Ukázali štúdiu.
Obrovské
náklady na elektrifikáciu sú nepríjemnou pravdou, hovorí vedenie Stellantisu
Jadrová fúzia znovu postavila svet na nohy. Len 1-metrový
reaktor pokoril neuveriteľný míľnik
Vedci sa obávajú, že je už príliš neskoro a pred katastrofou v podobe ešte
horších klimatických zmien nás už nestihne zachrániť. Komerčne využiteľná fúzia
je vzdialená ešte dobrých 25 rokov, avšak v porovnaní s dostupnými a
existujúcimi riešeniami, sa zdá nezmyselné spoliehať sa na ňu.
Bývalý šéf VW ohýba fakty o elektromobiloch, najnovšie osemnásobne
prestrelil
Inštalovaná kapacita turbín sa automaticky nerovná kapacite, ktorá je skutočne
využitá. V priemere z nich získávame len 21 percent.
Žiadne jadro a 15
miliónov elektromobilov. S novou vládou hrozí Nemecku nedostatok prúdu
Energetická samovražda -
Rozkážeme vetru, dažďu, zakážeme spaľovacie motory
Kľúčová je súťaž, a nie zákazy či príkazy. Pri 20-tisíc kilometroch ročne a
dvoch miliónoch áut na Slovensku hovoríme o šiestich terrawatthodinách. Toľko
ročne spotrebujú všetky domácnosti a malé firmy spolu a s určitosťou vieme
povedať, že dovtedy okrem Mochoviec 4 nepribudne žiaden nový jadrový zdroj
(pokryť šesť terawatthodín ročne slnkom a vetrom je ilúzia). Z pohľadu toho, že
u nás sa atómky stavajú 40 rokov, je 12 rokov naozaj krátka doba.
Zákon o prídeloch elektriny
pre elektromobily ukazuje, čo Nemci chystajú na ich majiteľov
Ak vám niekto sľubuje, že elektriny pre nabíjačky bude vždy a všade dostatok
a o vysokom výkone, tak klame. Cieľom poslancov je vyhodiť ľudí z ciest za každú cenu.
V tejto oblasti je počasie ako z apokalypsy: Rozsiahle
výpadky elektriny, ochromená je i doprava!
20 000 odberných miest je bez elektriny a to našťastie ešte nie sú elektroautá.
Zachraňujú to spaľovacie elektrocentrály.
Kontroverzný krok Nemecka prišiel príliš skoro.
Jadrové elektrárne nemajú na energetiku budúcnosti šancu
Špinavosť a ekonomika veterných turbín
Vymeníme energiu zo spoľahlivého plynu za nespoľahlivý vietor? Vymeníme aj závislosť
od Ruska za komunistickú Čínu. Pretože na výrobu veterných turbín sa spotrebuje
ohromné množstvo materiálu a navyše sa s nimi často montujú aj o nič
šetrnejšie batérie. Bez prvkov vzácnych zemín ako je Neodým a Dysprózium sa
turbíny nedajú postaviť. No a tomuto trhu so 70% podielom jednoznačne
dominuje Čína, pričom EU je v tejto oblasti z 98% závislá.
Jadrová energia má
čoraz viac zástancov. S vodou či vetrom sa nedá porovnať
Napriek tomu niektorí obhajujú masové pokrývanie sveta fotovoltaikou závislou na
svetle a batériách, alebo veternými turbínami nákladnými na suroviny a slabým výkonom
iba za ideálneho počasia. A tiež závislosti
na Čínskych surovinách.
Holandsko odpískalo
svoje plány na rozmach elektromobilov. Sú moc drahé, dochádza pre ne elektrina
Predávajú
nekvalitné veterné turbíny. Veľký výrobca prišiel o miliardy eur
Najväčšia nabíjacia
stanica Tesly s 98 rýchlo-nabíjačkami skrýva špinavé tajomstvo, poháňa ju
dieselový generátor
Odberové
špičky pri nabíjaní ako hrozba
Gartner vyzval štáty, aby motoristov motivovali k nabíjaniu svojich áut čo
najviac aj mimo časov špičiek s najväčším odberom elektriny.
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás
"zabudnutý" typ batérie, ktorú už 144 rokov nevyužívame
Prevádzkovatelia
nabíjačiek v Británii najímajú bezpečnostnú službu, aby zamedzili bitkám o prúd, vodiči elektromobilov čakajú aj 6 hodín
Šéf
Moto hovorí, že spoločnosť neustále žiada o možnosť výstavby ďalších
nabíjačiek, ale nemôže, pretože by to v daných lokalitách viedlo k
preťaženiu siete. Nahradiť benzín elektrinou sa ľahko povie, ale horšie
urobí.
Rozširovanie sietí nabíjacích staníc v Austrálií narazilo na ďalší
problém, hoci sú peniaze na výstavbu, nie je pre ne dostatok elektriny
Spotreba primárnej energie na obyvateľa podľa zdroja (2021)
Ktoré štáty elektrinu dovážajú a ktoré vyvážajú? (mapa)
Pozícia Nemecka sa po odstavení posledných atómiek zmenila.
Nemecká
pýcha a pád: Nedostatok elektriny a recesia (fb Dáta bez pátosu)
Následok zelenej lobby a investícií stoviek miliárd euro
Jednu z najväčších
prekážok rozvoja elektromobility je hroziaci nedostatok elektrickej energie
Súčasné zdroje starnú a budú musieť byť nahradené. Alternatívne zdroje sú
dobrým doplnkom klasických zdrojov, ale zatiaľ nie sú adekvátnou náhradou. Jadrové
elektrárne sú stále najzelenšie riešenie výroby elektriny. Zároveň sú, na
rozdiel od obnoviteľných zdrojov výroby elektriny, aj oveľa stabilnejšie a
predvídateľnejšie.
