Elektrárne - zvládnu nabíjať elektromobily?

10.12.2022

(foto: pixabay)

Elektrárne - zvládnu nabíjať elektromobily? - Články a názory


Fotovoltaické panely na zapĺňajú úžitkový priestor, úrodnú pôdu a po max. 20 rokoch ich treba vymeniť a staré dať na skládku. Aj tak môžu sieti pomáhať dodávať energiu len za svetla a použiť výkonné akumulátorové stanice v panelákoch, ktoré vydržia 10 rokov, to je ďalší neekologický produkt, ktorý treba vyhodiť a môže spôsobiť požiar. 100MW to aj tak nedá. Aby ľudia na sídlisku mohli cez noc nabíjať 400 áut, je nezmysel. V noci nesvieti slnko a kto by chcel mať v pivnici drahé batériové úložiská, ktoré vydržia 10 rokov a môžu spôsobiť požiar? Kto by zaplatil tie FV panely a to všetko. V zime je svetlo len 8 hodín.  V starých panelákoch nie je kde umiestniť batérie a pred panelákom nie je ani miesto na parkovanie. Kvôli parkovaniu sa rušia aj detské ihriská.

Nárast spotreby elektriny síce môže byť teoreticky zvládnuteľný, ale problém nastane pri náhlom odbere, keď ľudia prídu z práce. Pre 1milión áut, bude potrebných okolo 1GW. Ľudia budú nabíjať každý deň aj keď budú mať ešte 30% energie. Aby im to vystačilo a nemuseli sa stresovať a míňať čas na nabíjanie. Každý bude nabíjať doplna, nie ako teraz benzín za 10€. Zájsť si na pár minút na pumpu je praktické a pohodlné. Alebo stovky kamiónov naraz.

Zhruba miliarda ľudí, teda 1/8 obyvateľov planéty nemá žiadny prístup k elektrickej energií. Ďalšia skupina má elektrinu len vďaka dieselovým generátorom. Ako chcú pre nich zabezpečiť elektromobily? Čína počíta so spaľovákmi zatiaľ až do roku 2060. To iba poslanci v Bruseli diktujú nezmysli a dovedú EU ku krachu. Oni už budú mať zarobené a bude im to jedno.

Články

Strach z kolapsu: v USA a Nemecku riešia, ako obmedziť nabíjanie elektromobilov.


Keď je teplo, nenabíjajte," žiada Tesla majiteľov elektromobilov. Problém ale nie je v aute


Nenabíjajte svoje elektromobily v špičke, žiada Kalifornia


Dôjde elektromobilom čoskoro šťava? Siete s nimi nepočítali


Elektromobilita dvíha spotrebu elektriny. Na čele je Nórsko


Nemecko odmietlo koniec spaľovacích motorov. Zelené plány narazili na realitu


Okolo budúcnosti elektromobilov sa stále klame, výmena spaľovacích aut by znamenala obetovať polovičnú spotrebu elektriny Česka (38 000GWh)
Museli by sme dostavať ďalšie reaktory a prekopať celú prenosovú sústavu. Ale čo Poľsko a Rakúsko? Tí vyrábajú z uhlia.


Kalifornia obmedzuje dobíjanie kvôli preťaženej sieti


Čína vypla dobíjacie stanice pre elektromobily - Elektriny nie je dosť.
Benzín je možné skladovať prakticky kdekoľvek a nakúpiť plné sudy, keď je lacný. Dobiť batériu z inej batérie je pomalé, stratové a batéria je ťažká na rozdiel od fľaše.


Nemecku stále viac hrozia výpadky elektriny, napriek tomu tlačia ľudí do elektromobility

Na pohon mnoho miliónov áut bude potrebné neskutočné množstvo energie. Kde jej toľko vziať, zvlášť keď jednotlivé štáty ustupujú od jadra či uhlia?

Rakúsku aj Európe hrozil masívny výpadok dodávok elektriny. Situáciu pomohli stabilizovať susedné krajiny.


V roku 2019 bola EÚ blízko blackoutu 14 krát. v roku 2020 už 240 krát. Čo bude v roku 2021?



Nemecku hrozia výpadky elektriny, ak odstaví uhlie a jadro, upozorňuje šéf Uniperu


Nemecko odstaví posledné tri jadrové elektrárne, dve však ponechá v pohotovosti


Blackout v záujme elektromobility. Koľko zvládne nabíjať rozvodná sieť?


Bosch varuje pred slepým rozhodnutím prejsť na elektromobilitu, energetickú krízu máme brať ako varovanie

Je to jasné už od začiatku toho elektronezmyslu. Budeme radi do budúcna, že utiahneme domácnosti a ostatné služby.


ROZHOVOR: Nemáme ich čím nahradiť. Jadrové elektrárne odstavujeme pre politické dôvody


Zákaz benzínu a nafty v EU od roku 2035 dostal ďalšiu ranu, aj "najzelenšia značka" Renault je proti


Počasie v zime: Obnoviteľné zdroje toho moc nevyrobia


Hlinikáreň Slovalco odstaví svoju výrobu. Môžu za to vysoké ceny elektriny


Elektromobil chcú nabiť už za 5 minút, čo na to rozvodná elektrická sieť?

Znesie zaťaženie zopár takých nabíjačiek? Kalifornia už teraz nestíha, ak som dobre pochopil. Je to len reklama, aby sa nakupovalo a chvíľu rástla klesajúca ekonomika.


Švajčiari v snahe vyhnúť sa blackoutu kvôli nedostatku energie, pripravili návrh zákazu nabíjania elektromobilov.


Kalifornia obmedzuje nabíjanie elektromobilov pár dní po zákaze áut so spaľovacím motorom


Volkswagen odložil rozhodnute o stavbe fabriky na batérie. Kvôli cenám energie


Japonsko sa vracia k maximálnemu využívaniu jadrovej energie

Je príliš neskoro, jadrová fúzia nás nezachráni. Vedci sa obávajú najhoršieho


"Vyhladzovánie špičiek" v Nemecku naberá konkrétnu podobu, majiteľov elektromobilov čakajú krušné časy


El
ektrická sieť na Green Deal nestačí, Nemcom tak budú obmedzovať tepelné čerpadlá a nabíjanie elektromobilov


Holandsko už teraz priznáva, že sieť nezvládne obslúžiť elektromobily, aj keď je ich len pár, volajú po alternatívach


Holandsku už dnes dochádza elektrina. A bude horšie
 


Problémy v energetickej sieti na hraniciach


Kúrenie a nabíjanie elektroáut len niekedy. Elektroautá by mohli zhasnúť Francúzsko


Ďalšia elektronástraha. Auta ako úložisko elektriny. Vysajú nám energiu?


