Nabíjanie elektromobilov
(foto: pixabay)
Problémy s nabíjaním elektromobilov - Články a názory
Veľkou výhodou benzínu a nafty je, že sa dá kdekoľvek doviezť a rýchlo doplniť veľký objem energie, bez potreby neefektívne stavať infraštruktúru. Nie
všade je technicky možné a ekonomicky efektívne postaviť elektráreň,
alebo natiahnuť kábel do lesa, k jedinému domu. Palivo sa donesie v
kanistri a za 1 minútu nalejete. Žiadne dlhé nabíjanie. Cisterna dovezie naftu aj do osady na Sibíri, do pralesa, pri výpadku elektriny, alebo si jednoducho v ruke donesiete 200km dojazdu.
Chceli by
ste mať na sídlisku pred panelákom miesto detských ihrísk množstvo
takýchto
nabíjačiek a riskovať požiar pri nabíjaní, alebo v garáži? Chcete si
vytrpieť
hluk zbíjačiek, blato, uzávierky a dočasne nemať kde parkovať? Aj tak by
to
rozvodne a elektrárne nedokázali výkonovo pokryť pre 3,5 milióna
automobilov (polovica spotreby krajiny). Ľudia chcú parkovať a nabíjať
keď
prídu z práce večer domov a zaparkujú na trávniku kde je miesto. Na
pumpe
strávia 5 minút, tu trebá stáť dlhé hodiny a bežní ľudia sa
ponáhľajú.
Našťastie sú elektromobily cenovo 50 000€, takže bohatí ľudia zvyknutí
sedieť v
kaviarni, ani elektrárne nemusia mať strach z nárastu potreby
nabíjačiek. Nie som obhajca spaľovákov. Ani benzínovú pumpu by som
nechcel mať pred panelákom,
alebo v podzemnej garáži nášho paneláku. Naviac treba myslieť na
znečistené
okolie jedovatými látkami na sídlisku po hasení elektromobilu.
(foto: pixabay, gettyimages)
Nebude
dostatok elektriny pre všetkých a keď nevieme postaviť diaľnicu za 30 rokov, ako postavíme nabíjačky
pre 3,5 milióna aut na Slovensku na sídliskách a pre 10 000 kamiónov, aj
zahraničných. Alebo raz ročne lyžovačky, či festival a do rezortu príde na
jeden deň 1000 áut z veľkej diaľky, aj zo zahraničia a všetci budú chcieť naraz
nabíjať. Načo investovať do mega infraštruktúry, keď bude využitá len 1 deň v roku.
Kanister v kufri je lepšia vec, než akékoľvek iné riešenie, ktoré poznáme. Všetky
ostatné návrhy pohonu majú obmedzenia. Človek je pohodlný tvor, odleje si z
kanistra a keď bude mat čas a pôjde okolo čerpačky, si dotankuje. Pohodlie a ekonomika sú prednejšia než ekológia, ľudia sa dobrovoľne pohodila nezrieknu.
V cca 10kg
tekutiny je 200km dojazd a vodík si v lese nenalejem do kanistra. Pohon na
benzín je najpohodlnejšie riešenie na svete. Dúfam, že aktivisti zakážu v
nemocniciach a jadrovej elektrárni, diesel agregáty a nahradia ich milovanými batériami, to bude riziko. Vybitá
batéria je rovnako ťažká ako nabitá, prázdna nádrž je ľahká a nedegraduje. Mobilný telefón sa
dá používať aj na nabíjačke, auto nie.
Rýchlonabíjačky poškodzujú batérie.
Hlúpe prestoje pri nabíjaní
Zo
sídliska (kde parkujem na trávniku), jazdím každý deň na dedinu k starej chatrči
s jednou fázou a s deravou strechou (100m od nej). Bez zastavenia.
Cca raz za mesiac odbočím tesne vedľa hlavnej cesty a za 5 minút
natankujem plnú. Keď vidím že je na čerpačke (za dažďa pod prístreškom, na rozdiel od nabíjania pod holým nebom) veľká rada, tak to nechám na ďalší
deň. Aj keď mám iba 5% nádrže. Nádrži to
nevadí. Mám aj kanister na ďalších 200km.
Do lidla chodíme na nákup pešo. Bazárové auto ma stálo 300€ felicia a 1500€
fabia. Toľko nenajazdím, aby sa mi vrátili prevádzkové náklady. Nebudem robiť s hlúpym elektromobilom
zbytočné prestoje na nabíjačkách. Európska Únia sa správa ako Hitler a zakazuje
to, čo ľudom viac vyhovuje po praktickej stránke. Ďakujem za pochopenie.
Nebyť nezmyselného zákazu EU, tak by nevznikli tábory obhajcov a odporcov. Také
hádky Iphone vs Android nemá. Žiadna nacistická EU tam nezakazuje jedno, alebo
druhé.
Ja chcem natankovať 1x za 5
minút a potom si spraviť 5x pauzu na lúke pod lesom, kde sa občerstvím, keď ja
chcem. V prívese mám ešte 4 kanistre. Idem do oblasti, kde nie je elektrina a
po ceste nebudem klopať na cudzie domy, aby mi dovolili si nabiť z ich zásuvky.
Keď bol po búrke niekoľko
dní výpadok siete, kde si budú ľudia nabíjať autá?
Bolo mi povedané, že nepôjde
ani čerpacia stanica. Lenže benzín sa dá doviezť v cisterne, alebo zapnúť
na čerpačke agregát. Dá sa doviezť aj na miesta, kde nikto nikdy nabíjačky nepostaví.
Pre ich malé využitie nedotiahnu vetvu z elektrárne. Rovnako ako pri záplavach,
požiaroch a zemetrasení. Ohromne
ekologické, aby každé jedno auto malo doma agregát a cele hodiny ho malo
pri nabíjaní naštartované.
Snaha odstrániť používanie benzínu je ako vrátiť
sa do stredoveku. Ak neobjavíme iný spôsob uskladnenia energie.
Veď nové palivá sú lokálne takmer bezemisné a výroba batérií tiež nie je bezemisná. Nemáme dostatok jadra, (kam s vyhoretým palivom?), uhlie je špinavé, vietor a slnko sú v pomere k vynaloženej energii výstavby a údržby slabé, sú závislé na lokalite, počasí, veľkej rozlohe, slnko svietí len cez deň...
Nabíjanie v daždi
Väčšina nabíjačiek sa stavia pod šírim nebom bez zastrešenia, na rozdiel od čerpacích staníc, kde je nad stojanmi prístrešok. Je komické sledovať pána v obleku s dáždnikom v jednej ruke a v druhej nabíjací kábel. Alebo dáždnik vôbec nemá, pri silnom vetre mu naprší aj do konektora a postupne sa to zanesie špinou. Už s novými konektormi mávajú ľudia problémy, keď je zlý dátový kontakt. Každopádne nech to výrobca vyrobí akokoľvek, vodič sa v daždi zomknutiu nevyhne.
Nová technológia - z 10 % na 80 % sa batéria nabije už
za 20 minút.
Ale s akým odberom? Ak by
tak nabíjali všetci na verejných nabíjačkách tak pri tých 3,35 mil. áut, plus
cudzinci a tranzit 10 000 kamiónov, to sieť
nezvládne. Už teraz sú výpadky. Tankovanie trvá 35/l za minutú a pre kamióny až
200l za minútu. Ľudia nechcú plánovať
svoj voľný čas podľa nabíjania, že teraz idem na kávu, tak nasilu zájdem na nabíjačku a budem dennodenne strkať
do auta ten hlúpy konektor a kupovať si smartfón a vybavovať bankovú
kartu.
Naši ani účet v banke nemajú a jazdia autom. Ľudia nejdú na kávu
aby si nabili auto, ale sa zúrivo ponáhľajú a nadávajú si keď niekto niekomu
zavadzia, hromžia keď je na križovatke dlho červená. Vymočia sa do trávy a nechcú
za dažďa každý deň poskakovať pred nabíjačkou, všade kde prídu. Radšej s čistou hlavou o nič sa nestarať si pôjdu
sadnúť do reštaurácie a nebudú myslieť na hlúpe nabíjanie.
Ja som zvyknutý, keď
niekde prídem, tak neriešim nabíjanie, načo si zbytočne zaťažovať myseľ? Keď ukáže prázdnu nádrž pôjdem natankovať na 1300km a zas mám mesiac pokoj.
Hlúpe sú aj batérie v mobilných telefónoch, denne ich nabíjať a sústavne
na to myslieť, či mi to vydrží, alebo nie, aby som ich nepoškodzoval
používaním, ak majú už iba 4% energie. Naviac neviem, kedy si staršia batéria
zmyslí vypnúť, alebo keď vyjdem z domu do mrazu. Z nich sa aspoň dá volať aj na nabíjačke. Autom sa počas
nabíjania zo siete, jazdiť nedá.
Aj zarytí obhajcovia batérií hovoria, že elektromobil nie je pre každého
Nie je úplne komfortný pre diaľkovú dopravu, ponáhľajúcich sa ľudí, ani pre
ľudí zo sídlisk. Nie je tak pohodlný, ako keď
si niekto nabíja doma a chodí na kávičku. Treba
nasilu zmeniť správanie a ísť nakupovať autom do nákupného centra, hoci je
centrum iba 300m pešo od paneláku. Naviac displej často ukazuje nesprávne
hodnoty dojazdu pri zmene podmienok.
Väčšina ľudí sa nevie správne starať ani o spalovák. Tomu aspn nehrozí
poškodenie, keď má stále plnú, alebo nádrž. Greendeal vyhodí z ciest 70%
ľudí, ďalší nebudú môcť jazdiť po diaľnici 180km/h.