Po roku 2050 nebude
mať Slovensko dosť elektriny a nebude ju mať kde kúpiť
Počasie
sa zbláznilo! Búrky spôsobili výpadky elektriny: Školy sa rozhodli zavrieť
svoje brány
Spotreba elektriny v Nemecku klesla o 8%, hlavnú zásluhu
na tomto vývoji má devastácia priemyslu daná vysokými cenami elektriny
Hrozí koniec elektromobilov? Niektoré krajiny pre energokrízu chystajú obmedzenie ich nabíjania
Kúrenie a nabíjanie
mobilu len niekedy. Elektrické autá mohli zhasnúť Francúzsko
Aby Nemecko udržalo
stabilitu siete, bude obmedzovať prúd do elektromobilov a tepelných čerpadiel
Prúd nebude vypnutý úplne, ale obmedzený na 4,2 kilowattov. Domácnosti budú
odškodnené zvýhodnenou cenou až o 60 percent. V Európe sa investíciám do sietí
nedarí držať krok so zvyšujúcim sa dopytom po elektrickej energií.
Nemecko už obmedzuje
elektrinu pre elektromobily. A to v čase, keď sú ich len 2 percentá!
Mimoriadna správa z vesmíru. Slnko vypľulo najväčšiu
erupciu za roky
Príde problém s výpadkom elektriny a vaše elektromobily si nenabijete. Pretože
to riadi elektronika. Nafťák bude fungovať aj po blackoute. Nafta sa dá čerpať
aj ručne, alebo pomocou dieselagregátu.
Extrémne výkyvy počasia pokračujú, desatitisíce
domácností sú bez elektriny
Tisíce domácností ostali bez prúdu, opravy zaberú niekoľko dní
V Holandsku pre nové
domy v Almere je nedostatok elektriny
Keď nefúka, je zle, keď fúka príliš, ešte horšie.
Rakúska a nemecká energetika doplácajú na živel
Kysuce zavalil sneh,
kamiónistom dochádzali v kolónach zásoby a palivo
Európa má zásadný
problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu
Holandská elektrická sieť sa ďalej rúca. V Utrechtu nabíjanie
obmedzili a možno autá vykážu z mesta
Najväčší nepriateľ veterných
elektrárni je príliš silný vietor. Dokáže polámať lopatky turbíny (facebook
video)
Ide to aj bez
elektriny. V exotických krajinách nemajú elektrinu a aj ručný pohon
je zastaraný (facebook video)
Nový jadrový zdroj nebude včas, Spotreba elektriny na Slovensku môže do roku 2040 vzrásť až o 80%
Vojna - rozsiahle útoky na energetickú infraštruktúru
Treba myslieť na to kde budú autá nabíjať pri vojne. Cisterna môže (aj keď s rizikom)
zabezpečiť naftu a extrémne rýchlo
ju doplniť. Žiaľ batérie túto možnosť nemajú.
Zelená energia nielen
pre Volvo v ohrození? Slovensko mešká s rozvojom veternej energetiky
Pre veľký dopyt po
energii reštartujú starú jadrovú elektráreň
Elektrická sieť sa v Holandsku preťažuje tak moc, že
ľudia dostávajú kvôli nabíjaniu elektromobilov od operátorov siete výhražné upozornenia
Na Slovensku budeme mať už o pár rokov nedostatok
elektriny
V Holandskom Utrechte už začínajú vypínať
nabíjačky. Elektrina nie je, situácia sa nezlepší roky
Je to prejav nedostatku strategického uvažovania zo strany zodpovedných osôb.
Dochádza pri prechode na elektromobilitu elektrina
Spotreba elektriny
elektromobilmi v USA vzrástla začiatkom roka na nový rekord
Nemci nahradili
jadrové elektrárne nákupom elektriny zo zahraničia a veternými turbínami,
ktoré sú závislé na počasí
Pre strach z klimaticky čistého jadra si dajú
aj odťať ruku.
Vietor
polámal veternú turbínu a je
z nej odpad
V
Holandsku chcú odvrátiť výpadky prúdu. Obmedzia elektromobily a tepelné
čerpadlá, spustia plynové zdroje. V niektorých častiach Holandska hrozí v najbližších
rokoch nestabilita dodávok elektriny.
LFR jadrové reaktory newcleo sú na dosah, riadená jadrová fúzia v nedohľadne
Revolúcia sa nekoná:
Najväčší fúzny reaktor narazil na zásadný problém
Intenzívne búrky
spôsobili energetickú kalamitu
Tepelné
čerpadlá môžu dostať nemeckú ekonomiku na kolená
Vyrábajú elektrinu, musia platiť, aby ju niekto kúpil.
Na Slovensku sa čoraz častejšie objavuje nový fenomén
Nemecko nakupuje viac
jadrovej energie ako kedykoľvek predtým
(foto: pixabay)
Nabíjačka musí nabíjať okamžite a nie čakať kým jej to povolí rozvodná sieť.
Nabíjačka musí nabíjať
okamžite a nie čakať kým jej to povolí rozvodná sieť. Predsa chcem byť
pánom svojho času a to aj doma, kde si auto strieda celá rodina a jazdia
diaľkové trasy. Na verejnú nabíjačku idem tiež s vedomím, že si tam idem nabiť
batériu a nie tam čakať. Potom sa treba hneď odpojiť, aby mohli nabíjať aj
ďalší, inak bude platiť aj za to pripojenie a ešte 3x viac.