Česko potrebuje novú energetiku. Inak nás prevalcuje Poľsko


Veľké investície do slnečnej energie vystriedala pohroma. Niektoré nádeje padli a to doslova

EÚ možno spaľováky nezakáže. Vzoprela sa kľúčová krajina, bez nej celý plán padá. Elektrina čisto len pre automobily bude na Slovensku potrebná ako z 3 jadrových reaktorov


Nemci kapitulujú. Nestabilné dodávky elektriny ich donútia v
ypínať ľudom nabíjanie elektromobilov úplne neobmedzene



Strach z vypínania nabí
jačiek elektroáut narastá. Inak ale hrozí blackout


Ani 2 nové bloky nepokryjú hlad po elektrine

Naša sieť elektromobily nezvládne. Tvrdia experti, nie politici


Spojené kráľovstvo včera vôbec prvýkrát v
yužilo uholné elektrárne v zálohe

A to chcú prejsť za 7 rokov na elektromobilitu. Prevádzkovateľ sústavy pred začiatkom zimy varoval, že domácnosti by mohli čeliť niekoľkohodinovým obmedzovaním dodávok elektriny.


Narastie spotreba o 40 %?! Dodávky elektriny nestačia pre nové autá, Slovensko nie je nachystané

Môže chýbať elektrina. Česi vyhodnotili očakávanú spotrebu a výrobu energie
Česko sa nezaobíde bez nových jadrových zdrojov, tvrdí prevádzkovateľ prenosovej sústavy. Problémom bude aj nákup zo zahraničia, tiež jej nebudú mať prebytok.


Tisíce Slovákov bez elektriny. Vyhlásili mimor
iadny stav

Našťastie ľudia nie sú zatiaľ odkázaní na elektromobily, ani hasiči nemajú pri záplavách čerpadlá na batérie, ani batériové motorové píly pri odstraňovaní katastrof.

Česko bude od roku 2030 závislé na dovoze
elektriny, môže jej byť nedostatok, varuje analýza

Problém nastane aj ten, že ju nebude odkiaľ dovážať.


Vietor nestačí. Švédsko rieši, kde vziať elektrinu. Opozícia žiada návrat k jadru

Do práce v nedeľu, štvrtok voľno. Nedostatok elektriny môže prepísať týždeň

Varovanie pre vládu. Česku hrozí kritický nedostatok elektriny

Čína a Kalifornia vypínajú nabíjačky autám na batérie, je málo elektriny

Kalkulačka: Koľko elektrární bude Česko potrebovať, až prejde na elektromobily?

Súčasný krok operátora elektrickej siete ukazuje, čo čaká majiteľov elektromobilov


Spočítali, koľko nových elektrární Slovensko potrebuje na dosiahnutie cieľov OZE do roku 2030
Slovensko nesplní ani základné ciele, tvrdia výrobcovia obnoviteľnej energie. Ukázali štúdiu.


Prechod na elektromobilitu po roku 2035 spôsobí, že jeden blok v Mochovciach pôjde na pokrytie dobíjania elektromobilov v osobnej doprave. Treba novú jadrovú elektráreň? A kto j
u zaplatí?


Obrovské náklady na elektrifikáciu sú ne
príjemnou pravdou, hovorí vedenie Stellantisu


Jadrová fúzia znovu postavila svet na nohy. Len 1-metrový reaktor pokoril neuveriteľný míľnik

Vedci sa obávajú, že je už príliš neskoro a pred katastrofou v podobe ešte horších klimatických zmien nás už nestihne zachrániť. Komerčne využiteľná fúzia je vzdialená ešte dobrých 25 rokov, avšak v porovnaní s dostupnými a existujúcimi riešeniami, sa zdá nezmyselné spoliehať sa na ňu.


Bývalý šéf VW ohýba fakty o elektromobiloch, najnovšie osemnásobne prestrelil

Inštalovaná kapacita turbín sa automaticky nerovná kapacite, ktorá je skutočne využitá. V priemere z nich získávame len 21 percent.


Žiadne jadro a 15 miliónov elektromobilov. S novou vládou hrozí Nemecku nedostatok prúdu

Energetická samovražda - Rozkážeme vetru, dažďu, zakážeme spaľovacie motory
Kľúčová je súťaž, a nie zákazy či príkazy. Pri 20-tisíc kilometroch ročne a dvoch miliónoch áut na Slovensku hovoríme o šiestich terrawatthodinách. Toľko ročne spotrebujú všetky domácnosti a malé firmy spolu a s určitosťou vieme povedať, že dovtedy okrem Mochoviec 4 nepribudne žiaden nový jadrový zdroj (pokryť šesť terawatthodín ročne slnkom a vetrom je ilúzia). Z pohľadu toho, že u nás sa atómky stavajú 40 rokov, je 12 rokov naozaj krátka doba.


Zákon o prídeloch elektriny pre elektromobily ukazuje, čo Nemci chystajú na ich majiteľov
Ak vám niekto sľubuje, že elektriny pre nabíjačky bude vždy a všade dostatok a o vysokom výkone, tak klame.
Cieľom poslancov je vyhodiť ľudí z ciest za každú cenu.

V tejto oblasti je počasie ako z apokalypsy: Rozsiahle výpadky elektriny, ochromená je i doprava!
20 000 odberných miest je bez elektriny a to našťastie ešte nie sú elektroautá. Zachraňujú to spaľovacie elektrocentrály.

Kontroverzný krok Nemecka prišiel príliš skoro. Jadrové elektrárne nemajú na energetiku budúcnosti šancu


Špinavosť a ekonomika veterných turbín

Vymeníme energiu zo spoľahlivého plynu za nespoľahlivý vietor? Vymeníme aj závislosť od Ruska za komunistickú Čínu. Pretože na výrobu veterných turbín sa spotrebuje ohromné množstvo materiálu a navyše sa s nimi často montujú aj o nič šetrnejšie batérie. Bez prvkov vzácnych zemín ako je Neodým a Dysprózium sa turbíny nedajú postaviť. No a tomuto trhu so 70% podielom jednoznačne dominuje Čína, pričom EU je v tejto oblasti z 98% závislá.


Jadrová energia má čoraz viac zástancov. S vodou či vetrom sa nedá porovnať

Napriek tomu niektorí obhajujú masové pokrývanie sveta fotovoltaikou závislou na svetle a batériách, alebo veternými turbínami nákladnými na suroviny a slabým výkonom iba za ideálneho počasia. A tiež závislosti na Čínskych surovinách.