Nevýhody nabíjania batérií
Prílišné vybitie pod 20%, prebitie nad 80%, škodí batérií, a
mráz dojazdu. Keď mám batériu vybitú na 40%, musím rozmýšľať, či zájsť na
verejnú nabíjačku, kde strávim 20 minút, hodinu stratím cestou tam a spať a
zapájaním konektora. Ja chcem pozerať v televízii seriál, piecť lievance a nie
sedieť v aute a čakať kým sa to nabije, len preto, že pôjdem na dlhšiu trasu a
potom tá úzkosť keď sa budem blížiť o cieľu iba s 3% baterky a v cieľovej
zastávke nie je možnosť verejného nabíjania a bude treba znovu rýchlo odbehnúť,
ako sa mi to pravidelne stáva. Spaľovák
sa rýchlo natankuje niekde po ceste a 1300km jazdy je na mesiac pokoj. A kto má kanister
tak nemusí riešiť nič. Elektromobil
potrebuje pri vybití špeciálne odťahové auto na silné rameno, lebo je ťažké a
vybité má zablokované kolesá. A keď bude
odťahovka tiež na batérie, bude sa čakať najprv na jej nabitie. Do spaľováku som v ruke doniesol benzín. Osobne som ho nalieval do auta. Elektrinu v petflaši nie je možné doniesť. Faktom je, že v 53kg nafty je energie, ako v 1300kg batérií, naliatie trvá na rozdiel od nabíjania chvíľku a spaľováku v mraze a vo vetre neklesá tak výrazne dojazd.
Čas a činnosť, pri ktorých sa nedá nabíjať, sú pre niekoho dôležitejšie, než sa prispôsobovať činnostiam, pri ktorých sa to dá.
Dlhé jazdy na dovolenky k moru bez zastavenia?
Nejde o jazdu bez zastavenia, ale o plánovanie, kde musím nasilu zastaviť, kvôli nabíjaniu, hoci sa mi to pravé vtedy absolútne nehodí. To je zníženie komfortu. Nechcem byť otrokom plánovania mojich páuz. Svoj voľný čas chcem tráviť ako ja uznám za vhodné a nie pri nabíjačke, kde naviac oprším pri zapájaní konektora, lebo stojan nie je pod strechou.
Ako sa budú autá nabíjať napríklad na najväčšom parkovisku na svete? Kto postaví ku každému miestu nabíjačku? Treba aj požiarne rozostupy. A inteligentné nabíjanie by spôsobilo, že ten kto tam bude chcieť zastaviť iba na krátko nemusí si stihnúť nabiť vozidlo. Čo keď si už niekto iný schválne zaplatí príplatok, aby to jemu nabilo skôr? Auto nie je výsada bohatých, ale často je to nutnosť na ekonomické prežitie.
zdroj foto: zoznam.sk topspeed.sk, facebook
Články
S elektromobilom do Chorvátska, nie je to med lízať!
Prestavať benzínky na nabíjacie stanice je nezmysel. Pre budovanie na Slovensku máme lepšie miesta
Všetky
nabíjačky Tesly v Nemecku sú prevádzkované nelegálne, úrady o tom dobre vedia
Pokuty pre
vodičov Tesiel v Bratislave. Policajtov ich trápne výhovorky nepresvedčili
Peklo s nabíjaním v elektromobilnom raji. Boj o šťavu a lieky na ukľudnenie
Elektroauto už
za lacno nenabijete
Audi končí so žiadaným modelom, aby ho nahradilo nástupcom prepadáku, ktorý nechcelo ani 100 ľudí
Riziko nabíjania elektromobilov. Nútené pauzy, kvôli ochrane pred preťažením siete
Domáce
nabíjanie elektromobilu. Investíciám za tisíce eur se vyhne málokto
Nabíjačky
elektroáut nesmú v Prahe prekážať chodcom a pred pamiatkami
Obhorený kryt
nabíjačky vyradil Francúzom cez noc tri štvrtiny diaľničných rýchlonabíjačiek
Pozor, ako sa nabíjajú
elektromobily. Tento spôsob má enormné energetické straty
Ako bude vyzerať
nabíjanie elektromobilov ľudmi bývajúcimi v panelákoch, je to zlý sen
Cena za nabíjanie elektromobilu na verejných nabíjačkách rastie. Kto nenabíja doma, neušetrí
Raj elektromobilov? V Nórsku je ich nabíjanie už drahšie, než tankovanie nafty
Car Advice: Koľko trvá nabíjanie elektromobilov? V realite aj niekoľko dní!
ADAC: Koľko 'paliva vylejete' pri nabíjaní elektromobilu? Aj pätinu!
ADAC: Koľko prerábate pri nabíjaní elektromobilu? 'Vylejete' aj 25 % paliva!
Elektromobil? Pravidelné rýchlonabíjanie zruší batériu po 2 až 3 rokoch
Muž skúsil nabíjať elektromobil v silnom mraze, 45 minút čakal, než sa vôbec niečo začalo diať.
Rana pre elektromobily: Poskytovatelia zvýšili sadzby, nabíjanie sa už neopláca
Skúsenosť ľudí s Teslou z USA divnosťou šokoval svet: Pri
-33°C museli nabíjať až 6-krát za deň
Zlaté časy
elektromobilov končia. Za nabíjanie si Slováci priplatia enormné sumy
Rozdielne ceny pri nabíjaní nútia ľudí špekulovať ako ušetriť
Ceny za nabíjanie sú rôzne a ak vlastníte kartu iného prevádzkovateľa, môže nabíjanie u iného vyjsť poriadne draho.
Nemecko čaká "čierná elektrická sobota", experti
radia, aby sa mu s elektromobilmi vyhýbali
Čierna sobota pre
elektromobily. Nemecko čaká nával Holanďanov pri nabíjačkách
Nabíjanie elektromobilov je
ako ruleta. Vodič nikdy nevie, koľko času strávi pri nabíjačke
Nové nabíjačky
elektromobilov sa budú počas špičky sami vypínať.
Nabíjačky budú vopred naprogramované tak, aby sa počas špičky vypínali, aby sa znížil
tlak na národnú rozvodnú sieť.
Nabíjaš elektromobil v
práci? Ak porušíš tieto podmienky, hrozí obrovská pokuta
Majitelia Tesiel sú nahnevaní, že sa u "svojich
vlastných" nabíjačiek musia deliť s ľuďmi jazdiacimi na lacných Hyundaioch
Vozidlo ministerstva drzo
zablokovalo frekventovanú nabíjačku. Slovákom dáva najhorší príklad
V
zahraničí zavádzajú likvidačné pokuty za blokovanie nabíjačiek spaľovákmi a elektromobilmi,
ktoré nenabíjajú
Chudáci vodiči, budú si musieť naplánovať aj čas odpojenia od nabíjania a nemôžu
si napríklad vliezť do vane, variť polievku, či niekam odbehnúť, alebo pozerať
seriál. Po nabití budú hľadať voľné miesto a nebude. Načo tlačia do kúpi elektromobilov, keď je málo nabíjačiek? Vykašlať sa
im na také auto.
Česko plánu na sieť nabíjačiek neverí
Elektromobily majú pri nabíjaní problém. Ako by ste pri
tankovaní liali benzín do kanála
Ľudia v Británii sa zbavujú elektromobilov, nie je kde
nabíjať
Rakúšania spočítali, čo
urobí s kapacitou batérií "rýchlonabíjanie", ktoré ani nie je rýchle
Situácia okolo nabíjacích staníc ukazuje, ako veľmi ide politikom veriť ich "elektrické sľuby"
Padali výstrely. Hádka kvôli nabíjačke na elektromobily
skončila tragicky
Dažde a záplavy spôsobili v Taliansku škody za niekoľko
miliárd eur. Bez elektriny je stále asi 27 000 ľudí.
Ešte zakážu benzínové centrály a ľudí odstrihnú od elektriny úplne. Aj hasičov
s čerpadlami. Elektromobily nebudú mať ako nabiť. So spaľovákom prejdú do iného
regiónu a dovezú v kanistroch a sudoch pre ostatných. Tak ako keď nie je voda,
dovezie ju cisterna. Elektrina sa v kanistri nedá doviezť.
Nabíjanie elektromobilu je na smiech (fb video)
To teda bude vyzerať tie predlžovačky. Niekto vám ju
ukradne, alebo sa pripojí od vás z okna tiež a auto sa vám nenabije. (fb video)
Alebo sa chodci potknú o kábel.
Domáce wallboxy
spotrebúvajú elektrinu aj naprázdno. V stand-by režime spália za rok toľko
energie, že by to vystačilo na jedno plné nabitie menšieho auta.
Nedobíjam. A čo ako? Choď
inde, tu nie je povinnosť nabíjať. Majitelia áut (aj elektromobilov) parkujú na
miestach s nabíjačkou bez toho, aby nabíjali.
Už som videl aj prefíkancov, čo akože zapojili nabíjačku a nenabíjali.
Superchargery ako nový nabíjací štandard nie sú riešením problémov elektromobilov, skôr ich prenesú na všetkých
Koľko nabíjačiek nahradí jednu obyčajnú benzínku? Experti to
spočítali, číslo je škandálne
Jednu čerpaciu stanicu s 12 stojanmi by bolo potrebne nahradiť 600 nabíjačkami.
Spotreba el. energie pre také množstvo nabíjačiek, na diaľnici každých 60km, by
sa dalo v Nemecku prirovnať ako vznik 400 miest s 30 000 obyvateľmi. Kde vziať
toľko energie?
Ak budeš blokovať nabíjačky elektromobilov, tvrdo na
to doplatíš. Polícia už stratila trpezlivosť
Na vyhradenom mieste pre nabíjanie elektromobilov nesmie parkovať ani spaľovacie
ani benzínové auto. Môže tam stať elektrické, ale iba počas doby nabíjania. Tak
ako môže na benzínke stať spaľovacie, ale iba počas tankovania.
Nabíjanie
elektromobilov je drahšie než tankovanie, ukazuje štúdia, platí to skoro pre
kohokoľvek
Nabíjaní väčšiny áut v USA stojí viac než tankovanie: Štúdia
Takto absurdný systém nabíjania si ešte nevidel. Nový
čínsky elektromobil je nočná mora
Novinár
po teste elektromobilu výnimočne priznal, aký horor si s ním prežil, nabíjačky hľadal pomocou
spaľovacieho Jeepu
Elektromobil
za súčasného stavu vývoja techniky, infraštruktúry, súčasnej ekonomiky jeho prevádzky
nie je verný sluha, ani dobrý parťák. Je ako neverná rozhadzovačná partnerka, ktorá
vás jeden deň podvedie a druhý deň si nechá s úsmevom kúpiť značkovú kabelku.