Fotovoltaické panely vo veľkom merítku nedávajú zmysel
Kremík sa ťaží v Čine a nie je ho taký dostatok, aby sa fotovoltaickými
panelmi husto pokryla celá planéta, úrodná pôda, príroda pre hospodárske a divé
zvieratá, vtáctvo, aj každá jedna strecha. K ním treba samozrejme aj batériové úložisko,
na to je zase potrebné lithium. Cez zimu na to bude aj tak svietiť slnko len
veľmi krátko a strechy budú hrubo zasnežené. Osobne som videl na dedine vilu s panelmi
na šikmej streche a v zime to mal tak zasnežené, že tie panely ani
nebolo vidno. Veľa budov má strechy rovné a keď namontovali panely na
školu, tak po čase padajúca omietka skoro zabila žiakov. Budovy nie sú na to
stavané.
Životnosť panela tiež nie je 50 rokov, niektoré odchádzajú po 17-20 rokoch, životnosť
batériového úložiska je iba 10 rokov. Alebo príde krupobitie, uragán a tornádo
ako na Morave, a postŕha to aj so strechami. Vlastne ani nie. Ľudia nebudú mať
peniaze na tie panely keď bývajú v polorozpadnutých chalupách a štát to zadarmo
nedá. Je to len utópia psycho-elektrozaslepencov.
A čo požiar? Už boli úrazy elektrickým prúdom aj pri elektroaute. Treba
opatrnosť, hasiť je to ako za trest, je to stále pod napätím. Je tam 900V
jednosmerných a 100-200A na jeden FV blok. Hasiči, ktorí majú s tým skúsenosť
by vám vedeli povedať. Hasičovi, ktorý utrpel úraz elektrickým prúdom, môžu zelení
zaslepenci tlačiť do hlavy čo chcú a nepomôžu si. Hasič bude naďalej nadávať,
že vymysleli takú koninu, kvôli ktorej má on následky. FV panel je len ako
doplnok niekde na chatu a nie pre normálnu elektráreň. Emisie to nezníži,
ale zvýši, tak to neriešme. Celá planéta bude rozrytá kvôli ťažbe rôznych rúd a ľudia
budú obmedzovaní a poškodí to ekonomiku. Veď nám stačia vrtné veže.
Požiar fotovoltaiky
(fb video)
Požiar fotovoltaiky 2
(fb video)
Požiar fotovoltických
panelov a ich poškodenie krúpami (fb video)
Pri masívnom rozvoji fotovoltaik si Česko koleduje o veľký problém
Fotovoltaiky v Česku
majú kratšiu životnosť než v iných krajinách EU, môže za to technická rarita
Slovensko vytiahlo
bizarnosť. Ak takto vyrábaš elektrinu cez fotovoltiku, musíš sa registrovať
Neporadíme si bez konvenčných elektrární. Fotovoltika naráža
na limity, hovorí odborník
Nech prestanú tlačiť do elektromobilov a elektriny bude dostatok. Aj tak
sa elektromobilmi neznížia celkové emisie planéty. Iba sa odsunú z
centier miest. Ľadovce sa budú topiť naďalej. Ale to eko-aktivistov nezaujíma a
ani to, koľko nafty spotrebuje armáda.
Experti rázne varujú Slovákov. Balkónová fotovoltika je
nebezpečná a ani neušetríš
Inštalovali ste si fotovoltiku do zásuvky bez povolenia?
Poisťovňa vás môže hodiť cez palubu
Fotovoltaika môže byť nevýhodná
Solárny projekt Desertec
končí, opustila ho väčšina členov
Fotovoltaika sa každému neoplatí
Záujem o fotovoltiku zamrzol, ceny padajú. Slováci
vyčkávajú na dotácie
Dá sa vopred zistiť,
či mi distribučka povolí fotovoltiku? Čo robiť, ak ma nechcú pripojiť?
Kapacita distribučnej sústavy však nie je nafukovacia a jej posilnenie je
investične, administratívne i časovo náročné. Hoci napríklad Východoslovenská a
Stredoslovenská distribučná spoločnosť tvrdia, že pripoja každý zdroj pre
rodinný dom, ktorý o to požiada, niekde už musia pristúpiť k istým obmedzeniam
výkonu. Západoslovenská distribučná spoločnosť už dokonca v niektorých
lokalitách nových žiadateľov nepripojí vôbec.
Masívna výroba
solárnych panelov v EÚ má neistú budúcnosť
Búrkové
obdobie. Ľudia pri fotovoltike často podceňujú ochranu
Fotovoltaika ako
časovaná bomba, na Slovensku pribúdajú požiare
Blesky nie sú
najväčší problém. Mnohé fotovoltiky sú odfláknuté a majitelia to ani netušia
Následky počasia a rozbitá fotovoltika (facebook video)
Slováci narážajú na problém. Distribučky im odmietajú
pripojiť fotovoltiku, čo sa dá robiť?
Expert pomenoval najčastejšie príčiny požiarov pri
fotovoltike. Sú nimi elektroinštalácia a batérie
Zelené
plány dostali trhlinu. Slovenské elektrárne pozastavili veľké solárne parky,
potápa cena elektriny
Politici
sú nevzdelaní a veria, že veda všetko vyrieši. Oveľa viac ich zaujímajú
zisky. Fotovoltiku nevyriešia. Teoretická účinnosť pre kremík je 32% a lepšie
to už byť nemôže (fb video)
Solárne elektrárne zahrievajú planétu (facebook)
Solárne elektrárne sú zaradené k technologickým špičkám na výrobu ekologický čistej energie. Za akú cenu?
Táto termovízna snímka urobená včera po 15:00 hod. prezrádza, že prispieva k prehrievaniu troposféry a tým aj k extremalizácii počasia. Ak sa pozrieme na panely solárnej elektrárne, tak vidíme, že včera ich teplota sa pohybovala okolo 47 stupňov. Teplota solárnej elektrárne bola vyššia ako okolité prostredie o viac ako 15 stupňov
Takže máme dobré našľapnuté. To len aby Ste vedeli. Verejné zdroje financujú prehrievanie atmosféry a samozrejme aj extrémy v počasí a my obyčajní ľudia potrebujeme to vedieť, aby nás neohlupovali rozprávkami.