Holandsko odpískalo svoje plány na rozmach elektromobilov. Sú moc drahé, dochádza pre ne elektrina


Predávajú nekvalitné veterné turbíny. Veľký výrobca prišiel o miliardy eur


Najväčšia nabíjacia stanica Tesly s 98 rýchlo-nabíjačkami skrýva špinavé tajomstvo, poháňa ju dieselový generátor

Odberové špičky pri nabíjaní ako hrozba
Gartner vyzval štáty, aby motoristov motivovali k nabíjaniu svojich áut čo najviac aj mimo časov špičiek s najväčším odberom elektriny.

Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás "zabudnutý" typ batérie, ktorú už 144 rokov nevyužívame


Prevádzkovatelia nabíjačiek v Británii najímajú bezpečnostnú službu, aby zamedzili bitkám o prúd, vodiči elektromobilov čakajú aj 6 hodín

Šéf Moto hovorí, že spoločnosť neustále žiada o možnosť výstavby ďalších nabíjačiek, ale nemôže, pretože by to v daných lokalitách viedlo k preťaženiu siete. Nahradiť benzín elektrinou sa ľahko povie, ale horšie urobí.

Rozširovanie sietí nabíjacích staníc v Austrálií narazilo na ďalší problém, hoci sú peniaze na výstavbu, nie je pre ne dostatok elektriny 


Spotreba primárnej energie na obyvateľa podľa zdroja (2021)


Ktoré štáty elektrinu dovážajú a ktoré vyvážajú?
(mapa)
Pozícia Nemecka sa po odstavení posledných atómiek zmenila.


Nemecká pýcha a pád: Nedostatok elektriny a recesia
(fb Dáta bez pátosu)
Následok zelenej lobby a investícií stoviek miliárd euro


Jednu z najväčších prekážok rozvoja elektromobility je hroziaci nedostatok elektrickej energie
Súčasné zdroje starnú a budú musieť byť nahradené. Alternatívne zdroje sú dobrým doplnkom klasických zdrojov, ale zatiaľ nie sú adekvátnou náhradou. Jadrové elektrárne sú stále najzelenšie riešenie výroby elektriny. Zároveň sú, na rozdiel od obnoviteľných zdrojov výroby elektriny, aj oveľa stabilnejšie a predvídateľnejšie.


Po roku 2050 nebude mať Slovensko dosť elektriny a nebude ju mať kde kúpiť


Medzinárodná agentúra pre energiu varuje pred masovou elektromobilitou, siete ju nemajú šanci zvládnuť

Počasie sa zbláznilo! Búrky spôsobili výpadky elektriny: Školy sa rozhodli zavrieť svoje brány


Spotreba elektriny v Nemecku klesla o 8%, hlavnú zásluhu na tomto vývoji má devastácia priemyslu daná vysokými cenami elektriny


Hrozí koniec elektromobilov? Niektoré krajiny pre energokrízu chystajú obmedzenie ich nabíjania


Kúrenie a nabíjanie mobilu len niekedy. Elektrické autá mohli zhasnúť Francúzsko


Slovensko potrebuje nové elektrárne Elektroáut je zatiaľ málo, no výrazne sa zvýši spotreba elektriny v priemysle


Aby Nemecko udržalo stabilitu siete, bude obmedzovať prúd do elektromobilov a tepelných čerpadiel
Prúd nebude vypnutý úplne, ale obmedzený na 4,2 kilowattov. Domácnosti budú odškodnené zvýhodnenou cenou až o 60 percent. V Európe sa investíciám do sietí nedarí držať krok so zvyšujúcim sa dopytom po elektrickej energií.

Nemecko už obmedzuje elektrinu pre elektromobily. A to v čase, keď sú ich len 2 percentá!


Mimoriadna správa z vesmíru. Slnko vypľulo najväčšiu erupciu za roky
Príde problém s výpadkom elektriny a vaše elektromobily si nenabijete. Pretože to riadi elektronika. Nafťák bude fungovať aj po blackoute. Nafta sa dá čerpať aj ručne, alebo pomocou dieselagregátu.

Extrémne výkyvy počasia pokračujú, desatitisíce domácností sú bez elektriny

Tisíce domácností ostali bez prúdu, opravy zaberú niekoľko dní


Dvojitý predaj "zelenej" elektriny energetických firiem, ukazuje zvrátenosť súčasnej EU. Môže byť aj z Islandu, odkiaľ žiadna nepritečie

Holandská "Zelená pevnosť" prestala zvládať nápor elektromobilov. Nabíjanie je obmedzované a riešenie je v nedohľadne

V Holandsku pre nové domy v Almere je nedostatok elektriny

Keď nefúka, je zle, keď fúka príliš, ešte horšie. Rakúska a nemecká energetika doplácajú na živel


Kysuce zavalil sneh, kamiónistom dochádzali v kolónach zásoby a palivo


Európa má zásadný problém. Jej obrovský veterný park krachuje z bizarného dôvodu

Holandská elektrická sieť už kolabuje, operátor nariadi vypnutie nabíjacích staníc elektromobilov pre milióny ľudí od 16 do 21 hod


Holandská elektrická sieť sa ďalej rúca. V Utrechtu nabíjanie obmedzili a možno autá vykážu z mesta


Najväčší nepriateľ veterných elektrárni je príliš silný vietor. Dokáže polámať lopatky turbíny (facebook video)

Ide to aj bez elektriny. V exotických krajinách nemajú elektrinu a aj ručný pohon je zastaraný (facebook video)

Nové predajné a servisné centrum Porsche v Holandsku je hotové, otvoriť ale nemôže, nie je preň dostatok elektriny


Nový jadrový zdroj nebude včas, Spotreba elektriny na Slovensku môže do roku 2040 vzrásť až o 80%

Vojna - rozsiahle útoky na energetickú infraštruktúru
Treba myslieť na to kde budú autá nabíjať pri vojne. Cisterna môže (aj keď s rizikom) zabezpečiť naftu a extrémne rýchlo ju doplniť. Žiaľ batérie túto možnosť nemajú.


Zelená energia nielen pre Volvo v ohrození? Slovensko mešká s rozvojom veternej energetiky


Pre veľký dopyt po energii reštartujú starú jadrovú elektráreň

Elektrická sieť sa v Holandsku preťažuje tak moc, že ľudia dostávajú kvôli nabíjaniu elektromobilov od operátorov siete výhražné upozornenia


(foto: pixabay)

Nabíjačka musí nabíjať okamžite a nie čakať kým jej to povolí rozvodná sieť.