Odberové špičky pri nabíjaní ako hrozba
Gartner vyzval štáty, aby motoristov motivovali k nabíjaniu svojich áut čo
najviac aj mimo časov špičiek s najväčším odberom elektriny.
Ministerka pri propagácií
elektromobilov iba ukázala ich slabiny, pred seba vyslala spaľovacie auto, aby
jej popredu obsadilo miesto na nabíjačke, hoci je to zakázané
Jedná nabíjačka bola pokazená a tri ďalšie obsadené a spaľovacie auto
blokovalo nabíjačku rodine s dieťaťom. Ak by politici rôznymi mechanizmami
nepodporovali elektromobily, stali by sa iba okrajovým záujmom.
Na Slovensku otvorili ďalších 8 rýchlo-nabíjačiek,
niektorých sklamali. Sú staršej generácie (slabšie) a vodiči k nim musia
schádzať ďaleko z diaľnice
Aj tak čo bude stavať štát, tak ten to bude stavať ako diaľnici do Košíc. A súkromník
neinvestuje do nabíjačiek tam kde nebude mať veľké množstvo zákazníkov.
Niektorí ľudia budú trpieť, keď si nebudú mať kde nabiť auto.
Problém s nabíjaním elektromobilov
majú aj ľudia s garážami v bytovkách
Prevádzkovatelia
nabíjačiek v Británii najímajú bezpečnostnú službu, aby zamedzili bitkám o prúd, vodiči elektromobilov čakajú aj 6 hodín
Šéf Moto hovorí, že spoločnosť neustále žiada o možnosť výstavby ďalších nabíjačiek, ale nemôže, pretože by to v daných lokalitách viedlo k preťaženiu siete. Nahradiť benzín elektrinou sa ľahko povie, ale horšie urobí.
Rozširovanie sietí nabíjacích staníc v Austrálií narazilo na ďalší
problém, hoci sú peniaze na výstavbu, nie je pre ne dostatok elektriny
Problémy s nabíjaním a problémový odťah
(youtube)
Nabíjanie elektromobilu na Slovensku, totálna
katastrofa (youtube)
Na dostatok nabíjačiek si ešte počkáme.
Problémom sú najmä na diaľnici
Nabíjacia zúrivosť. Na rady pri nabíjačkách musí v
Anglicku dohliadať polícia
Britský novinár
vyskúšal žiť s elektrickou Škodou Enyaq bez domu s garážou. Nejde to, naviac to
ide do peňazí
Novinárka skúsila žiť s elektromobilom a poznala peklo,
obišla 126 nabíjačiek, z tých rýchlych nefungovala skoro polovica
Máte viac ako štvrtinovú pravdepodobnosť, že keď s vybitým elektromobilom prídete
k nejakej nabíjačke, nebudete si ho môcť nabiť. Používať elektromobil za takého
stavu, je veľmi stresujúce.
Za 1 minutú blokovania
miesta na verejnej nabíjačke budú vodiči elektromobilov platiť 1 dolár. Kto si
odskočí na WC, alebo do bufetu, ten sa nedoplatí
Zvýšený poplatok bude platiť aj ten, kto si bude nabíjať do 100% kapacity batérie.
Majiteľov elektromobilov za mrazivých teplôt trápi
ďalší problém, zamŕzajú im nabíjacie káble
Na zaseknutie
nabíjacieho kábla v elektromobile má Škoda riešenie, je ale hlúpe a devastujúce
Po prerušenom nabíjacom procese sa auto odmietlo fyzicky odpojiť od nabíjacieho
kábla, pomôže len zničiť čalúnenie a treba vedieť kde.
Majitelia elektromobilov,
ktorí uviazli v prvých väčších mrazoch a nemohli nabíjať svoje autá, si vraj za
to môžu sami
Dúfam, že zamrzne aj batériová odťahovka. Na sibíri sú celú noc naštartované
autá. Majú tam nádrže na naftu a vykuruje sa tam tak, že šľahajú plamene z rúry
do voľného prostredia. Plynu majú dostatok. Žiadny kotol a radiátor.
Batérie nákladného
auta Mercedes-Benz eActros je možné bezpečne nabíjať až do teploty mínus 19
stupňov Celzia. Ak teplota klesne pod túto hranicu, nabíjanie sa pozastaví
(facebook mercedes-benz)
Rusi predstavili riešenie pre nabíjanie elektromobilov v odľahlých
oblastiach, je to ešte väčšia komédia než v USA či Austrálii
Policajti nemajú kde
nabíjať plug-in hybridy. A potom ich kritizujú pre nadspotrebu. Problém má
polovica obvodných oddelení
Mobilná nabíjacia
stanica dokonalo ukazuje absurditu preťažovania elektrických áut
Skoro polovica majiteľov
elektromobilov zvažuje návrat ku spaľovacím autám, hovorí štúdie, spokojnosť s
nabíjaním naďalej klesá
V ČR je registrovaných cca 6,6 milióna áut. Za rok sa predá cca 200 tisíc
nových. Ak by sa odteraz predávali výlučne iba elektrické autá, ich výmena by
trvala až 33 rokov. Háčik je v tom, že 97 nových predaných áut bolo stále
spaľovacích a elektrických sa predalo iba 3% a ani v ostatnej Európe
nie je situácia výrazne lepšia.
Energokarta pre
nabíjanie elektromobilov vzrástla minulý rok viac než o polovicu
Primrznutý konektor nabíjačky v aute po daždi a následnom mraze (facebook video)
Tesla model Y LR reálny dojazd
- výlet Poľsko skúsenosti pri nabíjaní, reálna recenzia (youtube)
Noví majitelia
elektromobilov zvažujú návrat k spaľovákom
Problémom sú verejné nabíjačky, ktoré sa stále zhoršujú. Majiteľom majú
spôsobovať frustráciu a ich spokojnosť klesla za posledný rok o 32 bodov.
Sklamaní sú najmä nováčikovia.
Mrazivý týždeň s elektromobilom a dojazdová úzkosť (youtube)
Človek ktorý nemá doma možnosť si nabíjať auto, sa musí prispôsobiť verejným nabíjačkám
a keď bude akurát pokazená a dojazd 5km.
Do paneláku sa nekupujú ani elektrobicykle, pretože sa nevmestia do výťahu
a panelákoví ľudia majú často buď nízke príjmy, alebo iné záujmy.
Cesta k moru elektromobilom, takmer 6 hodín na
nabíjačkách!
V USA začala výstavba
testovacej cesty, za jazdy nabije elektromobil
Vzhľadom na používané batérie ma zaujíma dopad na životnosť dobíjanej batérie.
Druhá vec, ktorá mi zaujíma ako intenzívne to pole bude a dopady na okolie, je
všeobecne známe, že mnoho zvierat, najmä sťahovavých vtákov elektromagnetické
pole vníma a slúži im na orientáciu. Silné pole tiež určite ovplyvní kardiostimulátory.
Žiaľ
elektrina sa nedá doniesť v nádobe (facebook video)
V Európe je skoro 300 miliónov áut a nie je možné, aby ľudia žili na jednej
kope v meste, kde by chodili pešo, alebo verejnou dopravou a nevyšli z mesta, v
ktorom nie je práca pre milión ľudí. Len preto, aby nadšencovi batérií splnil
sen o elektroautách. Obhajcovia batérii sú zaslepení nadšením a porovnávajú
hrušky z jablkami. Keď sa stavali čerpačky, nebolo treba nikde nič rozbagrovať.
Naftu donesiem aj v ruke kdekoľvek v pet flaši.
Niektorí velebia 70% nabitie batérie elektromobilu za
10 minút. Za to získate ekvivalent iba 13,8l nafty, ktorú nesmiete spotrebovať
do dna. Nabíjanie je stále 26x pomalšie, ako bežná tankovacia pištoľ a 130x
pomalšie ako tankovanie kamióna
Fotka ukazuje, ako bude vyzerať nabíjanie elektromobilov ľuďmi žijúcimi v panelákoch, je to zlý sen
Nabíjanie z verejného osvetlenia?
(foto: google street view)
z komentára:
Na sídliskách medzi blokmi panelákov sú parkovacie miesta
pre 250 áut, ale pouličné lampy len 3ks.Nabíjanie z pouličného osvetlenia? Aj 50A pre nabíjačky je málo a treba
aj dátové ovládanie osvetlenia aby bolo osvetlenie nezávislé od napájania
nabíjačiek.
Mesta šetria kde sa dá, doba keď sa dimenzovali istenia tzv. od
buka do buka sú dávno preč. Konečne si začali sledovať také veci ako max.
rezervovaná kapacita, a na základe toho platiť poplatky za istič, takže reálne
sú jednotlivé vetvy istene max. 15-25A, Čo sa týka dátového riadenia, tak možno
vyspelá EU je niekde inde, na Slovensku je to realita minimálneho percento
miest a obci, a aj to len lokálne niektoré mestské časti. Väčšina miest a obci
sa môže tešiť ak má rozvádzače riadene aspoň astronomickým hodinami a stĺpy
osvetlenia sa im nerozpadnú od hrdze. Väčšina nabíjacích staníc na stĺpoch bola
doteraz inštalovaná v rámci promo akcii rôznych výrobcov, ak sa nemýlim tak v
Bratislave na Kamzíku, a aj to si nie som istý či to je v súčasnosti ešte
funkčné. Tie nabíjačky v DK tiež nie sú stĺpy verejného osvetlenia mesta.
Paradoxne však súčasná energo kríza otvorila oči aj samosprávam, a aj
ministerstvu, a konečne vyčlenili peniaze aj na renovácie predhistorických
sieti verejného osvetlenia v mestách. Ale že v budúcnosti mesta a obce na seba
zoberú bremeno šírenia nabíjacích staníc zo stĺpov verejného osvetlenia na
sídliskách je odvážna, na Slovensku skôr nerealizovateľná fikcia. Mesta skôr
poskytnú plochy súkromným investorom za symbolické nájomné na vybudovanie
stojanov na sídliskách. Tu však bude otázka na distribučky ako tieto miesta
dokážu napojiť do siete a ako im zabezpečiť dostatočnú rezervovanú kapacitu,
hlavne v nočných hodinách.