Radšej mať zeleň a úrodnú pôdu, než FV panely.
V logistických areáloch je nedostatok elektriny pre rýchlonabíjačky pre elektrokamióny.
Napr. Modletice – nie je možné inštalovať nabíjačku ani 180kw, sieť to už
nezvládne.
Holandsko - nabíjačky cca 120kw+ sú problém v celej krajine.
Zdroj: https://garaz.autorevue.cz/download/file.php?id=104395
názory z diskusie:
1)...Elektromobil má plnú kapacitu baterky aj 90kWh a v domácnosti kedy
toľko miniete? Tak je jasné, že je to nárast veľkého odberu. To ale už mali
výrobcovia vedieť predtým, že to takto dopadne a nie vyrábať a potom nič z toho
a nakoniec to nie je ani rentabilné...
2)...Až bude mať väčšina elektromobil, bude nariadené nenabíjať hocikedy...
3)... A to sme iba na začiatku elektromobility. Budeme musieť postaviť ďalšie
atomky. Nie je mi známe, že by sa také niečo pripravovalo. Nabíjačky majú výkon
145kW. K tomu je potrebná silná infraštruktúra. Na 1000VA trafo max. 6
nabíjačiek a to bude na hrane. Kto to bude budovať?...
4)...Potrebujeme postaviť ďalšie dva Temelíny, pretože výkon tej jednej od nás
hneď odkúpia Nemci za desatinovú cenu, než platíme my...
5)...V EU sa ten problém už rieši. V Nemecku je pripravovaný zákon, že sa
diaľkovo preruší nabíjanie Vášho elektromobilu. Takže aj keď platíte za
elektrinu, kvôli jej nedostatku budete chodiť pešo...
6)...Nabíjať 3,5 milióna áut na Slovensku elektrárne ani sieť nezvládnu a
Rakúsko pri ich terajších blackautoch už vôbec. Ale nech si výrobcovia
chvíľkovo zarobia. Aspoň funguje trh...
7)...Naša
rozvodňa máva už teraz bez nabíjačiek problémy, zeleň si s pred paneláku nedám
odstrániť, aby tam nastavali 80 nabíjacích stojanov a aby som čakal požiare. Aj
tak väčšina parkujúcich áut sú staré fabie, či iné vozidlá z roku
2002-2006. Ľudia nemajú na nové auto peniaze, lenže vy z viliek z okolia
Bratislavy s 3000€+ platom máte na to asi iný pohľad. Spamätajte sa a nemyslite
len na seba. Ďakujem...
8)...Podľa
mňa sa elektrárne náporu na sieť báť nemusia. Slovensko sú dva svety.
Bratislava plná zbohatlíkov a zvyšok Slovenska je hladová dolina s bazárovkami (2000-6000€).
Pred pár rokmi nové Fabie a Dacie za 11 000€, nadupaná luxusná Kia Sportage 18
000€ a teraz sa elektromobily pohybujú v cenách 60 000€, ako 3-izbový byt mimo
Bratislavy. Lebo tam stoja byty aj milión. Kúpiť elektromobil za 30 000€,
to je ako kúpiť ľudové mini autíčko na občasnú jazdu po meste a za 10 rokov ak
sa to nepokazí skôr, kúpiť nové. Hlavná vec, že minimálka stúpla z 623 na 646€
v hrubom. Ak má niekto proti môjmu nízkemu platu námietky, tak je arogantný
snob. Ľudí s podpriemerným platom je mnohonásobne viac, než Vás nadpriemerných,
ktorí svojim extrémnym príjmom falošne vylepšujete priemerný plat. A dôchodky
sa Vám ani neoplatí spomínať. Niekto musí vyrobiť tie Vaše autá, postaviť cesty
po ktorých jazdíte a postaviť kancelárie v ktorých popíjate kávu. Niekto Vám
musí vyniesť smeti, niekto navariť. A to je robotník, stavbár, upratovačka,
smetiar, kuchárka...
9)...Na Slovensku je 3,5mil aut a to nepočítam ďalšie spaľovacie stroje,
agregáty, motorové píly, lode, lietadlá. V USA Tesla žiadala majiteľov
elektroáut v lete pri zapnutých klimatizáciách, aby nenabíjali v špičke a to je
tam tých baterkáčov ešte málo. Ďalší bod je, že veľa ľudí to nekúpi, pokiaľ
nebude infraštruktúra a dokiaľ nebude elektromobilov, elektrárne nebudú chcieť
investovať. Zákazník hľadá pohodlné riešenia, inak by si auto nekupoval. Každý
chce parkovať na trávniku pred barákom 2m od dverí. Naša trafačka podľa
elektrikárov, tiež melie na doraz a kvôli 10 domom nebudú elektrárne stavať na
dedine novú trafostanicu. Rozhoduje cena auta, dojazd, dĺžka nabíjania, možnosť
nabíjať a počet rokov výdrže baterky. Bez toho to veľa ľudí odmieta. Kde sa
vyťaží toľko surovín do bateriek, keď sa budú každých 10 rokov obmieňať pre
miliardu aut? Kde sa dajú na skládku?...
10)...Ako odľahčenie miest od smogu OK. Ale skôr, či neskôr, dnešné lithiový
pohon narazí na strop, ak nevytiahnu zo šuplíka niečo iné...
11)...Začarovaný kruh. Dokiaľ nebudú viac rozšírené elektromobily, elektrárne
nebudú investovať do výroby a prenosu elektriny, ani stavby nabíjačiek. Dokiaľ
nebudú nabíjačky, veľa ľudí nebude kupovať elektromobily...