Nabíjačka musí nabíjať okamžite a nie čakať kým jej to povolí rozvodná sieť. Predsa chcem byť pánom svojho času a to aj doma, kde si auto strieda celá rodina a jazdia diaľkové trasy. Na verejnú nabíjačku idem tiež s vedomím, že si tam idem nabiť batériu a nie tam čakať. Potom sa treba hneď odpojiť, aby mohli nabíjať aj ďalší, inak bude platiť aj za to pripojenie a ešte 3x viac.


Fotovoltaické panely vo veľkom merítku nedávajú zmysel


Kremík sa ťaží v Čine a nie je ho taký dostatok, aby sa fotovoltaickými panelmi husto pokryla celá planéta, úrodná pôda, príroda pre hospodárske a divé zvieratá, vtáctvo, aj každá jedna strecha. K ním treba samozrejme aj batériové úložisko, na to je zase potrebné lithium. Cez zimu na to bude aj tak svietiť slnko len veľmi krátko a strechy budú hrubo zasnežené. Osobne som videl na dedine vilu s panelmi na šikmej streche a v zime to mal tak zasnežené, že tie panely ani nebolo vidno. Veľa budov má strechy rovné a keď namontovali panely na školu, tak po čase padajúca omietka skoro zabila žiakov. Budovy nie sú na to stavané.

Životnosť panela tiež nie je 50 rokov, niektoré odchádzajú po 17-20 rokoch, životnosť batériového úložiska je iba 10 rokov. Alebo príde krupobitie, uragán a tornádo ako na Morave, a postŕha to aj so strechami. Vlastne ani nie. Ľudia nebudú mať peniaze na tie panely keď bývajú v polorozpadnutých chalupách a štát to zadarmo nedá. Je to len utópia psycho-elektrozaslepencov.

A čo požiar? Už boli úrazy elektrickým prúdom aj pri elektroaute. Treba opatrnosť, hasiť je to ako za trest, je to stále pod napätím. Je tam 900V jednosmerných a 100-200A na jeden FV blok. Hasiči, ktorí majú s tým skúsenosť by vám vedeli povedať. Hasičovi, ktorý utrpel úraz elektrickým prúdom, môžu zelení zaslepenci tlačiť do hlavy čo chcú a nepomôžu si. Hasič bude naďalej nadávať, že vymysleli takú koninu, kvôli ktorej má on následky. FV panel je len ako doplnok niekde na chatu a nie pre normálnu elektráreň. Emisie to nezníži, ale zvýši, tak to neriešme. Celá planéta bude rozrytá kvôli ťažbe rôznych rúd a ľudia budú obmedzovaní a poškodí to ekonomiku. Veď nám stačia vrtné veže.


Požiar fotovoltaiky (fb video)


Požiar fotovoltaiky 2 (fb video)

Pri masívnom rozvoji fotovoltaik si Česko koleduje o veľký problém


Fotovoltaiky v Česku majú kratšiu život
nosť než v iných krajinách EU, môže za to technická rarita


Slovensko vytiahlo bizarnosť. Ak takto vyrábaš ele
ktrinu cez fotovoltiku, musíš sa registrovať


Neporadíme si bez konvenčných elektrární. Fotovoltika naráža na limity, hovorí odborník
Nech prestanú tlačiť do elektromobilov a elektriny bude dostatok. Aj tak sa elektromobilmi neznížia celkové emisie planéty. Iba sa odsunú z centier miest. Ľadovce sa budú topiť naďalej. Ale to eko-aktivistov nezaujíma a ani to, koľko nafty spotrebuje armáda.


Experti rázne varujú Slovákov. Balkónová fotovoltika je nebezpečná a ani neušetríš


Inštalovali ste si fotovoltiku do zásuvky bez povolenia? Poisťovňa vás môže hodiť cez palubu


Fotovoltaika môže byť nevýhodná


Solárny projekt Desertec končí, opu
stila ho väčšina členov


Fotovoltaika sa každému neoplatí


Záujem o fotovoltiku zamrzol, ceny padajú. Slováci vyčkávajú na dotácie


Dá sa vopred zistiť, či mi distribučka povolí fotovoltiku? Čo robiť, ak ma nechcú pripojiť?
Kapacita distribučnej sústavy však nie je nafukovacia a jej posilnenie je investične, administratívne i časovo náročné. Hoci napríklad Východoslovenská a Stredoslovenská distribučná spoločnosť tvrdia, že pripoja každý zdroj pre rodinný dom, ktorý o to požiada, niekde už musia pristúpiť k istým obmedzeniam výkonu. Západoslovenská distribučná spoločnosť už dokonca v niektorých lokalitách nových žiadateľov nepripojí vôbec.


Masívna výroba solárnych panelov v EÚ má neistú budúcnosť


Vyšetrujú výrobcov fotovoltiky pre podozrenie, že dostali od čínskej vlády dotácie, ktoré ich mohli zvýhodniť na európskom trhu


Slováci zaplatili tisíce eur za obnoviteľné zdroje. Veľkú časť mal preplatiť štát, no neurobil to. O dôvodoch mlčí


V Holandskom Utrechte už začínajú vypínať nabíjačky. Elektrina nie je, situácia sa nezlepší roky
Je to prejav nedostatku strategického uvažovania zo strany zodpovedných osôb.

V logistických areáloch je nedostatok elektriny pre rýchlonabíjačky pre elektrokamióny.

Napr. Modletice – nie je možné inštalovať nabíjačku ani 180kw, sieť to už nezvládne.
Holandsko - nabíjačky cca 120kw+ sú problém v celej krajine.

Zdroj: https://garaz.autorevue.cz/download/file.php?id=104395


názory z diskusie:


1)...Elektromobil má plnú kapacitu baterky aj 90kWh a v domácnosti kedy toľko miniete? Tak je jasné, že je to nárast veľkého odberu. To ale už mali výrobcovia vedieť predtým, že to takto dopadne a nie vyrábať a potom nič z toho a nakoniec to nie je ani rentabilné...

2)...Až bude mať väčšina elektromobil, bude nariadené nenabíjať hocikedy...

3)... A to sme iba na začiatku elektromobility. Budeme musieť postaviť ďalšie atomky. Nie je mi známe, že by sa také niečo pripravovalo. Nabíjačky majú výkon 145kW. K tomu je potrebná silná infraštruktúra. Na 1000VA trafo max. 6 nabíjačiek a to bude na hrane. Kto to bude budovať?...

4)...Potrebujeme postaviť ďalšie dva Temelíny, pretože výkon tej jednej od nás hneď odkúpia Nemci za desatinovú cenu, než platíme my...

5)...V EU sa ten problém už rieši. V Nemecku je pripravovaný zákon, že sa diaľkovo preruší nabíjanie Vášho elektromobilu. Takže aj keď platíte za elektrinu, kvôli jej nedostatku budete chodiť pešo...