Vzhľadom k
"hustote" lámp na ulici, každá by musela mať kvantum zásuviek. Ale
stačilo by aj 3kW. Lebo to môže bzučať cez noc. Ale je tu faktor, že v zime
skoro celých 3kW by šlo len na ohrev batérií a nabilo by nula, ak by káble nerozkopali
opití vandali, ako je dnes bežné poprevracané smetné koše a rozbité zástavky.
Ak máte auto s 60 litrovou nádržou nafty 53kg, ktorá predstavuje
ekvivalent 234 kWh batérie (cez 1,3 tony). 60 litrov nafty dolejete za pár
desiatok sekúnd až 2 minúty. 234kWh akumulátor budete nabíjať niekoľko hodín aj
u nadštandardne "rýchlych", v praxi málo vyskytujúcich sa nabíjačiek. Životnosť
plastovej nádrže je skoro nekonečná, akumulátor degraduje a musíte ho
vymeniť. (z 28 ročnou Felíciou na batérie by ste asi najazdili. Tá má stále
veľký dojazd. Náhradná nádrž stojí 60€, ale prečo ju meniť? Batériu vymeniť
musíte a bude v cene aj 20 000€.
V živote som neparkoval pred nákupným centrom a ani nepijem kávu. Veľmi
sa ponáhľam kde sa dá. Parkujem jedine na sídlisku na tráve, v laze na
dedine ďaleko od drevenice bez elektriny, pri rybníku, pred cintorínom,
pred kostolom, na inom sídlisku apod. A ešte na čerpačke pod prístreškom
pár minút raz za mesiac, keď už bolo v nádrží málo a videl som prázdnu
čerpačku, keď som šiel okolo. Nemám mobilný internet v telefóne a platím
šeky na pošte. Polovicu funkcií na autorádiu neovládam. Mám rád
tlačítka pod volantom, poslepu ich zapnem a vozím kanister, aby ma
neprekvapila moja zábudlivosť. Auto som kúpil za 300€ od známeho. Oprava
ma vychádza zadarmo.
Pred firmou, ktorá sa nachádza niekde mimo mesta a nie je
tam ani autobusová zástavka, stojí na parkovisku 500 áut. Kde si budú
zamestnanci nabíjať elektromobily? To budú odbiehať z dielne odpojiť
nabíjačku a preparkovávať? Či bude na parkovisku 500 nabíjačiek? Alebo to
bude vypínať nejaký pracovník? To sa aj s cenou energie premietne do
platov zamestnancov. Autobus nemôže zvážať všetkých zamestnancov do práce a niektorí
občas musia z práce ísť skôr a bývajú v rôznych lazoch. Ako odvezú
deti do školy vzdialenej 25km? A čo
festival, kde príde 1000 áut cezpoľných. To si budú musieť nabíjať inde,
obsadia miestnym všetky verejné nabíjačky a nechcene stratia hodinu času. A čo toto parkovisko? A čo parkovisko pre kamióny v prístave? Tam bude treba jadrový reaktor?
zdroj: waze.com
Nabíjanie na sídliskách
Problém výstavby nabíjačiek na sídlisku nie je len o možnosti priviesť hrubší kábel, ale o majiteľoch pozemkov okolo parkovacích miest. Naviac nabíjacie miesta sú širšie a ubudne parkovacích miest. Už teraz nie je kde parkovať. Momentálne je výstavba nabíjačiek po socialistických sídliskách nereálna. Iba ak developer pri výstavbe nového paneláku nejaké postaví.
názory z diskusie:
1)...Dokiaľ si doma, alebo na čerpačke nenabijem za minútu
batériu tak to nemá zmysel. Keď sa na chate minul benzín, tak som šiel pešo
s kanistrom. Na chate nemáme elektrinu a ani ju tam nebudem za
desiatky tisíc dávať ťahať a platiť, kvôli pár nabitiam za rok a ani
kupovať na 10 rokov FV panel s batériovým úložiskom...
2)...nie každý si môže dovoliť strácať čas na nabíjačkách...
3)...V dnešnej
dobe kúpiť drahé elektrické auto, treba mať rodinný dom s garážou, kde sa môže
auto v noci pomaly nabíjať a auto by malo byť naplno využívané, aby sa oplatilo
ušetriť za pohonné hmoty a svoj životný štýl si prispôsobovať pauzám na
nabíjanie. Keď si zmyslím že niekam na ňom pôjdem a práve som sa vrátil s
takmer vybitou baterkou, musím čakať. Benzínovú fabiu kúpim v bazáre za 2500€ a
mám ju na 10 rokov, ak mám spotrebu benzínu do 30€ za mesiac. A to ešte hrozí požiar batérie pri
nabíjaní. Samovoľný požiar spaľovacieho auta, doma
zaparkovaného v garáži, je prakticky nemožný. A ak by boli na dedine všetky
autá elektrické a všetci si ho chceli večer nabíjať, tak dedinské trafostanice
to neutiahnu...
4)...Väčšina Slovákov v mestách na sídliskách má problém zaparkovať nie to ešte
nabíjať. To bude asi nabíjacia " turistika" a vyčkávanie na voľnú
nabíjačku...
5)...Ja iba tak rozmýšľam - zima, sneh, ostaneš niekde "visieť" v
zápche, kto a ako ti nabije batériu? A keď takých áut ostane v zápche
napr.30-40 alebo viac?...
6)...Je uponáhľaná doba, nabíjanie trvá dlho a nabíjačky sú nedostupnú na
sídliskách. Auto musí byť dostupné na jazdu kedykoľvek si zmyslím a akokoľvek
dlho, keď sa striedajú vodiči za volantom, napríklad pri služobáku...
7)...Musí byť infraštruktúra a cenová dostupnosť a nie, že ma po 5 rokoch nechá
baterka v štichu a nová bude za cenu benzínového auta...
8)...Tlačíme na
pílu, to sa nám vypomstí. Iba húpací koník sa chytí elektromobility vo veľkom.
Nejako neodhalili, že ľudia budú tie elektra potrebovať nabíjať. Povedie to k 2
scenárom: 1) Niekto sa preberie a povie: Pribrzdíme, podporíme i syntetické
palivá a vodík. 2) Proste sa povie: Jazda autom je nároková vec, choďte vlakom
a elektrinu nám vypnú. Typujem skôr scenár 2...
9)...Technologicky
nedokonalá ťažkotonážna lithiová batéria a jej nabíjanie, je iba rýchlokvasný
biznis...
10)...Celý dom
máme napojený z jednej 10A poistky, staré hliníkové drôty a keď je zapnutý
ohrievač a perie práčka, tak už nesmie byť zapnuté nič iné. Keď bude nabíjať
elektromobil, nebudeme môcť ani pozerať telku. A čo keď bude chcieť práve vtedy
niekto z rodiny odbehnúť na záhradku, či do práce na aute? Prachsprosté
dlhé dobíjanie. V garáži máme kanister benzínu. Keď žijeme v takej chajde, aj
tak nebudú financie na kúpu toho elektronezmyslu. Keď dojazdíme spaľovák,
budeme cestovať autobusom, ktorý ide iba raz za deň, ak aj ten nezrušia...
11)...Malá
úvaha. Keď už budú elektromobily viac rozšírené, ľudia sa budú ponáhľať na
nejaké stretnutie a rozmýšľať kde je voľná nabíjačka. Síce to môže riešiť
nejaká aplikácia, ale čo keď vo vašej blízkosti bude všetko obsadené, tak ako
sa to teraz stáva s parkovaním? Kolega sa ponáhľa z práce o pol štvrtej domov,
aby mal pred panelákom kde zaparkovať. Parkujú mu tam aj cezpoľní a aj na
tráve, napriek botičke od MP. Teraz je to pohodlnšie, na 5 minút sa zastavím na
pumpe niekde na obchvate a natankujem plnú nádrž...
12)...Mestá chcú montovať nabíjačky elektromobilov do pouličného osvetlenia. Až
ma prekotilo po tejto informácií. U nás na sídlisku, kde parkuje 400 aut, sú
iba 3 pouličné lampy. A tie čo sú pri hlavnej ceste, tam je zákaz zastavenia...
13)...Chýbajú
nabíjačky pri lacnejších hoteloch pri mori a pri drahých sú obsadené...
14)...Keď ide
rodina s deťmi z Bratislavy na východ, tak nechcú hľadať nabíjačku a na východe
u babky to ani nemajú kde nabiť. Deti nechcú zastavovať a rodičia sa za
volantom vystriedajú. Dom babky je napájaný celý z 1ks 10A poistky a keď sa
perie a zároveň sa nahrieva voda v bojleri a zapnú ešte niečo, tak poistka
vyletí. Do Chorvátska tiež prišli na Istriu za 6 hodín z Bratislavy. Išli naplno
po Slovinskej diaľnici a len sa vystriedali v Maribore. U nás v meste je jediná
nabíjačka pri Lidli a je stále obsadená pracháčmi. Do Lidla chodíme pešo. Na
sídlisku je 400 áut a žiadne pouličné osvetlenie. Led lampy sú na dvore, kde sa
nemôže parkovať. Ľudia prídu z práce a parkujú na trávniku, napriek botičke od
mestskej polície. Muž príde z práce a žena si vezme auto na nočnú. Alebo je
invalid a vlastní feliciu a mohol by si dovoliť maximálne fabiu z bazáru za
1700€. Keď bývame vedľa komína uhoľnej elektrárne, tak to nie je eko. Musíme
dýchať splodiny aj tých, čo bývajú ďaleko a tam u nich si nabíjajú. Máme 50
ročnú rozvodňu, ktorá už ide na doraz. Ľudia povymieňali plynové sporáky za
elektrické a namontovali klimatizácie a každý má automatickú práčku. Bude
dostatok elektriny pre miliardu áut, aj nákladných? Už teraz Tesla v lete
prosila zákazníkov aby nanabíjali v špičke. Elektromobil je len ako doplnkové
auto do husto osídleného mesta, kde sa pracháč dovezie z vilky satelitného
mestečka do práce 15km. Inak je to nezmysel a čoskoro to narazí na strop. Bude
dostatok lithia na každých 10 rokov pre miliardu áut? Ale nech si par rokov
výrobcovia zarobia dokiaľ to ide. Viem, že pri súčasných lithiovych batériách,
sa to nebude dať masovo vyrábať...