12)...Ako zabezpečia nabíjanie tisícov kamiónov v prístave? Postavia tam malú
jadrovú elektráreň?...
13)...Uvažujme s
parkoviskom pre 50 kamiónov. Nabíjačka 250kW x 50 = 12.5 MW. Ak keby bola jedna
taká nabíjačka zdieľaná pre 2 kamióny, sme na 6 MW. Sú aj väčšie parkoviská pre
100 kamiónov. Kde vezmeme tú energiu, kto zaplatí tie káble, práci atď.?...
14)...Parkoviská sú aj pre 250 a viac kamiónov. A čo parkovisko v Calais a
Dover, tam postavia malý reaktor? A v Nemecku? Tam vypínajú jadrové elektrárne
a kolabuje sieť. Rakušania žiadne nemajú...
15)...Nemci začínajú testovať návrh trolejov na diaľnici, pretože vedia, že na
mechasupercharger nabíjanie, ktorým sa stráca pätina energie, nie je nárazovo
dostatok elektriny. Hlavne v zime trpia batérie zníženým dojazdom, nebude
dostatok vzácnych kovov na výrobu batérií a bolo by z nich neskôr moc odpadu...
16)...Pochybujem,
že vlastníci bytov odsúhlasia fotovoltaiky pre potreby nabíjacích staníc. Ak
áno, tak len v prospech paneláku. Nevedia si spraviť parkoviská a nie ešte
toto. Tie trafostanice nárast elektromobilov v takom množstve nezvládnu.
Nehovoriac, že by museli prispôsobiť elektrickú sieť v panelákoch, väčšinou tam
majú hliník. Už vidím, ako sa pri tých cenách ľudia vrhajú do rekonštrukcie,
aby si mohli nabíjať autá. V "socialistických králikárňach" bývajú väčšinou
chudobnejší a kto je bohatý, býva v rodinnom dome...
17)...Článok1:
EU - musíte šetriť elektrinou, Článok 2: Koniec spaľovacích motorov
a všetkým elektroautá a dotácie. Také rozhodnutie by nevymyslel ani
žiak pomocnej školy...
18)...Príkaz vyrábať všetky autá elektrické je pre životné prostredie výborný
nápad. Nedostatok elektriny a vysoká cena nerenatabilných batérií,
prinúti 70% obyvateľstva používať verejnú dopravu a bicykel...
19)...Len
je problém že nemáme batérie. A na nabitie jedného kamióna je potrebná
dedikovaná vetva z elektrárne...
20)...1MWh baterka a z 0 na 80% za 30 minúť. Takže priemerná rýchlosť nabíjania
1,6 MW? Celý Temelín by zvládol nabíjať 1300 kamiónov. Cez ČR jazdí každý deň
cca 50000 kamiónov, takže na prechod na elektro, by sme potrebovali ešte 38
ďalších jadroviek. To bude pekné inferno, až tie batérie začnú horieť. Nafta toľko
nehorí a ľahšie sa hasí...
21)...Cena a nedostatok elektriny prinúti polovicu obyvateľstva cestovať
verejnou dopravou, alebo na bicykli. Politici určíte nevedia čo robia, ich zaujíma
chvíľkový biznis a robia pokus-omyl. V roku 2026 ma dôjsť k revízií
rozhodnutia, či posunú dátum rok 2035 na neskôr. Čo sa tyká Slovenska, my
nedokážeme postaviť ani diaľnicu za 30 rokov. Celý svet bude plný batérií a
fotovolt.panelov, ktoré majú krátku životnosť. Vo Francúzsku sú plne parkoviska
elektrovrakov aj s baterkami. Kúpiť v bazáre ojazdený elektromobil je nezmysel,
lebo bude treba novu baterku za cenu 2-izbového bytu. Kto to zaplatí z
minimálneho platu? Život je aj na východe v hladových dolinách, kde smog z pár
spaľovákov na ktoré sa skladala celá rodina neriešia a autobus im zrušili.
Život nie je len v Bratislave plnej snobov podnikateľov, ktorí si budú nabíjať
doma vo vilke a peniaze neriešia. Potom opotrebované elektrospotrebiče vozia na
skládky do Afriky...
22)...Môže mi niekto vysvetliť, ako táto fotovoltaika môže dávať 260Wattov? Preto sú super nadávaky ľudí, keď im to namontujú za komín, kde je jeden panel v tieni a ide im to na hovno. Ak to nie je prediódované, tak stačí zakryť jeden panel a pôjde to iba na 20%. Aj tak sú batériové úložiská len na 10 rokov. Ľudia potrebujú nabíjať elektromobil cez noc a mať tie batérie v pivnici, kde je zima? Čo ak príde medzi článkami skrat? To bude parádny požiar. Kto tankuje benzín doma v garáži? Nikto...
23)...Páči sa mi ako zelení dementi, dvíhajú ruky pre
elektrifikáciu, ale zároveň vypínajú jadro. Čím tie zelené mozgy chcú tie autá
nabíjať? Zostáva mi nad tým rozum stáť. A než by boli tieto elektroautá cenovo
zvýhodnené pre zákazníkov, je cena premrštená a ešte je k tomu drahšia
elektrina, než palivo pre spaľovacie motory...
24)...Viem
že zatiaľ blackout nenastal kvôli elektromobilom, ale keď takmer nastal bez nich, s
nimi to môže byť ešte väčšie riziko. Hlavne ak sa bude nabíjať stotisíc kamiónov.
Už teraz pri tom malom počte elektroáut sú problémy...
25)...Kde chcú vyrábať elektrinu? Jadro odmietajú a uhlie
tiež...