6)...Nabíjať 3,5 milióna áut na Slovensku elektrárne ani sieť nezvládnu a Rakúsko pri ich terajších blackautoch už vôbec. Ale nech si výrobcovia chvíľkovo zarobia. Aspoň funguje trh...

7)...Naša rozvodňa máva už teraz bez nabíjačiek problémy, zeleň si s pred paneláku nedám odstrániť, aby tam nastavali 80 nabíjacích stojanov a aby som čakal požiare. Aj tak väčšina parkujúcich áut sú staré fabie, či iné vozidlá z roku 2002-2006. Ľudia nemajú na nové auto peniaze, lenže vy z viliek z okolia Bratislavy s 3000€+ platom máte na to asi iný pohľad. Spamätajte sa a nemyslite len na seba. Ďakujem...

8)...Podľa mňa sa elektrárne náporu na sieť báť nemusia. Slovensko sú dva svety. Bratislava plná zbohatlíkov a zvyšok Slovenska je hladová dolina s bazárovkami (2000-6000€). Pred pár rokmi nové Fabie a Dacie za 11 000€, nadupaná luxusná Kia Sportage 18 000€ a teraz sa elektromobily pohybujú v cenách 60 000€, ako 3-izbový byt mimo Bratislavy. Lebo tam stoja byty aj milión. Kúpiť elektromobil za 30 000€, to je ako kúpiť ľudové mini autíčko na občasnú jazdu po meste a za 10 rokov ak sa to nepokazí skôr, kúpiť nové. Hlavná vec, že minimálka stúpla z 623 na 646€ v hrubom. Ak má niekto proti môjmu nízkemu platu námietky, tak je arogantný snob. Ľudí s podpriemerným platom je mnohonásobne viac, než Vás nadpriemerných, ktorí svojim extrémnym príjmom falošne vylepšujete priemerný plat. A dôchodky sa Vám ani neoplatí spomínať. Niekto musí vyrobiť tie Vaše autá, postaviť cesty po ktorých jazdíte a postaviť kancelárie v ktorých popíjate kávu. Niekto Vám musí vyniesť smeti, niekto navariť. A to je robotník, stavbár, upratovačka, smetiar, kuchárka...

9)...Na Slovensku je 3,5mil aut a to nepočítam ďalšie spaľovacie stroje, agregáty, motorové píly, lode, lietadlá. V USA Tesla žiadala majiteľov elektroáut v lete pri zapnutých klimatizáciách, aby nenabíjali v špičke a to je tam tých baterkáčov ešte málo. Ďalší bod je, že veľa ľudí to nekúpi, pokiaľ nebude infraštruktúra a dokiaľ nebude elektromobilov, elektrárne nebudú chcieť investovať. Zákazník hľadá pohodlné riešenia, inak by si auto nekupoval. Každý chce parkovať na trávniku pred barákom 2m od dverí. Naša trafačka podľa elektrikárov, tiež melie na doraz a kvôli 10 domom nebudú elektrárne stavať na dedine novú trafostanicu. Rozhoduje cena auta, dojazd, dĺžka nabíjania, možnosť nabíjať a počet rokov výdrže baterky. Bez toho to veľa ľudí odmieta. Kde sa vyťaží toľko surovín do bateriek, keď sa budú každých 10 rokov obmieňať pre miliardu aut? Kde sa dajú na skládku?...

10)...Ako odľahčenie miest od smogu OK. Ale skôr, či neskôr, dnešné lithiový pohon narazí na strop, ak nevytiahnu zo šuplíka niečo iné...

11)...Začarovaný kruh. Dokiaľ nebudú viac rozšírené elektromobily, elektrárne nebudú investovať do výroby a prenosu elektriny, ani stavby nabíjačiek. Dokiaľ nebudú nabíjačky, veľa ľudí nebude kupovať elektromobily...

12)...Ako zabezpečia nabíjanie tisícov kamiónov v prístave? Postavia tam malú jadrovú elektráreň?...

13)...Uvažujme s parkoviskom pre 50 kamiónov. Nabíjačka 250kW x 50 = 12.5 MW. Ak keby bola jedna taká nabíjačka zdieľaná pre 2 kamióny, sme na 6 MW. Sú aj väčšie parkoviská pre 100 kamiónov. Kde vezmeme tú energiu, kto zaplatí tie káble, práci atď.?...

14)...Parkoviská sú aj pre 250 a viac kamiónov. A čo parkovisko v Calais a Dover, tam postavia malý reaktor? A v Nemecku? Tam vypínajú jadrové elektrárne a kolabuje sieť. Rakušania žiadne nemajú...

15)...Nemci začínajú testovať návrh trolejov na diaľnici, pretože vedia, že na mechasupercharger nabíjanie, ktorým sa stráca pätina energie, nie je nárazovo dostatok elektriny. Hlavne v zime trpia batérie zníženým dojazdom, nebude dostatok vzácnych kovov na výrobu batérií a bolo by z nich neskôr moc odpadu...

16)...Pochybujem, že vlastníci bytov odsúhlasia fotovoltaiky pre potreby nabíjacích staníc. Ak áno, tak len v prospech paneláku. Nevedia si spraviť parkoviská a nie ešte toto. Tie trafostanice nárast elektromobilov v takom množstve nezvládnu. Nehovoriac, že by museli prispôsobiť elektrickú sieť v panelákoch, väčšinou tam majú hliník. Už vidím, ako sa pri tých cenách ľudia vrhajú do rekonštrukcie, aby si mohli nabíjať autá. V "socialistických králikárňach" bývajú väčšinou chudobnejší a kto je bohatý, býva v rodinnom dome...

17)...Článok1: EU - musíte šetriť elektrinou, Článok 2: Koniec spaľovacích motorov a všetkým elektroautá a dotácie. Také rozhodnutie by nevymyslel ani žiak pomocnej školy...

18)...Príkaz vyrábať všetky autá elektrické je pre životné prostredie výborný nápad. Nedostatok elektriny a vysoká cena nerenatabilných batérií, prinúti 70% obyvateľstva používať verejnú dopravu a bicykel...

19)...Len je problém že nemáme batérie. A na nabitie jedného kamióna je potrebná dedikovaná vetva z elektrárne...

20)...1MWh baterka a z 0 na 80% za 30 minúť. Takže priemerná rýchlosť nabíjania 1,6 MW? Celý Temelín by zvládol nabíjať 1300 kamiónov. Cez ČR jazdí každý deň cca 50000 kamiónov, takže na prechod na elektro, by sme potrebovali ešte 38 ďalších jadroviek. To bude pekné inferno, až tie batérie začnú horieť. Nafta toľko nehorí a ľahšie sa hasí...