15)...Elektro v
nákladnej doprave nemôže fungovať. Kamión pripojený na nabíjačku, s ktorým
nesmie vodič pohnúť, pretože musí mať povinnú prestávku. Tí vo fronte za nim
holt musia počkať. Na väčších odpočívadlách, by bolo potrebných minimálne 50
nabíjačiek s veľkým dobíjacím výkonom. Utopia...
16)...Plug-in hybridov s dojazdom "len 20 km" je dosť. Napr. Toyota.
Ich problém je, že sa pri testoch nedostanú pod 50g CO2 tzn. nie sú zelené a
nemajú zvýhodnenie. Kancelárske budovy nabijú prd. V garážach, či okolo budovy
parkujú desiatky/stovky aut a plocha budovy je malá. Stavať kancelárske budovy
s veľkou plochou kvôli nabíjaniu áut je nezmysel...
17)...Predstava, že do 12 rokov bude mať každé parkovacie miesto pred
obchodom nabíjačku, je úplne mimo reality. Dnes kupujú elektromobily ľudia, čo
si ich nabíjajú doma cez noc prípadne v práci. Ak majú zamestnávatelia pre
zamestnancov nabíjačky, to nie sú bežní zamestnávatelia. Za pár rokov to budú
musieť kupovať ľudia v bytovkách bez nabíjačiek pracujúci v Lidli, v malých
slovenských firmách, školách, nemocniciach... Nemocnice teraz celý rozpočet
minú na platy lekárov, nemajú na toaleťák, ale každá vybuduje stovky nabíjačiek
pre zamestnancov a pacientov? V UK je drvivá časť domov radoviek, bez garáže,
parkovacieho miesta. Tí ľudia doma v noci za "lacno" na ulici
nenabijú. Často ani v práci. Predstava, že malí a strední zamestnávatelia
vybudujú za tisíce peňazí nabíjačku každému zamestnancovi je scestná. Ono raz
to bude realita. Ale nie v roku 2035. Spomeňme si, čo sa zmenilo za posledných
12 rokov. Ani len tá diaľnica do Košíc, čo mala byť pred 20 rokmi neexistuje. A
kto postaví tie elektrárne, keď už dnes je málo elektriky? Plánuje Slovensko
novú elektráreň pre elektromobily od roku 2035? Ak by sme boli schopní do roku
2035 dať na polia, veterné a solárne elektrárne, ničili by sme si úrodnú
pôdu a vtáctvo. Tieto elektrárne majú malý výkon a cez noc
nevyrábajú. Ľudia chcú nabíjať práve v noci. Úložiská, to sú zase len batérie,
ktoré sú drahé a vydržia 10 rokov. Ten solárne panel a veterná
turbína tiež nie sú lacné a nevydržia 50 rokov...
18)...Elektromobil sa primárne nabíja doma, vtedy je to lacné. (80% pripadá
na neverejné nabíjanie) Nabíjanie na verejných nabíjačkách je núdzovka,
respektíve pri dlhších cestách. Je to až niekoľkonásobne drahšie ako domáce
nabíjanie. Preto sa musí vyriešiť nabíjanie na domácich nabíjačkách pre
obyvateľov starších obytných domov. Dnes to problém nie je. Elektroauto si
kupujú ľudia, ktorí možnosť nabíjať majú. Ale čo potom? To povedia chudobnejším
ľuďom, čo nemajú domy alebo nežijú v novopostavených bytovkách, že budú platiť
výrazne viac na verejných nabíjačkách, ako ich bohatší spoluobčania? A
predstava, že štát nakúpi wallboxy, rozvešia ich po republike a bude ponúkať
nabíjanie za domáci tarif je úsmevná. Ale hej, europoslanci to tak možno
vidia...
19)...Keď sú z elektroautami nespokojní, nemali ich kupovať, keď je
technológia ešte v plienkach. Keby si býval v paneláku na nemal na blízku
žiadnu nabíjačku, pozerali by ste na to inak. Každý máme iné potreby aj na
dojazd a cenu...
20)...My s dieslami len prefrčíme, elektromobilisti sa tam musia hodinu
pozastaviť, aby došli aj domov. Ja jazdím na diesel a benzín a nie na elektro
odpad, batéria patrí do uťahovačky a do vysávača a nie do auta...
21)...Zaujímalo by ma, ako by ste sa tak chválili, keby mal len každý tretí
elektromobil, ako by sa ľudia šľahali o miesto pri nabíjačke. A keď sa naplní
ten svetový plán na iba elektroautá v EU, tak sa môžu Mochovce naklonovať 4x a
trafostanica nie do každej dediny, ale na každú ulicu a komplet nové
prekáblovanie všetkých malonapäťových sieti. Pretože ak dajú nabíjať v jednej
ulici naraz len 15 ľudí na rýchlonabíjačku, tak to bude iná paráda...To ťa
nemusí trápiť, pac 60% ľudí na SK na auto nebude mať peniaze...
22)...Keď išiel kamarát do Poľska, nemohol si nabiť elektromobil, lebo jeho karta mu to nedovolila, majú tam iný systém a to sa ponáhľal na trajekt. To nie to isté je ako banková karta...
23)...Keď prišli prvé televízory, tiež boli drahé, ťažké, ale elektronika tam ide dopredu. Batérie sa žiaľ dopredu od roku 1870 takmer vôbec neposunuli. Smola. Ale Brusel si ide svoje. Tlačia do elektromobility, ale dnes je jediná ako tak použiteľná technológia pohonu blbé nepodarené lithium...
24)...U nás v meste
máme takého, čo má elektromobil a v kuse ho nabíja a parkuje na pešej
zóne. Je to celé na hlavu. Pri kompletnej výmene všetkých aut je to nemožné
takto. Jedine že by mali elektroauto len bohatí a 3/4 obyvateľstva cestovala
autobusom...
25)...Jazdím po celých Čechách, ale keby som mal hľadať voľnu nabíjačku,
kvôli tomu odbočovať z trasy a robiť hodinové zastávky, to by ma vážne
nasralo, aj keby som dostal elektromobil zadarmo...
26)...Nóri
žijú v domoch! Bytové domy majú zvyčajne svoje vyhrievané parkovacie domy, kde
už každý môže nabíjať svoj elektromobil . Ale v ostatnej časti Európy nemáme
ani kde parkovať v mestách, tobôž nie nabíjať si autá!...
27)...Si
uvedomte, kde to ľudia budú doma nabíjať. Nie len na Slovensku máme králikárne.
Sú aj v Paríži, Ríme, alebo Londýne. Aj na 10kw nabíjanie potrebuješ 3
fázy, kto ich má bežne, napr. na sídlisku? Celé to je proste typický výplod od
stola bez rozmyslu...
28)...Realita
bude o tom, že prídeš, chceš dať auto nabiť a všetko bude obsadené. Stres, lebo
dojazd už nie je veľký a ešte potrebuješ niekde vyraziť. Alebo inak, prídeš,
nájdeš voľne, dáš nabíjať. Doma na to zabudneš, lebo deň sviňa a večer
o 22hod si spomenieš, že ho treba preparkovať z nabíjačky, ale voľne
miesto nenájdeš. A za obsadenie kábla po nabití zaplatíš viac ako za odobranú
elektrinu. Asi si nikto nemyslí, že príde na verejné parkovisko, strčí kábel do
auta a ráno poďakuje a odíde. Každú odobratú kWh treba zaplatiť. A obsadený
kábel, cez ktorý netečie energia, je pre prevádzkovateľa čistá strata, najmä ak
niekto iný by chcel odoberať. Na pumpách v Nemecku zaviedli, že za minútu
pripojenia a neodoberania energie sa platí násobne viac, ako za minútu
odoberania...
29)...V
13poschodovom paneláku je 78 bytov, čiže cca 78 áut pred panelákom, za panelákom,
popri chodníkoch. Kde to asi tak budeme v noci všetci nabíjať keďže cez deň
potrebujeme jazdiť, alebo parkovať na inom sídlisku v blízkosti firmy. Že
by z každého balkóna predlžovačka na trávnik? Trafostanica na streche každého
paneláku...
30)...Rodinné
domy majú bežné ističe 25, alebo 32A. 16A majú skôr byty. Wallboxy nabíjajú
striedavým napätím a prúdom tzn. nabíjanie ide cez internú jednosmernú
nabíjačku v aute, ktorá je v bežných elektromobiloch s výkonom 7-11kW. 22kW
wallbox tak väčšina áut nevyužije. Väčšie interné nabíjačky majú len drahšie
autá, pre ktoré to má zmysel...
31)...10A ističe a drôty v garážach tu po večeroch asi
budú svietiť. Budú potrebne FV panely, baterky dovnútra a prečerpávať. Dva dni
plniť baterku v garáži, zo slnka a druhý večer načerpať do auta
a jazdiť raz za pár dní
32)...Za 15 rokov niekto vymyslí kozmickú technológiu batérii,
ktoré pri váhe 50kg budú mať energiu na 800km jazdy a nabijú sa za 10 minút. A súčasne
to nebude stáť raketu. 800km najazdím medzi dvoma benzínkami, tak ako som navyknutý a aj ostatní ľudia, ktorí ani inú možnosť nemajú. Každý nemá
vlastný domček s vlastným parkovaním. To je 10 minút raz za 800km. Naproti
tomu súčasné elektroauto budeš musieť na každú hodinu jazdy nabíjať 20-30
minút. Nebe a dudy...
33)...Pri väčšine
batérií sa odporúča nenabíjať viac ako na 80 % a zároveň nevybíjať pod 20 % ,
to je ďalších 40 % dojazdu dole, takže z 300 je 180 km...
34)...Okolo elektromobilu, čo sa týka nabíjania, sa
nabeháte viac, než sedliak okolo koňa. Auto má slúžiť vám a nie vy jemu...
35)...Keď príde
do lyžiarskeho rezortu tisíce aut z celej Európy a všetci budú chcieť nabíjať?
Oplatí sa im stavať tam toľko nabíjačiek, keď inak cez rok nebudú využívané?