26)...Na Slovensku je 7200 kamiónov a tisíce ďalších prechádza cez naše územie. Cez Česko prejde denne 10 000 kamiónov.
Kde chcú vziať elektrinu na ich nabíjanie? Veľa z nich bude chcieť nabíjať naraz. Aj keď budú dlhšie pauzy, treba dostavať ďalšie 3 bloky elektrárne. Verím tomu, že veľká časť kamiónov ostane na naftu. Ak teda neprídu s iným riešením. Na Donovaloch bola kalamita, popadané stromy, uviaznuté kamióny. Tam sa napájacie troleje nebudú môcť montovať...
27)...Kalamita,
alebo tornádo, bez elektriny bolo celý víkend 14 tisíc odberných miest. Ako si
nabijú elektromobil? Benzín a naftu majú v kanistroch a mali naštartované
benzínové elektrocentrály...
28)...Kvôli výkyvom
to prečerpávačka nevykryje, kvôli náhlemu odberu. Niektoré krajiny nemajú ani tú. Tá slúži aj
na odber nadbytočnej energie v noci, ak by to odoberali elektroautá, nebude mať
čo tlačiť a tým pádom nič nevyrieši. Treba ďalší blok. Vyrovnávanie a celá táto
problematika je dosť komplikovaná a skomplikovali ju ešte viac "eko"
riešenia ako fotovotaika. Keby neboli uholné a jadrové elektrárne, tak celá EU
ide do kytiek, nemali by dosť elektriky ani na notebooky v Bruseli, kde
vymýšľajú samé chobotiny...
29)...Elektromobilita zvýši nároky na kvalitu dodávky elektriny a
flexibilitu. Čo s tým, keď je uhlie
neekologické, výkon veterných a solárnych elektrární kolíše
v závislosti na počasí a jadro nemá flexibilitu.? Ďalšia otázka, je
výroba batérií súčasnými technológiami, tam to aktuálne vyzerá, že pomerne
rýchlo sa narazí na výrobno-kapacitný strop...
30)...Hovoril som s šéfom jedného autodealerstva a ten sa
posťažoval, že chceli od ZSE zvýšenie kapacity (20 nabíjacích miest), ale
dostal stanovisko, že to je vzhľadom na možnosti úplne vylúčené, poradili im,
aby to napájali vlastnou kogeneračkou...
31)...Straty sú aj pri
ťažbe poriadne, ale nemáme vyriešenú základnú vec výroby energie, stále tu je
len jadro a uholné elektrárne, fotovolatika ,voda a vietor sú stále malo
výkonné , keďže sa odber stále zvyšuje. Fúzne reaktory sa zatiaľ ukazujú ako
nereálne...
32)...Tie batérie
nás zožerú, policajti, sanitky, vojenská technika, stavebné stroje, lode, odkiaľ sa to všetko
bude nabíjať?...
33)...Nastávajú
situácie, že 50kW+ nabíjačka sa nemôže umiestniť hocikde. Veď sú miesta, kde ti
ani chatku nechcú pripojiť. Ako budú tí ľudia tam nabíjať?...
34)...Arthur
Hailey Preťaženie, problémy s el. energiou opísané už v knihe z r. 1979. Tvrdil
som, tvrdím a budem tvrdiť, že táto elektrodebilita je najnešťastnejšou
alternatívou k spaľovacím motorom, je to síce pekná vízia, ale slepá,
konieckoncov ani vo všeobecnosti tá zelená vízia nie je najčistejšia, viď
výroba batérií, elektriny,...
35)...Jazdia nám tu tisíce zahraničných kamiónov, jednorazové
návaly zahraničných turistov, a čo záchranné zložky? Nepríde k vám sanitka,
hasiči, polícia, lebo sa ich elektrodebiliny budú práve nabíjať. Mega požiar,
výjazd všetkých Tatier a neustále pendlovanie hore dole po vodu. Akú batériu
bude mať hasičská Tatra plná vody? Ľudia prídu z práce a hneď idú večer
autom cez celé Slovensko na východ, alebo si berie auto syn do prace na
nočnú. Nabíjačka musí nabíjať okamžite a nie čakať kým jej to povolí
rozvodná sieť. Praštený EU batériový kartel. Ich chyba, že investovali do nerealizovateľnej
mašinérie. Bezemisnú naftu, lpg, vodík nechcú. Lebo je to batériový
kartel a čakajú miliardový zárobok. Mimo EU sa nebránia iným možnostiam...
36)...Kto dá ruku do ohňa za
výkonnosť rozvodnej siete pri súčasnom synchrónnom fungovaní národov, pracovne
doby, víkendy?...
37)...Slovensko zažíva nárast kamiónov, kvôli vojne obchádzajú
Ukrajinu. Bude pre ne dostatok elektriny, ak sa v budúcnosti stane niečo
takéto? Budú štáty stavať zbytočne prehnane výkonnú nabíjaciu infraštruktúru,
pre takéto neočakávané situácie?...
38)...Problémy s fotofoltaickými panelmi. Ich montáž
spôsobila v škole pád omietky. Budovy nie sú pripravené na ich inštaláciu...
39)...Chcete fotovoltaické panely na dom a dotácie?
Najprv musíte zaplatiť, až po realizácií tú dotáciu dostanete...