21)...Cena a nedostatok elektriny prinúti polovicu obyvateľstva cestovať verejnou dopravou, alebo na bicykli. Politici určíte nevedia čo robia, ich zaujíma chvíľkový biznis a robia pokus-omyl. V roku 2026 ma dôjsť k revízií rozhodnutia, či posunú dátum rok 2035 na neskôr. Čo sa tyká Slovenska, my nedokážeme postaviť ani diaľnicu za 30 rokov. Celý svet bude plný batérií a fotovolt.panelov, ktoré majú krátku životnosť. Vo Francúzsku sú plne parkoviska elektrovrakov aj s baterkami. Kúpiť v bazáre ojazdený elektromobil je nezmysel, lebo bude treba novu baterku za cenu 2-izbového bytu. Kto to zaplatí z minimálneho platu? Život je aj na východe v hladových dolinách, kde smog z pár spaľovákov na ktoré sa skladala celá rodina neriešia a autobus im zrušili. Život nie je len v Bratislave plnej snobov podnikateľov, ktorí si budú nabíjať doma vo vilke a peniaze neriešia. Potom opotrebované elektrospotrebiče vozia na skládky do Afriky...

22)...Môže mi niekto vysvetliť, ako táto fotovoltaika môže dávať 260Wattov? Preto sú super nadávaky ľudí, keď im to namontujú za komín, kde je jeden panel v tieni a ide im to na hovno. Ak to nie je prediódované, tak stačí zakryť jeden panel a pôjde to iba na 20%. Aj tak sú batériové úložiská len na 10 rokov. Ľudia potrebujú nabíjať elektromobil cez noc a mať tie batérie v pivnici, kde je zima? Čo ak príde medzi článkami skrat? To bude parádny požiar. Kto tankuje benzín doma v garáži? Nikto...

23)...Páči sa mi ako zelení dementi, dvíhajú ruky pre elektrifikáciu, ale zároveň vypínajú jadro. Čím tie zelené mozgy chcú tie autá nabíjať? Zostáva mi nad tým rozum stáť. A než by boli tieto elektroautá cenovo zvýhodnené pre zákazníkov, je cena premrštená a ešte je k tomu drahšia elektrina, než palivo pre spaľovacie motory...

24)...Viem že zatiaľ blackout nenastal kvôli elektromobilom, ale keď takmer nastal bez nich, s nimi to môže byť ešte väčšie riziko. Hlavne ak sa bude nabíjať stotisíc kamiónov. Už teraz pri tom malom počte elektroáut sú problémy...


25)
...Kde chcú vyrábať elektrinu? Jadro odmietajú a uhlie tiež...


26)
...Na Slovensku je 7200 kamiónov a tisíce ďalších prechádza cez naše územie. Cez Česko prejde denne 10 000 kamiónov. Kde chcú vziať elektrinu na ich nabíjanie? Veľa z nich bude chcieť nabíjať naraz. Aj keď budú dlhšie pauzy, treba dostavať ďalšie 3 bloky elektrárne. Verím tomu, že veľká časť kamiónov ostane na naftu. Ak teda neprídu s iným riešením. Na Donovaloch bola kalamita, popadané stromy, uviaznuté kamióny. Tam sa napájacie troleje nebudú môcť montovať...


27)
...Kalamita, alebo tornádo, bez elektriny bolo celý víkend 14 tisíc odberných miest. Ako si nabijú elektromobil? Benzín a naftu majú v kanistroch a mali naštartované benzínové elektrocentrály...

28)...Kvôli výkyvom to prečerpávačka nevykryje, kvôli náhlemu odberu. Niektoré krajiny nemajú ani tú. Tá slúži aj na odber nadbytočnej energie v noci, ak by to odoberali elektroautá, nebude mať čo tlačiť a tým pádom nič nevyrieši. Treba ďalší blok. Vyrovnávanie a celá táto problematika je dosť komplikovaná a skomplikovali ju ešte viac "eko" riešenia ako fotovotaika. Keby neboli uholné a jadrové elektrárne, tak celá EU ide do kytiek, nemali by dosť elektriky ani na notebooky v Bruseli, kde vymýšľajú samé chobotiny...

29)...Elektromobilita zvýši nároky na kvalitu dodávky elektriny a flexibilitu. Čo s tým, keď je uhlie neekologické, výkon veterných a solárnych elektrární kolíše v závislosti na počasí a jadro nemá flexibilitu.? Ďalšia otázka, je výroba batérií súčasnými technológiami, tam to aktuálne vyzerá, že pomerne rýchlo sa narazí na výrobno-kapacitný strop...

30)
...Hovoril som s šéfom jedného autodealerstva a ten sa posťažoval, že chceli od ZSE zvýšenie kapacity (20 nabíjacích miest), ale dostal stanovisko, že to je vzhľadom na možnosti úplne vylúčené, poradili im, aby to napájali vlastnou kogeneračkou...

31)
...Straty sú aj pri ťažbe poriadne, ale nemáme vyriešenú základnú vec výroby energie, stále tu je len jadro a uholné elektrárne, fotovolatika ,voda a vietor sú stále malo výkonné , keďže sa odber stále zvyšuje. Fúzne reaktory sa zatiaľ ukazujú ako nereálne...

32)...Tie batérie nás zožerú, policajti, sanitky, vojenská technika, stavebné stroje, lode, odkiaľ sa to všetko bude nabíjať?...

33)
...Nastávajú situácie, že 50kW+ nabíjačka sa nemôže umiestniť hocikde. Veď sú miesta, kde ti ani chatku nechcú pripojiť. Ako budú tí ľudia tam nabíjať?...


34)
...Arthur Hailey Preťaženie, problémy s el. energiou opísané už v knihe z r. 1979. Tvrdil som, tvrdím a budem tvrdiť, že táto elektrodebilita je najnešťastnejšou alternatívou k spaľovacím motorom, je to síce pekná vízia, ale slepá, konieckoncov ani vo všeobecnosti tá zelená vízia nie je najčistejšia, viď výroba batérií, elektriny,...