Postavia tam malý reaktor? Zaťažia sieť miestnym obyvateľom. Spaľovacie
auto natankuje na 900km jazdy a ešte ma pre prípad v kufri 10/20L kanister na ďalších
400km jazdy. Kladne môžete bez strachu isť na rezerve so ženou do pôrodnice a
nie ako ten, čo sa mu auto vybilo a pôrod bol v aute. Batériové autá menia správanie
ľudí, musia myslieť na dojazd a usporiadať si deň podľa neho. Keď mám v nádrži
20% paliva neriešim to, však to niekde za 2 minutý dotankujem po ceste. Keď mám
batériu na 50%, musím hľadať nabíjačku a hodina preč, aby mi to kdesi
neskapalo...
36)...Pri 50l
benzínu nemusíte 3 týždne tankovať a ak mate kanister ani sa stresovať na
rezerve. Ja som neuveriteľné zábudlivý človek, preto keď niekam idem tak si
beriem do telefónu rezervnú batériu. Mňa nabíjanie neskutočné otravuje, teda
prispôsobovanie si času. Škoda že aj do telefónu sa nedá liať nejaká nafta...
37)...Polovica väčšiny nabíjačiek za veľa rokov pribudla iba v dvoch krajinách, ostatné veľmi zaostávajú, nečakajme že to bude za pár rokov lepšie a ak nebudú nabíjačky, masa ľudí bude elektromobily odmietať. Pred 100 rokmi bolo nabíjačiek toľko ako elektromobilov a jazdili na nich len bohatí na krátku vzdialenosť. Dnes je pre život auto potrebné pre každého a aj na jazdy cez celú krajinu...
38)...Nie je lepšie, keď
nabíjanie, výmena akupackov, sústredí do jedného miesta s rizikom požiaru, než aby boli rozkopané
plné ulice a parkoviská a všade naťahané množstvá hrubých káblov v zemi
a nemožnosť robiť ďalšiu rozkopávku pre detské ihrisko, lebo im zrušíte
nabíjanie? (ak ho vôbec povolia postaviť). Pri stavbe ulíc sa nepredpokladalo s takým
množstvom áut a nieto ešte s preparkovávaním kvôli nabíjaniu. Osobných
áut (mimo záchranných zložiek, ktoré budú musieť jednoznačne dostať výnimku ak zostaneme pri lithiu) je na svete niekoľko miliárd a pre každé
parkovacie miesto treba zaistiť samostatné nabíjanie, aby vodič nemusel myslieť
na preparkovanie, platiť nadčas za zdržovanie a pustiť nabíjať ďalšieho vodiča. Ide predsa o pohodlie,
je uponáhľaná doba, ekonomicky nastavená pre neustálu dopravu, nasilu ľudí tlačiť do nedoriešenej technológie je absurdné...
39)...Na svete je
veľa prevádzkovateľov nabíjačiek a sú buď nekompatibilné, alebo ak ste od konkurencie,
tak vás nabíjanie vyjde veľmi draho (3x drahšie než benzín). Toto nikdy nezlacnia,
pretože logicky chce každý čo najväčší zisk. Ani mobilní operátori nikdy nezrovnali
ceny pri volaniach do konkurenčnej siete. Aby ste v strese pri
dohodnutej schôdzke, hľadali voľnu nabíjačku. To nie je ako čerpačka, že viete
kde je, postavíte sa tam do rady a za chvíľu máte natankované. Po nabíjaní
treba okamžite auto odpojiť a preparkovať, aby mohli nabíjať ďalší. Nadčas na
verejnej nabíjačke je pokutovaný. Následne doma pred panelákom nebudete mať kde
zaparkovať. Teda budete hľadať miesto na druhom sídlisku, lebo pri vašom paneláku
budú všetky miesta obsadené. Ľudia napriek pokutám a botičke, parkujú popri cestách
na trávniku...
40)...Ľudia
z panelákov, ktorých je cca 25% obyvateľstva, nebudú mať peniaze na
elektrovehikly, nie je možné ich kupovať lacnejšie ojazdené, pretože nebudú mať
peniaze na výmenu batérií. Pred panelákmi je nepredstaviteľné z kapacitných
dôvodov vybudovať stovky nabíjačiek a z okna káble ťahať tiež nejde. Vo
fabrike im nedovolia nabíjať, takže pre denné použitie sú nanič. Severania už
zaviedli poradovníky pri nabíjačkách! To chcete? Zeleno-hnedí ekologisti okradli
mladé rodiny a menej zámožných ľudí o možnosť kúpiť si nové dostupné spaľovacie
auto za nejakých 15 000€, alebo ojazdené väčšie a s ním precestovať
kontinenty. Zaháňajú nás do králikárni, z ktorých môžeme kúsok prejsť akurát na
elektrobicykli. Ďalšie na rade budú motorky. Je to dôvod pre občiansku nespokojnosť – toto nám žiadne politické strany pred voľbami nepovedali. Obrovský
podvod zelených na obyčajných ľudí. Férovo vo voľbách by im to nikdy neprešlo...
41)...Potreba
nabíjať má svoje negatíva. Moje deti sú asi z dinosaurej doby. Nechápu, že je
potrebné zastaviť tam, kde je nabíjačka a nie tam, kde sa zobudia, sú hladné a
chce sa im na WC...
42)...Aj keby sme
mali nejakým spôsobom peniaze, kde ho budeme pri panelákoch nabíjať. Tam sa
nedá ani zaparkovať, nieto ešte postaviť nabíjačky. Poznám človeka, ktorý
pracuje v automobilke na veľmi vysokej pozícií a hovoril, že jednali
s Nemcami a tí do budúcnosti počítajú s variantou, že autá si
budú ľudia iba požičiavať a nebudú ich vlastniť. Ale hovoril aj, že
spaľováky sa budú vyrábať aj po roku 2035, pretože aj Nemci priznali, že
elektromobility je nezmysel, ale naliali do toho obrovské peniaze, tak už
nemôžu cúvnuť...
43)...Nabíjať vozidlo napríklad od 55 do 95 % je
neefektívne, pretože do akumulátora uložíte menej energie za viac času...
44)...Pikantné je, že sa nekonkurencieschopnosť elektromobilov
klame zavedením marketingových nezmyslov ako je rýchlosť nabíjania v km/h. Napr.
1600km/h. Ešte pikantnejšie je, keď to porovnáte s terajším vašim
vazidlom. Moje terajšie auto ma potom rýchlosť nabíjania cca 12000 km/h. Ale
účel to plní, jednoduchší jasajú, že pokrok bol dosiahnutý, a nepýtajú sa
ako. Tu je to konkrétne 250kW až 1MW nabíjačkami. Skratka a dobre, snažíte sa dotankovať
nádrž slamkou, ale zato vysokotlakou. O dôsledkoch pre infraštruktúru sa radšej
nikto moc nerozpisuje. Z toho plynie, prečo sa dlho nič nedialo, až prišla
Tesla. Elektromobily vyrábali nudné firmy a ak dlhodobo nemali zisk,
padali na huby. Až novšia doba v mene zeleného náboženstva dokázala ohnúť
ekonomické a právne vzťahy a zaplatí to ten špinavý spaľovací
priemysel a až ten padne na hubu, potom sa chytia za hlavu...
45)..Dokiaľ sa do sériovej výroby nedostanú batérie, ktoré
budú nabité do 5 minút, tak pre ma kúpa elektromobilu nemá zmysel. Síce sú v
predaji autá, ktoré podľa výrobcu prejdú na 100% kapacity 500km, ale v reále to
väčšinou podľa nezávislých testov vychádza o cca 1/4 menej. Je to ovplyvnené
správaním vodiča, dopravnou situáciou, počasím, profilom cesty. Pri rýchlonabíjaní
na 80% už to je papierových 400km a reálnych cca 300-350km. Na jazdu okolo domu
OK, na diaľkové cesty už moc nie. Keď vidím koľko áut sa vystrieda na pumpe,
než natankujú, niečo si kúpim, tak rovnaké množstvo elektromobilov nemôže
stihnúť nabiť aspoň na 80%. A ak by tam bolo viac rýchlonabíjačiek, ktoré
ničia batériu, pri tak veľkom odbere by to bol nápor na sieť. To už vôbec
nehovorím o tom, keď sa niečo pokazí na D1 a bude tam v zime pol
dňa stáť kolóna elektromobilov. Ďalšie 2-3 hodiny bude len trvať než odtiahnu
elektromobily s batériami na nule. Dnes stačí doliať z kanistra a frčať
ďalej. Za súčasnej technologickej úrovne v ďalších 20 rokoch nedôjde k významnému
zlepšenie technických parametrov, aby mohli bez dotácií konkurovať spaľovákom,
alebo ich predbehnúť...
46)...Elektroboom prinesie veľké komplikácie ľudom žijúcich v bytoch
veľkých sídlisk. Tí aktuálne riešia kde zaparkovať. Výhľadovo budú asi riešiť,
kde nabiť a zbytočne nečakať. Cez noc sa to všetkým nepodarí. Naisto
nebude možné nabíjať ani na každom parkovacom mieste obchodu a na ulici.
Ekonomicky by sa to nevrátilo. Ľudom to prinesie len ďalšie starosti. Ďalší mínus
je cena auta, ktorú ovplyvňuje cena batérie. Ak nebude rovnaká ako cena
benzínu, veľa ľudí dá prednosť inému pohonu...)...Už som si na pár výletoch hovoril, ako to Fiati pototo, dokonca mali kúpenú
technológiu pre DC nabíjanie ale nakoniec osadili len AC. A ešte sa ma u cca
tretiny stojanov Tesláci pýtajú kedy
uvoľním najpomalšiu zásuvku (ABB stojan – trojča)?...
47)...Bol som na stretnutí so starostom veľkej mestskej časti,
kvôli legislatíve sa musia riešiť parkovacie miesta. Pýtam sa, či plánujú nejakú
predprípravu na nabíjanie do budúcna. Odpoveď bola, že vôbec s tým nepočítali a
neuvažovali, ale že 1 verejná nabíjačka, ktorú má mestská časť sa využíva
minimálne. Preto mám obavy o systémovú
prípravu prechodu v našich reáliách...
48)...Socialistické králikárne nemajú garáže, ale
parkuje sa vonku hocikde na tráve, kto ako príde. Príde tam hocikto z iného
mesta a večer zaberie miesto pri paneláku. Nie sú tam ani pouličné lampy z ktorých
by sa to ťahalo. Nie je tam ani miesto na tie stojany. A potom viac ako
polovica všetkých požiarov elektromobilov je spôsobená pri nabíjaní. Spaľováky
majú požiarov zaparkovaných áut minimum, aj to väčšinou úmyselné podpálenie...