40)...Lobbing ako sivňa. Už dlho automobilky nevyrábajú to čo
chcú zákazníci, ale to do čoho tlačia vlády a energetické lobby. Už dávno
sa vie, že ak bude splnený plán EZ v roku 2030, nebude čím nabíjať,
pretože sa elektrárne mali začať stavať minimálne pre 10 rokmi. Prenosová
sústava tiež nie je na to stavaná, aspoň nie tie lokálne. Večer prídu všetci z práce
a zhasne ulica. Uvediem príklad vo
svojom okolí. Všetci si nemôžeme dovoliť el.kotol, sieť to nezvládne. Nezvládne
ani 25% el.vykurovania. V okolí už som zažil, že majitelia museli ťahať
káble od trafáčiek a aj výmenu trafa, kvôli zvýšenému odberu, práve kvôli
vykurovaniu. Nabíjačka dodáva elektrinu v desiatkach ampér. Koľko
potrebuje napríklad 20 nabíjačiek v jednej ulici prúdu? Reči o tom,
že nebudú používané naraz neobstoja. Večer sa všetci vrátia domov a budú nabíjať
ostošesť. Kábel k nabíjačkám nepôjde z prvého rozvádzača, lebo nebude
stačiť. Budú sa rozkopávať celé ulice a všade plno blataa obmedzení. To bude niečo stať a zobrazí sa to v cene
elektriny pre nabíjanie. Sieť je dimenzovaná iba na 20% sľubovaného. Len aby nenastal
blackout, alebo slnečný výboj. Potom s fábiou a favoritom budem na
ostatných robiť dlhý nos...
41)...Vývoj spaľovákov trval 100 rokov, ale EU to chce stihnúť
do 10 rokov, k tomu sa rušia jadrové elektrárne. Aby mohli všetky autá
nabíjať, museli by sa začať stavať ďalšie bloky, ktoré by aspoň nahradili
dnešné dosluhujúce. So stúpajúcou spotrebou nabíjacej infraštruktúry bude už za
pár rokov nedostatok elektriny aj bez elektromobility. Výstavba nabíjačiek je
kapitola sama o sebe. O nedostatku surovín na výrobu akumulátorov
tiež...
42)...Máme 5-blokov jadrových elektrární
a platíme za energiu najviac v celej EU. Je múdrejšie si energiu doviezť a
riziko spojene s jej výrobou nechať na iné krajiny? Takto to robia Nemci aj Rakúšania
a paradoxne majú energiu lačnejšiu ako my. Keď ale bude energie celkovo
nedostatok, tak by nám nič nepredali. Kašlať na elektroautá, nevrátime sa na
stromy. Aj tak to emisie nezníži. V Nórsku emisie stúpajú, napriek tomu,
že majú elektroáut najviac. Je to iba pošahaná bruselská lobby. Číňania nás prevalcujú, oni si s emisiami
nerobia ťažkú hlavu, spustili ďalšiu stovku GW uhlia. Načo sa pokúšali vraziť miliardy do sprostých neefektívnych batérií. Teraz sa im to vymyká z rúk, fašisticky tlačia na povinnú kúpu ich batérií a po nich potopa. Ako obvykle pokus-omyl...
43)...Len prechod na elektromobilitu po roku 2035 spôsobí, že
jeden blok v Mochovciach pôjde na pokrytie dobíjania elektromobilov v osobnej
doprave...
44)...Elektroautá sú nezmysel, pretože batérie sú slabé a
zdroje elektrickej energie ubúdajú...
45)...Ak
požiadate elektrárne o pripojenie 1MW transformátora pre nabíjačku na 22kV
distribučnú sieť s občasným odberom v rozsahu do 500 až 1000kW, odpoveď bude v
99% nemáme kapacitu a žiaľ ani zdroje...
46)...Taký paradox.
V domácnostiach máme drasticky obmedzovať elektrickú energiu, elektrárne
neschvália silnejšiu prípojku, lebo jej nie je dosť, ale pre elektrické autá
jej bude dostatok. Či kde sa zrazu objaví?...
47)...V Španielsku ľudia
platia dane za vlastnú fotovoltaiku...
48)...Youtuber
hovorí, že elektriny bude dostatok, že autá nebudú nabíjať naraz. No v druhej
časti videa zase povie názor, že elektromobil bude nabíjať všade na každej
jednej pauze a tak si vystačí s dojazdom. Ak vôbec bude toľko nabíjačiek a všetci
budú pri parkovaní stále nabíjať, tak si to odporuje. Nie je ani kde parkovať.
Tisíce áut parkujú pri chodníkoch a na tráve. Len pre 16 000 súčasne nabíjaných
áut (na rýchlonabíjačkách) sú potrebné 3 reaktory v Mochovciach. Staré
reaktory doslúžia a nové sa majú stavať len dva. Máme 3 milióny
registrovaných áut. V Británií sa bijú o nabíjačky, čakajú 6 hodín a prevádzkar
nabíjačiek ďalšie nemôže postaviť, lebo by to lokálne preťažilo sieť. A to
Briti zapli dve záložné uholné elektrárne. Čína vypla nabíjačky, aby sa vyhla
blackoutu a spustila 106GW z uhlia. Z čoho budú nabíjať tranzitujúce
desaťtisíce kamiónov, autobusy a hasiči? Jeho názor mu neberiem. Ja mám
vyštudovanú elektrotechniku a pracoval som aj na prenosovej sústave.
Prejsť na elektromobilitu sa ľahko povie, ale ťažko urobí. Nech ide na dedinu
postaviť elektráreň, lebo SSE im tam nechce dať silnejší transformátor, hoci
žiadali. Možno má pravdu a auto už nebude samozrejmosť pre každého. Iba pre vrchnosť, ako za socializmu. Tovar a služby
zdražejú, lebo sú závislé na doprave. Je vidieť že elektroauto miluje, z dôvodu
že mu vyhovuje a aj na prezentáciu a sledovanosť. Je bohatý,
nemukluje za minimálnu mzdu vo fabrike na nočnej, z ktorej mu nejde autobus. O ekológiu nejde, smog zanechávajú staré Tatry a nie moderné osobné autá. A boháči jazdia na spaľovákoch, majú jachty a súkromné lietadlá...