35)
...Jazdia nám tu tisíce zahraničných kamiónov, jednorazové návaly zahraničných turistov, a čo záchranné zložky? Nepríde k vám sanitka, hasiči, polícia, lebo sa ich elektrodebiliny budú práve nabíjať. Mega požiar, výjazd všetkých Tatier a neustále pendlovanie hore dole po vodu. Akú batériu bude mať hasičská Tatra plná vody? Ľudia prídu z práce a hneď idú večer autom cez celé Slovensko na východ, alebo si berie auto syn do prace na nočnú. Nabíjačka musí nabíjať okamžite a nie čakať kým jej to povolí rozvodná sieť. Praštený EU batériový kartel. Ich chyba, že investovali do nerealizovateľnej mašinérie. Bezemisnú naftu, lpg, vodík nechcú. Lebo je to batériový kartel a čakajú miliardový zárobok. Mimo EU sa nebránia iným možnostiam...

36)
...Kto dá ruku do ohňa za výkonnosť rozvodnej siete pri súčasnom synchrónnom fungovaní národov, pracovne doby, víkendy?...

37)
...Slovensko zažíva nárast kamiónov, kvôli vojne obchádzajú Ukrajinu. Bude pre ne dostatok elektriny, ak sa v budúcnosti stane niečo takéto? Budú štáty stavať zbytočne prehnane výkonnú nabíjaciu infraštruktúru, pre takéto neočakávané situácie?...

38)
...Problémy s fotofoltaickými panelmi. Ich montáž spôsobila v škole pád omietky. Budovy nie sú pripravené na ich inštaláciu...

39)
...Chcete fotovoltaické panely na dom a dotácie? Najprv musíte zaplatiť, až po realizácií tú dotáciu dostanete...

40)
...Lobbing ako sivňa. Už dlho automobilky nevyrábajú to čo chcú zákazníci, ale to do čoho tlačia vlády a energetické lobby. Už dávno sa vie, že ak bude splnený plán EZ v roku 2030, nebude čím nabíjať, pretože sa elektrárne mali začať stavať minimálne pre 10 rokmi. Prenosová sústava tiež nie je na to stavaná, aspoň nie tie lokálne. Večer prídu všetci z práce a zhasne ulica. Uvediem príklad vo svojom okolí. Všetci si nemôžeme dovoliť el.kotol, sieť to nezvládne. Nezvládne ani 25% el.vykurovania. V okolí už som zažil, že majitelia museli ťahať káble od trafáčiek a aj výmenu trafa, kvôli zvýšenému odberu, práve kvôli vykurovaniu. Nabíjačka dodáva elektrinu v desiatkach ampér. Koľko potrebuje napríklad 20 nabíjačiek v jednej ulici prúdu? Reči o tom, že nebudú používané naraz neobstoja. Večer sa všetci vrátia domov a budú nabíjať ostošesť. Kábel k nabíjačkám nepôjde z prvého rozvádzača, lebo nebude stačiť. Budú sa rozkopávať celé ulice a všade plno blataa obmedzení. To bude niečo stať a zobrazí sa to v cene elektriny pre nabíjanie. Sieť je dimenzovaná iba na 20% sľubovaného. Len aby nenastal blackout, alebo slnečný výboj. Potom s fábiou a favoritom budem na ostatných robiť dlhý nos...

41)
...Vývoj spaľovákov trval 100 rokov, ale EU to chce stihnúť do 10 rokov, k tomu sa rušia jadrové elektrárne. Aby mohli všetky autá nabíjať, museli by sa začať stavať ďalšie bloky, ktoré by aspoň nahradili dnešné dosluhujúce. So stúpajúcou spotrebou nabíjacej infraštruktúry bude už za pár rokov nedostatok elektriny aj bez elektromobility. Výstavba nabíjačiek je kapitola sama o sebe. O nedostatku surovín na výrobu akumulátorov tiež...

42)...Máme 5-blokov jadrových elektrární a platíme za energiu najviac v celej EU. Je múdrejšie si energiu doviezť a riziko spojene s jej výrobou nechať na iné krajiny? Takto to robia Nemci aj Rakúšania a paradoxne majú energiu lačnejšiu ako my. Keď ale bude energie celkovo nedostatok, tak by nám nič nepredali. Kašlať na elektroautá, nevrátime sa na stromy. Aj tak to emisie nezníži. V Nórsku emisie stúpajú, napriek tomu, že majú elektroáut najviac. Je to iba pošahaná bruselská lobby. Číňania nás prevalcujú, oni si s emisiami nerobia ťažkú hlavu, spustili ďalšiu stovku GW uhlia. Načo sa pokúšali vraziť miliardy do sprostých neefektívnych batérií. Teraz sa im to vymyká z rúk, fašisticky tlačia na povinnú kúpu ich batérií a po nich potopa. Ako obvykle pokus-omyl...

43)...Len prechod na elektromobilitu po roku 2035 spôsobí, že jeden blok v Mochovciach pôjde na pokrytie dobíjania elektromobilov v osobnej doprave...

44)...Elektroautá sú nezmysel, pretože batérie sú slabé a zdroje elektrickej energie ubúdajú...

45)
...Ak požiadate elektrárne o pripojenie 1MW transformátora pre nabíjačku na 22kV distribučnú sieť s občasným odberom v rozsahu do 500 až 1000kW, odpoveď bude v 99% nemáme kapacitu a žiaľ ani zdroje...

46)...Taký paradox. V domácnostiach máme drasticky obmedzovať elektrickú energiu, elektrárne neschvália silnejšiu prípojku, lebo jej nie je dosť, ale pre elektrické autá jej bude dostatok. Či kde sa zrazu objaví?...

47)...V Španielsku ľudia platia dane za vlastnú fotovoltaiku...

48)...Youtuber hovorí, že elektriny bude dostatok, že autá nebudú nabíjať naraz. No v druhej časti videa zase povie názor, že elektromobil bude nabíjať všade na každej jednej pauze a tak si vystačí s dojazdom. Ak vôbec bude toľko nabíjačiek a všetci budú pri parkovaní stále nabíjať, tak si to odporuje. Nie je ani kde parkovať. Tisíce áut parkujú pri chodníkoch a na tráve. Len pre 16 000 súčasne nabíjaných áut (na rýchlonabíjačkách) sú potrebné 3 reaktory v Mochovciach. Staré reaktory doslúžia a nové sa majú stavať len dva. Máme 3 milióny registrovaných áut. V Británií sa bijú o nabíjačky, čakajú 6 hodín a prevádzkar nabíjačiek ďalšie nemôže postaviť, lebo by to lokálne preťažilo sieť. A to Briti zapli dve záložné uholné elektrárne. Čína vypla nabíjačky, aby sa vyhla blackoutu a spustila 106GW z uhlia. Z čoho budú nabíjať tranzitujúce desaťtisíce kamiónov, autobusy a hasiči? Jeho názor mu neberiem. Ja mám vyštudovanú elektrotechniku a pracoval som aj na prenosovej sústave. Prejsť na elektromobilitu sa ľahko povie, ale ťažko urobí. Nech ide na dedinu postaviť elektráreň, lebo SSE im tam nechce dať silnejší transformátor, hoci žiadali. Možno má pravdu a auto už nebude samozrejmosť pre každého. Iba pre vrchnosť, ako za socializmu. Tovar a služby zdražejú, lebo sú závislé na doprave. Je vidieť že elektroauto miluje, z dôvodu že mu vyhovuje a aj na prezentáciu a sledovanosť. Je bohatý, nemukluje za minimálnu mzdu vo fabrike na nočnej, z ktorej mu nejde autobus. O ekológiu nejde, smog zanechávajú staré Tatry a nie moderné osobné autá. A boháči jazdia na spaľovákoch, majú jachty a súkromné lietadlá...