49)...Parné lokomotívy, ani konské záprahy nikto nezakazoval.
Ak sa má prejsť na elektromobility spaľováky zakázať musia, pretože nikto
dobrovoľne neprejde na menej pohodlné a drahšie auto...
50)...Každý deň vidím, ako sa u nás celé hodiny nabíja
elektrokamión. Kamión na naftu sa zatiaľ na tej trase otočí 2x. Batérie
sú v nákladných autách nezmysel...
51)...Batéria má nelineárny pokles energie, a aj pri nabíjaní
z 80 na 100% to ide pomalšie a aj v zime to klesá viac. Benzín má výhodu...
52)...Vie niekto, ako zrýchliť nabíjanie na 110-150kW/min. dovezeným
35kg agregátom pri živelnej pohrome? Benzín nalejem aj z petflase a vycucnem hadičkou
hocikde mimo civilizácie a v kanistri mám rezervu na 200km...
53)...Ťažko
sa budú u nás volné nabíjačky využívať, keď sú elektromobily drahé a 99%
obyvateľov si ich nemôže dovoliť a to zvyšné 1% poväčšine nabíja doma. Naviac
keď tam musia stáť minimálne pol hodinu, alebo hodinu a na čerpačke idú za
5 minút preč...
54)...Otázka
je (za predpokladu, že by stačila elektrina z elektrární), so stúpajúcim počtom áut bude rovnaká
situácia ako teraz, nedostatok nabíjačiek. Elektromobilita, ak by mala aspoň
teoreticky fungovať, tak by nesmeli byť nikdy žiadne rady na nabíjačkách a to
nie je možné, aby bol nabíjačiek 5x viac, než áut (keď nie je ani kde parkovať a je potrebná ochranná protipožiarna zóna a pri poruche bude hľadať inú nabíjačku), pretože autá nenabíjajú len
doma. A stále je to stratený čas, ktorý by sa dal využiť inak, než čakať
pri verejnej nabíjačke niekde kde sa mi to práve nehodí. Isť na WC a kávu,
keď zažiada nabíjačka je skôr do plaču než vtip. Nie každý má rád posedenia v hlúpych
bufetoch. Ponáhľajú sa na letisko, k lekárovi, do práce, na schôdzu. Násilným tlačením do elektromobility padne ekonomika na hubu, veľa ľudí je pracovne závislých na vlastnení auta...
55)...Keď príde na medzinárodný festival 10 000 áut, či
parkovisko v prístave s 500 kamiónmi, kde budú nabíjať...
56)...Stelantis
je najhoršia voľba. Mám Citroën c4e, išli sme s ním do Disneylandu do Paríža.
Cesta namiesto 12 hodín mi trvala 38 hodín. Po každom 150 kilometri som hľadal
nabíjačku, lebo auto nedokáže vyrátať presný dojazd. Mal som Zse a Greenway,
ktoré vo Švajčiarsku a Francúzsku nefungovali. Musel som si priplatiť ďalších 6
spoločností, aby som vôbec došiel. Predplatil som aj Teslu, ktoré mi nedovolilo
nikde nabiť auto, ale od Júla mi berie 13 euro mesačne z účtu a nedá sa to
zrušiť. Pred dvoma mesiacmi sa mi pokazilo auto a do dnešného dňa nevedia čo mu
je. Že vraj treba vymeniť batériu. Ročnému autu po 40 000km a cena je okolo 45 000
euro, kde cena autá je 33 000 euro. Aj keď teraz nemusím platiť nič. Predstav
si čo spravíte, keď sa vám to stane po záruke...
57)... Aké krytie IP má konektor
elektromobilu? Ako sú nabíjacie stanice chránené proti búrke? Keď to pri búrke
vypne, tak nebudete môcť nabíjať. 22 000 odberných miest bolo bez elektriny cez
leto celý víkend . Alebo jedna obhorené nabíjačka odstavila celú vetvu. Pri
záplavách tiež. Keď bude silná prietrž mračien, tak je riziko zatečenia
konektora pri jeho zasúvaní a ešte vodič zmokne. Na čerpačke je prístrešok a
pri výpadku siete, majú tankovacie stojany napájanie z diesel agregátu. Alebo
doviezť naftu aj pre suseda z iného mesta, ten kto naftu ešte má a pokojne aj
plný sud...
58)...Ako vodič
odpojí nabíjačku od auta, keď potrebuje na vypnutie použiť čipovú kartu a tá mu
spadne do kanála, alebo mu ju v obchode ukradne s celou peňaženkou
vreckár? A čo za dažďa, to vodič oprší, keď nabíjačky sú pod šírim
nebom?...
59)...To čo je za
hlúposť, že výrobca neodporúča nabíjať na 100%? Tak na čo je to dobre? Zrazu je
z cca 500km, koľko? To ako keď nenatankujem do plna naftu na 1200km, ale
len na 800 - 900km. Ani výrobca mobilu, alebo notebooku neodporúča nabíjať na
viac ako 80%...
60)...Za teplých
a chladných podmienok, by ste potrebovali na tých 448 kWh nabíjať okolo 3hod a
jazdiť cca 3,5 až 4hod. Takže 1000km
16hod., kto to zaplatí? To sú optimálne podmienky - čo za nie dobrých
podmienok? trvá asi 2 dni na bežnú 12 hodinovú prácu na naftu?...
61)...Rozdiel
je v cene elektromobilu, aj jeho havarijnej poistky. Druhá vec je následný
predaj. Tieto autá totiž starnú nie len vekom, ale aj dosť do značnej miery
technologicky. Za 5 rokov tu budú vyspelejšie EV a tieto staršie nebudú mať
žiadnu cenu... Už hneď po nákupe sú zastarané, lebo automobilka má novšie
technológie v nových modeloch, alebo vo facelift verziách. Len sa modlím, aby
dakto nevymyslel dajaké nové štandardy na nabíjačkách, lebo potom po 10-tich
rokoch možno ani verejne nenabijem. Napríklad už teraz staršie EV ako sú
Nissan, so svojim ChaDeMo konektorom majú trochu problém a budú mať len a len
väčší. A ak sa aj nemení koncovka, tak stačí aby boli zmeny v softvéri a
raz-dva sa starý model nebude dať nabiť, lebo nebude komunikovať s nabíjačkou,
no a nikto tú podporu technologických veteránov už nebude riešiť...
62)...Kalifornia je veľký
propagátor elektromobilov a pritom práve tam už zažili období zákazu nabíjania
elektromobilov (jeseň 2021) pre nedostatok el. energie. Európske krajiny (napr.
Nemecko) tiež potichu schvaľujú zákony, umožňujúce vyhlásenie zákazu nabíjania,
pri určitých podmienkach nedostatku energie. Zaujímavé, že sa s tým politici
nechvália...
63)...Kde v
snehovej pustatine si nabijú autá? Kvôli pár domom si tam budú stavať
elektráreň? Vyhodené peniaze. Jednoduchšie je doviezť naftu. Cez deň keď svieti
slnko, sa jazdí a v noci zase nejde nabíjať z fotovoltaiky...
64)...Buď
natankujem plnú 7km vo vedľajšej dedine, alebo pôjdem 20km do mesta si
nabiť. Teraz sa pozri napr. 20 áut stojí
na benzínke máte 3 stojany, takže plná nádrž vás stojí 20 ÷ 3÷ cca 4 minúty. 20
elektroáut 3 nabíjačky niekde uvádzajú 30 minút, cca na plné nabitie takže?
Schválne, prečo sanitky, hasičské autá nie sú prvé, ktoré by mali byť
elektrické. Keby to bolo tak, že el. sú top, tak by tieto mali byť prvé nie?...
65)...Nabíjanie zadarmo?
Boli pri Lidloch, tie už zrušili. No v našom meste je jedna nabíjačka, keby tu
malo 20 ľudí elektromobil, tak tam nikto nenabije, lebo by tam bola fronta. A
na sídliskách z okna? Sídliska boli postavené za socializmu. Aké garáže,
pivničné kopky? A budem dochádzať 7km na nabíjačku a čo potom? Budem tam
čakať 30-45min? Čo sa mi potom oplatí, keď za rýchlonabíjačku dám 0,50€/kW? Tie
autá už zrazu ani Nemci nechcú. Kvalita tam ešte nie je. Vznikne niekde skrat a
zhorí potom aj dom, keď budete mať auto v garáži...
66)...Batériu
nenabijete nikdy do plna výrobca to neodporúča, tak ako neodporúča úplne
vybitie, lebo to výrazne skracuje jej životnosť. Takže majiteľ elektromobilu
môže využiť na odporúčanie výrobcu asi 60% kapacity, čo v zime je maximálne
200km. Bratislava - Košice dve nabíjania po minimálne hodine, pritom takéto
rýchle nabíjanie opäť skracuje životnosť baterky. V dnešnej dobe je čas peniaze
a takého človeka čo vlastní Teslu, sú
dva hodiny koľko straty euro. Jedine že by pracoval z auta, alebo jazdil
len po meste a nabíjal doma...
67)...Riešim byt
v novostavbe, ale nabíjačku nevidím, neviem ako budem s tým nabíjaním žiť. Je to
diskomfort oproti spaľováku...
68)...U nás
nemá 90% zamestnancov firmy emailovú schránku a dvaja z nich nemajú
ani mobilný telefón. Auto majú všetci a keď čakajú na výťah, tak nervózne búšia do dverí. Ponáhľajú sa. Nabíjanie by pokladali ako stratu času. Myslia
inak...
69)...Obhajca
elektromobilov na dlhý čas pri nabíjaní povie, že aj tak si musí každý dať niekde
prestávku. Výhoda spaľovacích áut je však v tom, že natankujete 2x do 5 minút a
potom trávite voľný čas, kde sami chcete, a nie kde je nabíjačka. Nemusíte nič plánovať.
Cesta 2450km naplánovaná autom, doba zastávok
na nabíjanie 10,5 hodiny...
70)...Nedávno
som mal vykládku tovaru vo Francúzsku, ale došiel som tam neskoro, tak už to
nechceli vykladať. Nechali mi tam prespať. Hneď za plotom bol Lidl s 2
nabíjačkou pre elektromobily. Lidl už dávno bol zatvorený, ale okolo nabíjacej
stanice vždy parkovalo pár aut. Čakali v rade na nabíjačku a popritom mrzli
spolu vedľa áut na parkovisku kým im nabije akumulátor, alebo prídu na radu.
Možno to niekomu vyhovuje, ale ja si viem predstaviť lepší program na strávenia
večera, ako vyčkávať vedľa nabíjačky hodiny v mraze...
71)...Zásadná
zmena prejsť na elektromobilitu je, že to čo sa bežne robí 2 minúty, pri
batériach to trvá dlhšie. Najdôležitejší je čas, nie ho premárniť pri verejnej
nabíjačke. To sa nedá nazvať pokrok. Keď je auto pracovné a vezie zamestnancov,
tak tým sa prestoj nepáči a chceli by ho zaplatiť. Jazdiť každý deň na nákup? Na čerpačke
strávim do 5 minút a idem tam väčšinou tiež po ceste z/do práce. Pre ľudí zo
sídliska je to v súčasnej dobe absolútny nezmysel, pokiaľ nechcú byť otrokmi
auta. Mám si kúpiť auto za 50 000Eur
(aby malo dojazd 400km) na to aby som sa vozil 40km denne? Na to mi stačí auto
v úplne inej cene. Toto je jedna veľká "teória" o tom aké EV auto
stačí do mesta. Po meste mi stačí pravda aj model čo má dojazd 100km. Akurát
keď nemám ani zásuvku. Skoro všetky paneláky, kde je problém aj zaparkovať, nie
ešte nabíjať. Je to starosť naviac. Keď si predstavím plné sídlisko malých
elektromobilov, plné sídlisko áut s dlhým dojazdom si predstaviť neviem,
na to tí ľudia tam zväčša nemajú. Žiaľ, prognóza pre vývoj vozového parku v
Česku je smutná. V nasledujúcich rokoch bude stúpať podiel dieselových vozidiel
s falošným osvedčením o emisiách. Vďaka tomu kvalita ovzdušia bude čím ďalej
horšia. Až bude väčšina áut elektrických, štát bude musieť niekde kompenzovať
chýbajúce príjmy za pohonné hmoty a tiež nebude parkovanie zadarmo, dobrý
príklad je Lidl. Tiež už neponúka nabíjanie zadarmo 50kW...
72)...Ja
sa snažím plánovať čas do detailov, napr. keď pečiem koláč, tak aby som zbytočne
nesedel pred sporákom, naplánujem si do detailov ďalšie súbežné činnosti. Napr.
nabíjať auto na verejnej nabíjačke by mi rozhádzalo plánovanie na minútu
presne. Cely deň mam naplánovaný, ráno viem, kedy budem variť večeru a čo budem
variť pozajtra, často používam telefón, keď je pripojený v predlžovačke, pretože
výdrž batérie sa žiaľ nedá tak detailne plánovať, či bude zajtra mrznúť, alebo
budem musieť k lekárovi atď...
73)...Elektroautá
kupujú ľudia čo ich berú na firmu a odpisujú si to v účtovníctve. Alebo tí čo
neriešia peniaze. Tým to môže byť aj jedno, aké auto majú a tak idú s trendom
fajn dynamického vozenia s luxusne futuristickým nádychom. Sú ľudia, ktorí majú
málo starostí a nepokladajú za stres stále sledovať, či je auto nabité. Aby
som ja pri rodinnom výlete musel nestále plánovať dojazd a či bude hneď
voľný stojan niekde v daždi na parkovisku a každý výdaj energie v aute,
aby mi rodina nemusela hodiny zbytočne kempovať pri nabíjačke, tak o tom ma
nikto nepresvedčí…
74)...Ako
to bude pri hromadných nárazových akciách, keď na určité miesto príde tisíce zahraničných
áut na krátku chvíľu? Obsadia miestnym všetky verejne nabíjačky v okolí a aj
tak to nebude stačiť, pretože to bude lokalita, kde nebude treba stavať veľa nabíjačiek.
Buďto budú
nabíjať pomalý, naštvú miestnych, alebo nabijú niekde cestou tam a naspäť.
A to je zníženie komfortu. Nie každý chce pauzovať tam, kde je pravé možné nabíjať...
75)...Výstavba
infraštruktúry nabíjania by mala byť zahrnutá v cene nabíjania a nie, aby
to platil ten kto elektromobil nevlastní...
(zdroj: facebook)
Pohodlnšie nabíjanie ako tankovanie?
To je subjektívne. Podľa toho, kto nabíja doma, alebo si dáva siestu pri kávičke.
Ja som nikdy žiadnu siestu nemal, obchod máme pešo 5 minút a pred panelákom
parkujeme večer na tráve. Je tam toľko áut, že smetiari nemôžu prísť a ťahajú
smetiak cez pol ulice pomedzi autá. Mňa ide poraziť aj pri nutnosti nabíjať
mobil a potom ho držať na predlžovačke. Von si nosím náhradné batérie, tie
stoja 10€. Absolútne sa nedokážem vžiť do digitálnych technológii a idem von s
3% batérie, lebo zabudnem. A to som IT zdatný, na rozdiel od väčšiny kolegov v práci.
Isť na dedinu a popri ceste zastaviť na 5 minút na prázdnej pumpe je pre mňa pohodlnšie.
Na dedine sa nedá nabíjať. Prídeme tam na návštevu na 2 hodiny a parkuje sa
100m od domu.
Pre väčšinu ľudí je vymeniť spaľovák za elektromobil, ako vrátiť sa od flash diskov a streamu, naspäť k VHS kazetám a kotúčovým magnetofónom. Film a hudbu si na nich pozriete tiež, no keď má elektromobilista batériu ako dogmu, tak ho nesmierne miluje a bude útočiť na každého, kto ukazuje negatíva batérií.
ELEKTROMOBILISTA:
Nebojte sa, to sa všetko vyrieši.
ROZUMNÝ ČLOVEK: A veštiť športku
náhodou neviete? Nemôžeme diskutovať o niečom, čo zatiaľ nebolo objavené.
Veľa projektov bola slepá cesta.
DOBRÁ RADA
Nikdy sa nedávajte do dlhej diskusie s obhajcami batériového pohonu, je to
pre vás strata času. Oni napriek tomu že robia zo seba na verejnosti slepých,
majú lithiovu batériu ako dogmu, rovnako ako niektorí majitelia iphonov z ideových
dôvodov odmietajú android, alebo ich biznis nejako súvisí s elektromobilitou. Nechcú
počuť o žiadnej alternatíve. Aktivisti s túžbou po pozornosti a dopamíne sú
najhorší, tí si nepripustia vôbec nič a spustia spŕšku nadávok. Ich spoločným
znakom je dávať protistrane vyrehotaného smajlíka.
Novodobí "Nostradamovia" veštia, že sa cela planéta ozelení veternými turbínami
a solárnymi panelmi postačujúcimi na nabíjanie miliónov kamiónov.
Bohatý podnikateľ, alebo aktivista bez empatie, ktorému batériový pohon na
jeho účely plne vyhovuje, nechápe ľudí z hladových dolín, si nepripúšťa žiadne
negatíva. Tie potlačuje ako sa len dá a snaží sa veštiť budúcnosť. Títo zaujatí
idealisti len vytvárajú zlo v spoločnosti. A to v akejkoľvek oblasti. Pomocou
nich EU ešte ľahšie dosahuje svoje biznis ciele, s následkom "po nich
potopa".
Keď takému idealistovi, alebo predajcovi
elektromobilov
dôjdu v diskusií protiargumenty, začne prúdiť také nadávky, čo svet
nepočul. Hoci je kresťan, začne brať meno Božie nadarmo a spomínať
clickbajty.
Pritom ho nikto nenúti na to klikať. Čo je v nadpise, je aj v obsahu
článku.
A to len preto, že protistrane príde naraz na um viacero negatívnych
vlastností batérie a dôsledne položí otázku. No hej, keď mu stúpim na
otlak ako
sa hovorí, tak ho ide poraziť. Elektromobilista sa cíti urazený, keď to
má protistrana
do hĺbky naštudované a nedokáže jej všetko vyvrátiť. Slušný zástanca
elektromobilov aspoň na rovinu povie, že elektromobil nie je pre
každého.
Neslušný sa naštve, že mu jeho novú batériovú zidealizovanú krásotinku
niekto uráža, zverejnením negatívnych faktov. Netreba byť sebec a
ostatných odsudzovať, že im elektromobil nevyhovuje a prídu časom o
možnosť individuálnej dopravy. Veštiť čo bude je tiež od neho na smiech.
Poznámka: clickbajt je emočný nadpis, ktorý núti ľudí klikať na odkaz, aby sa dozvedeli viac. V nadpise článkov na tejto stránke sú už všetky informácie. V článkoch na ktoré odkazuje nadpis, je to iba podrobne vysvetlené. Odkazy nie sú clickbajty a nikto vás na ne nenúti klikať. Ďakujem za pochopenie.
Kritiku na nevýhody predávaných produktov nazývajú propapgátori hejtovaním
Otázka: Nazýva sa hejtom, keď stránka propaguje nejaký produkt a niekto do
komentára veľmi dôsledne vypíše vedecky podložené nevýhody, z dôvodu osvety
kupujúcich, aby sa pri kupovaní toho produktu nedali oklamať marketingom? Admin
vulgárne urážky a klasické hejty v komentároch necháva a môj konštruktívny
slušný komentár zmaže, pretože sa pre potencionálnych záujemcov zdá logický, uveriteľný
a nevie ho vyvrátiť. Proste mu kazím biznis, alebo jeho nadšenie pre určitý produkt.
Keď mi niekto na vedecké informácie napíše protiargument a
zakončí to vetou: "čo tam máš ďalej", som pochopil, že čaká na moje
ďalšie informácie, aby sa mohol hádať a užívať si to. Títo ľudia sú emočné
trosky a trolia ostošesť. Treba si brať
príklad ako sa správa umelá inteligencia. Tá sa s ľuďmi neháda. Ja takých trolov okamžite blokujem.