49)...Už teraz je
elektrina drahá. A je jej tak malo, že v noci vypíname pouličné svetlá. Ako tie
elektrické autá chcete živiť? To nehovorím o nedostatku čipov, lítia, a
kontaktu. A o recyklácii batérií. Čo je vážny ekologicky problém...
50)...Stačí zrušiť
blbé elektroautá a tep.čerpadlá. Doteraz to fungovalo, tak načo špekulovať? Až
budú fúzne reaktory, tak potom môžeme riešiť...
51)...Kalifornia
je veľký propagátor elektromobilov a pritom práve tam už zažili období zákazu nabíjania
elektromobilov (jeseň 2021) pre nedostatok el. energie. Európske krajiny (napr. Nemecko) tiež
potichu schvaľujú zákony, umožňujúce vyhlásenie zákazu nabíjania, pri určitých
podmienkach nedostatku energie. Zaujímavé, že sa s tým politici nechvália...
52)...Nemci vypli
jadrové elektrárne, pribudlo elektromobilov a energia im postačuje,
pretože vedia poslúchať. Ak vláda povie o 21 hodine všetci vypnite
elektrinu tak poslúchnu, ak povie choďte autobusom bude to ekologické, tak
pôjdu, rovnako ako v Číne sa vedia uskromniť. Na Slovensku a v Čechách by ľudia
protestovali za obmedzovanie práv...
Fotovoltaické panely vietor a krupobitie
Investícia v miliónoch môže byť za pár minút fuč. A poisťovne pri dnešných častých
búrkach to už nebudú chcieť poisťovať rovnako, ako nechcú poisťovať domy v záplavových
oblastiach storočnej vody. Neoplatí sa im to. A vy budete dočasne bez
možnosti nabíjania. Oprava nebude za pár dní a preťažovať sieť nebudete
môcť.
Výsledok krupobitia 1.
Výsledok krupobitia 2.
Vietor a poškodenie
fotovoltaických panelov (facebook video)
Aká bude budúcnosť?
Rozvody elektriny
v Bangladéši (fb)
Nemajú ani splachovacie WC, ale majú spaľovacie autá. Pre nich bude ťažké postaviť infraštrukrúru pre elektromobily
Zamyslenie na záver
Vodiči elektromobilov musia myslieť inak, než tí ktorí tankujú
benzín. Že nabíjajú pri pauzách, všade kde zastavia, teda aj cez deň mimo domu.
Na Slovensku je registrovaných viac ako 3
milióny áut a to nepočítam tranzitné kamióny. Rýchlonabíjačka nabíja 100kW a sú aj 350kW. Keď to počítam, ak budú verejné nabíjačky
100kW, tak stačí naraz nabíjať na celom Slovensku 14 710 áut (čo podľa predstáv,
že ľudia budú nabíjať všade kde prídu), tak je to 1,471GW. Teda všetky 3
reaktory v Mochovciach. 500,500,471MW. K tomu tranzit kamiónov. 1/5 dodanej elektriny sa pri nabíjaní stráca. Viem, že nabíjačke môže pomáhať batériové úložisko,
no to by vyriešilo len polovicu problému a prípadný požiar úložiska, ako bol v Austrálii,
by odstavil nabíjačky. Kde by také úložiská stavali? Zrušili by na sídlisku
detské ihriská?
Po roku 2050 doslúžia najstaršie reaktory a majú sa stavať
len ďalšie dva. Stavba trvá desaťročia.
V Anglicku sú bitky o nabíjanie, pretože vodiči musia čakať aj 6 hodín. Prevádzkar
nabíjačiek by ich chcel postaviť viac (zarobil by), no nemôže, lebo lokálna sieť
to nezvláda. A to Briti nedávno zapli dve záložne uholné elektrárne. Čína tiež spustila uholné a pár krát vypla nabíjačky,
aby sa vyhla blackoutu. Temelín pomáhal zachraňovať
v roku 2021 pokles v Rakúskej sieti. Ľudia na dedine prosili o silnejšie trafo,
aby si mohli dať silnejšiu prípojku a elektrárne im to neschválili. Ja som
elektrikár silnoprúdar a viem ako to je. Pracoval som aj na rozvodni. Aj výmena celej infraštruktúry nie je hračka
ani po finančnej stránke. Treba ju povymieňať takmer celú. Po vojne na Ukrajine
tam pôjde všetko. Na Slovensku ani nevedia dostavať diaľnicu.
Krajiny, ktoré majú problémy s výpadkami a nedostatkom
elektriny, tam dovezie naftová cisterna
naftu. Elektrinu žiaľ v nádobe doviezť nejde. 80kW batéria je ekvivalent
20L nafty, alebo 1 tona batérie je ekvivalent 60kg nafty. Ani spaľovacie autá netankujú,
až keď majú úplne prázdnu nádrž. No za 2 minúty ju majú plnú (nemusia riešiť
80% nabíjania, aby si šetrili batériu) a naviac displej dojazdu
klame. Čo až bude mať auto 16 rokov? Pretože
to je u nás priemerný vek auta. V Nemecku 10 rokov. Existujú aj staršie 25
ročné autá. Batéria už bude slabšia. Či sa majú také autá zošrotovať? Aké ekologické.
Prepáčte, že vám ukazujem negatíva vášho miláčika, no prejsť na elektromobilitu
sa ľahko povie, no ťažko urobí. A veštiť
čo bude, sa nepatrí. Ďakujem za pochopenie.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta. Plazmy, 3D televízory, mmsky, videohovory... Dovolenky vo vesmíre sú tiež vzdialené.
Novinárska etika: Všeobecne
platí, že novinárčina má byť kritická. Na chválenie produktov sú tu iní.