49)
...Už teraz je elektrina drahá. A je jej tak malo, že v noci vypíname pouličné svetlá. Ako tie elektrické autá chcete živiť? To nehovorím o nedostatku čipov, lítia, a kontaktu. A o recyklácii batérií. Čo je vážny ekologicky problém...

50)...Stačí zrušiť blbé elektroautá a tep.čerpadlá. Doteraz to fungovalo, tak načo špekulovať? Až budú fúzne reaktory, tak potom môžeme riešiť...

51)
...Kalifornia je veľký propagátor elektromobilov a pritom práve tam už zažili období zákazu nabíjania elektromobilov (jeseň 2021) pre nedostatok el. energie. Európske krajiny (napr. Nemecko) tiež potichu schvaľujú zákony, umožňujúce vyhlásenie zákazu nabíjania, pri určitých podmienkach nedostatku energie. Zaujímavé, že sa s tým politici nechvália...

52)...Nemci vypli jadrové elektrárne, pribudlo elektromobilov a energia im postačuje, pretože vedia poslúchať. Ak vláda povie o 21 hodine všetci vypnite elektrinu tak poslúchnu, ak povie choďte autobusom bude to ekologické, tak pôjdu, rovnako ako v Číne sa vedia uskromniť. Na Slovensku a v Čechách by ľudia protestovali za obmedzovanie práv...


Fotovoltaické panely vietor a krupobitie

Investícia v miliónoch môže byť za pár minút fuč. A poisťovne pri dnešných častých búrkach to už nebudú chcieť poisťovať rovnako, ako nechcú poisťovať domy v záplavových oblastiach storočnej vody. Neoplatí sa im to. A vy budete dočasne bez možnosti nabíjania. Oprava nebude za pár dní a preťažovať sieť nebudete môcť.

Výsledok krupobitia 1.

Výsledok krupobitia 2.

Vietor a poškodenie fotovoltaických panelov (facebook video)

zdroj: facebook
zdroj: facebook

Aká bude budúcnosť?

Rozvody elektriny v Bangladéši (fb)
Nemajú ani splachovacie WC, ale majú spaľovacie autá. Pre nich bude ťažké postaviť infraštrukrúru pre elektromobily

Zamyslenie na záver

Vodiči elektromobilov musia myslieť inak, než tí ktorí tankujú benzín. Že nabíjajú pri pauzách, všade kde zastavia, teda aj cez deň mimo domu. Na Slovensku je registrovaných viac ako 3 milióny áut a to nepočítam tranzitné kamióny. Rýchlonabíjačka nabíja 100kW a sú aj 350kW. Keď to počítam, ak budú verejné nabíjačky 100kW, tak stačí naraz nabíjať na celom Slovensku 14 710 áut (čo podľa predstáv, že ľudia budú nabíjať všade kde prídu), tak je to 1,471GW. Teda všetky 3 reaktory v Mochovciach. 500,500,471MW. K tomu tranzit kamiónov. 1/5 dodanej elektriny sa pri nabíjaní stráca. Viem, že nabíjačke môže pomáhať batériové úložisko, no to by vyriešilo len polovicu problému a prípadný požiar úložiska, ako bol v Austrálii, by odstavil nabíjačky. Kde by také úložiská stavali? Zrušili by na sídlisku detské ihriská?

Po roku 2050 doslúžia najstaršie reaktory a majú sa stavať len ďalšie dva. Stavba trvá desaťročia. V Anglicku sú bitky o nabíjanie, pretože vodiči musia čakať aj 6 hodín. Prevádzkar nabíjačiek by ich chcel postaviť viac (zarobil by), no nemôže, lebo lokálna sieť to nezvláda. A to Briti nedávno zapli dve záložne uholné elektrárne. Čína tiež spustila uholné a pár krát vypla nabíjačky, aby sa vyhla blackoutu. Temelín pomáhal zachraňovať v roku 2021 pokles v Rakúskej sieti. Ľudia na dedine prosili o silnejšie trafo, aby si mohli dať silnejšiu prípojku a elektrárne im to neschválili. Ja som elektrikár silnoprúdar a viem ako to je. Pracoval som aj na rozvodni. Aj výmena celej infraštruktúry nie je hračka ani po finančnej stránke. Treba ju povymieňať takmer celú. Po vojne na Ukrajine tam pôjde všetko. Na Slovensku ani nevedia dostavať diaľnicu.

Krajiny, ktoré majú problémy s výpadkami a nedostatkom elektriny, tam dovezie naftová cisterna naftu. Elektrinu žiaľ v nádobe doviezť nejde. 80kW batéria je ekvivalent 20L nafty, alebo 1 tona batérie je ekvivalent 60kg nafty. Ani spaľovacie autá netankujú, až keď majú úplne prázdnu nádrž. No za 2 minúty ju majú plnú (nemusia riešiť 80% nabíjania, aby si šetrili batériu) a naviac displej dojazdu klame. Čo až bude mať auto 16 rokov? Pretože to je u nás priemerný vek auta. V Nemecku 10 rokov. Existujú aj staršie 25 ročné autá. Batéria už bude slabšia. Či sa majú také autá zošrotovať? Aké ekologické. Prepáčte, že vám ukazujem negatíva vášho miláčika, no prejsť na elektromobilitu sa ľahko povie, no ťažko urobí. A veštiť čo bude, sa nepatrí. Ďakujem za pochopenie.


Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.


ELEKTROMOBILISTA
:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.

ROZUMNÝ ČLOVEK:
A veštiť športku náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené. Veľa projektov bola slepá cesta.


DOBRÁ RADA

Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých, majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.

Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.

Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich potopa".

Keď takému idealistovi, alebo predajcovi elektromobilov dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať clickbajty. Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu článku. A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na otlak ako sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to má protistrana do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre každého. Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.

Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.

Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním

Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.

Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné trosky a trolia ostošesť. Treba si brať príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky